hard CORE

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Czopek
Masakrator
Posty: 2695

Post autor: Czopek »

dzisiaj pierwszy tur wociem na 2250
Umrzyjcie Chaosu 2250 Pts - Warriors of Chaos Army

1 Exalted Chaos Sorcerer of Tzeentch @ 455 Pts
Mark of Tzeentch; Magic Level 4; Lore of Tzeentch; Chaos Armour
Infernal Puppet [35]
Enchanted shield [15]
Golden Eye of Tzeentch [25]
Sword of Might [20]
Favour of the Gods [5]
BloodCurdling Roar [20]
Third Eye of Tzeentch [25]
Disc of Tzeentch @

1 Chaos Sorcerer of Nurgle @ 206 Pts
Magic Level 2; Lore of Nurgle;
Skull of Katam [50]

Barded Chaos Steed

1 Chaos Sorcerer @ 186 Pts
No Mark; Magic Level 2;
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

Barded Chaos Steed

1 * Exalted Chaos Champion of Khorne @ 334 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Flail; Chaos Armour; Shield; Battle Standard
Banner of the Gods [125]

Juggernaut of Khorne

1 Chaos Warshrine of Tzeentch @ 150 Pts


1 Spawn of Chaos @ 55 Pts


5 Chaos Knights @ 210 Pts
Musician

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

26 Marauders of Slaanesh @ 186 Pts
Light Armour; Shield; FCG

27 Marauders of Slaanesh @ 192 Pts
Light Armour; Shield; FCG

5 Marauder Horsemen @ 91 Pts
No Mark; Flail; Throwing axes; Musician



5 Marauder Horsemen @ 91 Pts
No Mark; Flail; Throwing axes; Musician

Casting Pool: 10

Dispel Pool: 6

Models in Army: 88


Total Army Cost: 2246
Wrażenie - armia trudna do zmasakrowania, trudno nią przegrać po prostu jak się umie cokolwiek grać;) ale maskę też trudno założyć
a czemu - oddziały typu maruderzy piechotni, jugger odpowiednio prowadzony, dyskowiec, 2 magów, shrin są nie do zabicia (wiem co mówię) chyba że pech ale to inna bajka
z drugiej strony nie jest to szybkie więc trudno wszystko rozwalić przeciwnikowi w 6 tur, tym bardziej że magia w miarę skutecznie blokowana jest (infernal gateway - scroll jeśli nie total)
krótki raport:

1 bitwa - VC 4 karabina
długa bitwa nie dokończona zresztą, lord prawie zszedł z banshhe ale przeżył na 1 ranie, maruderzy z toporkami nękali ghule skutecznie na flankach i wilki, psy zostają po ćwiartki, doszło do combatu - shrin+rycerze kontra grave guardzi z +to hit, co zabiłem to wskrzesił, on mi też coś natłukł rycerzy ale stubborn , drugi combat = maruderzy+ spawn na varga, wraity kątem, oraz 3 vampiry które doszarżowywały jednym słowem moc i dużo pkt tam posłał - stubborn znów - połówkę ponad ubił i tyle, kolejne tury by były na moją niekorzysć akurat ale nie tragicznie, bsb miedzy tymi combatami stał i dawał stubborn(stał tyłem żeby nie szarżowal na wraity np ale jakies śmieci) 9-11

2 bitwa - Gelo - Tk
podchodzenie, próbowanie czarowania (w tg wszedł infernal, zabił 8 szt)
skorpiony na szczęście nie zabiły magów("właściwie to jeden miał szansę)
znowu podobno przedłużałem( co nie było w sumie na moją korzyść) zmutowani knighci sypią uszatki szarzujące, dyskowiec miał szansę zabić hierofantę w cc ale splewił, zacząłem zdobywać flankę ale czasu nie starczyło hihi :wink: ogółem jak to z tk cięzko podejść(popychaczki, król z tg) tu było chyba 11-9 dla mnie?


3 bitwa - Krzychu z empire
dysk zżera maszyny, krzyczy tu i tam, jugger sam na sam załatwił czołg, altar szachowal się z maruderami i hormsanami, knighci mimo pechowych sv prawie poskładali 10 cavaleri + priest z +duzo do combata( stubborn pomógł :wink: ) maruderzy z magami zjadają flaggleantów 15 ale nie zdążyłem gryphonów zabić i maga, połowy kawy, priesta i altara. 13 - 7 dla mnie

stubborn jest świetny, ratuje dupe oraz pozwala na wiele fajnych zagrywek, przed juggerem puszczam psy, shrina albo ustawiam go tyłem, można go bez problemu dostarczyć gdzie się chce i będzie stał i rzezał, w maruderach można przyjmować czołg i go strzaskiwać w kilka tur bądź jechać samym. dyskowiec też super - czaruje, gnębi kawalerię roarem, zjada maszyny ewentualnie magów, nie pozwala im pasać się samotnie. psy ćwiartkują, horsmeni ciągle rzucają toporkami, uciekają i znów rzucają, i tak co turę, knighci wiadomo - mocni ale w takiej rozpie są celem maszyn np więc łatwo nie mają, z drugiej strony nie wyobrażam sobie gry bez nich, shrin przetrzyma wszystko z stubbornem tylko dać mu slanesza a nie tzentcha. :wink:
teraz tylko ograć się tą armią i widzę że będzie mocna :wink:
jutro może spróbuję na bestyjkach pograć

Awatar użytkownika
ulgdor
Wałkarz
Posty: 86

Post autor: ulgdor »

No to ładnie. Ja grałem przeciwko krasnalom. Lordów i Magów podobnych miałem tylko z różnicą, ze zamiast jednych maruderów miałem wojaków z tarczami. No ale remis ugrałem więc nie jest źle ;]

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Zdecydowanie Marauderzy na piechotę. W 6ed wystawiałem oddział 24 z fcg i w większosći wypadków byłem zadowolony. Ich słabością była wrażliwość na panikę. Nowi Marauderzy są o punkt tańsi (i tańsze opcje), mają wbudowany przerzut paniki i mogą brać Marki - od razu przyciągnęli moją uwagę mnogością ciekawych opcji które można z nimi wykorzystywać.

W armii opartej na WoCH unikam brania sztandarów na Marauderach. Są fajni,alenie dość by uzasadniać stratę dodatkowych 100Vps. 20 z muzykiem, l.a i shield kosztuje 124pts i już jest znakomitym zakupem. Na razie testuję wersję z wardem 6+ jako zamiennikiem sztandaru - 1 zdany save to odpowiednik +1 do CR bez ryzyka 100Vps w wypadku przegranej. Możliwe że przerzucę się na ItP, jeśli zauważę że wciąż cierpią z powodu psychologii.

W armii na 2250pts z łatwością mieszczą mi się 3 takie kloce. Są również dobrym miejscem do trzymania generała na Juggernaucie, jeśli przeciwnik ma za dużo dział.

Dodajmy do tego Warshrine i nagle okazuje się że Marauderzy mają do zaoferowania całkiem sporo i niejednego przeciwnika mogą zaskoczyć.

Jeśli chodzi o konnych Marauderów , to prócz oczywistej roli fast cavalry (flaile albo toporki) ciekawi mnie opcja powiedzmy 15 z save na 4+, włóczniami i jakimś ciekawym Markiem. Podobny zabieg z goblińskimi Wolfriderami nigdy mi się nie podobał z powodu niskiego Ld, podatności na panikę, niskiego WS i animozji. Marauderzy nie mają tych wad. Za to wciąż nie wiem czy to jednak nie za drogo - mowa o ok 275pts. Ktoś wypróbowywał taką jednostkę?

Na 100% za to nie zgadzam się z opinią,że w WoCH Cory trzeba tylko zapchać na minimum. W samych pieszych Marauderach jest mnóstwo ciekawych i naprawdę tanich opcji, które aż proszą sie o wypróbowanie.

ODPOWIEDZ