8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: bigpasiak »

Czyli na burninga działa bo to spell targetuje a nie caster i banner pozwala na:
may redirect the spell
against any other friendly unit with 6" of the unit with
the standard regardless of whether it was originally a
valid target or not.
Nie napisali że może przekierować jeśli jest
"caster targets"
czyli należy przyjąć że są pod wpływem
"spell targets"
czyli redirectować obszarówki mogą.
Tak?
Trzeba pamiętać że nie ma słówka "target" w opisie bannera a jedynie stwierdzenie że jeśli caster ciśnie udanie czar przeciwko jednostce z bannerem to...
Obszarówki też są przeciwko bo coś z unitem robią.
Brak słowa "target" komplikuje trochę całą sprawę...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:caster ciśnie udanie czar przeciwko jednostce z bannerem
Masz odpowiedź na swoje pytanie - caster ciśnie przeciwko jednostce, to jest przykład "caster target".
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Mac pisze:
bigpasiak pisze:caster ciśnie udanie czar przeciwko jednostce z bannerem
Masz odpowiedź na swoje pytanie - caster ciśnie przeciwko jednostce, to jest przykład "caster target".
Brakuje słówka "target" w odpowiednim opisie.
Bo tak samo caster ciśnie słonko w unit [ w jego stronę ] płonącą główkę [ to samo ]. Bez "target" to każdy czar który coś robi tym byczkom to jest ciśnięty w nich [ obszarówki, linie, itp. ].
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

tryton
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: tryton »

co do sztandaru ogrów i redirecta czarów... osobiscie uwazam ze czary rzucane na wszystkie jednostki sa takze czarami rzucanymi na jednostke z bannerem i temu oddziałowi przeniesienie czaru na 2+ przysługuje ...tak jak kazdy kwadrat jest prostokątem.

poszedłbym nawet dalej i uznał ze oddział z bannerem ma prawo na przerzut kazdego czaru , pod którego działaniem miałby sie znaleźć

i nie byczkom...ironom ...ci pierwsi maja problem z magicznymi sztandarami;)

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

cast by an enemy spellcaster
against the unit
Rzucone przez wrogiego maga przeciwko tej jednostce... Jest tu ujęta kwestia celowania - czar musi być wycelowany przez maga przeciwko tej jednostce, inaczej sztandar nie zadziała.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

BSB z Razor Standard wchodzi do oddziału czy :
- oddział ma AP na atakach strzeleckich ?
- mag w oddziale ma AP na swoich czarach ?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Może być jednym z celów prawda?
I dalej będzie :
cast by an enemy spellcaster
against the unit
Karli pisze:BSB z Razor Standard wchodzi do oddziału czy :
- oddział ma AP na atakach strzeleckich ?
- mag w oddziale ma AP na swoich czarach ?
Strzały tak, czary nie.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Karli pisze:BSB z Razor Standard wchodzi do oddziału czy :
- oddział ma AP na atakach strzeleckich ?
- mag w oddziale ma AP na swoich czarach ?
Zasada Armour Piercing, jeśli nie jest przypisana konkretnie do broni, działa tylko w walce wręcz. Zobacz opis tej zasad
Może być jednym z celów prawda?
I dalej będzie :
Nie do końca - "against the unit" - przeciwko TEJ jednostce. Specyficznie jest tu określone, co musi być celem. Słówko "the" stanowi klucz, gdyż określa cel. Mag (spellcaster w opisie) rzucający czary obszarowe nie określa dla nich celu.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Or who is atacking with a weapon that has this special rule
If a model has a weapon with the Armour Piercing rule, only attacks made or shots fired with the weapon are Armour Piercing
Models in a unit with the razor standard have the AP special rule

Sztandar nie mówi, że Twój HW dostaje AP tylko unit.
AP nie działa tylko w hth więc skoro unit ma AP z banneru to wszelkie jego ataki są z AP [ jednak tylko w hth i strzelaniu bo jest to wyraźnie zaznaczone ].
Mac pisze:Nie do końca - "against the unit" - przeciwko TEJ jednostce. Specyficznie jest tu określone, co musi być celem. Słówko "the" stanowi klucz, gdyż określa cel. Mag (spellcaster w opisie) rzucający czary obszarowe nie określa dla nich celu.
No nie kojarzę żeby THE tłumaczyło się na TEJ.
Poza tym nie piszą że musi być celem a czar musi wejść i działać przeciw jednostce.

Jednak idąc Twoim tokiem rozumowania:
the target suffers D6 streanght 4 hits
Z opisu lore attribute heven też nie działa bo jest THE target czyli konkretny cel a obszarówki nie targetują.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2010, o 22:33 przez bigpasiak, łącznie zmieniany 1 raz.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Cytuj proszę całą zasadę:
Wounds caused in close combat by a model with
this special rule (or who is attacking with a
weapon that has this special rule) inflict a
further -1 armour save modifier, in addition to
those for Strength.

If a model has a weapon with the Armour
Piercing rule, only attacks made or shots fired
with the weapon are Armour Piercing.
Zasada ze sztandaru nie przechodzi na Twoją broń, lecz na model, a więc jest to przypadek z pierwszego zdania zasady (bez tej wstawki z nawiasu).
Z opisu lore attribute heven też nie działa bo jest THE target czyli konkretny cel a obszarówki nie targetują.
Tak, tylko że tam jest wcześniej "spell targets" - a chyba wyjaśniałem, że celem czarów obszarowych jest wszystko w co trafią. W tym przypadku słówko "the" określa po prostu "te jednostki, które zostały trafione".
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2010, o 22:37 przez Mac, łącznie zmieniany 1 raz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Poraz kolejny wróce do ogrzej magii.

Na zachodzie widzą to tak : Gut Magic spells aren't Remains in Play. They weren't in 6th or 7th, they aren't in 8th. They don't have the magic words "Remains in Play." in their spell description. They're spells with an ongoing effect, with the modifier that it's possible to for an opponent to dispel them in subsequent phases. Butchers have always been able to cast the same spell in subsequent magic phases on different targets, which you can't do with an RiP spell. In this edition they can now stack spells on the same target, like any other wizard.

Errata mówi jedynie że dispelujemy je jak RIPy o power levelu 7, ale jednoznacznie nigdzie nie wprowadza zapisu równającego je w sposobie rzucania z RIPami. I prosze niech wypowie się ktoś w końcu z sędziów, bo master za pasem.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Mac pisze:Cytuj proszę całą zasadę:
Wounds caused in close combat by a model with
this special rule (or who is attacking with a
weapon that has this special rule) inflict a
further -1 armour save modifier, in addition to
those for Strength.

If a model has a weapon with the Armour
Piercing rule, only attacks made or shots fired
with the weapon are Armour Piercing.
Zasada ze sztandaru nie przechodzi na Twoją broń, lecz na model, a więc jest to przypadek z pierwszego zdania zasady (bez tej wstawki z nawiasu).
Skoro model ma AP to i jego broń ma bo się nią posługuje.
Drugi akapit jak najbardziej.
Zresztą daj przykład modelu który ma w zasadach AP [ nie maszyny ]
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Broń musi mieć bezpośrednio zapisaną tą zasadę, by działała na nią. Jeśli nie ma, to zasada nie działa dla tej broni. Na to wskazuje właśnie drugi akapit. Pierwszy natomiast wskazuje na to, że model z tą zasadą ma AP w cc. Sztandar daje zasadę na model, a nie bezpośrednio na broń. Przykładem jest właśnie ten sztandar (dający zasadę na modele), a także Keeper of Secrets albo Herald of Slaanesh albo Seeker of Slaneesh albo Demoneets of Slaneesh.
cobra651 pisze:Errata mówi jedynie że dispelujemy je jak RIPy o power levelu 7, ale jednoznacznie nigdzie nie wprowadza zapisu równającego je w sposobie rzucania z RIPami. I prosze niech wypowie się ktoś w końcu z sędziów, bo master za pasem.
Nie jestem sędzią na Masterze, ale jak dla mnie FAQ bezpośrednio zrównuje Gut Magic z czarami typu RIP:
Q. An opponent may dispel a Gut Magic spell in his own magic
phase as though it was a Remains in Play spell cast with a Power
level of 7. Can an opponent use excess dispel dice to attempt to dispel
Gut Magic spells in play at the end of the Ogre Kingdoms player's
subsequent magic phases? If yes, are the Gut Magic spells treatd as
Remains in Play spells cast with a Power level of 7?
(p60)
A. Yes to all questions.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Mac pisze:Nie jestem sędzią na Masterze, ale jak dla mnie FAQ bezpośrednio zrównuje Gut Magic z czarami typu RIP:
Cytuj:
Q. An opponent may dispel a Gut Magic spell in his own magic
phase as though it was a Remains in Play spell cast with a Power
level of 7. Can an opponent use excess dispel dice to attempt to dispel
Gut Magic spells in play at the end of the Ogre Kingdoms player's
subsequent magic phases? If yes, are the Gut Magic spells treatd as
Remains in Play spells cast with a Power level of 7? (p60)
A. Yes to all questions.
No nie wiem, ja to widze inaczej. FAQ odnosi się jednynie do dispelowania, nie określa jednoznacznie że trzy czary z GM są RIPami. FAQ usuwa nam również 5 paragraf ze strony 60, tym samym wytrąca ci argumenty Mac i utwierdza mnie w przekonaniu że moja magia to nie RIPy, pod względem rzucania, bo nigdy nimi te buffy nie były.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

cobra651 pisze:FAQ usuwa nam również 5 paragraf ze strony 60, tym samym wytrąca ci argumenty Mac
Errata usunęła właśnie piąty paragraf, który odróżniał Gut Magic od RiPów. Teraz jako, że zasady RiP'ów się zmieniły (nie muszą być podtrzymywane), Gut Magic i RiPy mają takie same zasady działania.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Mac pisze:Broń musi mieć bezpośrednio zapisaną tą zasadę, by działała na nią.
Nie.
bigpasiak pisze:If a model has a weapon with the Armour
Piercing rule, only attacks made or shots fired
with the weapon are Armour Piercing.
To nam mówi że jeśli broń ma zapisane w sobie AP to tylko ona ma tę zasadę [ kusze DE ].
A to
bigpasiak pisze:or shots fired
with the weapon


stwierdza że nie nie tylko ataki w cc są z AP.
Czyli jeśli nie jesteśmy limitowani konkretną bronią to strzelanie i hth mamy z AP.
Mac pisze:Keeper of Secrets albo Herald of Slaanesh albo Seeker of Slaneesh albo Demoneets of Slaneesh.
Touche :wink:
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Zauważyłeś, że zupełnie ignorujesz pierwszy paragraf tej zasady? A dodatkowo w tym, który przykuł tak Twoją uwagę, opisują tylko sytuacje, gdy broń ma tą zasadę, co nie ma miejsca przy tym sztandarze?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

1. Each butcher can cast each spell once per magic turn as normal.
2. Each butcher can cast the spell on any unit in range even if that unit already has that effect running on it and the effects will be cumulitive.
3. The casting or failure to cast does not cancel any spells currently in effect on that unit.

Kolejna interpretacja używania przez ogry ich magii.

Piąty paragraf zawiera następujący tekst (polska wersja): W odróżnieniu od zwykłych zasad dotyczących czarów pozostających w grze, Rzeźnik może pozostawić w grze więcej niż jedno takie zaklęcie. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że jedna jednostka nie może pozostawać pod wpływem więcej niż jednego czaru pozostającego w grze.

Jego usunięcie likwiduje balast jaki mieliśmy ograniczający możliwość lepszego buffowania ogrzych unitów. Ponadto likwiduje bezpośrednie nawiązanie do RIPow w sposobie rzucania. W opisie czarow nigdzie nie jest napisane że są to RIPy. Kurde skoro ludzie na zachodzie tak to interpretują, dlaczego my mamy to udziwniać, tym bardziej żę GW pozostawiło furtkę, dopóki nie otrzymamy nowego booka.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Powiedz mi więc, czym teraz czarowanie Gut Magic, różni się od czarowania czarów RiP. Niczym. Stwierdzenie z FAQ tym samym potwierdza wątpliwość jaka mogła zajść w rozumowaniu niektórych - pytanie było "czy czary z Magii Wnętrzności są traktowane jak czary pozostające w grze z poziomem mocy 7?". Odpowiedź była: "Tak".
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Pastor
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 42

Post autor: Pastor »

Czy czary z shadow:The enfeebling Foe i The withering są RIP?

Zablokowany