8 Edycja Warhammera I

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Re: 8 Edycja Warhammera

Post autor: Ratzing »

Imo ploty super. Może wrócę do battla ze swoimi bestiami, bo na tych zasadach, przy obcięciu istotności psychy, booście wielkich krówsk i piechoty to może mieć sens...
Uerph.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

ASL kasujący ASF... to już brzmi lepiej dla HE :>
Szkoda że nie jest jasne co się dzieje jak jest ASL ASF i wyższa inicjatywa. Czy taki np. WL ma przerzut trafienia czy nie?
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

Kod: Zaznacz cały

Always Strike First
* ASL combined with ASF cancel each other out. Strike in initiative order.
However ASF + higher initiative than your enemy: Reroll to hit rolls. So even if Swordmasters and White Lions are striking in initiative order they may get re-rolls to hit!
imho wyraznie wskazuje na to, ze jak ASF, ASL i wyzsza inicjatywe to masz przerzuty na hita.
zastanawia mnie frenzy, czy jak nie zdadza Ld to nadal trzeba turlac do wymuszonej szarzy.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Elgrond
Wodzirej
Posty: 699
Lokalizacja: Festung Posen

Post autor: Elgrond »

wreszcie jakiś konkret . boost dla smoków ? najpierw walimy 2d6 4s potem 6-7 a z 6s-7s bardzo ciekawe.Ciekawy jest tez zapis ,że d6 a zamiast jednego . Ciekawe czy dobrze rozumiem. Wreszcie taki smok nabiera większego sensu a nie ze jak nic nie zrobi to klocek piechoty łamie go Cr
a nie lepiej wrzucić do rozpuszczalnika i później szczoteczką?

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

tylko jeżeli jest 25% na herosów w ogóle to wiele poza tym smokiem w kadrze kierowniczej nie polata ;p
Uerph.

Awatar użytkownika
Elgrond
Wodzirej
Posty: 699
Lokalizacja: Festung Posen

Post autor: Elgrond »

Tylko jak dobrze rozumie lord ma mieć limit 25% + osobno 25% heros .
a nie lepiej wrzucić do rozpuszczalnika i później szczoteczką?

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Czyli przy zwiekszeniu limitu turniejowego do 3k (wczesniejsze ploty) mamy lorda za 750 pkt + trzech herosów po ok 220 pkt/każdy. Nice kurwać :roll: Lord na smoku i 3+ wykoksowanych cosiów.

Mam nadzieję że zostanie 25% max/characters.

[marzudzenie mode on] się mnie to nie widzi [marudzenie mode off]

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Jestem gotów zrezygnować ze swojego smoka aby to tylko nie była prawda... Wolę 25% na wszystkich bohaterów...

Awatar użytkownika
Bestialski_Brokuł
Oszukista
Posty: 800

Post autor: Bestialski_Brokuł »

Mam nadzieję, ze rzeczywiście będą erraty do podręczników bo jak nie to przegiętośc takiej hydry nabiera całkowicie nowego wymiaru- 7A z s5 4 z s3AP wszystko z hatem i do tego d6 z s5 crush i zionięcie 2d6 z s5... i wszystko to za kosmiczne 175 pkt :lol2:

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

Bestialski_Brokuł pisze:Mam nadzieję, ze rzeczywiście będą erraty do podręczników bo jak nie to przegiętośc takiej hydry nabiera całkowicie nowego wymiaru- 7A z s5 4 z s3AP wszystko z hatem
a skąd wiesz że w 8ed psychologia jeźdźca/poganiacza będzie działać na mounta :?: 8)

Ż.

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

People have seen printed in GW rulebooks 25% max characters and 25% lord 25% hero
Grolshek, Fluffy i kto tam jeszcze, czytajcie zanim zaczniecie płakać - z tego zapisu to jak nic wynika, że po prostu masz 25 % na charakterów... po prostu możesz wszystko przeznaczyć na lordów, wszystko na herosów. Cała filozofia. A ja mam coraz bardziej mieszane uczucia co do tych plot... Ale to chyba dobrze, bo po pierwszych myślałem że się załamię. A hydra może spokojnie dostać +1 crush attack, wcale taka wielka nie jest. I jak się jej wbije 2-3 woundy to i breathweapon nie taki straszny, jak go malują... Natomiast niepokoi mnie całkowita losowość magii (już jest bardzo ryzykowna, a ma być jeszcze bardziej...) i nadmierna jak dla mnie losowość szarży. Poprawa frenzy - jak dla mnie in plus. Szkoda plotki o 1 save... Wygląda na to, że zwyczajnie udupiają regenkę, wszyscy będą latali z wardem. Ward od magii za magic resistance... ma swoje wady i zalety - z jednej strony jednym głupim czarem można udupić takie houndy - beast cover z obecnej listy na przykład, z drugiej... To chyba nie tak miało działać... Przynajmniej w opisie. Bo jeśli się okaże, że np. Ward chroni przed rzuceniem czaru na oddział na przykład #-o Z drugiej damselki będą jeszcze mniej przydatne... :cry:

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

emiel_regis pisze: Grolshek, Fluffy i kto tam jeszcze, czytajcie zanim zaczniecie płakać - z tego zapisu to jak nic wynika, że po prostu masz 25 % na charakterów...
Akurat w tym miejscu pojawiają się rozne plotki - czesc ludzi twierdzi ze limit na herosów i lorda bedzie liczony łącznie 25%, czesc ze osobno (25%+25%). I nie dotyczy to tylko tego forum. Jak będzie zobaczymy. Co nie zmienia faktu ze będe marudził - 6 edycja była ok, zasady do 7 też, ale to co GW zrobiło w niej z bookami anulowało praktycznie caly kredyt zaufania jaki do nich miałem.
Plus ichni zwyczaj wykreslania niektórych jednostek z armylistów - co już kompletnie jest nie fair wobec graczy (np zamienilismy imperialnego War Wagona na Wiekszego Lepszego Kup - Mnie War Altara, hał kul).
Co więcej, obecne booki sa tak spiier*****e że wyjscie siódemki bez kompletnych zamkniętych list w rodzaju "raveningów" niczego w zasadzie nie zmienia - wątpię by errata w pdf na tyle zmodyfikowała booki coby mniej-więcej zrównać Ogry z Demonami. Jeżeli GW nie przejedzie po wszystkim walcem i nie wyrówna (ale z sensem!), będziemy męczyć się z obecnym stanem rzeczy jeszcze długie miesiące, może lata.
Nie wspominając oczywiscie o zapowiedziach wydupcenia wszelkich zasad wymagających jakiegos tam ogrania i zastapienia ich "rzutem na 4+", zwiększenia roli ilości nabitych ran przy rzeczywistym zredukowaniu roli statica (większy klocek, static ten sam, więcej ataków), magia też bardziej zalezna od rzutów itd.. Slowem kostki kostki uber alles. Fajnie że będą większe klocki piechoty na stołach, źle że trzeba będzie kupić 4 boxy żeby zmontować oddział który zdejmie się ze stołu w drugiej turze. Można się tym zachwycać, de gustibus non est disputandum.
Jeżeli o mnie chodzi w zapowiedziach nie spotkałem się z żadną plotką o której mógłbym powiedzieć "o, fajnie, będzie lepiej". Zasady pt "ojej, rzuciłes "1" "1", znaczy koń się potknął i twój elitarny rycerz nadział na chłopską kłonicę" nadają się do systemów skirmiszowych, a nie epickich bitew..

Żeby nie było, że tylko marudzę: Dla mnie idealny Warhammer to Warhammer bardziej przewidywalny, z mniejszym wpływem kości lub mozliwością modyfikowania kluczowych rzutów (np poprzez jednorazowe bonusy/rerolle), większą rolą statica (propozycja jego podwojenia?), rozsądnym stosunkiem kosztów kawalerii/monsetrów/piechoty (patrz: V ed), z łucznikami w skirmischu występujacymi w minimalnych ilościach i odpowiednio niskim Ld (w końcu to niezorganizowana jednostka - w renesansie o GROMie nikt przecież nie słyszał), z herosami pełniącymi rolę wyłącznie pomocniczą/dowódczą (np magia opierająca się na finezyjnym boostowaniu swoich oddziałów czy LD od generała z testem paniki po jego smierci na calym polu bitwy). Fajnym patentem mogłoby być przerobienie battla na bitwnego RTSa poprzez zastosowanie mechaniki opartej na wydawaniu tajnych rozkazów dla każdej jednostki (na turę czy na bitwę) i ich jednoczesnym ujawnianiu. To taka moja (niewiele niestety mająca wspólnego z rzeczywistością) wizja.
I nie, nie jestem fanem Wojen Napoleońskich/Historicali.

Pozdrawiam

Ps: po napisaniu tego postu zacząłem się zastanawiać nad realizacją tej mechaniki "jednoczesnej" gry, da się to zrobić i wygląda obiecująco. Jak rozkminię zarzuce patentem na forum jak ktoś będzie zainteresowany.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Żaba pisze:
Bestialski_Brokuł pisze:Mam nadzieję, ze rzeczywiście będą erraty do podręczników bo jak nie to przegiętośc takiej hydry nabiera całkowicie nowego wymiaru- 7A z s5 4 z s3AP wszystko z hatem
a skąd wiesz że w 8ed psychologia jeźdźca/poganiacza będzie działać na mounta :?: 8)

Ż.
to jak poganiacze zginą to hydra nie ma hatred?;]
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Great weapons Always strike last (this overrides any army book rules). Can only be used in the first rank. - Godless

Jeśli nie dadzą im drugiego ataku to Great Swords moga iść do kosza..całkowicie niewystawiani nawet stubborn im już niewiele da skoro wszystko po stołach będzie marszowac ze stubornem...Reszta info jak najbardziej na +.
Mierzenie kiedy chcemy w ruchach ok przekonało mnie to przy losowości ruchu, ale czy w strzelaniu(armaty) i magii zasięgowej? Jak tak to troszkę nie teges.
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Smok chaosu :shock:
Poza swoimi 6 atakami z siłą 6 dostaje 2d6 hitów z siłą 4 i 2d6 hitów z siłą 2 ( -3 AS )

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

To w jedną turę może anihilować całe oddziały :twisted:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Lueviel
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lueviel »

Jab pisze:Smok chaosu :shock:
Poza swoimi 6 atakami z siłą 6 dostaje 2d6 hitów z siłą 4 i 2d6 hitów z siłą 2 ( -3 AS )

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

To w jedną turę może anihilować całe oddziały :twisted:
Bardzo mi się to podoba. W końcu smok to będzie moc! Prawdziwa antyczna gadzina! Zważywszy na fakt, że w większości bitew będzie to jedyny bohater to nie zachwieje to systemu (tak sądzę).

Liczę też, że Kowadło dostanie jakiś bonus. Bo zgodnie z plotką, że "25% lords or 25% heroes" to krasnoludy muszą jakoś zrekompensować brak BSB...
WFB: Ogre Kingdoms

Kasztan de True
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48

Post autor: Kasztan de True »

Smok chaosu :shock:
Poza swoimi 6 atakami z siłą 6 dostaje 2d6 hitów z siłą 4 i 2d6 hitów z siłą 2 ( -3 AS )

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

To w jedną turę może anihilować całe oddziały :twisted:
zapomniales o crush them- czyli kolejne k6 atakow za duzy cel,

smoka bedziemy baardzo zadko spotykac bardziej sie boje tych 2 hydr z 7 at s5, zionieciem w combacie i tez k6 atakow...
najważniejsze by najważniejsze było najważniejsze

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

No może u was, jednak u nas to chyba sun dragony będą grywalne :lol2: <może [-o< >
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

:twisted: na 2250 idealnie mieści się smok chaosu z flailem - równe 25%

:mrgreen: drżyjcie

Na Bored Princach panuje zasada, by wątki mające ponad sto stron dzielić i kontynuować w nowym temacie, co tez niniejszym czynię.
Pozdrawiam
Miłościwie Wam panujący Mod
Obrazek
T

ODPOWIEDZ