8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
tryton
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: tryton »

edytujemy posty w tym samym czasie;)

ze wzgledów praktycznch i osobistych bedę popierał Twoja interpretacje w wersji " jesli sie pomyliłem" , oczywiscie ze wzgledów praktycznych dla ogrów ;)

co do fistów w cc jako tarczy powyzej zamiescilem pytanie - odpowiedz z faq z moja interpretacja

ja uwazam ze retained ogre club z wykupionym iron fistem mozna interpretować jako:
+1A i zachowany AP (pytanie tylko czy na fiscie też zachowany AP) albo
zachowany AP, +1 AS, ward na 6
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2010, o 23:29 przez tryton, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

tryton pisze:ze wzgledów praktycznch i osobistych bedę popierał Twoja interpretacje w wersji " jesli sie pomyliłem" , oczywiscie ze wzgledów praktycznych dla ogrów ;)
Myślę, że jednak właśnie ta interpretacja jest odpowiednia. W końcu wybór w jaki sposób używamy ironfistów nie jest narzucany, lecz zależy od woli gracza (a ponadto ani ogre club, ani hand weapon wykupowany z ironfistami nie są additional hand weaponami).

Tak więc, zestaw hand weapon+ironfist jest droższy (5pkt.) niż po prostu wykupienie additional hand weapon (4pkt.), lecz daje Ci dodatkową możliwość +1AS, 6+WS i AP, poza tą którą uzyskałbyś z samego additional hand weapon - +1A i AP.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

tryton
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: tryton »

i trzeba sie mocno oprzec na tym pytaniu z zachowaniem fista w ogole poniewaz w armii booku jest napisane ze ogry traca bonus AP jesli uzywaja cluba with other weapon or ironfist
pokladam na dzieje w tym że:

Q. When a unit of Ogre Bulls is equipped with hand weapons and
Ironfists, do they retain their Ogre Clubs? (p29)
A. Yes.

oznacza zmiane nastawienia do zapisu z AB

jesli nie to widze tylko mozliwosc interpretacji : wybór czy uzywamy hand weapon i fista na normalnych zasadach - tracac Ap albo
decydujemy sie na ogre club ale bez fista jak u orków...po prostu deklaracja zestawu
albo:
zapis jest czysto formalny - tak club jest ale i tak nie ma dodatkowego AP
ale w takim wypadku nie widze zbyt duzego sensu pytania - odpowiedzi z faq,
sklaniajac sie do interpretacji "dobrej dla ogrów :
to jeszcze tylko kwestia czy dodatkowy atak z fista tez ma AP ;)
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2010, o 23:44 przez tryton, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

No właśnie tak napisałem:
- Jeśli masz ogre club, to masz bonus AP
- Jeśli masz ogre club i wykupisz za 4pkt. additional hand weapon, to masz bonus +1A
- Jeśli masz ogre club i wykupisz za 5pkt. hand weapon+ironfist masz dwie możliwości użycia tego ekwipunku:
a) Ironfist jako tarcza (w walce wręcz) co daje Ci +1AS, 6+WS
b) Ironfist jako additional hand weapon co daje Ci +1A.

Edit: Pomyłka - nie zlikwidowali zapisku, który zapobiegał używaniu ogre club z innymi rodzajami broni (a cytat z FAQ również go nie modyfikuje, lecz pozwala zachować ogre club nawet jeśli wykupisz zestaw hand weapon+ironfist). Tym samym modyfikuje to co napisałem powyżej.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

tryton
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: tryton »

i jednoczesnie zasada koniecznosci używania wykupionej broni czyni ogre club nieuzywalnym w walce w ogole - jak to widzisz?
bo wtedy tak chyba trzeba przyjąc: ogre club jest ale np do drapania sie po plecach w fazie magii, a pytanie odpowiedz z faq sa hmmmm - może mieli przykaz na napisanie faq na nie mniej nix 350słów i jakies pytanko trzeba bylo bez sensu wcisnac ;)

w zasadzie cos jak z bretonskimi MaA z hand weaponem tarcza i halabarda o ile sie nie myle - shield tylko na plecach :)
albo jak to pytanie z ostatniego faq:
Q. Why does the Hunter have “Bull Charge” listed as a special rule
in his profile? (p69)
A. Simply for completeness.

i wszystko jasne

az sie balem takiego konca tej dyskusji, ide pojeczec nad nieogarnieciem ogrow, albo z zalu napelnie czyms swoje przepastne trzewia #-o

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Maruderzy konni Khornea w piewszej turze korzystaja z vanguarda, tym samym maja w zasięgu szarży jednostki wroga. Zadeklarować szarży nie mogą. Ale mają wymuszoną. Co dalej ? Rzuty na powstrzymanie, automatyczna szarża, brak szarży ?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Grolshek pisze:Maruderzy konni Khornea w piewszej turze korzystaja z vanguarda, tym samym maja w zasięgu szarży jednostki wroga. Zadeklarować szarży nie mogą. Ale mają wymuszoną. Co dalej ? Rzuty na powstrzymanie, automatyczna szarża, brak szarży ?
Ciekawa sytuacja. Tym bardziej, że obie z tych zasad skupiają się na deklaracji szarży i nie jest to przypadek podobny do "wymuszonych popychaczek" wcześniej uściślonych. Tym samym jakiekolwiek argument na za lub przeciw będą równie dobre i wszystko sprowadza się wyłącznie do decyzji:
1. Albo nie mogą deklarować szarży z racji zasady vanguard, niezależnie od tego czy nie zdali testu LD na powstrzymanie
2. Albo mogą deklarować szarżę w momencie gdy test na LD został nie zdany, niezależnie od ograniczeń narzucanych przez Vanguard.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

fajny myk by wyszedł na pozbycie sie maga przeciwnika na przykład, bo nie powstrzymać się przy ld7 jest 50% szans...
Trzeba by to uściślić
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Eeee, raczej nie.
Zasada Vanguard mówi, że nie możesz deklarować szarż po tym ruchu, jeśli zaczynasz, of course.
A zasad frenzy mówi, że jeśli jesteś w zasięgu, to musisz zadeklarować szarżę.
Po vanguardzie nie możesz tego zrobić.
IMO sprawa rozbija się o słowo deklaracja.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

No to mamy sytuację z dwoma zasadami wzajemnie się wykluczającymi, czy nie jest tak, że wówczas się znoszą (znika zakaz deklaracji i znika nakaz deklaracji)? :P
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Byro pisze:No to mamy sytuację z dwoma zasadami wzajemnie się wykluczającymi, czy nie jest tak, że wówczas się znoszą (znika zakaz deklaracji i znika nakaz deklaracji)? :P
Tia, jasne, i można w związku z tym normalnie szarżować w pierwszej turze... :roll:

Poza tym te dwa zdania się nie wykluczają; to pierwsze zdanie wyklucza drugie.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Vanguard jest nadrzędne wobec Frenzy? Dlaczego?
Popychaczka zmuszająca do szarży może być, ale special rule zmuszający do szarży już nie?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Byro pisze:Popychaczka zmuszająca do szarży może być,
Popychaczka zmusza do szarży, bez jej wcześniejszej deklaracji - omija tym samym ograniczenia Vanguarda.
Byro pisze:ale special rule zmuszający do szarży już nie?
Frenzy zmusza do deklaracji szarży, który jest zabroniony przez Vanguard - tu jest problem, bo zależy od której strony spojrzysz, ta a nie druga zasada będzie nadrzędna. Jedyne co w tym momencie możecie zrobić to zostawić problem do rozstrzygnięcia sędziom.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Master jest pojutrze... Ciekawe zadanie czeka sędziów...

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Shino już przedstawił sprawę LS ale do roztrzygniecia po masterze...
Aż mi teraz głupio że jednak się zdecydowałem na fasty slaaneshowe;p
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Skoro jest przymus zrobienia deklaracji to on mimo wszystko jest chyba ważniejszy. Zakaz deklaracji szarż jest chyba dla zwykłych deklaracji, a nie przymusowych. Czy jest jakiś paragraf wykluczający moją interpretację?
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Alessio Cavatore odpowiedziałby Wam na to: "Rzućcie na 4+" :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

A ja mam Khornijskie :D

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Daw pisze:Skoro jest przymus zrobienia deklaracji to on mimo wszystko jest chyba ważniejszy. Zakaz deklaracji szarż jest chyba dla zwykłych deklaracji, a nie przymusowych. Czy jest jakiś paragraf wykluczający moją interpretację?
A jest jakiś ją potwierdzający?
Zresztą przeważnie to zakazy miały większą siłę sprawczą.

Sytuacja analogiczna do poprzedniej latarki skaveńskiej i rzuceniu na nią frenzy oraz zaszarżowaniu jej...
Musi/Nie może uciekać...

Mac pisze:Na Burning heada sztandar nie działa.
Na Hellshriek nie działa - mag rzucając czary obszarowe nie celuje konkretnie w któryś oddział.
No popatrz...
Mac pisze:Przy "spell targets" - czyli celach czaru - nie ma tu aspektu wyboru celu przez maga. Celami czaru jest wszystko w co czar uderzy. Tym samym atrybut Lore of Heavens działa również na obszarówki, bo właśnie to wyrażenie zostało użyte w opisie atrybutu.
Czyli jednak działa czy nie działa?
Bo chyba musisz się na coś zdecydować.
Mag nie targetuje za to sam czar obaszarowy już tak?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Czyli jednak działa czy nie działa?
Bo chyba musisz się na coś zdecydować.
Mag nie targetuje za to sam czar obaszarowy już tak?
Nigdzie sobie nie zaprzeczyłem, więc nie wiem o co Ci chodzi. Chyba wyjaśniłem różnice między użyciem w zapisie "caster target", a "spell target". Celem maga, gdy rzuca obszarówki nie jest nic konkretnego, a więc w nic nie celuje. Celem czaru obszarowego jest wszystko to w co ten czar trafi.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Zablokowany