Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozpiski WE

Post autor: ksch »

Wiesz co Misza, to bardzo trudne do porównania. Spellweaver może i nie zawsze zdziała coś ofensywnie, ale daje Ci 2DD i przerzut dispella, a tego alter z bow of loren i arcane bodkins nie daje. Zachwyciłem się co prawda tą opcją strzelającą i uważam ją za mega fajną, niemniej jednak duży mag to znacznie większy pewnik, a jeśli dodasz do niego, jak Kalesoner, caddiego i branchwraith z cluster of radiance (grałem na identycznym schemacie herosów z lizakami w pucharze ostatnio i magię slanna zredukowałem do minimum) to masz antymagię pancerną.
Co do beasta - to świetny lore, tylko że...no właśnie - jedynka. Dla mnie bear's anger to słabizna, znaczy jasne, że może czasem coś dać, nawet nam maga uratować, ale steed of shadow to to nie jest :D Tak poza tym - hunter's spear, zatrzymanie, popychaczka i w miarę oki pocisk to spore zalety tego lore'a. Na pewno lepszy od lifa...A do własnej magii mamy małych magów, ale tu już co kto lubi. Ja gram zawsze na bestii.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

na malego altera niedzwiadek jak znalazl :)
tylko, ze szkoda, ze to RiP jest, i zasięg maly, no ale jak sie uda rzucić to jest ciekawie.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

@Cichy
Mudżahedin
Posty: 289

Post autor: @Cichy »

Unnamed2250 Pts - Wood Elves Army

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow

10 Glade Guard @ 120 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

6 Wardancers @ 147 Pts
Wardancer Weapons; Musician, Bladesinger

6 Wardancers @ 147 Pts
Wardancer Weapons; Musician Bladesinger

6 Wild Riders @ 174 Pts

1 Treeman @ 285 Pts

7 Waywatchers @ 168 Pts

1 Spellsinger @ 115 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]

1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 * Alter Highborn @ 282 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Stone of the Crystal Mere [30]
Bow of Loren [35]
Arcane Bodkins [25]

1 * Wardancer Noble @ 140 Pts
Wardancer; Wardancer Weapons
Blades of Loec [35]

Casting Pool: 4

Dispel Pool: 4

Models in Army: 86


Total Army Cost: 2246
Przemyślałem trochę tamte rozpiski, przeczytałem jeden temat na forum i zmieniłem trochę formę highborna. Co wy na taką rozpę? Mam jeden oddział wardancerów mogących bardzo namieszać. High do eliminowania bohów i kawy z wysokim savem. Antymagia chyba dość średnia.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2009, o 17:04 przez @Cichy, łącznie zmieniany 1 raz.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

1. Obrabiaj rozpiski przed wklejeniem.

2. Rozpa już całkiem dobra, troszkę ten alter nie w moim guście, ale to nie znaczy że słaby. Antymagia nie taka zła wcale jeśli dobrze skrinujesz się driadami od pocisków, a masz tych driad całkiem dużo.
Obrazek

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Antymagia w miarę w porządku, chociaż możesz żałować dnia, w którym przyżydziłeś na czwarty scroll :mrgreen:
W corach masz solidny standard, chociaż moim zdaniem przesuwa się on w stronę 3+2 (driady). Speciale w porządku, choć doradzałbym nieśmiało, przemyślenie zastosowania drugiego oddziału wardancerów, tzn. czy wystawiasz go, żeby kampić w środku dwie śpiewaczki, czy też zakładasz, że jakoś sobie poradzą bez nich i rzucasz oba do walki. Jeśli to drugie to wszystko ok - trzeci oddział driadek w miarę potrzebny i układ 6+bladesinger również. Lecz jeśli chciałbyś w tych tancerzach trzymać jednak bohaterów to zejdź na pewno z championa i z 1-2 szeregowych ludków. Taka moja dobra rada :wink:
Wild ridersi złożeni dziwacznie nieco. Ja, co prawda jestem fanem wystawiania ich w opcji za 130pkt (gram już tylko tak) i jestem przez to zdrowszy, ale są też tacy, którzy wolą robić z wildów oddział uderzeniowy. Jeśli też to zdanie podzielasz, a wnoszę, że tak, to nie oszczędzałbym już na warbannerze - jeśli ich stracisz to te 25pkt nie będą robić aż takiej różnicy. Ja zazwyczaj gram na dwóch oddziałach wildów, ale nie narzucam takiego podejścia :mrgreen:
W rarach zestaw sycący, ale przemyślałbym na Twoim miejscu kwestię waywatcherów. Oni mają ciąć marsz, rozwalać maszynki oraz wrzucać KB. W Twojej rozpie KB wrzuca niemal wszystko co się rusza, a pozostałe dwie rzeczy mogą robić również zwykli scouci (oczywiście nie tak dobrze). Gdybyś się na to zdecydował to proponuję scoutów plus działo (kosztuje to praktycznie tyle samo punktów co 7xWW), które będzie jakąkolwiek odpowiedzią na smoczydła, bo prawda jest taka, że jeśli nie złapiesz smoka tancerzami to masz ogromny problem. Brak Hody razi w oczy :wink:
Mimo przydługawych rozważań, uważam tą rozpę za bardzo fajną.
Pozdrawiam!
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

@Cichy
Mudżahedin
Posty: 289

Post autor: @Cichy »

Lecz jeśli chciałbyś w tych tancerzach trzymać jednak bohaterów to zejdź na pewno z championa i z 1-2 szeregowych ludków. Taka moja dobra rada :wink:
Czyli jeden oddział 8 wardancerów z chempionem plus drugi oddział 6 z bohaterem będzie dobrym wyjściem?
Wild ridersi złożeni dziwacznie nieco. Ja, co prawda jestem fanem wystawiania ich w opcji za 130pkt (gram już tylko tak) i jestem przez to zdrowszy, ale są też tacy, którzy wolą robić z wildów oddział uderzeniowy.
Poczytałem trochę co pisali ludzie, i jeśli wystawiać wildów to proponowali 6. Niestety jeszcze wildami nic dobrego nie zrobiłem. Zawsze wystawiam ich z tyłu i nie mam jak zaszarżować od boku, teraz planuję dać ich na flankę gdzie naprawdę będzie słabsza strona przeciwnika i spróbować zaflankować i wjechać na tył. Jest to dobry pomysł?
...ale przemyślałbym na Twoim miejscu kwestię waywatcherów. Oni mają ciąć marsz, rozwalać maszynki oraz wrzucać KB.
Raz zagrałem wayami i źle ich rozstawiłem, dałem ich na mojej połowie przed chaos knightami i było to złe posunięcie, za dużo nie postrzelali, a zostali zaszarżowani i ich straciłem. Teraz planuję rozstawić w jakimś lesie gdzieś na poboczu, by sobie postrzelali. Gram przeciwko lizakom i mają bohatera na 0+sv, i dlatego wystawiam ich, żeby zrobili mu te 2 razy i jestem wtedy do przodu.
Gdybyś się na to zdecydował to proponuję scoutów plus działo (kosztuje to praktycznie tyle samo punktów co 7xWW).
Wszyscy piszą że scauci są strasznie plewni, ale co do działa to nie jestem pewny. Czy działo z DoW normalnie mogę wystawić w armii 6 ed.?
Brak Hody razi w oczy :wink:
Wiem, też trochę żałuję, ale nie mam pojęcia kompletnie gdzie ją wystawić. Może jednemu magowi dam który przez chwile będzie ukrywał się np. w wardancerach? Byłoby to niestety kosztem 2 dispeli i jednak wydaje mi się to trochę bezsensu, a co do hosy, to ost mam takie szczęście z nią, ze wyrzucam na 3k, od 4-8... Nasuwa mi się jeszcze pytanie, czy jak mój mag wyjdzie z oddziału, to może strzelać?
1. Obrabiaj rozpiski przed wklejeniem.
Jak oprawić rozpę?

Misza
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168
Lokalizacja: Stare Babice

Post autor: Misza »

jak straciłeś wayów to chyba stali za blisko krawędzi, nie przypomniam sobie kiedy ostanio powiedziałem hold czym co moze zrobic flee :D

scouci to dobra jednostka na BPR, jak juz nie mozna czwartego oddziału GG to wciskam wlasnie scoutów, nie licze ze rozstawie ich jakos ciekawie, chociaz zdazy sie, w kazdym razie przeciwnik przy rozstawianiu musi wziac ich pod uwage

a o oprawianie rozpy to chyba chodziło zebys, championów kasowal i dopisywał oddzielnie i kasował konie w kawalerii, doklanie masz to opisane w podforum 'rozpiski'

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Wygląda tak:
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow

10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow

6 Wardancers @ 147 Pts
Wardancer Weapons; Musician

1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons

a powinno tak:
10 Glade Guard @ 120 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

7 Wardancers @ 147 Pts
Musician, Bladesinger

Po prostu kasujesz wszystkie zbędne rzeczy, wiadomo, że łucznicy mają łuki, wildzi konie, spiry i lajt armor itp
To tak intuicyjnie już wyczuwasz. :wink:

Działo jest legalne. Tak jak większość innych jednostek dow i ror.
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »


Awatar użytkownika
Jacek_Azael
Masakrator
Posty: 2058
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk

Post autor: Jacek_Azael »

Witam. Cały czas gram na tym samym oklepanym standardzie i już mi się trochę znudziło, to teraz coś takiego złożyłem.
Mag-lord podpatrzony u kogoś na forum, bardzo mi się spodobał.
Unnamed2250 Pts - Wood Elves Army

1 Spellweaver 340
Magic Level 4
Wand of Wych Elm [55]
Moonstone of the Hidden Ways [35]

1 Wardancer Noble 155
General
Annoyance of Netlings [25]
Horn of the Asrai [25]

1 Noble 142
Light Armour; Battle Standard
Resplendence of Luminescents [25]
War Banner [25]

1 Spellsinger 175
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

9 Dryads 108

8 Dryads 96

10 Glade Guard 120

10 Glade Guard 120

10 Glade Guard 120

7 Wardancers 165 Pts
Musician
Bladesinger [14]

5 Wardancers 129
Musician
Bladesinger [14]

5 Wild Riders 148
Standard; Musician

Treeman 285

6 Waywatchers 144

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 77
Total Army Cost: 2247
-"Im dalej w las, tym więcej drzew"
-"To mały krok dla człowieka, ale dla karła, normalny...;-)"
Obrazek
P.S.WE rare 8ed. ;-p

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

troche za mało kostek na używanie hełmu chyba że jest to na jakieś euro albo restricted bo wtedy mam tyle samo

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Ja zwykle przez interpunkcje (czyli jej brak) nie wiem o co chodzi w poście Tomka.

Jacek, masz za mało kostek dispela zęby brać przerzucajkę. Już lepsze będą tam dwa scrole, a lord taki jak u mnie. :D

Na bpr wand zajmuje 2DD na euo 0.
Obrazek

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

sory chodziło mi o rózdzke na spellweaverze to że jest na koncu elm ciagle kojarzy mi sie z hełmem

ps. na euro wand też zajmuje 2 kostki
W każdej turze można użyć 10 kostek rozproszenia (dd). pierwszy zwój rozproszenia (dispel scroll) w armii, a także inne przedmioty o podobnym działaniu, jest liczony jako 1 dd użyty w KAŻDEJ fazie. Kady następny jako 2 dd.
Kości z odpornosci na magię (magic resistance) są liczone do limitu 10 kosci możliwych do użycia na ture.
Możliwość przerzucenia dd jest liczona jako 2 dd użyte w fazie.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

faktycznie
Obrazek

Awatar użytkownika
Jacek_Azael
Masakrator
Posty: 2058
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk

Post autor: Jacek_Azael »

Ale ja zawsze gram na 5 kostkach z przerzutami, to akurat zostało nie zmienione u mnie. Rozpa pod bp+r, zapomniałem dodać. :)
-"Im dalej w las, tym więcej drzew"
-"To mały krok dla człowieka, ale dla karła, normalny...;-)"
Obrazek
P.S.WE rare 8ed. ;-p

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

jak na bp r to starczy powiedz potem jak dziala ten tancerz bo sam jakos nie mialem okazji go sprawdzac, i powiedz jak zamierzasz go uzywac bo mnie ciekawi czy wymysliles to samo co ja

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

W ogóle to dziwne, że ten wardancer jest generałem. Przecież prędzej zejdzie niż lord a liderka taka sama.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jacek_Azael
Masakrator
Posty: 2058
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk

Post autor: Jacek_Azael »

Z bsb i lordem magiem mają iść do dużych tancerzy. Będę starał się złapać jakiegoś lorda na dużym lataku, lekkie jednostki ze słabą liderką, ewentualnie jak się uda to mam na nich magiczne ataki na wypadek rajciaków.
Gienkiem zostanie mag, to lepsze rozwiązanie, niż wardancer, to fakt.
-"Im dalej w las, tym więcej drzew"
-"To mały krok dla człowieka, ale dla karła, normalny...;-)"
Obrazek
P.S.WE rare 8ed. ;-p

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

a myślałeś o opcji wyciąganiem słabych oddziałów na samotnego wardanera i treemana tak żeby sobie potem ovveranowac po nich,trza tylko uważać na ostrzał

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Jakby ktoś chciał skomentować moje 2250 bpr to zapraszam do tematu:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 59#p377459
Obrazek

Zablokowany