8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Mac »

Tak jak Lidder napisał - LS zdecydowała i jak dla mnie jest to decyzja odpowiednia. Gdyby zadecydowali w drugą stronę również byłoby odpowiednio. Problem miał dwie bardzo porządne i poprawne interpretacje, więc wszystko właściwie sprowadzało się do wyboru, a nie tego która z nich jest lepsza. Bonusem jest, że akurat wybrana interpretacja zwiększa jakość gameplay'a, co również mi odpowiada.

Poza tym czary, które podlegały temu problemowi to:
- Transformation of Kadon - Lore of Beasts; cast na 16+/20+
- The Enfeebling Foe - Lore of Shadow; cast na 10+/13+
- The Withering - Lore of Shadow; cast na 10+/13+
- Doom and Darkness - Lore of Death; cast na 10+/13+
- The Purple Sun of Xereus - Lore of Death; cast na 15+/25+
Co w ogólnym rozrachunku nie jest tak dużo.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Byro pisze:
bless pisze:Gorzej, ze wciaz nie wiadomo, co z tym eternalem.
Jestem nie na bieżąco, rozwiniesz myśl?
Pytanie:
5. Czy WE Noble z Eternal Kindredem może brać dodatkowo magiczny ekwipunek i wciąż posiadać zasadę Eternal Guard Fighting Style? Czy WE Noble z tym Kindredem może zwiększyć sobie save'a czy jest to zawsze stałe 5+AS? Link do tematu: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... &start=540
Odpowiedź:
5. WE Noble z Eternal Kindredem może brać dodatkowo magiczny ekwipunek i wciąż posiadać zasadę Eternal Guard Fighting Style; WE Noble z tym Kindredem może zwiększyć sobie save'a powyżej 5+ przy wykorzystaniu odpowiedniego magicznego ekwipunku.
Wątpliwość:
wg uscislenia poprawiac sejwa mozna tylko magicznym ekwipunkiem. A co z niemagicznym? Czy jest to swiadoma decyzja, czy niezrecznosc sformulowania? Jesli swiadomy - z czego wynika?
Obrazek

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

widac glosowanie wzgledem ripow bylo dosc polityczne :

"Barb: na dwoje babka wróżyła, obie opcje można swobodnie popierać argumentami. Głosuję na B jako bardziej ograniczające siłę magii, która jest przegięta :D "

z mojego punktu widzenia nie rozumiem czemu czar z 2 opcjami ls postrzega jako czar z jedna opcja w dispelu.
inna sprawa bardziej osobista, co do gyro ze z jednej strony zauwazono bubel gw z errata ale po uscisleniach chyba tylko gyro bedzie mial innego template od calej 8ed. Mysle ze powolywanie sie na zasady ab z 6.5ed to zadne uzasadnienie panowie

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

kauczuk pisze:inna sprawa bardziej osobista, co do gyro ze z jednej strony zauwazono bubel gw z errata ale po uscisleniach chyba tylko gyro bedzie mial innego template od calej 8ed. Mysle ze powolywanie sie na zasady ab z 6.5ed to zadne uzasadnienie panowie
Akurat w przypadku templatki Gyrocoptera sprawa jest prosta. Zasady AB są ponad RB, jeśli występują między nimi jakieś wątpliwości. Poza tym w jednym ze swoich artykułów GW podało:
- Templates: Note that generally there are no more 'partials' anymore - you are either hit or not. However, this isn't a blanket rule, so if an army book says that models partially under a template are hit on a 4+, then that is the rule that applies.
Wiadomo, artykułom ze strony GW trudno jest ufać w kwestii zasad, ale akurat w tym przypadku jest to tak sformułowane, że trudno stwierdzić, iż popełnili błąd poprzez nie stosowanie się do własnych zasad.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

Mac pisze:
kauczuk pisze:inna sprawa bardziej osobista, co do gyro ze z jednej strony zauwazono bubel gw z errata ale po uscisleniach chyba tylko gyro bedzie mial innego template od calej 8ed. Mysle ze powolywanie sie na zasady ab z 6.5ed to zadne uzasadnienie panowie
Akurat w przypadku templatki Gyrocoptera sprawa jest prosta. Zasady AB są ponad RB, jeśli występują między nimi jakieś wątpliwości. Poza tym w jednym ze swoich artykułów GW podało:
- Templates: Note that generally there are no more 'partials' anymore - you are either hit or not. However, this isn't a blanket rule, so if an army book says that models partially under a template are hit on a 4+, then that is the rule that applies.
Wiadomo, artykułom ze strony GW trudno jest ufać w kwestii zasad, ale akurat w tym przypadku jest to tak sformułowane, że trudno stwierdzić, iż popełnili błąd poprzez nie stosowanie się do własnych zasad.
pamietam to jak wkleiles ale jak napisala ls zrobili z gyro home rules. dalej wierze w to ze kiedys gw wyprostuje sprawe i zarowno flee jak i template beda normalne. a ich blad widze w tym ze poprostu nie wycieli zdania o czesciowosci trafienia w erracie. no zobaczymy, kiedys bedzie odpowiedz z gw w czyms konkretnie. i mam nadzieje ze i wyjdzie magia wtedy

a wogole to na stronie gw o magi jest taki cytat:

"Spell boosting refers to the fact that many spells now have two casting levels. The lower casting level is the 'classic' version of the spell, whilst the boosted version adds extra abilities."

i co? nie ma 2 wersji czaru?

Awatar użytkownika
kotson
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Tarnów\Lublin

Post autor: kotson »

Chciałem z ciekawosci zapytac czy jest jakas jednostka w battlu, która może maszerować przez wodę i przechodzić przez wodne impassy(nie pamiętam nazwy zasady :oops: ) i nie możne maszerować poza wodą
BEER FOR THE BEER GOD
CANS FOR THE CANS THRONE

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Aquatic traktuje wodę jako open ale moszerować może poza nim normalnie...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:Aquatic traktuje wodę jako open ale moszerować może poza nim normalnie...
To zdanie zostało zmienione w FAQ:
Page 41 – Special Rule – Aquatic
Change the first sentence to “Models with the Aquatic special
rule have the River Strider, Marsh Strider and Lake Strider
special rules.”
Zasada Strider pozwala na ignorowanie Dangerous Terrain Test, ale nic poza tym.

Tym samym rzeki wciąż będą blokowały marsz (według zasad z RB) i nie będzie można być w nich Steadfast nawet jeśli masz zasadę River Strider.

Zasady bagien są w zupełności ignorowane, bo dotyczą tylko Dangerous Terrain Test. Bagna nie spowalniają ruchu w żaden sposób (dlaczego? wydawałoby się to przecież oczywiste).

Zasad jezior i jeziorek nie ma opisanych.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
kotson
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Tarnów\Lublin

Post autor: kotson »

To wiem,ale zdawało mi się ze była jeszcze inna zasada coś o stworzeniach morskich- nie mam ab przy sobie
BEER FOR THE BEER GOD
CANS FOR THE CANS THRONE

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

kotson pisze:coś o stworzeniach morskich
Nie ma takich stworzeń w WFB. Twoje odniesienia prowadzą do fanowskiego AB dotyczącego armii ryboludzi.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

mam pytanie co do tego co pisalem wczesniej
jaki jest (tu z ang) minimum casting value listed in spell description dla duzego sloneczka gdy je rzucam?
15 czy 25?

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Podchwytliwe, ale nie dam się nabrać :P odp. to 15

Edit: jakbyś mnie zapytał: "jaki jest (tu z ang) minimum casting value dla duzego sloneczka gdy je rzucam?" to odp. bym 25 :)

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

no napisalem gdy je rzucam. w mysl jak sie dispeluje i orzeczenia ls teraz powinismy rzucac duze na cv 15 :) bo dispel ma byc na tym samym cv co rzucane cv :)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

nie rozumiesz. minimum casting value listed in spell description jest stałe. minimum casting value lub minimum to cast zmienia się wraz z wyborem, którą wersję rzucamy.

P.S. już przestaje karmić trolla :D

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

Lidder pisze:nie rozumiesz. minimum casting value listed in spell description jest stałe. minimum casting value lub minimum to cast zmienia się wraz z wyborem, którą wersję rzucamy.

P.S. już przestaje karmić trolla :D
a ja mysle ze ty nie :)
"spell description " jest zmienna w zaleznosci ktora wersje tego samego czaru rzucimy. czytamy opis i tam jest cv do rzucenia i rozproszenia. a ze czar ma 2 wersje to tylko wskazuje ktore cv jest w grze.
wogole to jakis rokosz albo kawal nie? typowy prawniczy bubel i ktos sie przyczepil politycznie

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

1) Pytanie:
Str. 122 Obstacles and movement.
Lanca rycerzy szarżuje na unit stojący 4 cale od murka.
Dwa pierwsze szeregi rycerzy przechodzą przez murek, dwa ostatnie nie.
Zgodnie z rulebookiem:
"if cavalry (...) marches, charges, flees, persues or overruns over an abctacle, or charges an enemy on the other side of an obstacle, it must take a Dangerous Terrain Test"
wniosek: 6 modeli, które "przeszło" przez murek powinno rzucić test, ale zaraz pod spodem jest napisane:
"Obstacles do not otherwise impede movement. If unit ends its move with some of its ranks or files on different sides of the obstacle, simply place the models appropriately on both sides of the obstacle - the unit suffers no ill-effects."
Zatem WTF?
Czy wytłuszczony fragment tyczy się tylko ograniczenia ruchu?
Czy też tyczy się również dangerous terrain testów? Jeśli tak to co w kolejnych turach? Czy modele które już przeszły przez murek nie będą musiały rzucać testu?
2) Pytanie czy zasada speed of asurian jest nadrzędna wobec zasady, że walczące ze sobą dwa modele z ASF atakują symultanicznie i nie mają przerzutów na hit? Innymi słowy czy bonysy wynikające z zasady ASF traci tylko model ze "zwykłym ASFem" czy też traci je również model z zasadą speed of assurian?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

kauczuk pisze: z mojego punktu widzenia nie rozumiem czemu czar z 2 opcjami ls postrzega jako czar z jedna opcja w dispelu.
Można argumentować zarówno, że minimum casting value to CV, kiedy czar jest rzucany, jak i minimum CV występujący w opisie czaru. Tym bardziej, że poświęciłem trochę czasu na problem i wszędzie, gdzie jest opis "rzucania" czaru, używa się określenia "casting value" a nie "minimum casting value".

Nie jestem w stanie stwierdzić, co poeta miał na myśli, mogę więc rzucić monetą (obie argumentacje z dodatkowymi uzasadnieniami są równie przekonujące) albo podjąć decyzję z myślą o lepszej równowadze gry.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

2) Pytanie czy zasada speed of asurian jest nadrzędna wobec zasady, że walczące ze sobą dwa modele z ASF atakują symultanicznie i nie mają przerzutów na hit? Innymi słowy czy bonysy wynikające z zasady ASF traci tylko model ze "zwykłym ASFem" czy też traci je również model z zasadą speed of assurian?
Zasada SoA daje zwykłego asf. Jedyną różnicą jest to, że HE ignorują zasadę ASL. Także "niestety" tracą przerzut i walczą symultanicznie nawet z zombiakami na których rzucono vanhala.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

@Dębek

1) ill effeckts dotyczy tego, ze mimo, ze Twoja jednostka jest przecieta w pol, albo nie styka sie z przeciwnikiem B2B to otrzymuje takie bonusy jak szeregi, efekty B2B i inne pierdoly. wiec 6 zda test, potem jak pogonisz kolejnych 6 (z tylu) zda.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Tak z ciekawości - eteryczny wampir który rzuci na siebie transformację w smoka dalej będzie eteryczny ?
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Zablokowany