kilka pytań początkującego 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Czajsson
Warzywo
Posty: 11

Re: kilka pytań początkującego 2

Post autor: Czajsson »

Sorry jeśli podobne pytanie już gdzieś bylo ale szukałem i jakoś na nie nie trafiłem.
A mianowicie mam dwie jednostki w combacie dużą "O" z pięcioma modelami w szeregu, oraz małą "X" (np. 3 modele albo maszyna). Chce zaszarzować jednostke "O" oddziałem "Q"(normalny oddział np. 5 modeli w szeregu)

........OOOOO..
........OOOOO..
..........XXX.....
....................
...^...............
....l...............
QQQQQ..........
QQQQQ..........

Pytanie jest nastepujące: Jak się moge szarżującym oddzialem dostawic?

a) tylko rogiem walczyć mogą po dwa modele z pierwszego i drugiego szeregu.

........OOOOO..
........OOOOO..
QQQQQXXX.....
QQQQQ..........

b) czy też w celu maksymalizacji ilości walczących przesówam oddzial "X" (albo moze oddział "O") co napewno miało by miejsce przy równoczesnej szarży "X" i "Q" ale zaznaczam że jest to już doszarżowanie do trwacej walki

....OOOOO......
....OOOOO......
QQQQQXXX.....
QQQQQ..........

c) istnieje jakaś inna opcja

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

walczysz tylko rogiem (proponuję zaszarżować maszynę -a potem z over runa w oddział bazowy).

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

Qc-Rat pisze:Czy wampiry mają przerzut LD z BSBeka kiedy się sypią?
tak
Czajsson pisze: Sorry jeśli podobne pytanie już gdzieś bylo ale szukałem i jakoś na nie nie trafiłem.
A mianowicie mam dwie jednostki w combacie dużą "O" z pięcioma modelami w szeregu, oraz małą "X" (np. 3 modele albo maszyna). Chce zaszarzować jednostke "O" oddziałem "Q"(normalny oddział np. 5 modeli w szeregu)
a)
najlepiej zrobić jak napisał Klops

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

gerald_tarrant pisze:
Qc-Rat pisze:Czy wampiry mają przerzut LD z BSBeka kiedy się sypią?
tak
eeee... co proszę?
Jaki przerzut? na sypanie się nie ma przecież testów...

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Waldi pisze:
gerald_tarrant pisze:
Qc-Rat pisze:Czy wampiry mają przerzut LD z BSBeka kiedy się sypią?
tak
eeee... co proszę?
Jaki przerzut? na sypanie się nie ma przecież testów...
Pewnie chodzi o sypanie się po śmierci generała.

Czajsson
Warzywo
Posty: 11

Post autor: Czajsson »

Dzięki za odpowiedz :) ale mam jeszcze jedno pytanie:
Mianowicie oddział "X" przegrywa combat z oddziałem "O"(kilku rankowym), oraz z odziałem "D"(mniejszym od "O" 1-2 rankowym znajdującym się od tyłu oddziału "X") i ucieka.

OOOOO
OOOOO
OOOOO
XXXXX
XXXXX
DDDDD

Stąd pojawia się moje pytanie, w którą strone powinien uciekać "X"? Według rulebooka wychodzi, że ma uciekać od oddziału z największą ilością ranków, czyli wychodziłoby, że ucieka prosto prze oddział "D". Ale to rodzi kolejne pytania. Czy w takim wypadku "X" przebiegając "D" robi test na marsz po trudnym terenie? Oraz jak wygląda sprawa z pogonią, rozumiem, że "D" może gonić normalnie, ale "O" i tak, jeśli rzuciłbym więcej od "D" musi zatrzymać się
na cal od niego (chyba nawet w przypadku gdyby "D" powstrzymał się od pogoni), co by wskazywało że "O" i tak nie ma szans dogonienia "X" i powinien próbować powstrzymać się od pogoni. Sorry jeśli moje problemy wydają się oczywiste ale nie gram za często i cały czas zdarzają mi się sytuacje w których nie mam pewności co w 100% powinienem zrobić :?

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

White Lion pisze:pytanie o cannona.

jak kula przelatuje przez np. bohatera na stegadonie to:
- traktujemy linię kuli jak template i dostaje stegadon, każdy skink z obsługi oraz bohater,
- traktujemy jak pojedyncze trafienie strzeleckie i właściciel stegadona decyduje kto bierze kulę na klatę,
- po staremu losujemy 1-4 stedzio, 5 skinki, 6 bohater
- jeszcze inaczej ?


i drugie pytanie:
- w 8 edycji wysokość np. wzgórz nie ma wpływu na to czy kula trafia? np. kula może trafić w oddział przed wzgórzem, przelecieć 10 cali raniąc maszynę na wzgórzu i jeszcze drugi oddział za wzgórzem (jeśli jej starczy cali) ?
1.Dostaje wszystko jest to napisane w RB przy potworach chyba.
2.Skoro nie ma nic na ten temat w zasadach to wzgórze nie ma wpływu.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Kulasz którymi chcesz na pogoń, sprawdzasz czy któryś z goniących oddziałów nie złapał uciekającego, jak nie to kulasz mu dangerous testy. Oddziały przestawiasz w dowolnej kolejności ale jak D nie gonił to co najwyżej możesz do niego na cal podejść, co nie zmienia faktu że łapie się w miejscu więc i tak masz szanse złapać przeciwnika.

Sypanie VC jest jednym z tych rzutów na które BSB nie daje rerolla, tak jak krzyk banshee.

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Tylko krzyk Banshee nie jest żadnym testem, więc przerzut nic by nie zmieniał. Sypanie w sumie testem jest, czemu BSB nie działa?

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

bsb nie działa na sypanie po niezdanym brejku, ale po śmierci generała unity testuję ld o ile się posypią więc imo powinien działać

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Po śmierci generała te rzuty to Ld test (patrz AB), przysługuje więc przerzut.

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Mam wrażenie, że jeśli chodzi o regenkę/warda to używasz w momentach dogodnych niezależnie. Jeśli regenka nie działabo dostałeś ataki flamingowe to używasz warda... jeśli nie dostaniesz rany z flamingami to dalej możesz używać regenki etc.

-2 do Ld działa na najwyższy Ld - nawet ten generalski lub powiększony z ilości szeregów.

Jeśli jestem w błedzie to niech mnie ktoś poprawi.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

z wardem/regeneracja to nie jest jak z uzbrojeniem, że wybierasz sobie czego używasz. Używasz zawsze lepszego, możliwego save. W sytuacji z hero masz regenke na niego a na oddzial z plonącymi masz ward save. Natomiast na KG używasz ward, na resztę regenerację.

Icon of Despair działa zawsze. Podliczasz Ld oddziału (bonusy, generalski itd.) i odejmujesz 2. Oddział zdaje na -2, nie patrz na ten fragment "unmodified ld" bo zostało to poprawione w erracie.

@Daw więcej pewności siebie :)

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Lidder - chodzi o to, że ostatnio tyle dziwnych rzeczy wyłapałem i na, których sam się złapałem, że nawet przeczytanie 6 raz booka nic już nie pomoże :D
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Daw pisze:Lidder - chodzi o to, że ostatnio tyle dziwnych rzeczy wyłapałem i na, których sam się złapałem, że nawet przeczytanie 6 raz booka nic już nie pomoże :D
Znam ten ból, na LS rzucam kostką zazwyczaj :P

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

czy mag z 0 lv może rzucać czary zabrane przez third eye of tzeenth?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

gerald_tarrant pisze:czy mag z 0 lv może rzucać czary zabrane przez third eye of tzeenth?
Q: If a Wizard has had his level reduced to 0 and he still knows
one or more spells, can he attempt to cast them? (p31)
A: No.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

ugh
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: ugh »

czy mając random move musze wykonywac ruchy (2D6/3D6) co ture ? czy moge sobie przeczekac ?

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

w opisie w rb jest "are always moved in..."
więc imo nie możesz się nie ruszać, natomiast możesz zawsze stanąć koło czegoś i "poodbijać" się od tego
wyjdzie na jedno w sumie

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3709
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Mam takie pytanko:

w scenariuszu Watchtower - wstawiam do wieży jednostkę Dryad (Skirmish). Jakie mamy modyfikatory dla tej jednostki wewnątrz wieży ? Na pewno -2 do strzelana za hard cover, ale czy jeszcze dodatkowo -1 za skirmish ???
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Zablokowany