Tak są, choć na to mogłeś sam znaleźć odpowiedź zaglądając do RB.Pastor pisze:Czy czary z shadow:The enfeebling Foe i The withering są RIP?
8 edycja- pytania
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Powtórze
Gut Magic spells aren't Remains in Play. They weren't in 6th or 7th, they aren't in 8th. They don't have the magic words "Remains in Play." in their spell description. They're spells with an ongoing effect, with the modifier that it's possible to for an opponent to dispel them in subsequent phases. Butchers have always been able to cast the same spell in subsequent magic phases on different targets, which you can't do with an RiP spell. In this edition they can now stack spells on the same target, like any other wizard.
I w to wpisuje się faq.
Gut Magic spells aren't Remains in Play. They weren't in 6th or 7th, they aren't in 8th. They don't have the magic words "Remains in Play." in their spell description. They're spells with an ongoing effect, with the modifier that it's possible to for an opponent to dispel them in subsequent phases. Butchers have always been able to cast the same spell in subsequent magic phases on different targets, which you can't do with an RiP spell. In this edition they can now stack spells on the same target, like any other wizard.
I w to wpisuje się faq.
Nie wiem, jak stwierdzenie jakiegoś gościa z Warseera jest nadrzędne wobec zasad ustalanych przez GW. To, co on mówi nie ma żadnego poparcia w zasadach -
I co z tego, że zawsze mieli taką możliwość? Teraz GW w FAQ powiedziało, że nie mają. No to nie mają. No chyba, że chcecie grać w zupełnie inną grę.cobra651 pisze:Butchers have always been able to cast the same spell in subsequent magic phases on different targets
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Po pierwsze to nie ludzie z Warseera, tylko z ogre stronghold A przykłady dałem tylko po to żeby uswiadomić, że temat ogrzych buffów jest jednak kontrowersyjny i kłoca się o niego równiez na zachodzie.
Druga sprawa, ja chciałbym aby nasi sędziowie dali jasną odpowiedź (a z Tego co wiem to ty jeszcze sedzią nie jesteś) i wrzucili to w uściślenia.
Po trzecie gram sporo w 8 edycje i podoba mi się, ale takie bugi (bo uważam całego tego faqa od ogrów za bug) trzeba prostować. Odpowiedź ma byc jednoznaczna, bo dla mnie słowo traktowane nie jest równoznaczne ze są.
Druga sprawa, ja chciałbym aby nasi sędziowie dali jasną odpowiedź (a z Tego co wiem to ty jeszcze sedzią nie jesteś) i wrzucili to w uściślenia.
Po trzecie gram sporo w 8 edycje i podoba mi się, ale takie bugi (bo uważam całego tego faqa od ogrów za bug) trzeba prostować. Odpowiedź ma byc jednoznaczna, bo dla mnie słowo traktowane nie jest równoznaczne ze są.
Jeśli chodzi o członków LS, to zostałem zaproszony do współpracy i jestem już jednym z nich, przynajmniej na razie. Zapewniam Cię, że jeśli sprawa będzie wymagała uściślenia, takie otrzyma. Naświetlenie tego w temacie (i zarysu problemu) tak jak tutaj, pomaga spostrzeżeniu ewentualnego problemu/wątpliwości i podjęciu decyzji. Jeśli chodzi o moje zdanie, chyba je już wystarczająco jasno wyraziłem.cobra651 pisze:Druga sprawa, ja chciałbym aby nasi sędziowie dali jasną odpowiedź (a z Tego co wiem to ty jeszcze sedzią nie jesteś) i wrzucili to w uściślenia.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
-
- Oszukista
- Posty: 837
problem: jak to jest z hexami/augmentami? W zasadach ogólnych czarów nie wymaga się LoS. W szczegółowych zasadach tych czarów jest notka, że cel nie musi być w przedniej strefie czarującego. Tymczasem w tabelce na końcu podręcznika te czary wymagają LoS. Obstawiam, że po prostu w tabelce jest błąd, ale wolałbym żeby to ktoś uściślił
druga sprawa: co się dzieje z mountem jeśli czarodziej jest zamieniony w żabę z hex scrolla? Monstera rozumiem że to nie rusza, ale co z merged profile (koń, pegaz, itp)
druga sprawa: co się dzieje z mountem jeśli czarodziej jest zamieniony w żabę z hex scrolla? Monstera rozumiem że to nie rusza, ale co z merged profile (koń, pegaz, itp)
Przeczytaj Erratę i Twój problem zniknie.emiel_regis pisze:problem: jak to jest z hexami/augmentami? W zasadach ogólnych czarów nie wymaga się LoS. W szczegółowych zasadach tych czarów jest notka, że cel nie musi być w przedniej strefie czarującego. Tymczasem w tabelce na końcu podręcznika te czary wymagają LoS. Obstawiam, że po prostu w tabelce jest błąd, ale wolałbym żeby to ktoś uściślił
Scroll celuje tylko w maga - Tylko mag zamienia się w żabę.emiel_regis pisze:druga sprawa: co się dzieje z mountem jeśli czarodziej jest zamieniony w żabę z hex scrolla? Monstera rozumiem że to nie rusza, ale co z merged profile (koń, pegaz, itp)
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Za każdy z udanych Killing Blow'ów nalicza się tyle CR ile przeciwny bohater ma wound'ów na profilu - w tym przypadku, jeśli Killing Blow'y były jedynymi raniącymi atakami w challenge'u, to CR z challenge'a wynosi 3+3=6, ale że CR za Overkill wynosi maksymalnie 5, to CR z challenge'a wynosi 5:Kervyn pisze:Nie mam przy sobie booka - imperialny lord mag stojący na woundzie dostaje w challenge'u dwa killing blowy, ile to daje CR-a zwycięzcy? 1+3 czy 1+1?
This time you need to add
up all of the wounds inflicted on the victim,
even those from a weapon causing multiple
wounds, or by repeated Killing Blows (each
successful Killing Blow scores the same amount
of wounds the slain character has on its profile),
etc. This is great fun, albeit a little one-sided.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
A Ty zauważyłeś że tylko interesuje cię AP w hth dzięki pierwszemu zdaniu ignorując resztę?Mac pisze:Zauważyłeś, że zupełnie ignorujesz pierwszy paragraf tej zasady? A dodatkowo w tym, który przykuł tak Twoją uwagę, opisują tylko sytuacje, gdy broń ma tą zasadę, co nie ma miejsca przy tym sztandarze?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Gdyż właśnie to pierwsze zdanie odnosi się do przykładu z Razor Standardem? Razor Standard daje zasadę modelowi. Pierwsze zdanie opisuje co się dzieje gdy model ma tą zasadę. Drugi paragraf opisuje co się dzieje, gdy broń ma tą zasadę. Tak trudno to zrozumieć?bigpasiak pisze:A Ty zauważyłeś że tylko interesuje cię AP w hth dzięki pierwszemu zdaniu ignorując resztę?Mac pisze:Zauważyłeś, że zupełnie ignorujesz pierwszy paragraf tej zasady? A dodatkowo w tym, który przykuł tak Twoją uwagę, opisują tylko sytuacje, gdy broń ma tą zasadę, co nie ma miejsca przy tym sztandarze?
Pytanie poszło do grupy uściśleń do rozważenia po Silesianie, więc nie ma sensu kontynuować tej dyskusji. Jeśli wyjdzie potrzeba dyskusji na ten temat między członkami LS, wyrażę zdanie takie jak wyraziłem w poprzednich postach.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Ogólnie dopóki nie wyszła 8ed. Ogry nie miały dostępu do tarcz - jakichkolwiek. Teraz jako, że mają dostęp do Common Itemów z RB, mają tym samym dostęp do magicznych tarcz. Zwykłe wciąż sobie muszą odpuszczać, bo nie mają takiej opcji wykupienia.tryton pisze:tyran moze uzywac magicznych tarcz?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
A nie jest przypadkiem tak, że maksymalny bonus z overkilla to +5, ale oprócz normalnie zadanych ran?Mac pisze:Za każdy z udanych Killing Blow'ów nalicza się tyle CR ile przeciwny bohater ma wound'ów na profilu - w tym przypadku, jeśli Killing Blow'y były jedynymi raniącymi atakami w challenge'u, to CR z challenge'a wynosi 3+3=6, ale że CR za Overkill wynosi maksymalnie 5, to CR z challenge'a wynosi 5:Kervyn pisze:Nie mam przy sobie booka - imperialny lord mag stojący na woundzie dostaje w challenge'u dwa killing blowy, ile to daje CR-a zwycięzcy? 1+3 czy 1+1?This time you need to add
up all of the wounds inflicted on the victim,
even those from a weapon causing multiple
wounds, or by repeated Killing Blows (each
successful Killing Blow scores the same amount
of wounds the slain character has on its profile),
etc. This is great fun, albeit a little one-sided.
Tzn. w powyższym przykładzie można z challenga wyciągnąć 6p - jedna rana i dwa killing blowy?
Chyba, że to właśnie piszesz, ino ja nie rozumiem...
Tak właśnie jest. Ja brałem pod uwagę wyłącznie Overkill, za który masz maksymalnie +5, ale oczywiście liczysz jeszcze dodatkowo rany, które model miał zanim zaczął walkę.zembol pisze:A nie jest przypadkiem tak, że maksymalny bonus z overkilla to +5, ale oprócz normalnie zadanych ran?
Tzn. w powyższym przykładzie można z challenga wyciągnąć 6p - jedna rana i dwa killing blowy?
Chyba, że to właśnie piszesz, ino ja nie rozumiem...
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Czy w przypadku Glade Guards (ustawienie 3 x 10), którzy posiadają sztandar dający Flaming Attacks chcąc wykorzystać zasadę Volley Fire mogę strzelić po ruchu ? Bo wydaje mi się, że NIE (choć kombinuje coś z ich zasadą, że nie mają -1 do trafienia po ruchu przy dalekim zasięgu )
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Nie można się ruszyć, a potem strzelić z Volley Fire. Jeśli chcesz strzelić z Volley Fire, jednostka nie może się w danej turze poruszyć.Heptun pisze:Czy w przypadku Glade Guards (ustawienie 3 x 10), którzy posiadają sztandar dający Flaming Attacks chcąc wykorzystać zasadę Volley Fire mogę strzelić po ruchu ? Bo wydaje mi się, że NIE (choć kombinuje coś z ich zasadą, że nie mają -1 do trafienia po ruchu przy dalekim zasięgu )
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."