Pytania Ogólne v. 2.1
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Wszystko co widzi tego toweringa (nie zasłania mu inny towering, teren czy cokolwiek) może strzelać do tego celu. Inna sprawa że trzeba liczyć covery zależnie jak dużą część oddziału widzisz.
Nie. Możesz przydzielic 1 hita w tron, reszta w oddział. Dopiero jak każdy typ w oddziale dostanie przynajmniej jednego hita z danego ataku wtedy możesz przydzielic więcej hitów w tron/modele.
Co do coverow działa to tak że jeśli widzisz tron, nie widzisz modeli piechoty to wtedy liczysz jaką część oddziału stanowi tron (część footprinta oddziału). Jeżeli większość stanowi piechota to masz cover, jeżeli większość stanowi altar to go nie masz aczkolwiek to też zależy od tego co go zasłania.
Co do coverow działa to tak że jeśli widzisz tron, nie widzisz modeli piechoty to wtedy liczysz jaką część oddziału stanowi tron (część footprinta oddziału). Jeżeli większość stanowi piechota to masz cover, jeżeli większość stanowi altar to go nie masz aczkolwiek to też zależy od tego co go zasłania.
NieVesemirus pisze:Możesz rozwinąć? Jak 10 łuczników widzi tron w 40 grave guardów to może 10 strzał wyładować w tron który jest częścią oddziału?
Dystrybucja hitów jest taka:
Co z tego po ludzku wynika:20.B.7 Distributing Hits onto Combined Units
When an non-Close Combat Attack hits a combined unit, there are two possibilities for distributing hits:
Characters are of the same Type
-andsame
Size
-and-
There are 5 or more R&F models in the unit
All hits are distributed onto the R&F Health Pool
,
Characters cannot suffer any hits.
Characters are of a different Type
- ordifferent
Size
-or-
There are 4 or less R&F models in the unit
The player making the attack distributes hits onto
the R&F Health Pool
and Characters. All simultaneous
hits must be distributed as equally as
possible, meaning that no model can take a second
hit until all models have taken a single hit,
and so on.
If a unit of 5 or more R&F models contains several Characters of both the same and different Type or Size, Characters
with the same Type and Size as the R&F models are ignored for the hit distributions. Note that hits are never
distributed onto Champions.
1) przy celowaniu (to-hit) działają chyba zwykłe reguły (dla dużych oddziałów raczej TP nie będzie miało wielkiego wpływu na covery)
2) przy trafieniu rozdzielasz w ten sposób, że każda figurka może dostać jeden hit, zanim jakakolwiek dostanie drugi hit. Atakujący wybiera kto dostanie 'specjalny' jeżeli jest jakiś. Na przykład gdy armata trafi w oddział z TP, atakujący może wybrać, że hit z większą siłą, AP, i MW pójdzie w TP. W tym sensie oddział chroni TP przed łucznikami, ale nie przed artylerią
3) na potrzeby ataków obszarowych TP liczy się jako tyle figurek ile miejsca zajmuje. Czyli TP zajmująca 6 podstawek wojaków liczy się jako 6 dla katapulty, wydłuża szeregi (jeżeli wojaków np. jest tylko 6, albo mniej) dla bolców, armat, miotaczy ognia (ale tutaj ważne jest, że całkowita liczba hitów musi być mniejsza, bądź równa liczbie figurek, a nie podstawek!).
Są takie dwa czary:
1. Alchemy: Glory of Gold
The target gains +1 Armour Penetration, Flaming Attacks, and Magical Attacks.
2. Pyromancy: Flaming Swords
The target’s Melee and Shooting Attacks gain a +1 to wound modifier, Flaming Attacks, and Magical Attacks.
Które składowe tych czarów działają na Special Atacks (Breath Attack Shooting Attack, Breath Attack Special Attack in Combat, Grind Attack, Impact Hits, Stomp, Sweeping Attack) ?
1. Alchemy: Glory of Gold
The target gains +1 Armour Penetration, Flaming Attacks, and Magical Attacks.
2. Pyromancy: Flaming Swords
The target’s Melee and Shooting Attacks gain a +1 to wound modifier, Flaming Attacks, and Magical Attacks.
Które składowe tych czarów działają na Special Atacks (Breath Attack Shooting Attack, Breath Attack Special Attack in Combat, Grind Attack, Impact Hits, Stomp, Sweeping Attack) ?
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
1 działa na wszystkie ataki (impacty, stompy,itp)
2. Działa tylko na ataki zwykle
2. Działa tylko na ataki zwykle
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
Ślivku, czy na pewno 2 (Pyromancy: Flaming Swords) działa w pełni na wszystko ?
To jak rozumieć ten zapis ?
A także to, że Sweeping Attack jest Ranged Special Attackiem, więc chyba na ten typ ataku czar 2 w ogóle nie działa ?
To jak rozumieć ten zapis ?
gdzie tylko przy Magical Attacks jest jawnie napisane, że działa na Special Attacki.20.G Special Attacks
A model part with Special Attacks can make a special type of attack specified by the corresponding rules. Attacks
made using Special Attacks cannot be affected by weapons or Attack Attributes, unless stated otherwise.
A także to, że Sweeping Attack jest Ranged Special Attackiem, więc chyba na ten typ ataku czar 2 w ogóle nie działa ?
Ale tutaj jest dokładnie 'stated otherwise', bo Melee Attacks to konkretna klasa atakówironhead pisze:Ślivku, czy na pewno 2 (Pyromancy: Flaming Swords) działa w pełni na wszystko ?
To jak rozumieć ten zapis ?gdzie tylko przy Magical Attacks jest jawnie napisane, że działa na Special Attacki.20.G Special Attacks
A model part with Special Attacks can make a special type of attack specified by the corresponding rules. Attacks
made using Special Attacks cannot be affected by weapons or Attack Attributes, unless stated otherwise.
A także to, że Sweeping Attack jest Ranged Special Attackiem, więc chyba na ten typ ataku czar 2 w ogóle nie działa ?
To jest ta różnica między tym że model dostaje jakąś zasadę (wtedy ograniczenia o atrybutach nie działających na specjalne mamy) a atrubutach bezpośrednio przyznanych pewnym atakom (wtedy jest jasno stated otgerwise).
Glory of gold przyznaje atrybut modelowi.
Flaming swords przyznaje atrybut atakom modelu. Do tego Melee atakom.
Nie mniej prace by czytało się to lepiej trwają
Glory of gold przyznaje atrybut modelowi.
Flaming swords przyznaje atrybut atakom modelu. Do tego Melee atakom.
Nie mniej prace by czytało się to lepiej trwają
super, bo to jest najtrudniejsza część rulebooka, reszta jest spokoślivek pisze:Nie mniej prace by czytało się to lepiej trwają
7. Piew ustawiasz konkretną wartość (set) którą można później modyfikować (pairedy, zasady specjalne, zaklęcia)
W rbku "priority of modifiers" jest co nieco o tym.
W rbku "priority of modifiers" jest co nieco o tym.