8 edycja- pytania
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania
Tak jak Lidder napisał - LS zdecydowała i jak dla mnie jest to decyzja odpowiednia. Gdyby zadecydowali w drugą stronę również byłoby odpowiednio. Problem miał dwie bardzo porządne i poprawne interpretacje, więc wszystko właściwie sprowadzało się do wyboru, a nie tego która z nich jest lepsza. Bonusem jest, że akurat wybrana interpretacja zwiększa jakość gameplay'a, co również mi odpowiada.
Poza tym czary, które podlegały temu problemowi to:
- Transformation of Kadon - Lore of Beasts; cast na 16+/20+
- The Enfeebling Foe - Lore of Shadow; cast na 10+/13+
- The Withering - Lore of Shadow; cast na 10+/13+
- Doom and Darkness - Lore of Death; cast na 10+/13+
- The Purple Sun of Xereus - Lore of Death; cast na 15+/25+
Co w ogólnym rozrachunku nie jest tak dużo.
Poza tym czary, które podlegały temu problemowi to:
- Transformation of Kadon - Lore of Beasts; cast na 16+/20+
- The Enfeebling Foe - Lore of Shadow; cast na 10+/13+
- The Withering - Lore of Shadow; cast na 10+/13+
- Doom and Darkness - Lore of Death; cast na 10+/13+
- The Purple Sun of Xereus - Lore of Death; cast na 15+/25+
Co w ogólnym rozrachunku nie jest tak dużo.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Pytanie:Byro pisze:Jestem nie na bieżąco, rozwiniesz myśl?bless pisze:Gorzej, ze wciaz nie wiadomo, co z tym eternalem.
Odpowiedź:5. Czy WE Noble z Eternal Kindredem może brać dodatkowo magiczny ekwipunek i wciąż posiadać zasadę Eternal Guard Fighting Style? Czy WE Noble z tym Kindredem może zwiększyć sobie save'a czy jest to zawsze stałe 5+AS? Link do tematu: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... &start=540
Wątpliwość:5. WE Noble z Eternal Kindredem może brać dodatkowo magiczny ekwipunek i wciąż posiadać zasadę Eternal Guard Fighting Style; WE Noble z tym Kindredem może zwiększyć sobie save'a powyżej 5+ przy wykorzystaniu odpowiedniego magicznego ekwipunku.
wg uscislenia poprawiac sejwa mozna tylko magicznym ekwipunkiem. A co z niemagicznym? Czy jest to swiadoma decyzja, czy niezrecznosc sformulowania? Jesli swiadomy - z czego wynika?
widac glosowanie wzgledem ripow bylo dosc polityczne :
"Barb: na dwoje babka wróżyła, obie opcje można swobodnie popierać argumentami. Głosuję na B jako bardziej ograniczające siłę magii, która jest przegięta
"
z mojego punktu widzenia nie rozumiem czemu czar z 2 opcjami ls postrzega jako czar z jedna opcja w dispelu.
inna sprawa bardziej osobista, co do gyro ze z jednej strony zauwazono bubel gw z errata ale po uscisleniach chyba tylko gyro bedzie mial innego template od calej 8ed. Mysle ze powolywanie sie na zasady ab z 6.5ed to zadne uzasadnienie panowie
"Barb: na dwoje babka wróżyła, obie opcje można swobodnie popierać argumentami. Głosuję na B jako bardziej ograniczające siłę magii, która jest przegięta

z mojego punktu widzenia nie rozumiem czemu czar z 2 opcjami ls postrzega jako czar z jedna opcja w dispelu.
inna sprawa bardziej osobista, co do gyro ze z jednej strony zauwazono bubel gw z errata ale po uscisleniach chyba tylko gyro bedzie mial innego template od calej 8ed. Mysle ze powolywanie sie na zasady ab z 6.5ed to zadne uzasadnienie panowie
Akurat w przypadku templatki Gyrocoptera sprawa jest prosta. Zasady AB są ponad RB, jeśli występują między nimi jakieś wątpliwości. Poza tym w jednym ze swoich artykułów GW podało:kauczuk pisze:inna sprawa bardziej osobista, co do gyro ze z jednej strony zauwazono bubel gw z errata ale po uscisleniach chyba tylko gyro bedzie mial innego template od calej 8ed. Mysle ze powolywanie sie na zasady ab z 6.5ed to zadne uzasadnienie panowie
Wiadomo, artykułom ze strony GW trudno jest ufać w kwestii zasad, ale akurat w tym przypadku jest to tak sformułowane, że trudno stwierdzić, iż popełnili błąd poprzez nie stosowanie się do własnych zasad.- Templates: Note that generally there are no more 'partials' anymore - you are either hit or not. However, this isn't a blanket rule, so if an army book says that models partially under a template are hit on a 4+, then that is the rule that applies.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
pamietam to jak wkleiles ale jak napisala ls zrobili z gyro home rules. dalej wierze w to ze kiedys gw wyprostuje sprawe i zarowno flee jak i template beda normalne. a ich blad widze w tym ze poprostu nie wycieli zdania o czesciowosci trafienia w erracie. no zobaczymy, kiedys bedzie odpowiedz z gw w czyms konkretnie. i mam nadzieje ze i wyjdzie magia wtedyMac pisze:Akurat w przypadku templatki Gyrocoptera sprawa jest prosta. Zasady AB są ponad RB, jeśli występują między nimi jakieś wątpliwości. Poza tym w jednym ze swoich artykułów GW podało:kauczuk pisze:inna sprawa bardziej osobista, co do gyro ze z jednej strony zauwazono bubel gw z errata ale po uscisleniach chyba tylko gyro bedzie mial innego template od calej 8ed. Mysle ze powolywanie sie na zasady ab z 6.5ed to zadne uzasadnienie panowieWiadomo, artykułom ze strony GW trudno jest ufać w kwestii zasad, ale akurat w tym przypadku jest to tak sformułowane, że trudno stwierdzić, iż popełnili błąd poprzez nie stosowanie się do własnych zasad.- Templates: Note that generally there are no more 'partials' anymore - you are either hit or not. However, this isn't a blanket rule, so if an army book says that models partially under a template are hit on a 4+, then that is the rule that applies.
a wogole to na stronie gw o magi jest taki cytat:
"Spell boosting refers to the fact that many spells now have two casting levels. The lower casting level is the 'classic' version of the spell, whilst the boosted version adds extra abilities."
i co? nie ma 2 wersji czaru?
Chciałem z ciekawosci zapytac czy jest jakas jednostka w battlu, która może maszerować przez wodę i przechodzić przez wodne impassy(nie pamiętam nazwy zasady
) i nie możne maszerować poza wodą

BEER FOR THE BEER GOD
CANS FOR THE CANS THRONE
CANS FOR THE CANS THRONE
Aquatic traktuje wodę jako open ale moszerować może poza nim normalnie...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
To zdanie zostało zmienione w FAQ:bigpasiak pisze:Aquatic traktuje wodę jako open ale moszerować może poza nim normalnie...
Zasada Strider pozwala na ignorowanie Dangerous Terrain Test, ale nic poza tym.Page 41 – Special Rule – Aquatic
Change the first sentence to “Models with the Aquatic special
rule have the River Strider, Marsh Strider and Lake Strider
special rules.”
Tym samym rzeki wciąż będą blokowały marsz (według zasad z RB) i nie będzie można być w nich Steadfast nawet jeśli masz zasadę River Strider.
Zasady bagien są w zupełności ignorowane, bo dotyczą tylko Dangerous Terrain Test. Bagna nie spowalniają ruchu w żaden sposób (dlaczego? wydawałoby się to przecież oczywiste).
Zasad jezior i jeziorek nie ma opisanych.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Podchwytliwe, ale nie dam się nabrać
odp. to 15
Edit: jakbyś mnie zapytał: "jaki jest (tu z ang) minimum casting value dla duzego sloneczka gdy je rzucam?" to odp. bym 25

Edit: jakbyś mnie zapytał: "jaki jest (tu z ang) minimum casting value dla duzego sloneczka gdy je rzucam?" to odp. bym 25

nie rozumiesz. minimum casting value listed in spell description jest stałe. minimum casting value lub minimum to cast zmienia się wraz z wyborem, którą wersję rzucamy.
P.S. już przestaje karmić trolla
P.S. już przestaje karmić trolla

a ja mysle ze ty nieLidder pisze:nie rozumiesz. minimum casting value listed in spell description jest stałe. minimum casting value lub minimum to cast zmienia się wraz z wyborem, którą wersję rzucamy.
P.S. już przestaje karmić trolla

"spell description " jest zmienna w zaleznosci ktora wersje tego samego czaru rzucimy. czytamy opis i tam jest cv do rzucenia i rozproszenia. a ze czar ma 2 wersje to tylko wskazuje ktore cv jest w grze.
wogole to jakis rokosz albo kawal nie? typowy prawniczy bubel i ktos sie przyczepil politycznie
1) Pytanie:
Str. 122 Obstacles and movement.
Lanca rycerzy szarżuje na unit stojący 4 cale od murka.
Dwa pierwsze szeregi rycerzy przechodzą przez murek, dwa ostatnie nie.
Zgodnie z rulebookiem:
"if cavalry (...) marches, charges, flees, persues or overruns over an abctacle, or charges an enemy on the other side of an obstacle, it must take a Dangerous Terrain Test"
wniosek: 6 modeli, które "przeszło" przez murek powinno rzucić test, ale zaraz pod spodem jest napisane:
"Obstacles do not otherwise impede movement. If unit ends its move with some of its ranks or files on different sides of the obstacle, simply place the models appropriately on both sides of the obstacle - the unit suffers no ill-effects."
Zatem WTF?
Czy wytłuszczony fragment tyczy się tylko ograniczenia ruchu?
Czy też tyczy się również dangerous terrain testów? Jeśli tak to co w kolejnych turach? Czy modele które już przeszły przez murek nie będą musiały rzucać testu?
2) Pytanie czy zasada speed of asurian jest nadrzędna wobec zasady, że walczące ze sobą dwa modele z ASF atakują symultanicznie i nie mają przerzutów na hit? Innymi słowy czy bonysy wynikające z zasady ASF traci tylko model ze "zwykłym ASFem" czy też traci je również model z zasadą speed of assurian?
Str. 122 Obstacles and movement.
Lanca rycerzy szarżuje na unit stojący 4 cale od murka.
Dwa pierwsze szeregi rycerzy przechodzą przez murek, dwa ostatnie nie.
Zgodnie z rulebookiem:
"if cavalry (...) marches, charges, flees, persues or overruns over an abctacle, or charges an enemy on the other side of an obstacle, it must take a Dangerous Terrain Test"
wniosek: 6 modeli, które "przeszło" przez murek powinno rzucić test, ale zaraz pod spodem jest napisane:
"Obstacles do not otherwise impede movement. If unit ends its move with some of its ranks or files on different sides of the obstacle, simply place the models appropriately on both sides of the obstacle - the unit suffers no ill-effects."
Zatem WTF?
Czy wytłuszczony fragment tyczy się tylko ograniczenia ruchu?
Czy też tyczy się również dangerous terrain testów? Jeśli tak to co w kolejnych turach? Czy modele które już przeszły przez murek nie będą musiały rzucać testu?
2) Pytanie czy zasada speed of asurian jest nadrzędna wobec zasady, że walczące ze sobą dwa modele z ASF atakują symultanicznie i nie mają przerzutów na hit? Innymi słowy czy bonysy wynikające z zasady ASF traci tylko model ze "zwykłym ASFem" czy też traci je również model z zasadą speed of assurian?

- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Można argumentować zarówno, że minimum casting value to CV, kiedy czar jest rzucany, jak i minimum CV występujący w opisie czaru. Tym bardziej, że poświęciłem trochę czasu na problem i wszędzie, gdzie jest opis "rzucania" czaru, używa się określenia "casting value" a nie "minimum casting value".kauczuk pisze: z mojego punktu widzenia nie rozumiem czemu czar z 2 opcjami ls postrzega jako czar z jedna opcja w dispelu.
Nie jestem w stanie stwierdzić, co poeta miał na myśli, mogę więc rzucić monetą (obie argumentacje z dodatkowymi uzasadnieniami są równie przekonujące) albo podjąć decyzję z myślą o lepszej równowadze gry.
Zasada SoA daje zwykłego asf. Jedyną różnicą jest to, że HE ignorują zasadę ASL. Także "niestety" tracą przerzut i walczą symultanicznie nawet z zombiakami na których rzucono vanhala.2) Pytanie czy zasada speed of asurian jest nadrzędna wobec zasady, że walczące ze sobą dwa modele z ASF atakują symultanicznie i nie mają przerzutów na hit? Innymi słowy czy bonysy wynikające z zasady ASF traci tylko model ze "zwykłym ASFem" czy też traci je również model z zasadą speed of assurian?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
@Dębek
1) ill effeckts dotyczy tego, ze mimo, ze Twoja jednostka jest przecieta w pol, albo nie styka sie z przeciwnikiem B2B to otrzymuje takie bonusy jak szeregi, efekty B2B i inne pierdoly. wiec 6 zda test, potem jak pogonisz kolejnych 6 (z tylu) zda.
1) ill effeckts dotyczy tego, ze mimo, ze Twoja jednostka jest przecieta w pol, albo nie styka sie z przeciwnikiem B2B to otrzymuje takie bonusy jak szeregi, efekty B2B i inne pierdoly. wiec 6 zda test, potem jak pogonisz kolejnych 6 (z tylu) zda.
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Tak z ciekawości - eteryczny wampir który rzuci na siebie transformację w smoka dalej będzie eteryczny ?
Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
