Pike of Remas - pytanie

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: Pike of Remas - pytanie

Post autor: Shino »

najwazniejsze jest zeby szarza doszla.
Maksymalizacja jest w ramach mozliwosci.
Jesli szarza bedzie mozliwa tylko jesli nie bedziesz sie maksymalizowal to zycie. Tak samo jak z obeliskiem/drugim oddzialem przed tym na ktory szarzujemy. Nie sprawia on, ze nie da sie zaszarzowac bo nie mozna zmaksymalizowac tylko sprawia, ze nie mozna sie maksymalizowac

;)

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Nie, chyba ze sie da zmaksymalizowac bez dotykania goscia z pika.
Maksymalizacja (w ramach zasiegu ruchu) jest wymogiem szarzy!

Co innego obelisk (zasieg ruchu!) a co innego pika zabraniajaca szarzy.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Maksymalizacja (w ramach zasiegu ruchu) jest wymogiem szarzy!

Co innego obelisk (zasieg ruchu!) a co innego pika zabraniajaca szarzy.
skad cos takiego wymysliles?

znaczy przeczytales wogole zasade z rb?

szarzujacy musi starac sie wlaczyc tyle modeli do walki ile moze.
Jesli moze szarzowac tylko nie dotykajac pikiniera to przeciez maksymalizuje modele walczace...

zarowno obelisk, inne oddzialy, asieg ruchu jak i pika ograniczaja maksymalizacje.

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Nie no sorry, ale wedlug mnie pika dziala tak, ze jesli zgodnie z normalnymi zasadami musisz zaszarzowac do BtB z pika, to nie mozesz zaszarzowac i tyle.
A nie, ze znosi obowiazaek maksymalizacji modeli BtB w szarzy.
Pika nie jest "obeliskiem, innym oddzialem, itp." jest przedmiotem magicznym zabraniajacym szarzy.

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Shino ma rację jak zwykle

i nie poruszajcie kwestii piki tak często bo ją zbanują :twisted:
Obrazek

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Dzięki za odpowiedź Shino. Muszę przyznać, że też mnie zaskoczyła. Rozumiem, że w podanym przeze mnie przykładzie, wrogi oddział dostawia się do dwóch ogrów i to w ten sposób, że nie dotyka nawet rogiem podstawki gościa z piką. On sam + jeden ogr nie walczy. Zgadza się?

Piki nie powinno się banować, bo to chyba jedyny naprawdę fajny przedmiot Dogów, ale by się przydała do niej mała instrukcja obsługi objaśniająca prawidłowe zasady działania. Póki co teoretyzuję, ale jako że zamierzam niebawem zacząć grać DoW, widzę już oczyma wyobraźni te gorące dyskusje z przeciwnikami.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Pika nie jest "obeliskiem, innym oddzialem, itp." jest przedmiotem magicznym zabraniajacym szarzy.
A co za różnica? Maksymalizacja tylko w ramach możliwości. Shino wyjątkowo ma rację ;)
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

ismael pisze:Piki nie powinno się banować, bo to chyba jedyny naprawdę fajny przedmiot Dogów, ale by się przydała do niej mała instrukcja obsługi objaśniająca prawidłowe zasady działania. Póki co teoretyzuję, ale jako że zamierzam niebawem zacząć grać DoW, widzę już oczyma wyobraźni te gorące dyskusje z przeciwnikami.
moim zdaniem pika w manflayerach to lamerstwo (mimo że ja to chyba pierwszy wymyśliłem;))

a z fajnych przedmiotów to masz przecież jeszcze Dispell Scrolle, Power Stony, Enchanted Shield i Talisman of Protection!!

pzdr
Obrazek

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

a z fajnych przedmiotów to masz przecież jeszcze Dispell Scrolle, Power Stony, Enchanted Shield i Talisman of Protection!!
Podoba mi się Twoje poczucie humoru. Nie wiem po ilu browarkach pisałeś tego posta, ale jest zdecydowanie dobry :lol2:
moim zdaniem pika w manflayerach to lamerstwo
Idąc w tym kierunku, można też stwierdzić, że niemal całe demony to lamerstwo... ;)

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Cytacik z Uściśleń:
"PIKE OF REMAS
Bohater będący monsterem (wg rulebooka: mający niektóre zasady monsterów) może w wyniku szarży zetknąć się z posiadaczem piki.
Overrunujący latający oddział nie może wpaść w oddział, jeśli miałby się w wyniku tej szarży stykać się z bohaterem uzbrojonym w pike of remas – musi przelatywać nad przeciwnikiem w miarę możliwości, lub zatrzymać się 1” przed. "

Cytacik z zasad
"Pike of Remas, 25 points (Magic Weapon)
Counts as a Tilean pike. Bearer has +1 Strength.
Mounted enemies (horse, chariot or monster) cannot voluntarily charge if they would contact in Base
to Base the bearer of the Pike."


1. Czy w końcu pika działa na hydry, treemeny, wargulfy?

2. Czy "voluntarily" oznacza, że w pikę można spokojnie wpaść z popychaczki, gonienia, overuna, animosii itp?

pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Prosiłbym o jakis głos w dyskusji. Może DoW nie są popularną armią ale byłbym wdzieczny LS za wykładnię działania tego kontrowersyjnego przedmiotu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

To uscislenie jest bledne, Barb mial je poprawic, pewnie je poprawi jak bedzie wrzucal uscislenia do pliku (a nie sama lista zmian).
Powinno brzmiec tak:
Overrunujący latający oddział może wpaść w oddział przeciwnika, nawet jeśli miałby się w wyniku tej szarży stykać się z bohaterem uzbrojonym w pike of remas, chyba że ma możliwość przelecenia nad przeciwnikiem.

Co do monsterow, to czemu mialaby nie dzialac?
2) imo mozna zaszarzowac ze wszystkiego poza popychaczka (to w koncu normalna szarza, dlaczego moznaby szarzowac z popychaczki z beasta a nie moznaby z popychaczki shadowa/khemri?)

Awatar użytkownika
Kosmo
Kradziej
Posty: 947
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój/Kraków

Post autor: Kosmo »

Niektóre popychaczki działają na zasadzie 'przesuwasz oddział X cali do przodu a jezeli w cos wpadna to liczy sie to jako szarza' a niektore powoduja poprostu ze wykonujesz normalny ruch i mozesz ZADEKLAROWAC szarze. Czaisz mniej wiecej o co mi chodzi? Bo to jednak spora różnica.

Awatar użytkownika
Oskar
Wodzirej
Posty: 681
Lokalizacja: Kraków / Żabiniec Imperium Zła

Post autor: Oskar »

Podejrzewam , iż Marek dużo lepiej wie o co chodzi :lol2:
Beka na maxa

Awatar użytkownika
Kosmo
Kradziej
Posty: 947
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój/Kraków

Post autor: Kosmo »

Też tak sądze, ale nie byłem pewien czy zrozumiale się wyraziłem :)

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

super dzięki Marek!

o monstery chodziło mi gdyż Shino ostatnio coś gadał, że jego skorpiony mogą szarżować na pikę a rydwany wpadać z popychaczki ale to pewnie tylko jego gadanie
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

pieknie wszytko przekreciles. tak zpopychaczki zbeasta nie wybierasz czyszrzujesz czy nie jak rzucisz nakosciach odleglosc ruchu wiec nie jest tovolountarycharge. co do monsterow to ewiedentnie napisane,ze chodzi o mounty. tak wiec nahydre czy scorpa lub altar bez ksiedza pika nie dziala.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

tomekjar pisze:Pike of Remas, czy działa na psy na przykład? Albo na Bloodthirstera? Albo Cetigory? Albo na Charioty a których nie ma bohatera? Albo na nieujeżdżane monstery?

Może bardziej ogólnie: "Mounted enemies (horse, chariot or monster)" jest bardzo niedokładnym stwierdzeniem... Albo zakładamy, że chodzi o "Mounted enemies (on horse, chariot or monster)", albo, że "Mounted enemies (for example horse, chariot or monster)".

Także chętnie poznam oficjalną wesję zdarzeń, najlepiej od kogoś z LS... I w miarę szybko, jeśli tylko się da...
Shino pisze:tak
tak
tak
tak
tak

;)
wtf Shino?? Czyżby zasady piki się zmieniły w ciągu roku? ;)

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

W tej kwestii w pełni popieram Shino. Rozumiem argumenty typu: "kiedyś mounted enemy oznaczał też monstery", niemniej nie ma 100% pewności czy w tym konkretnym wypadku właśnie o to chodziło. A wymienione istoty (czyli te bez jeźdźców) jakby nie było, mounted nie są.
Odrobinkę z innej beczki, czy istnieje jakikolwiek opis fluffowy tego przemdiotu? Większość itemków ma taki ładny tekst kursywą, w wypadku tej broni mogłoby to rzucić nieco światła na to co czy pika działa jeno na psychikę jeźdźca, czy może jakoś inaczej.

Dla ścisłości chodzi o opinię o nie działaniu Piki na monstery hasające sobie po polu bitwy bez żadnych jeźdźców.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2009, o 09:11 przez Byro, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Byro pisze:W tej kwestii w pełni popieram Shino
Nie ogarniam :)

Shino przedstawił w tym temacie 2 zupełnie przeciwstawne poglądy. Oddziela je rok różnicy. Nic to, bo w ciągu ostatniego roku nie wyszło żadne uściślenie które miało by wpływ na pikę.

Też popieram Shino. W końcu jeden z jego poglądów musi być prawdziwy ;)

Ja się tylko pytam który.

pozdrawiam
Furion

ODPOWIEDZ