Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Azgaroth »

Wrzucam lepsze tłumaczenie bo jak się okazało tamto było tłumaczone ponoć z hiszpańskiego by google translator :P
- the 9th edition rules aren't going to be the big jump that moving from 7th edition to 8th was.
- there are going to be 3 versions of Warhammer. The Age of Sigmar - recommended for point totals 500 to 1,500 and will be a skirmish style game. The Age of Steel - Warhammer as we all played it over the last 5 years. The End Times - magic heavy and 50% lords & heroes (and Lore of Undeath).
- power dice are now a base of 2D6 (4D6 for End Times) up to 2,000 points, add another power dice for every 1,000 points after that so fielding a 4,000 point army would roll 4D6 Winds of Magic or 6D6 in the End Times.
- lots of new spells though the #6 spells all allow Ward Saves
- new magic items. Some went away, some new ones arrived.
- 8th edition measuring still exists
- Regeneration now works like a War Hydra, dead models come back with a single wound on a 4+ (I think Plaguebearers just won Warhammer)
- Lances do impact his on the charge
- Spears are +1ST if they hold against "mounted units"
- ASF has changed. Units that charge get ASF vs the unit they charge.
- Fear as now but tests are at -1 leadership, Terror at -2 (BSBs are still OP)
- Killing Blow does D3 wounds
- Heroic Killing Blow still kills everything
- characters riding monsters have a merged profile (which I presume is why cannons are still going shout '10 from the back!'...)
- Steadfast can be lost with a single rank of 5 in the flank. Units cannot be Steadfast against anything that can Thunderstomp them
- 2D6 Scenarios and a much broader terrain chart
- models lose half their charge roll distance if they clip terrain (think of it as toned down 7th edition terrain rules) though dangerous terrain is still in effect (1s to wound for models that take dangerous terrain tests)
- new building rules though they still look bad
- combat resolution - outnumbering is back
- holding table quarters is back too"

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

A mi sie podoba, zwlaszcza:


- Regeneration now works like a War Hydra, dead models come back with a single wound on a 4+ (I think Plaguebearers just won Warhammer)

- ASF has changed. Units that charge get ASF vs the unit they charge.
- Fear as now but tests are at -1 leadership, Terror at -2 (BSBs are still OP)

- Steadfast can be lost with a single rank of 5 in the flank. Units cannot be Steadfast against anything that can Thunderstomp them
:twisted: [-o< :twisted:
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Raczej glupoty to sa. No a jak bede laczone profile to pozdro pocwicz :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

CHociaż istnieje opór przeciwko sojusznikom to jednak patrząc na fluff warhammera to aliant jest jedną z podstaw połowy albo większości książek.
Prócz oczywistego skoku na kasę oraz wykręceniu możliwości tworzenia rozp, to pozostaje nam jeszcze efekt pożyczania armii lub grania wspólnie z bratem/siostrą.

bukson
Wałkarz
Posty: 52

Post autor: bukson »

Mam nadzieje ze KB nadal bedzie no armor save bo inaczej tkbeda jeszcze bardziej niegrywalne

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

bukson pisze:Mam nadzieje ze KB nadal bedzie no armor save bo inaczej tkbeda jeszcze bardziej niegrywalne
Pamietaj, ze jak zaczna mieszac w zasadach to pewnie bedzie redesign jednostek. Zmiana kosztu, statow i zasad bedzie mozliwa/oczekiwana. Poki nie bedzie oficjalnej notki od GW to nie wiem czy jest sens bic piane. Mi, dla gracza demonami, sie zmiany podobaja bo boostuja obecne jednostki, chociaz mam swiadomosc ze wszystko sie moze zmienic.
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Awatar użytkownika
Solo
Falubaz
Posty: 1330

Post autor: Solo »

Łączenie profili brzmi jak kolobista obdzierany przez Indian. Jeżeli stead fast nie działa na modele z ts to game over.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Solo pisze:Łączenie profili brzmi jak kolobista obdzierany przez Indian. Jeżeli stead fast nie działa na modele z ts to game over.
Tylko dla piechoty :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8708
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

ma to sens, ma to sens z tym TS ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

a potem rozpy TK na 5 sfinksach :)

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

Arachnaroki i Wiwerny wracające do gry. Smoki HE jeszcze silniejsze

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8708
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

no bo jak utrzymać zwarte szeregi jak takie cielska napierają? :D
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4759
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

laczone profile i brak stead fasta to jest definitywny koniec piechoty na stolach (tylko WL zostana, choc pewnie wiekszosc zrezygnuje z nich na rzecz smokow i feniksow)
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Post autor: Denis »

8 ed byla z zalozenia edycja piechoty oczywiste ze teraz bedzie edycja innego typu jednostek to jest juz od 5ed. ze co edycja co innego króluje
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

Awatar użytkownika
Vesemirus
Mudżahedin
Posty: 278

Post autor: Vesemirus »

Teraz będzie piechota potworów... tak czuję w kościach...
Nagash is coming...

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2009
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

RIP skaveny bez steadfasta.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Łączenie profili jest na porządku dziennym w EoT.
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Denis pisze:8 ed byla z zalozenia edycja piechoty oczywiste ze teraz bedzie edycja innego typu jednostek to jest juz od 5ed. ze co edycja co innego króluje
Edycja piechoty a Ogry i tak grają swoje, Imperium preferuje konnicę, Mroczne elfy i lizaki grają na kowbojach i spamie syfu, Leśne nimfy zostawiają swoją piechotę razem z driadami w domu, a Chaos woli mieć 3 bohaterów, 3 charioty, parę piątek maruderów i kilka chimer zamiast boskich wojowników chaosu - zaprawdę, zacna ta edycja piechoty :)
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Piechotnej edycji nie zniszczylo GW, tylk oETC - kasujac brzytwe z listy rzucalnych czarów. True story :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Garland the Ironfart
Chuck Norris
Posty: 399
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Garland the Ironfart »

Generalnie dla krasnali to marzenie nie zmiany. Nie wiem czy mam bardziej się cieszyć z włóczni, ciężkiej jazdy, czy potworów. =D>
Z drugiej strony jak łączone profile i z metra potworów, bierzemy cztery armaty i czekamy za klockiem longów co kot zza górki przyniesie.

Zablokowany