Wielki Dracon 2009, 2250pts, 11-12 lipiec 2009

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bladeweaver
Mudżahedin
Posty: 340
Lokalizacja: Wrzeszcz

Re: Wielki Dracon 2009, 2250pts, 11-12 lipiec 2009

Post autor: Bladeweaver »

Shino pisze:ale za to milo z waszej strony, ze nie musze scorpa malowac i moge przyjsc z radosnie spodkladowanym :*
Chyba jednak musisz:P :
esgaroth pisze: Na turnieju obowiązuje wymóg pomalowania armii oraz zakaz proksowania. W przypadku wątpliwości w kwestii dopuszczenia danych modeli należy się przed turniejem skontaktować z organizatorem - określi on czy zostaną one dopuszczone do gry. W pozostałych przypadkach gracz posiadający nieodpowiednie figurki będzie proszony o usunięcie ich ze stołu.
Pozdro ;)
Draconis - Wejherowski Klub Gier Bitewnych

Kiss my shiny metal ass !!!

Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

bedzie mial 3 kolory i nie musze :P

chyba, ze w tym roku rzeczywiscie bedzie wymog pomalowanej armii w przeciwienstwie do poprzedniego ;)

Awatar użytkownika
Rzymek
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Rzymek »

Hurra musze zbudowac altar i pożyczyc czołg :roll: ale bedzie zabawa;) :roll: :roll: przynajmniej nie obetne sobie palców budując DE :wink:

DaBoss
Chuck Norris
Posty: 604
Lokalizacja: rezydent Zadu Trolla w Trójmieście

Post autor: DaBoss »

esgaroth pisze:
Orcs & Goblins
- tak jak w BP
- Black Orc znajdujący się w oddziale poza dawaniem przerzutów Animozji w 6'' daje oddziałowi w którym się znajduje przerzut testów psychologii
Rozumiem, że same Black Orki też mają przerzuty psychologii?

Koszo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 111
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Koszo »

esgaroth pisze: Vampire Counts

- Recast: Każde udane rzucenie czaru, który jest Necromantic Spell powoduje, że trudność czaru wzrasta o 2. Za udany czar rozumiemy taki, który został udanie rzucony i nie został skutecznie rozproszony (lub nawet nie był rozpraszany). Zasada ta nie dotyczy Necromantów.
Trochę przesadziliście moim zdaniem, ograniczenie takie jak w bp+r czyli dwa skuteczne wskrzeszenia na ture od jednego maga, to i tak sporo. Nawet samo przycięcie recasta na popychaczce wystarczało...

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

Koszo pisze:
esgaroth pisze: Vampire Counts

- Recast: Każde udane rzucenie czaru, który jest Necromantic Spell powoduje, że trudność czaru wzrasta o 2. Za udany czar rozumiemy taki, który został udanie rzucony i nie został skutecznie rozproszony (lub nawet nie był rozpraszany). Zasada ta nie dotyczy Necromantów.
Trochę przesadziliście moim zdaniem, ograniczenie takie jak w bp+r czyli dwa skuteczne wskrzeszenia na ture od jednego maga, to i tak sporo. Nawet samo przycięcie recasta na popychaczce wystarczało...

No to fakt to jest z deka przegięcie pały [-X

miszon
Wałkarz
Posty: 91

Post autor: miszon »

czy blodliny są traktowane jako magiczne przedmiot na potrzeby obcinania kości ?? Jeżeli tak to czy jeżeli mam dwa razy sumon ghouls to mam minus -2 kości ??

Vampiry w porównaniu z demonami chyba troszkę za mocno pocięte ...

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

DaBoss pisze:
esgaroth pisze:
Orcs & Goblins
- tak jak w BP
- Black Orc znajdujący się w oddziale poza dawaniem przerzutów Animozji w 6'' daje oddziałowi w którym się znajduje przerzut testów psychologii
Rozumiem, że same Black Orki też mają przerzuty psychologii?
Jak wynika z kontekstu chodzi o Herosa :D Black Orc Hero powinno być.
Koszo pisze:
esgaroth pisze: Vampire Counts

- Recast: Każde udane rzucenie czaru, który jest Necromantic Spell powoduje, że trudność czaru wzrasta o 2. Za udany czar rozumiemy taki, który został udanie rzucony i nie został skutecznie rozproszony (lub nawet nie był rozpraszany). Zasada ta nie dotyczy Necromantów.
Trochę przesadziliście moim zdaniem, ograniczenie takie jak w bp+r czyli dwa skuteczne wskrzeszenia na ture od jednego maga, to i tak sporo. Nawet samo przycięcie recasta na popychaczce wystarczało...
Różnica jest taka, że rzucasz wskrzeszenie na 1 kości, a potem kolejne na 2óch. Zamiast rzucić np. z 7 kości na lordzie 7 wskrzeszeń na 3+ to se rzucisz ich tak 3. Oczywiście jak ktoś ci to rozproszy to dalej rzucasz bez kary - tak jak mają Ogry. A jak chcesz mieć dowolność to weź Necromantów.
BPR nijak nie tnie wskrzeszeń. 2 wskrzeszenia na turę od maga = 6 wskrzeszeń w turze przy 3 magach - naprawdę super pocięcie. Tutaj staraliśmy się REALNIE ograniczyć wskrzeszenia. Czy VC mają do rzucania tylko 1 czar ?? Jest chyba 6 + 1 ??
Shino pisze:bedzie mial 3 kolory i nie musze :P

chyba, ze w tym roku rzeczywiscie bedzie wymog pomalowanej armii w przeciwienstwie do poprzedniego ;)
To, że raczej na 99% malowanie nie będzie wliczane do Generalki, to nie znaczy, że dopuścimy TRICOLORE !! A raczej może se wystawisz, ale w tym roku ilość punktów ujemnych z tego tytułu wybije z głowy takie pomysły.
Podobnie mam na myśli Konwulsje. Srebrne Varghulfy itp. Jak zobaczę jakieś srebro na stole i po zdjęciu przeze mnie z tegóż stołu, ono powróci jak tylko se pójdę to posypią się karne w ilościach dwucyfrowych. Trochę szacunku dla tych co się postarali i pomalowali.

WYMÓG POMALOWANIA JEST - a pomalowanie wg. nas to nie 3 kolory: srebrny miecz, czerwony płaszcz i dowolny inny kolor niż szary plastik. Pomalowane to pomalowane, a jak ktoś ma wątpliwości to niech przysyła do mnie zdjęcia kontrowersyjnych modeli.

-------
Kości PD:
- liczymy kości generowane z lvli i itemów np.
Mag 4lvl + 2x mag 2lvl + (coś +1 PD) + 2x bound spell
daje to 4 + 2x2 + 1 + 2 + 2kości bazowe dla armii = 13 !! czyli już za dużo.
- PoD nijak nie jest tu ujęte, bo tych kostek nie masz, natomiast bound z PoD to liczy się oczywiście za 1

Proszę nie mylić 12 kości tutaj z 12 kostkami do użycia w turze. W turze możesz se użyć nawet i mityczne 20 kości, jeśli rozpiska na to pozwoli.To co musisz zrobić to wyliczyć lvle magii, dodać sobie 2 za bazę oraz te wszystkie inne rzeczy co weźmiesz do rozpy - jeśli mieścisz się w sumie 12, to regulamin pozwala tobie to wziąć.

Kostkami dorabianymi przez Slaana się zajmę - będzie EXTRA koszt coś w stylu BoS lub ciut więcej. Jeżeli są pytania podobnego typu to proszę zadawać - mogłem tak jak ze Slaanem pewne rzeczy przeoczyć.
czy blodliny są traktowane jako magiczne przedmiot na potrzeby obcinania kości ?? Jeżeli tak to czy jeżeli mam dwa razy sumon ghouls to mam minus -2 kości ??

Vampiry w porównaniu z demonami chyba troszkę za mocno pocięte ...
Powiedzmy, że skoro karzemy recast, to nie będziemy dodatkowo karać +1 do wskrzeszania ghuli i szkieletów. Natomiast bloodline dający +2 kostki jak najbardziej należy liczyć za 2.

Po prostu w VC w naszym mniemaniu pocięliśmy to co realnie sprawia, że VC jest gięte. Wbrew pozorom bardziej na wynik bitwy może wpłynąć teoretyczne 8 wskrzeszeń na turę niż Drakenhoff np.

Podejrzewam, że będą testowe lokale na te zasady - chciałbym prosić organizatorów o jakieś informacje jak te restrykcje się spisywały. Wyniki oczywiście też istotne będą, m.in. jak wyglądała czołówka.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

Termin jest okej, mam szanse się pojawić. Co do ograniczeń kilka moich uwag:
Kości Power
- limit 12 PD w rozpisce
- Każda generowana kostka magii (te z lvli magii oraz przedmiotów generowane na początku fazy magii) liczy się jako 1
Takie sformułowanie sugeruje że do limitu nie wliczamy dwóch kości generowanych zawsze przez "gracza". O to chodziło? Bo jak nie i te dwie też się mają wliczać to należałoby poprawić. Podobnie w dispelu:
Kości Dispel
- limit 12 DD w rozpisce
- Każda generowana kostka dispela (te z lvli magii oraz przedmiotów generowane na początku fazy magii) liczy się jako 1
Co do VC:
- Recast: Każde udane rzucenie czaru, który jest Necromantic Spell powoduje, że trudność czaru wzrasta o 2. Za udany czar rozumiemy taki, który został udanie rzucony i nie został skutecznie rozproszony (lub nawet nie był rozpraszany). Zasada ta nie dotyczy Necromantów.
Czy poziom wzrasta tylko dla maga który to rzuca (co należałoby zaznaczyć) czy także dla wszystkich innych w armii. Innymi słowy przykładowo czy jak jednym wampirem wyleczę np varghulfowi 1 ranę to drugi wampir wskrzesi BK nadal na 4+ czy już na 6+?

Koszu
Chuck Norris
Posty: 592
Lokalizacja: Wrocław, SB

Post autor: Koszu »

dwie sprawy ode mnie:

po pierwsze: jaki jest sens zabraniania DoW w nowych armiach?
nie ma w nich nic przegiętego, demony vc i de i tak mają lepsze rary, a reszta mogłaby z nich skorzystać.

po drugie: jeśli już planujecie przycinać slannowe kostki to jakoś z głową bym prosił, tak żeby zmieścił się chociaż slann + engine. to chyba nie przegięte, z drugiej strony dla lizaków to minimum żeby coś podziałać.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

kości generowane z automatu (nazwijmy je BAZOWE) wliczają się do limitu; napisałem generowane na początku fazy, bo uważałem, że te BAZOWE niejako się generują na początku

Co do recasta:
- wzrost trudności dotyczy konkretnego czaru, czyli:
"4 lvl wampir rzuca na 1 kości dożywienie - czar wyszedł, przeciwnik wpuścił. Następnie dożywianie rzuca wampir 2 lvl - trudność czaru w takim wypadku wzrosła już o 2, więc nie rzuca na 4+ tylko na 6+, przykładowo bierze 2 kości i rzuca."
Tak więc nie jest to przypisane do danego maga. Oczywiście jak rzucałeś dorzywianie i trudność wzrosła, to nie powoduje to, że przy okazji wzrosła trudność popychaczki - musiałbyś udanie rzucić popychaczkę, by jej trudność wzrosła. Na trudność czaru nie ma wpływu też użycie Book of Arkhan. No i jeśli ktoś wystawia Necromantów, to te obostrzenia na nich nie działają wcale.

Wiem, że to mocne obostrzenie dla VC, ale chodziło nam o ograniczenie ilościowe Nekromantycznych czarów, bez ograniczania np. liczby wskrzeszeń, choć przez zwiększenie ilości zużywanych kostek fizycznie liczba wskrzeszeń spadnie.

@Paffeu - Slaan + Silnik pewnie się zmieści ;)

Co do DoW w 7ed. bookach - jak sam napisałeś mają lepsze zabawki, ale też trochę osób narzekało na armaty np. w Lizakach, czy VC albo Manflayerów w DE. Chcieliśmy jakoś tutaj zrobić ukłon do tych "bardziej upośledzonych" armii w stosunku do tych najnowszych.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Koszu
Chuck Norris
Posty: 592
Lokalizacja: Wrocław, SB

Post autor: Koszu »

a slann + silnik + kostki + cały lore?
bo nie będe ukrywał że o właśnie taką kombinacje mi chodzi? :P

kto narzekał na armaty w lizakach?
przecież to nic strasznego chyba :P

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

"4 lvl wampir rzuca na 1 kości dożywienie - czar wyszedł, przeciwnik wpuścił. Następnie dożywianie rzuca wampir 2 lvl - trudność czaru w takim wypadku wzrosła już o 2, więc nie rzuca na 4+ tylko na 6+, przykładowo bierze 2 kości i rzuca."
to tylko dla czarow wampirow czy dla wszystkich czarow wszystkich magow?

bo jesli tylko dla vc to slabo to wyglada.
O ile zwiekszenie casta dla konkretnego maga mozna jakos zniesc o tyle na caly czar bardzo slabo wypada...

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Jak wygląda sytuacja z dodatkowymi tokenami u skavenów. One też jakoś wpływają na ilość kości z limitu czy mogę mieć 10 tokenów dodatkowych??
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne :)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

a jeszcze pytanie.

Jest jakakolwiek szansa na chocby sladowa ocene malowania (taka zeby armie tabletop mialy maxa i dosc nieistotna lecz mowiaca, ze nie chcecie widziec kasztanokonwersji?)

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Widać, że w wpisaniu zasad brało udział jakieś lobby imperialno-krasiowe :-P lubiące grać na 2 steam tankach i 4 armatach.

Awatar użytkownika
Cauliflower
Ciśnieniowiec
Posty: 7659
Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat

Post autor: Cauliflower »

Scimitar,
gdzieś przewinęło się porównanie magii vc do magii ogrów, ale czy możesz uściślić czy za każde udane wskrzeszenie poziom czaru wzrasta o dwa? czyli np przy 4 udanych wskrzeszeniach, poziom piatek wzrośnie o 8?? :roll:
Czu maksymalna ilość o jaką wzrośnie power level to poprostu +2 czyli np pierwsze wskrzesznie normalnie, każde kolejne normalny power level +2, tak??
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Obrazek

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

chyba nawet załatwie sobie dzień urlopu na ten tur :D
King of the Slayers, and the Slayer of Kings

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Paffeu pisze:
kto narzekał na armaty w lizakach?
przecież to nic strasznego chyba :P

Bys sie wstydzil...

Koszu
Chuck Norris
Posty: 592
Lokalizacja: Wrocław, SB

Post autor: Koszu »

byś spróbował, byś uwierzył :P

ODPOWIEDZ