CompScore by Furion

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Sadze, ze ten CS jest lekko modyfikowany dla bitew powyzej 2250 - wymyslony zostal na potrzeby tego formatu. Sadze w przypadku bitwy na 250 limit bohaterow rosnie o jakies 50-100 pts. Poza tym nic Ci sie chyba nie stanie, jak wystawisz 3x11 driad + 2x15 gg + 27 scoutow + 6 glade riderow (wartosci z pizdy, nie mam pojecia jak sie sklada WE). No i poza tym nikt nie broni Ci przeciez wykorzystac drogi klocek 5 treekinow, wedlug mnie ma on b. duzy potencjal, choc jest niedoceniany.

Apeluje do wszystkich, ktorzy sa zainteresowani lekkimi przycieciami w WFB: przestancie myslec schematycznie i w standardowych kategoriach. Trzeba spojrzec bardziej obiektywnie na fakt, ze ten CS wyklucza bardzo wiele mozliwych przegiec, a o to tak naprawde nam chodzi.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Nadal uważam, że wykluczanie smoka Chaosu i Caddiego z minimum 1 scrollem to chamstwo! ;)
725?)=

Awatar użytkownika
PiotrekN
Chosen of Tzeentch
Posty: 999
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Mam 4 treekiny w rospie na 2,5k i dalej ma miejsce chyba że bym zaczął wystawiać takie ilości w oddziałach jak ty podałeś, ale mi się to nie widzi, wolę mieć dużo tanich oddziałów niż mniej mocnych i uważam że nikt nie powinien tego ograniczać ;)

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

A ja nadal uważam, że ograniczenie niestrzelającej core'owej piechoty rankowej to gruba przesada.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Ludzie a nie prościej wystawić chaos lorda z mniejszą liczbą magicznych przedmiotów? Albo nawet czystego? Czysty chaos lord na smoku jest nawet siłą samą w sobie i co z tego że nieco wrażliwszą. Uzywany ostrożnie ma w sobie i tak sporą siłę przebicia. Tylko już zmusi do myślenia a nie uraaaaaaa mam warda 3+ na strzelanie i alleluja do przodu.

tzench-lekko powyżej 700
khorne-619
undiv-579
nurgle-629
slanesh-604

Jeśli już iść na kompromis może faktycznie 750 to i czysty tzench się zmieści.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Murmandamus...
Ja nie chcę super full equipd lorda
Ale Lorda z wardem, flailem, tarczą i caddiego z 1 scrollem
Ładowanie 600 pkt w lorda na smoku bez jakiegokolwiek warda to pomyłka niestety...

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Tigerius, ale objeżdżasz comp bo nie możesz wystawić swojego ulubionego combosa? No bez jaj. Lepiej zaproponuj co z tym zrobić bez robienia furtki dla innych przegięć.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Ja nie mówię o swoim ulubionym Combosie, bo moj ulubiony combos to Lord z SoM, ES i Ward+ Caddy i 2x scroll, ale z SoM, ES, 1x scroll spokojnie rezygnuje, ale jak mówiłem wystawianie smoka bez warda, bez caddiego, dodatkowo zabierającego slot rare, czyli wykluczającego scrolla na helce, a także bohatera dajacego DD oznacza, że smok jest niewystawialny (nie licząc tzeentchowego)

Co do CS, nie objeżdżam go, bo bardzo mi się podoba, jedynie wytykam bugi...

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

PiotrekN pisze:Każda rospa WE będzie teraz miała prawie identyczne cory (3xGG+2xDriady+GR albo 3x Driady+2xGG+GR)
:lol2:

czyli teraz wsrod corow wood elfow panuje roznorodnosc?? :D

od kiedy gram w warhammera, widzialem tylko 3*driady i 2/3* glade guard. oprocz tego jak keidys gralem ze Scimitarem, to on wystawil jeden oddzial glade riders.

o roznorodnosc w core'ach elfow sie nie boje.

@Jankiel
piszesz o tym, zeby upchnac 4 herosow w silnych armiach... narzekasz, ze bretonnia 4 zmiesci.

i o to chodzi. nie chce pisac argumentow, bo odnosze dziwne wrazenie, ze piszesz "nie dla tego CS bo nie"

przyznaje Ci racje jesli chodzi o lorda na orle. zapisek zostanie zmieniony.

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

bless pisze:. Twoje (czy Jankiela, czy innych szanowanych osob w srodowisku WFB) "Nie !! Nie !!!Nie !!" moze oslabic szanse na pojawienie sie CS-a w ogole.

Hmm,wydaje mi się,że punkty przedstawione przez Jankiela są dość konkretne i sensowne. Np Bretonnia -no niby mniej lanc ale niewiele mniej, to nadal full-cav. Piszesz że łatwiej wymanewrować,i tak to wygląda z pozoru..dopóki nagle nie okazuje się,że po ograniczeniach zostaje Ci jeden slot na lekką kawalerię czy innego orzełka.
Tak samo krasiowy park maszynowy z kowadłem, który będzie się różnił tym,że ma jedne organki mniej niż maksimum (którego i tak wielu graczy nie wykorzystuje)

Mi się w ogólnych założeniach system podoba i to nawet bardzo. Ale ma luki, trudno żeby nie miał, przy zachowaniu tak ogólnego podejścia. Jankiel słusznie je wskazuje. Ja, nawet ze świadomością tych luk, po prostu bym wypróbował ten system, a dalsze zmiany wprowadzał już po paru praktycznych próbach (turniejach). Bo teoretyzować możemy tu tak naprawdę bez końca.

PS: Ja i tak smoka Chaosu od pewnego czasu zastępuję Daemon Princem;)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

b_sk pisze:A ja nadal uważam, że ograniczenie niestrzelającej core'owej piechoty rankowej to gruba przesada.
powiedz mi co bys chcial wystawic, bedzeimy kombinowac. imho ograniczenie corow w nic niepotrzebnego nie godzi.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Cyel pisze: Tak samo krasiowy park maszynowy z kowadłem, który będzie się różnił tym,że ma jedne organki mniej niż maksimum (którego i tak wielu graczy nie wykorzystuje)
jest aktualizacja, max 3 special sloty na maszyny.
Cyel pisze: Ale ma luki, trudno żeby nie miał, przy zachowaniu tak ogólnego podejścia
konkrety... na razie caly czas slysze ze ma luki...

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Furion pisze:
konkrety... na razie caly czas slysze ze ma luki...
Konkrety? To po turnieju czy dwóch;) Teraz dyskusja doszła do poziomu, kiedy fakty mieszają się z opiniami i uprzedzeniami, jak sam widzisz. Np ja uważam,że Bretka nadal wymiata, Bless uważa że wcale nie... tylko praktyka pozwoli stwierdzić który z nas ma rację.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

dodaje zapiski odnosnie gnoblarow i errantry war.

dodalem zapisek odnosnie mounta dl lorda - ktos skomentuje? cos jest moze zle sformulowane?

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

PiotrekN pisze:Witam, czy CS ma w założeniu urozmaicić rozpiski? Mi (Gram WE) zasadniczo nie przeszkadza zakaz dublowania rarów, i tak mam waywacherów zawsze, max 2 takie same speciale też mi za skórę nie zachodzą, 700pkt w herosach i 9PD jest jeszcze do przeżycia (nie lubie herohammera), no ale ograniczenie corów jest dla mnie conajmniej chore. Każda rospa WE będzie teraz miała prawie identyczne cory (3xGG+2xDriady+GR albo 3x Driady+2xGG+GR)
ja praktycznie zawsze mam Eternal Guard, który spokojnie można w core wrzucić jak się chce.
prawdę mówiąc, sprawdzając moje rozpiski z ostatnich kilku miesięcy, to każda mieści się do tego CS. czasami może za dużo na herosów wydałem, ale wszystko do przejścia.

nie wiem tylko, czy scouci też się w WE liczą jako oddział GG czy osobno...
Na 2,5k Gdy gram na Treemanie Ancientcie który mi najbardziej przypadł do gustu mam masakryczny problem żeby dobić do 2,5k gdyż wszystkie sloty mam wyczerpane i jedyną opcją jest dopakowywanie jednostek żeby jak najwięcej punktów kosztowały
faktycznie, w przypadku ancienta sekcja core zostaje dość ograniczona, do 6 jednostek :-)

ale jeżeli scouci to nie GG to dochodzi kolejna opcja Core. może w końcu treekiny się pojawią.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Co z moim pytaniem o MR z poprzedniej strony? ;-)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

grzech76 pisze:
nie wiem tylko, czy scouci też się w WE liczą jako oddział GG czy osobno...
przeczytaj definicję, jest jasno napisane ;-)

na potrzeby tego CS, scouci to inny core niz GG

@Myth
musialem przeczyc. juz odpowiadam.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Myth pisze:Czy w takim razie per analogiam MR z przedmiotów i zasad specjalnych liczy się do limitu DD?
musze sprawdzic dokladnie jak jest w euro, wydaje mi sie, ze nie wlicza sie... zaraz zobacze.

edit, sprawdzilem: DD z mgic resistance NIE wliczaja sie do tego limitu.

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Furion pisze:
b_sk pisze:A ja nadal uważam, że ograniczenie niestrzelającej core'owej piechoty rankowej to gruba przesada.
powiedz mi co bys chcial wystawic, bedzeimy kombinowac. imho ograniczenie corow w nic niepotrzebnego nie godzi.
Na przykład w O&G fasty, a do tego 2 razy NG i 2 razy Boyzi, albo w VC 3 fasty i 3 oddziały szkieletów, albo w ograch z 6-7 core'owych oddziałów IG/Bulli. Żadna z tych koncepcji nie jest specjalnie mocna a wręcz odwrotnie, są to takie dość standardowe pomysły, które uważam, że powinny byc możliwe do wystawienia.

Ja na przykład lubię wystawiać dużo tanich oddziałów, a Comp Score tak mocno ograniczający core'y powoduje, że bardziej się opłaca zainwestować w wagon BK niż w szkielety i wilki do manewrowania, a gigant i jazda big'unów jest lepszym wyjściem niż oparcie rozpiski na core'owej piechocie.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Myth pisze:Co z moim pytaniem o MR z poprzedniej strony? ;-)
MR powinno byc IMO wyjatkiem od zasady ilosci dostepnych DD. Ostatecznie czarujacy nie musi namierzac czarami jednostek z MR, a jesli to robi, musi lcizyc sie z ich bonusem.

Jesli chodzi o rzekome ograniczenie piechoty rankowej, to jest... rzekome.

Welfy? Jak do tej pory wygladal rozklad core dla tej armii? W standardowych armiach? z moich obserwacji bylo to:
3x 8 driady, 3x 10 lucznicy, moze GR.
Jesli ktos chce zachowac powyzsze, daje po prostu 3x 8 driad, 2 x lucznicy, 1 skauci, GR
Prawie to samo, tylko inaczej.
A opcji jest wiele:
- 3x GR, 2 x driady, lucznicy, skauci
- 3 x eternal guard, 2 x driady, lucznicy, skauci
ITD, ITD. Kombinacji, cale nie slabych, jest wiele. Weldu uznania i potrzeb.

Naprawde bede wdzieczny za podanie konkretnych brakow i niedostkatkow.


Cyel, jesli chodzi o bretke, to ten CS jest pierwszym, ktory w jakikolwiek sposob dotyka te armie. Czy wystarczajaco - mnie sie wydaje, ze tak. Mozesz zlozyc jakas rozpe bretoni na przyklad, ze jednak sie myle. Nie mozna tez zapominac, ze bretka, to armia kawaleryjska... nie mozesz jej po prostu zabronic kawalerii. Jedno, co da sie imo zrobic, to skupic liczne male lance w wieksze oddzialy, co troche ograniczy manewrowosc tej armii.
Pokaz przegiecia na przykladach.
Obrazek

Zablokowany