Początkujący generał

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Re: Początkujący generał

Post autor: Opos »

Ale proponowałbym poszukać oryginalnej anglojęzycznej wersji, ponieważ tłumaczenie erraty, podobnie jak podręcznika, jest skopane :wink:
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

Hejo,
nie wiedziałem gdzie zamieścić więc pytam tutaj. Moglibyście mi powiedzieć jakie wymiary podstawek ma dzwon i latarka? :)
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Dzwon 60x100
Latarka 50x100
Obrazek

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

Dziękuję serdecznie. :)
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/

Veta92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Veta92 »

Mam pytanie dotyczące abomki. Jak przegrywa combat i ucieka - potem zostanie dogoniona. Rzuca się na efekt czy wstanie czy już nie?? I jesli np. dostanie magiczny, ognisty atak to regenka spada na całą gre? I czy wtedy nie mam już zasady specjalnej kiedy padnie?

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Veta92 pisze:Mam pytanie dotyczące abomki. Jak przegrywa combat i ucieka - potem zostanie dogoniona. Rzuca się na efekt czy wstanie czy już nie?? I jesli np. dostanie magiczny, ognisty atak to regenka spada na całą gre? I czy wtedy nie mam już zasady specjalnej kiedy padnie?
Jak coś ją zagoni to nie wstaje. Regenka spada tylko na tą fazę w której zadana była rana. Nie ma już do końca gry wstawania jeśli dostanie ogniowego wounda.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Może wstawać kiedy dostanie ostatnia ranę, więc zagoniona wg mnie nie wstaje. Od flamingów nie ma regeny i tracisz ją na reszte fazy. Jak dostaniesz choć jedną ranę z flamingów to nie wstajesz.

Edit: Ech, FAZIK pierwszy... :P

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Witam :) Chcę zacząć przygodę z tą armią ze względu na niesamowity klimat i chciałbym się spytać, od czego zacząć zbieranie żeby wystawić coś sensownego na stół ?:)

Na tą chwilę mam :
2 pełne zestawy z Island of Blood
3 Gutter Runnerów
2 Swarmy

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Więcej gutterów, co by ich 10 było, abominacja i już tak naprawę będzie się dało grać.
Pomyśl o proroku, assasynie, bohaterów z IoB dobrze spożytkuj, tzn jeden na bsb, drugi na warlorda na bonebreakerze, może jakiś pieszy warlord. Potem jeszcze jedno IoB, latarka i w zasadzie alles. Jak chcesz to jeszcze dzwon, ale to później.
Popatrz sobie na szczurze rozpiski na 1200 (na 1600 był ostatnio wątek, warto zajrzeć) i tam ogarniesz. Poza tym pograj najpierw trochę na proxach, co by ogarnąć co Ci się podoba, a co nie za bardzo.

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Dzięki za odpowiedź :) Przeglądałem rozpiski ale co mi się podoba, każda jest inna :) Slaves i Clanrats to rozumiem podstawa, mam jednak problem z bardziej "elitarną" piechotą. Klimatem bardzo podobają mi się monki wraz z furmanką, z drugiej strony w wielu rozpiskach widnieje klocek 29 stormverminów i przyznam, że nie wiem co jest bardziej grywalne i warte wystawienia (abstrahując już od tego, że jeden to special a jeden core). U większości rozpisek nie zauważyłem doomwheela - jest niegrywalny czy po prostu są lepsze opcje ?:) To samo Jezzaile.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Ja gram na doomwheelu i uważam, że jest spoko. Tyle tylko, że potrzebuje zazwyczaj konkretnego celu, bo jak wjedzie w duży blok piechoty to zazwyczaj zgon. Abominacja czy latarka jest poprostu bardziej uniwersalna. Monki z furmanką są fajne, ale minusy są takie, że monki to mimo wszystko tylko siła 3, a furmanka spada od strzału z działa. Poza tym taka horda jest łatwa do odgięcia. I jeszcze ma frenzy, więc będzie gonić byle gówno.
Jezzaile są raczej słabo grywalne.
Stormvermini są spoko, bo to jednak siła 4, do tego jak sie dobrze sprawę rozegra (np stoją w hordzie i dostają death frenzy) mogą mieć sporo ataków. Poza tym mogą trzymać magiczną szmatkę.
Liderka też jest jak na szczury całkiem wporzo.
Wg mnie są jedynym oddziałem w szczurach, który od biedy dałby radę coś w combacie zrobić. Choć najczęściej i tak tylko niosą storm banner i.pchają dzwon.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Azgaroth pisze:U większości rozpisek nie zauważyłem doomwheela - jest niegrywalny czy po prostu są lepsze opcje ?
Doomwheel jest genialny na ogry i wszelkiej maści wielowoundowe modele. Dzięki swojej zasadzie wystrzeliwania 3 pocisków każdy zadający D6 woundów, jeżeli ci się poszczęści to w turę składasz steam tanka.
Obrazek

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Jest też bardzo losowy przy tym wszystkim. Kwestia wyboru czym się chce grać. I czy się wie przed złożeniem rozpiski jaka armia stanie naprzeciwko.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Według mnie to bardzo fajna jednostka, przeciwko większości armii znajdzie sobie jakies cele. Jedynie na Krasnoludy i Imperium będzie robił jako darmowe punkty ;/
Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Przed chwilą mówiłeś, że składa steam tanka, teraz że dla emp to darmowe punkty o.O
Na krasnale to faktycznie słabo, ale poza tym wszędzie są jakieś rydwany, smoki, monstery, cokolwiek. Najlepsza akcja w wykonaniu mojego doomwheela była przeciwko WoChowi. Wjeżdża w rydwan, rozwala samymi impactami, po czym 3 bolty - 3 skullcrusherów schodzi. Po tej akcji koleś poddał grę. (w poprzedniej 4lvl sorc poszedł do warpa i było to tylko 1200 pkt, więc w sumie faktycznie małe szanse już miał.)

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Wiesz, ja podałem przykład najtrudniejszej jednostki do zabicia jaka może sie natrafić po drodze (ST 10 woundów). Więc jeżeli kółko może złożyć Steam Tanka w 1 turę, to każdy inny cel w grze także :) Myśl myśl :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Myślę, że przeciwko imperium kółko nie jest złym wyborem. ST, czy demisie to fajne cele. Poza tym teraz imperia stoją na dużej ilości kawy, a wjazd kolka w bok czy tył już zacombatowanej kawy to też dobry układ.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Według mnie przeciwko Imperium ten Doomwheel nie pożyje na tyle długo, aby coś zdziałać - Imperium na 3 cannonach i steam tanku nie przepuści tak łatwych 150 punktów.
Obrazek

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Jak chcesz odciągnąć ogień dział od czego innego (Abominacja, Dzwonek, Piec) to Doomwheel nie jest takim złym pomysłem. Coś może dojdzie.
Ogólnie jednak stanowi najmniejsze zagrożenie. Chociaż czasami może zdziwić przeciwnika. Ja gram na 2 Doomwheel'ach bez Abomki i bardzo dobrze się sprawdzają :D. Oczywiście na Euro są obcięte do 1 (nie wiedzieć czemu).
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

Dwa doomwheele ci się sprawdzają? Napisz coś więcej, jak je wystawiasz? Sam mam dwa staroedycyjne i chciałbym na obu kiedyś zagrać :mrgreen:
Obrazek

ODPOWIEDZ