8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) II

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon

Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji)

Post autor: szafa@poznan »

Był taki system RPG który nazywał się "Paranoja". Grało sie w niego bez mistrza gry, gracze sami tworzyli fabułę opowiadając nawzajem co robia ich bohaterowie - niby współpraca ale w gruncie rzeczy rywalizacja. testy były 1 kostką - 1-2 nieudany, 3+ udany. Grało sie w to np. w pociągu albo na nudnych lekcjach w podstawówce. Przestaliśmy w to grać gdy kumpel zasadził na wejście sesji po deklaracji gracza 1 "budzę się rano w swoim łóżku..." ripostą: "stestuj czy jesteś istotą świadomą swego istnienia i podejmowanych działań"! Który oczywiście został oblany.

Mam wrażenie, czy nowy WFB idzie w tym kierunku?
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator

Post autor: Żaba »

Jab pisze: Szkoda że nie wezmą się za punkty/jednostkę, powinni w tej edycji robić jednostki porównując je z innymi podobnymi <a nie jak Gav zrobił BG #-o > Może łatwiej byłoby o balans?
albo z Psami, Gulami czy Driadami :wink:

pozdro,
Ż.

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz

Post autor: Solider »

szafa@poznan pisze:Był taki system RPG który nazywał się "Paranoja". Grało sie w niego bez mistrza gry, gracze sami tworzyli fabułę opowiadając nawzajem co robia ich bohaterowie - niby współpraca ale w gruncie rzeczy rywalizacja. testy były 1 kostką - 1-2 nieudany, 3+ udany. Grało sie w to np. w pociągu albo na nudnych lekcjach w podstawówce. Przestaliśmy w to grać gdy kumpel zasadził na wejście sesji po deklaracji gracza 1 "budzę się rano w swoim łóżku..." ripostą: "stestuj czy jesteś istotą świadomą swego istnienia i podejmowanych działań"! Który oczywiście został oblany.

Mam wrażenie, czy nowy WFB idzie w tym kierunku?
Nie, myślę, że GW chce ten system ugrywalnić, poprawić niektóre błędy i kwiatki. Popatrz na ruch oddziałów i możliwość zwrotu jak masz FCG, albo szarżę lub reform po pogonieniu wroga, aby nie dostać czegoś w bok/tył. Co inną sprawą jest tworzenie kolejnych błędów, ale oni już tak mają i z tym chyba nic nie zrobimy.

Ostatnio oblałem cztery testy paniki na 8 z re-rollem (WoCh) z rzędu, rzucając 10-11. Jestem generalnie z kośćmi na bakier, a jednak więcej rzutów 2D6 i losowości, witam z uśmiechem, bo to tylko zabawa.
Poza tym, bez testów nic nie wiemy i gdybamy. Na polu bitwy nie wszystko da się przewidzieć i to jest właśnie te 2D6.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
Duderson
Kretozord

Post autor: Duderson »

solider4 pisze: Na polu bitwy nie wszystko da się przewidzieć i to jest właśnie te 2D6.
Ale piechoty ruch od 6 do 16 cali to chyba lekkie przegięcie, nie uważasz? To, że nie wszystko można przwidzieć, nie oznacza, że wszystkie podstawowy parametr jednostki, czyli ruch powinien mieć aż taki rozrzut.
Lidder pisze:
-There's something large & nurgle-y coming first
To akurat proste - chodzi o podwyżki cen.

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris

Post autor: Virgo »

Errata will be available online on the day of release; it isn't in the book itself as it is subject to change.

There's a HPA on the way but last I heard it was still in production so it would never be ready for September.

No more +1 to hit large Targets, and the rider WILL recieve +1 to his Armour Save for being Mounted.
The rules you have posted above apply to monstrous mounts, not monsters, i.e. things like Eagles, not Dragons. As far as I've heard you do still get +1 to hit Large Targets, and I believe Bram also stated that in the errata it does away with slot splits and so the Dragon comes from the Lord allowance as his mount.

All rules referring to slots will be ignored, starting 8th. This will clearly be stated in the errata. Basically you could take a fineliner and black those passages out. This is final.

Regarding Monsters and Handlers: They got a overhaul. Handlers are placed behind the monsters. You cannot attack them seperatly: If attacked, they are moved out of the way. They can attack anything that their monster can attack.

EG: A Warhydra is attacked in the rear. Her handlers happen to stand there, behind her. They are now moved to another spot in b2b with the hydra.They cannot be attacked, but can attack back. When the Hydra is killed, the handlers are removed.

If the monster suffers a wound, it is redirected to one of the handlers, who's removed instead.

Monsters are purchased from whatever category they come from. A griffon for a lord character would count towards lord limits.
:mrgreen:

Awatar użytkownika
amadeus
Mudżahedin

Post autor: amadeus »

przeczy to troche temu co noggin powiedzial - wiec w koncu jak jest?

to co wystawiasz to wciaz plotki czy juz oficjalne fakty?
Nie ma głupich pytań są tylko głupi ludzie...

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris

To co zapodaje to już oficjalne, a co się nie zgadza? :P

Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris

Post autor: theudulf »

Wcześniej była mowa, że smokozordy zabierają punkty z hero a nie z lordów, tak więc jest to spore ograniczenie ich wielkości punktowej ;)
Największa maruda na Border Princes 8)

Awatar użytkownika
amadeus
Mudżahedin

Post autor: amadeus »

co sugeruje ze cala gra przerabia sie w koncu w bitwy jako bitwy a nie walki tytanow
Nie ma głupich pytań są tylko głupi ludzie...

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz

I baaardzo dobrze.
Virgo pisze:
Regarding Monsters and Handlers: They got a overhaul. Handlers are placed behind the monsters. You cannot attack them seperatly: If attacked, they are moved out of the way. They can attack anything that their monster can attack.

EG: A Warhydra is attacked in the rear. Her handlers happen to stand there, behind her. They are now moved to another spot in b2b with the hydra.They cannot be attacked, but can attack back. When the Hydra is killed, the handlers are removed.

If the monster suffers a wound, it is redirected to one of the handlers, who's removed instead.
Czyli monstery zwiększają ilość swoich ran o ilość poganiaczy? Np. Salamandra 2W+ 3W za skinki, lub Helena 5W+3W za krasnalki, tak?

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris

Na to wygląda :wink:
well just saw the book at gw store..

riding on monster, you receive +1 AS but not when riding mountrous mounts!

mounstrous mounts are handeld like mountrous cavallery, u can just hit the character and use his AS/wards and the monsters wounds etc.. so eagle mounted chr, the eagle cant be targeted anymore seperatly

because of all that discussion here i just went to my gw shop 1 hour ago, i had the errata in my own hands and read it with my own eyes, accompanied with me DE opponoent (who was, well dissapointed to say it)

HE will still receive their ASF (reroll at equal or higher I) even when using GW, that is one of the first FAQs in the errata

every army has like 5-6 pages of errata, that said the errata is pretty huge, detailing every item for 8th editition

we also looked up on RoH, which is cleared up more detailed which spells has influence and which not for example, no more interpreting
:mrgreen:

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja

Post autor: KrzysiekW »

A jest przynajmniej bezpłatna, ta errata?.. ;) Czy sobie chłopaki zrobili dodatkowe źródło dochodu. :P

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris

Errata will be available online on the day of release
:P

Andrzej
Pan Spamu

Post autor: Andrzej »

Virgo pisze:HE will still receive their ASF (reroll at equal or higher I) even when using GW, that is one of the first FAQs in the errata
8)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris

Post autor: Whydak »

"mountrous mounts"

pogubiłem się już w tym, mógłby mi ktoś trochę mądrzejszy wytłumaczysz co to za ustrojstwa ? Bo z tej wypowiedzi nie mogę tego wywnioskować.

Czy to orzełki i reszta czy smoki też ( mam nadzieję że nie )
Hordes of Chaos.... To było to....

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris

The rules you have posted above apply to monstrous mounts, not monsters, i.e. things like Eagles, not Dragons.
Ludzie czytajcie to co wklejam :P

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz

Ja wnioskuję, że to orły, pegazy itp. Smoki, Mantysie, Hipogryfy itp. nie, bo to dopiero byłoby przegięcie. :wink:

Edit: Vigo mnie ubiegł. :)

- Magnus the Pious
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris

Post autor: theudulf »

i had the errata in my own hands and read it with my own eyes [...]

HE will still receive their ASF (reroll at equal or higher I) even when using GW, that is one of the first FAQs in the errata
Szkoda, że nie wpadł na pomysł napisać czy zmieniło się coś na temat uzbrajania jednostek lub kosztów punktowych .... to jest bardziej interesujące niż ASF na pierdelfach. [-X
Największa maruda na Border Princes 8)

Andrzej
Pan Spamu

Post autor: Andrzej »

Jak dla kogo :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
antonio
Chuck Norris

Post autor: antonio »

5-6 stron errat... hm, to do skavów pewnie bedzie z 12-15 :mrgreen:
Obrazek

Zablokowany