Rozpiski

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kapso
Mudżahedin
Posty: 267

Re: Rozpiski

Post autor: Kapso »

No to teraz coś niesztampowe :wink:
Generalnie ta rozpiska powstała tylko dlatego żebym sobie zobaczył na ile mam armię.

LORDS

Bretonnian Lord 110
Virtue of Heroism 40
Gromil Great Helm 30
Mantle of Damsel Elena 20
Gauntlet of Duel 10
Shield 3
Lance 6
Bretonnian Barded Horse 21
240

co do lorda to od razu piszę że musi być na koniu i mieć lancę (za fajny model mam :mrgreen: )

Prophetess of the Lady 190
4 Level 35
Crown of Command 35
Silver Mirror 40
Bretonnian Horse 15
315

I tu nie wiem jaki Lore, Havens czy Life?

HEROES

Paladin Battle Standard Bearer 60
Dawnstone 25
Enchanted Shield 0
Gold Sigil Sword 15
Bretonnian Barded Horse 14
124

Damsel of the Lady 70
2 Level 35
Dispell Scroll 25
Lore of Beasts
130

Ehhh wiem że to głupie ale kupiłem sobie smoka i będę liczył na to że sobie go kiedyś z beasta wyczaruję :roll:

CORE
11xKotR 264
FCG 24
War Banner 25
313

11xKotR 264
FCG 24
Standard of Discipline
298

8xKotR 192
FCG 24
Lichebone Pennant 15
231

To ma być lanca z Phrophetesską

15xKotR 360
FCG 24
Gleaming Pennant 5
389

9xKotR 216
FCG 24
Banner of Chalons 10
250

29xMen at Arms 145 (14 mi brakuje ale w mniejszej liczbie to się chyba nie opłaca)
FCG 27
172

10xPeasant Bowmen 60
Braziers 5
65

10xPeasant Bowmen 60
Braziers 5
65

12xPeasant Bowmen 72
Braziers 5
77

12xPeasant Bowmen 72
Braziers 5
77

RARE

12xGrail Knights 456
FCG 30
Banner od Eternal Flame 10
496

Field Trebuchet 90

Field Trebuchet 90 (jednego trebka nie mam ale jak cztam to piszecie że dobre, to sobie dorobię jednego)


CAŁOŚĆ 3422

czekam aż mnie zbluzgacie :wink:

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 sty 2012, o 13:52 przez Kapso, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Matijjos
Wodzirej
Posty: 744

Post autor: Matijjos »

no na takie punkty dziewiątka grali to troszkę mało. zdaje się że mamy magiczną tarczę za 10 p, cena powinna być taka jak w armybooku. Duża magiczka w większej lancy, no nie wiem czy to dobry pomysł, jak coś pierdyknie to się realmy posypią. No ale poza tym to pozazdrościć pokaźnej armii

Awatar użytkownika
Akadera
Falubaz
Posty: 1349
Lokalizacja: Białystok - Front Wschodni

Post autor: Akadera »

Ja tam nie bluzgam ;)
Na jedna 11 kotrow wrzucilbym szmate +1LD ;)
kudłaty pisze:Wiadomo alkohol jest dla ludzi, ale śliwowica jest dla frontu wschodniego

Awatar użytkownika
Kapso
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Kapso »

Matijjos pisze:no na takie punkty dziewiątka grali to troszkę mało. zdaje się że mamy magiczną tarczę za 10 p, cena powinna być taka jak w armybooku. Duża magiczka w większej lancy, no nie wiem czy to dobry pomysł, jak coś pierdyknie to się realmy posypią. No ale poza tym to pozazdrościć pokaźnej armii
Czyli mówisz że lepiej dać czarodziejkę do 8 KotoR-ów?
Tarczę już zmieniam, a z gralami to w sumie może być 12, bo 3 mam jakby "na zapas"
Poza tym to ja wiem czy tak pokaźnej? to w sumie tylko 66 knightów :mrgreen:

Akadera
To wtedy chyba lepiej mu dać dragonhelm i tarczę, to tylko 2 pkt więcej za ward 2+ na ogień

Awatar użytkownika
Akadera
Falubaz
Posty: 1349
Lokalizacja: Białystok - Front Wschodni

Post autor: Akadera »

Mowilem tylko o dyscyplinie na jednej z lanc :D
Lorda inaczej bym zlozyl ale co kto lubi ;)

Co do czarodziejek to lance wybuchaly i dalej beda wybuchac ale jak bedziesz rzucal czary z gora 3 kosci to jakos to ryzyko zminimalizujesz ;) Narazie gram na 2 maly laskach z beastem i jest spoko. Na duzej z heavenem tez za czesto sie nie wysadzalem ;)
kudłaty pisze:Wiadomo alkohol jest dla ludzi, ale śliwowica jest dla frontu wschodniego

Awatar użytkownika
zawisza
Chuck Norris
Posty: 375

Post autor: zawisza »

Kapso:
-tylko 1 oddział rycerzy królestwa może mieć magiczny sztandar
-BSB nie może chronić się zwykłą tarczą
Pozdrawiam gorąco!
MOLON LAVE

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

Polecam nie przywiązywać się do pozycji czarodziejki w jakiejś lancy. Moja jak tylko może to biega samopas, a jak już musi się w jakiejś schować - to chowa się w I szeregu z brzegu - żeby nie robiła wybuchem zbyt wielu strat :wink:

Awatar użytkownika
Akadera
Falubaz
Posty: 1349
Lokalizacja: Białystok - Front Wschodni

Post autor: Akadera »

zawisza pisze:-tylko 1 oddział rycerzy królestwa może mieć magiczny sztandar
Nie klam :D
kudłaty pisze:Wiadomo alkohol jest dla ludzi, ale śliwowica jest dla frontu wschodniego

Awatar użytkownika
Matijjos
Wodzirej
Posty: 744

Post autor: Matijjos »

nie no, ochronę powinna mieć, sama jest słaba w walce, ale też bez przesady z tą ochroną, jak ostatnio grałem i miałem magiczkę w mocnej lancy to mi się po 2 czarze zrobił miscast i rycerze poszli do piachu. Babka lepiej żeby była w mniejszej lancy, trzymała się z boku i czarowała ile wlezie

Awatar użytkownika
Kapso
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Kapso »

Dobra, BSB naprawiony

Z tą magiczką to może zrobić tak żeby ją wozić w 5 KotR zamiast 11, skoro mówicie że bezpieczniej?
Ja się nie znam ale wystarczy tylu? 5 to imo taka licha trochę ochrona, łatwo to posypać się może.

Awatar użytkownika
zawisza
Chuck Norris
Posty: 375

Post autor: zawisza »

Pięciu nie starczy, jak pisał Jagal wcześniej pięciu (4rycerzy+gallant) nie daje jej look out na 2+. Nie wiem czy daje jej look out na 4+, ale chyba też nie.
Co do tych sztandarów to podobno można brać więcej niż jeden, ale nie wiem z czego to wynika skoro w AB jest napisane, przy każdym oddziale rycerzy, że jedna jednostka może wziąć magiczny sztandar do 25/50pkt. No ja przynajmniej dotychczas tak zawsze grałem, ale może gra się inaczej.
Udanego weekendu!
MOLON LAVE

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

zawisza pisze:Nie wiem czy daje jej look out na 4+, ale chyba też nie.
Nie ma.
zawisza pisze: Co do tych sztandarów to podobno można brać więcej niż jeden, ale nie wiem z czego to wynika skoro w AB jest napisane, przy każdym oddziale rycerzy, że jedna jednostka może wziąć magiczny sztandar do 25/50pkt.
Tylko jeden oddział errantów może mieć sztandar (magiczny).

Ale już każdy oddział realmów może mieć magiczne sztandary.

pzdr!
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
zawisza
Chuck Norris
Posty: 375

Post autor: zawisza »

No fucktycznie!
Wybacz Kapso, że wprowadziłem w błąd, ale mi samemu dopiero się oczy otworzyły :shock:
Tak, dziś rano sprawdziłem jeszcze raz i jest napisane, ze tylko erranci, ale głupek ze mnie!
Dobrze, że Akadera i Jagal nad nami czuwają.
Pozdrawiam gorąco!
MOLON LAVE

Awatar użytkownika
Matijjos
Wodzirej
Posty: 744

Post autor: Matijjos »

myślę że np. 9 realmów będzie ok

Awatar użytkownika
Kapso
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Kapso »

Dobra poprawiłem ale tak się zastanawiam (może głupie to ale wybaczcie zaczynam dopiero, ani jednej gry jeszcze nie rozegrałem :wink: ) dlaczego lepiej Prophetess'kę wozić w 8 a nie 11? z tego co rozumiem to jak wybuchnie w 8 to może zginąć max 8 a w 11 tak samo, tylko jak się wtedy posypią to 8 się nie zbierze a 11 tak, dobrze myślę? :?

No i jeszcze dwa pytania - co z tm lore'm? który przy takiej rozpisce byście widzieli?
no i drugie (właściwie trzecie) co sądzicie o takim lordzie? generalnie chciałem aby był uniwersalny, ale coś dziwnie jakoś tak mi wygląda - co o tym sądzicie?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Silesian_Heretic
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 158
Kontakt:

Post autor: Silesian_Heretic »

Cześć Wam, kompletnie nie znam realiów 8ed. Skończyłem grać w 6ed. Robiąc porządki znalazłem srogą ilość figurek, które sobie tak kupowałem hbbystycznie. Masa to 5ed. ale jest 16 rycerzy z nowej edycji i postanowiłem sobie coś poskładać. Lepiej zrobić 4x9 Kotr i 9 GK czy 3x12 Kotr + 6 GK, 30 łuczników i 5 pegazów ? Zazwyczaj będe grać z VC, Dwarfami, HE i Chaosem, czasem z WE. Do tego mam jeszcze 30 łuczników i 2 trebuszety "na warsztacie" z balsy.

Pytam bo chcę już konwetować tak knightów, żeby oddział wyglądał spójnie więc muszę teraz podjąć decyzję czy grać na 9-tkach, czy na 12-stkach. Jaka jest różnica ?

Awatar użytkownika
Akadera
Falubaz
Posty: 1349
Lokalizacja: Białystok - Front Wschodni

Post autor: Akadera »

Polecalbym granie na 11/12. W tej edycji jesli przeciwnik ma wiecej szeregow niz ty to zdaje ld na steadfascie (stubborn). Wiec imo lepiej miec troche wiecej tych szeregow bo 9 latwo sie nie przebic imo ;)
kudłaty pisze:Wiadomo alkohol jest dla ludzi, ale śliwowica jest dla frontu wschodniego

Awatar użytkownika
Gorrador
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Gorrador »

Czołem,

Witam raz jeszcze (jak w temacie ogólnym).

Najbliższe starcie z ogórkami. Niestety zieloni mi trzepią skórę nieustannie. Winę kładę na karb niewielkiego doświadczenia.

Najbliższa rozgrywka na 2100

O&G wystawi niemal napewno

1) 30>40 Savagów
2) 30>40 Black orków/lubkolejnych savagów
3) 2 pomidory
4) 2 doomdivery
5) Lorda generała w savage lub BO
6) 2>3 Magów
7) Sztandar na pająku

Całkeim możliwe:
1) Gobliny z fanolami
2) 25 Wilków do flankowania
3) Arachnarok z magiem
4) Śmiecie do blokowania
5) Kowboj na dziku
6) Skulkerzy (?)


Obrałem taktykę zmasowanego uderzenia po wysadzeniu w powietrze pomodorów. Ustawię się na flance tak aby z jednej strony koniec stołu krył jedną flankę grali a z drugiej lanca kotrów. Istatne jest to, że prawdopodobnie na stole nie będzie żadnych przeszkód oraz, że będą 4 góra 5 rund.

Na czele lancy grali jedzie 3 paladynów w tym Stb...

Na 2100

Generał Lord--- 263
Royal pegaz 50
H. killing blow 40
Mieczyk Szybkiej śmierci (asf) 25
Tarcza 3
Potek ryzyka 5
Gromil Helmet 30

Profetka 3lv ------- 245
Barded H. 15
Holy Icon 40


Pal Stb ------- 134
Barded H. 14
Lanca 4
E. Shield 10
Kamień Świtu 25
Grail Vow 21

Pal ------148
Barded H. 14
Wyrmlanca 20
Tarcza 3
Ruby Goblet 30
Grail Vow 21

Pal 2-----137
Barded H. 14
Lanca 4
Tarcza 3
Grail Vow 21
Korona 35

Damselka 1lv 70
Koń 10



Core
KoTR 12 FCG ---- 288

Łuki Harcem 14 ------ 103
Flame 5

Łuki Harcem 13 ----- 96
Flame 5

Special
Pegazy 3 FCG ------ 195

Rare
Trebek --- 90
Grale 7 FCG ---386

2099 (2100)


Profetka (Niebios czy życia?) z Gralami. Mała (Beast) z Kotrami.

Zwarcie możliwie szybko - mam nadzieje że 2 runda.

Widziałem inne rozpiski oczywiście na forum zdaje sobie sprawę, że paladyni są "zbyt liczni". Jednak widzę jednak w tym sens.

Moje pytanie generalne:
Jak walczyć z zielonymi?

ps
Za błędy i noobostwo z góry przepraszam.





Gorr
Gaude Mater Bretonnia

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Zaczniemy od pocięcia Ci rozpiski i znalezienia więcej pkt na kolejne oddzialy.

Na pewno nie ma sensu ładować wszystkim bohaterow w grali.

A więc nie ma sensu też wsadzać wszystkim grail Vow.

Widze, że orki nie będą miały ani troli ani innych ''regenerujących'' się stworzeń, wiec nie ma sensu ogień na łukach.

Na prophetess masz magic resistance 2 więc nie musisz podbijać jej go - zwłaszcza za 40 pkt. Należy tez na niej wsadzić poziom wyższy(lepiej rozprasza, oraz więcej czarów w końcu zna). Ja bym wolał heaven ze względu na pocisku i co jest kluczowe z orkami - szybkie ściągnięcie manglerów. No i scroll też jest ważny. W tym momencie mała damsel jest IMO niepotrzebna.

Na BSB nie możesz mieć zwykłej lancy.

Zmniejszenie oddziałów łuków do 2x10 też pozwoli zaoszczędzić pkt. przy konfiguracji 3xpegaz, sztandar na nich jest zbędny.

Paladyn ''zwykły'' jest słabo złożony. Ja bym go wywalił i z tych wszystkich wywalonych rzeczy powinna wejsc jeszcze jedna lanca.

Co do tego z koroną paladyna to wydaje mi się, że miło by było, gdybyś wsadził mu chociaż charmed shield i luckstone - zwiększyłoby to znacznie jego przeżywalność (GV bym mu zostawił, jak tak bardzo lubisz wsadzać go do grali)

Lancy dużej Kotrów wsadziłbym banner +1ld.

Nie wiem też , czy jest sens brania lorda na pegazie, skoro i tak nie multiplikujesz pegazów. To już jest bardziej kwestia własnego ogrania i gustu ;)
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Gorrador
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Gorrador »

W rzeczy samej. O trolach zapomniałem. Powinny być... 6-8
Napewno będzie generał z koroną dowdzenia. Prawdopodobnie BO (?) w savegach.

Kilka pytań:

1) Btb ma poruszać się samopas w KotRach? czy w gralach. (Btb musi jeździć w pierwszym szeregu wypychając kogoś z FCG?)
2) Jak najlepiej załatwiać pomidory? Wjechać śmieciem (np łukami/chamami?), czy próbować z łuku (nie udało mi się jeszcze rozstrzelać pomidora zanim wlazł we mnie)
3) Czy ruby goblet na orków jest miarodajny czy to przerost formy już?
4) Za punkty lepiej dobrać rycerstwa czy trebusz?
5) Mam złe przeczucia co do arachnaroka stąd ten pogromca na pegazie. A może lepiej dać samobójcę pala na koniu z hkb licząc na jedną 6?

6) Kogo najlepiej zaszarżować na początku? Osobiście widze największe niebezpieczeństwo w savedżach. Ale może BO?
7) Jaki cel dla trebuszy obrać? Silne oddziały Savage, BO? Może puszczonego samopas sztandara polować na wielkim pająku?
8) Jak ustosunkować się do fanoli? Wyciągać ich za wszelką cenę czy są przereklamowane i olać psycholi (pozwalając im wkońcu mnie zaatakować?

9) Czy po szarży lanca bije tylko z dwóch rzędów? Czy nadal z brzegu klina?
10) Wracając do sprawy generała - może zrezygnować z pegaza i wsadzić go do lancy grali?

Dziękuję. Pierwsza tura pytań za nami - wrcamy po przerwie.
Gaude Mater Bretonnia

ODPOWIEDZ