Pytania Ogólne v. 2.1

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Eltharion »

Dzięki WarX i Jarek
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Vesemirus
Mudżahedin
Posty: 278

Post autor: Vesemirus »

Mam pytanie - jak to jest że strzelaniem do Towering jeśli jest w oddziale? Czy wszystko (no. łuki i katapulty) może brać taka jednostkę za cel czy tylko maszyny?
Nagash is coming...

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Wszystko co widzi tego toweringa (nie zasłania mu inny towering, teren czy cokolwiek) może strzelać do tego celu. Inna sprawa że trzeba liczyć covery zależnie jak dużą część oddziału widzisz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Vesemirus
Mudżahedin
Posty: 278

Post autor: Vesemirus »

Możesz rozwinąć? Jak 10 łuczników widzi tron w 40 grave guardów to może 10 strzał wyładować w tron który jest częścią oddziału?
Nagash is coming...

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Nie. Możesz przydzielic 1 hita w tron, reszta w oddział. Dopiero jak każdy typ w oddziale dostanie przynajmniej jednego hita z danego ataku wtedy możesz przydzielic więcej hitów w tron/modele.

Co do coverow działa to tak że jeśli widzisz tron, nie widzisz modeli piechoty to wtedy liczysz jaką część oddziału stanowi tron (część footprinta oddziału). Jeżeli większość stanowi piechota to masz cover, jeżeli większość stanowi altar to go nie masz aczkolwiek to też zależy od tego co go zasłania.
Obrazek

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Vesemirus pisze:Możesz rozwinąć? Jak 10 łuczników widzi tron w 40 grave guardów to może 10 strzał wyładować w tron który jest częścią oddziału?
Nie ;)

Dystrybucja hitów jest taka:
20.B.7 Distributing Hits onto Combined Units
When an non-Close Combat Attack hits a combined unit, there are two possibilities for distributing hits:

Characters are of the same Type
-andsame
Size
-and-
There are 5 or more R&F models in the unit
All hits are distributed onto the R&F Health Pool
,
Characters cannot suffer any hits.


Characters are of a different Type
- ordifferent
Size
-or-
There are 4 or less R&F models in the unit
The player making the attack distributes hits onto
the R&F Health Pool
and Characters. All simultaneous
hits must be distributed as equally as
possible, meaning that no model can take a second
hit until all models have taken a single hit,
and so on.
If a unit of 5 or more R&F models contains several Characters of both the same and different Type or Size, Characters
with the same Type and Size as the R&F models are ignored for the hit distributions. Note that hits are never
distributed onto Champions.
Co z tego po ludzku wynika:
1) przy celowaniu (to-hit) działają chyba zwykłe reguły (dla dużych oddziałów raczej TP nie będzie miało wielkiego wpływu na covery)
2) przy trafieniu rozdzielasz w ten sposób, że każda figurka może dostać jeden hit, zanim jakakolwiek dostanie drugi hit. Atakujący wybiera kto dostanie 'specjalny' jeżeli jest jakiś. Na przykład gdy armata trafi w oddział z TP, atakujący może wybrać, że hit z większą siłą, AP, i MW pójdzie w TP. W tym sensie oddział chroni TP przed łucznikami, ale nie przed artylerią ;)
3) na potrzeby ataków obszarowych TP liczy się jako tyle figurek ile miejsca zajmuje. Czyli TP zajmująca 6 podstawek wojaków liczy się jako 6 dla katapulty, wydłuża szeregi (jeżeli wojaków np. jest tylko 6, albo mniej) dla bolców, armat, miotaczy ognia (ale tutaj ważne jest, że całkowita liczba hitów musi być mniejsza, bądź równa liczbie figurek, a nie podstawek!).

Awatar użytkownika
Vesemirus
Mudżahedin
Posty: 278

Post autor: Vesemirus »

Dzięki, kolega podczas gry mówił, że może władować 10 strzałów z jednostki DE w tron ... A jako armia niestrzelająxa polegam na przeciwniku jeśli chodzi o zasady strzelania ;-)
Nagash is coming...

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Są takie dwa czary:
1. Alchemy: Glory of Gold
The target gains +1 Armour Penetration, Flaming Attacks, and Magical Attacks.
2. Pyromancy: Flaming Swords
The target’s Melee and Shooting Attacks gain a +1 to wound modifier, Flaming Attacks, and Magical Attacks.

Które składowe tych czarów działają na Special Atacks (Breath Attack Shooting Attack, Breath Attack Special Attack in Combat, Grind Attack, Impact Hits, Stomp, Sweeping Attack) ?

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

1 działa na wszystkie ataki (impacty, stompy,itp)
2. Działa tylko na ataki zwykle
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

lwieserce85 pisze:1 działa na wszystkie ataki (impacty, stompy,itp)
2. Działa tylko na ataki zwykle
Melee to stompy, impacty, itd. Wiec na nie chyba tez dziala ;)

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Właśnie 2 działa w pełni na wszystko.
1 nie daje płonących na specjalne ataki.
Obrazek

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Ślivku, czy na pewno 2 (Pyromancy: Flaming Swords) działa w pełni na wszystko ?

To jak rozumieć ten zapis ?
20.G Special Attacks
A model part with Special Attacks can make a special type of attack specified by the corresponding rules. Attacks
made using Special Attacks cannot be affected by weapons or Attack Attributes, unless stated otherwise.
gdzie tylko przy Magical Attacks jest jawnie napisane, że działa na Special Attacki.

A także to, że Sweeping Attack jest Ranged Special Attackiem, więc chyba na ten typ ataku czar 2 w ogóle nie działa ?

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

ironhead pisze:Ślivku, czy na pewno 2 (Pyromancy: Flaming Swords) działa w pełni na wszystko ?

To jak rozumieć ten zapis ?
20.G Special Attacks
A model part with Special Attacks can make a special type of attack specified by the corresponding rules. Attacks
made using Special Attacks cannot be affected by weapons or Attack Attributes, unless stated otherwise.
gdzie tylko przy Magical Attacks jest jawnie napisane, że działa na Special Attacki.

A także to, że Sweeping Attack jest Ranged Special Attackiem, więc chyba na ten typ ataku czar 2 w ogóle nie działa ?
Ale tutaj jest dokładnie 'stated otherwise', bo Melee Attacks to konkretna klasa ataków ;)

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

To jest ta różnica między tym że model dostaje jakąś zasadę (wtedy ograniczenia o atrybutach nie działających na specjalne mamy) a atrubutach bezpośrednio przyznanych pewnym atakom (wtedy jest jasno stated otgerwise).
Glory of gold przyznaje atrybut modelowi.
Flaming swords przyznaje atrybut atakom modelu. Do tego Melee atakom.
Nie mniej prace by czytało się to lepiej trwają :)
Obrazek

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Dzięki Panowie :) Źle próbowałem interpretować "unless stated otherwise".

Pozostaje jeszcze Sweeping Attack: czy to jest Ranged Special Attackiem ? Jeśli tak to które składowe tych czarów na to działają ?

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

ślivek pisze:Nie mniej prace by czytało się to lepiej trwają :)
super, bo to jest najtrudniejsza część rulebooka, reszta jest spoko

valve
Mudżahedin
Posty: 262
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: valve »

Pytanko:
Faraon z paired weapon i enchantem Scourge of Kings ma 6 atakow czy 7 ? Enchant daje 6 ale paired weapon plus jeden

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

7. Piew ustawiasz konkretną wartość (set) którą można później modyfikować (pairedy, zasady specjalne, zaklęcia)

W rbku "priority of modifiers" jest co nieco o tym.
Obrazek

valve
Mudżahedin
Posty: 262
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: valve »

tylko potwierdzam:)
A czy relikwia z koe moze dolaczyc do forlanów?

ODPOWIEDZ