8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Mac »

Pastor pisze:Czy czary z shadow:The enfeebling Foe i The withering są RIP?
Tak są, choć na to mogłeś sam znaleźć odpowiedź zaglądając do RB.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Pastor
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 42

Post autor: Pastor »

Gdyby się go miało :)

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Powtórze

Gut Magic spells aren't Remains in Play. They weren't in 6th or 7th, they aren't in 8th. They don't have the magic words "Remains in Play." in their spell description. They're spells with an ongoing effect, with the modifier that it's possible to for an opponent to dispel them in subsequent phases. Butchers have always been able to cast the same spell in subsequent magic phases on different targets, which you can't do with an RiP spell. In this edition they can now stack spells on the same target, like any other wizard.

I w to wpisuje się faq.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Nie wiem, jak stwierdzenie jakiegoś gościa z Warseera jest nadrzędne wobec zasad ustalanych przez GW. To, co on mówi nie ma żadnego poparcia w zasadach -
cobra651 pisze:Butchers have always been able to cast the same spell in subsequent magic phases on different targets
I co z tego, że zawsze mieli taką możliwość? Teraz GW w FAQ powiedziało, że nie mają. No to nie mają. No chyba, że chcecie grać w zupełnie inną grę.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Po pierwsze to nie ludzie z Warseera, tylko z ogre stronghold :P A przykłady dałem tylko po to żeby uswiadomić, że temat ogrzych buffów jest jednak kontrowersyjny i kłoca się o niego równiez na zachodzie.
Druga sprawa, ja chciałbym aby nasi sędziowie dali jasną odpowiedź (a z Tego co wiem to ty jeszcze sedzią nie jesteś) i wrzucili to w uściślenia.
Po trzecie gram sporo w 8 edycje i podoba mi się, ale takie bugi (bo uważam całego tego faqa od ogrów za bug) trzeba prostować. Odpowiedź ma byc jednoznaczna, bo dla mnie słowo traktowane nie jest równoznaczne ze są.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

cobra651 pisze:Druga sprawa, ja chciałbym aby nasi sędziowie dali jasną odpowiedź (a z Tego co wiem to ty jeszcze sedzią nie jesteś) i wrzucili to w uściślenia.
Jeśli chodzi o członków LS, to zostałem zaproszony do współpracy i jestem już jednym z nich, przynajmniej na razie. Zapewniam Cię, że jeśli sprawa będzie wymagała uściślenia, takie otrzyma. Naświetlenie tego w temacie (i zarysu problemu) tak jak tutaj, pomaga spostrzeżeniu ewentualnego problemu/wątpliwości i podjęciu decyzji. Jeśli chodzi o moje zdanie, chyba je już wystarczająco jasno wyraziłem.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

problem: jak to jest z hexami/augmentami? W zasadach ogólnych czarów nie wymaga się LoS. W szczegółowych zasadach tych czarów jest notka, że cel nie musi być w przedniej strefie czarującego. Tymczasem w tabelce na końcu podręcznika te czary wymagają LoS. Obstawiam, że po prostu w tabelce jest błąd, ale wolałbym żeby to ktoś uściślił

druga sprawa: co się dzieje z mountem jeśli czarodziej jest zamieniony w żabę z hex scrolla? Monstera rozumiem że to nie rusza, ale co z merged profile (koń, pegaz, itp)

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

emiel_regis pisze:problem: jak to jest z hexami/augmentami? W zasadach ogólnych czarów nie wymaga się LoS. W szczegółowych zasadach tych czarów jest notka, że cel nie musi być w przedniej strefie czarującego. Tymczasem w tabelce na końcu podręcznika te czary wymagają LoS. Obstawiam, że po prostu w tabelce jest błąd, ale wolałbym żeby to ktoś uściślił
Przeczytaj Erratę i Twój problem zniknie.
emiel_regis pisze:druga sprawa: co się dzieje z mountem jeśli czarodziej jest zamieniony w żabę z hex scrolla? Monstera rozumiem że to nie rusza, ale co z merged profile (koń, pegaz, itp)
Scroll celuje tylko w maga - Tylko mag zamienia się w żabę.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Kervyn
Chuck Norris
Posty: 497
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kervyn »

Nie mam przy sobie booka - imperialny lord mag stojący na woundzie dostaje w challenge'u dwa killing blowy, ile to daje CR-a zwycięzcy? 1+3 czy 1+1?
Queek.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Kervyn pisze:Nie mam przy sobie booka - imperialny lord mag stojący na woundzie dostaje w challenge'u dwa killing blowy, ile to daje CR-a zwycięzcy? 1+3 czy 1+1?
Za każdy z udanych Killing Blow'ów nalicza się tyle CR ile przeciwny bohater ma wound'ów na profilu - w tym przypadku, jeśli Killing Blow'y były jedynymi raniącymi atakami w challenge'u, to CR z challenge'a wynosi 3+3=6, ale że CR za Overkill wynosi maksymalnie 5, to CR z challenge'a wynosi 5:
This time you need to add
up all of the wounds inflicted on the victim,
even those from a weapon causing multiple
wounds, or by repeated Killing Blows (each
successful Killing Blow scores the same amount
of wounds the slain character has on its profile
),
etc. This is great fun, albeit a little one-sided.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Mac pisze:Zauważyłeś, że zupełnie ignorujesz pierwszy paragraf tej zasady? A dodatkowo w tym, który przykuł tak Twoją uwagę, opisują tylko sytuacje, gdy broń ma tą zasadę, co nie ma miejsca przy tym sztandarze?
A Ty zauważyłeś że tylko interesuje cię AP w hth dzięki pierwszemu zdaniu ignorując resztę?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:
Mac pisze:Zauważyłeś, że zupełnie ignorujesz pierwszy paragraf tej zasady? A dodatkowo w tym, który przykuł tak Twoją uwagę, opisują tylko sytuacje, gdy broń ma tą zasadę, co nie ma miejsca przy tym sztandarze?
A Ty zauważyłeś że tylko interesuje cię AP w hth dzięki pierwszemu zdaniu ignorując resztę?
Gdyż właśnie to pierwsze zdanie odnosi się do przykładu z Razor Standardem? Razor Standard daje zasadę modelowi. Pierwsze zdanie opisuje co się dzieje gdy model ma tą zasadę. Drugi paragraf opisuje co się dzieje, gdy broń ma tą zasadę. Tak trudno to zrozumieć?

Pytanie poszło do grupy uściśleń do rozważenia po Silesianie, więc nie ma sensu kontynuować tej dyskusji. Jeśli wyjdzie potrzeba dyskusji na ten temat między członkami LS, wyrażę zdanie takie jak wyraziłem w poprzednich postach.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

tryton
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: tryton »

tyran moze uzywac magicznych tarcz?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

tryton pisze:tyran moze uzywac magicznych tarcz?
Ogólnie dopóki nie wyszła 8ed. Ogry nie miały dostępu do tarcz - jakichkolwiek. Teraz jako, że mają dostęp do Common Itemów z RB, mają tym samym dostęp do magicznych tarcz. Zwykłe wciąż sobie muszą odpuszczać, bo nie mają takiej opcji wykupienia. :)
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Mac pisze:
Kervyn pisze:Nie mam przy sobie booka - imperialny lord mag stojący na woundzie dostaje w challenge'u dwa killing blowy, ile to daje CR-a zwycięzcy? 1+3 czy 1+1?
Za każdy z udanych Killing Blow'ów nalicza się tyle CR ile przeciwny bohater ma wound'ów na profilu - w tym przypadku, jeśli Killing Blow'y były jedynymi raniącymi atakami w challenge'u, to CR z challenge'a wynosi 3+3=6, ale że CR za Overkill wynosi maksymalnie 5, to CR z challenge'a wynosi 5:
This time you need to add
up all of the wounds inflicted on the victim,
even those from a weapon causing multiple
wounds, or by repeated Killing Blows (each
successful Killing Blow scores the same amount
of wounds the slain character has on its profile
),
etc. This is great fun, albeit a little one-sided.
A nie jest przypadkiem tak, że maksymalny bonus z overkilla to +5, ale oprócz normalnie zadanych ran?
Tzn. w powyższym przykładzie można z challenga wyciągnąć 6p - jedna rana i dwa killing blowy?
Chyba, że to właśnie piszesz, ino ja nie rozumiem...
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

zembol pisze:A nie jest przypadkiem tak, że maksymalny bonus z overkilla to +5, ale oprócz normalnie zadanych ran?
Tzn. w powyższym przykładzie można z challenga wyciągnąć 6p - jedna rana i dwa killing blowy?
Chyba, że to właśnie piszesz, ino ja nie rozumiem...
Tak właśnie jest. Ja brałem pod uwagę wyłącznie Overkill, za który masz maksymalnie +5, ale oczywiście liczysz jeszcze dodatkowo rany, które model miał zanim zaczął walkę.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

A, to spoko :)
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3737
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Czy w przypadku Glade Guards (ustawienie 3 x 10), którzy posiadają sztandar dający Flaming Attacks chcąc wykorzystać zasadę Volley Fire mogę strzelić po ruchu ? Bo wydaje mi się, że NIE (choć kombinuje coś z ich zasadą, że nie mają -1 do trafienia po ruchu przy dalekim zasięgu :))
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Heptun pisze:Czy w przypadku Glade Guards (ustawienie 3 x 10), którzy posiadają sztandar dający Flaming Attacks chcąc wykorzystać zasadę Volley Fire mogę strzelić po ruchu ? Bo wydaje mi się, że NIE (choć kombinuje coś z ich zasadą, że nie mają -1 do trafienia po ruchu przy dalekim zasięgu :))
Nie można się ruszyć, a potem strzelić z Volley Fire. Jeśli chcesz strzelić z Volley Fire, jednostka nie może się w danej turze poruszyć.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3737
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Ok - to w sumie tylko pytanie dla upewnienia się :)

Jeszcze tylko dla pewności przy 3x10 Glade Guardów jeżeli się nie ruszę mogę strzelić z 25 łuków ???
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Zablokowany