O przegiętości TK i słabości biednych uciskanych VC
Re: Wielki Dracon 2009, 2250pts, 11-12 lipiec 2009
Dokładnie tak jak napisał Jankiel. TK to jest armia, która bez bardzo mocnej magii nie ma racji bytu przy swoim zakazie maszerowania i miękkich jednostkach z niskim sejwem. Sprawienie ze trzeba będzie wystawiać rozpiski z magią, która się nie przebija będzie jakimś zaprzeczeniem sensu tej armii. Kompletnie się z Tobą nie zgadzam Bless.
Dzieki za merytoryczna odpowiedz, Jankielu. Widac, ze masz slabe pojecie o tej armii.Jankiel pisze: W sumie za Scimitara nie będę odpowiadał, ale w BP magia Khemri przycięta nie będzie. Inkantacje zawsze wchodziły, bez względu na to, czy jest CS, czy nie. Ot, taka armia, która jest chyba najbardziej miękka w całym wfb. A do tego nie może się wskrzeszać ponad stan.
Shino, a ja licze, licze i licze i widze, ze kazdej armi da sie zablokowac jedna faze magii. A mimo to magia w kazdej innej armii jest ograniczana. A w TK nie. Jak wyjasnisz ten paradoks? Dlaczego uwazasz, ze jesli niektorym armiom uda sie, poswiecajac np. 3DS, zablokowac jedna faze magii, to magia TK nie musi byc ograniczana?Shino pisze:a nie wpadle kiedys na pomysl, ze w tk nie chodzi tu o to zeby moc zdispelowac kazda faze magii grajac z tk? bo widze, ze chyba na tym ci zalezy... bo licz, licze i licze i widze, ze nie ma problemu z tym, zeby ich pozbawic jednej fazy magii...Dla osob, ktore kilka razy graly z TK jest wiadomym, ze ich magia jest najbardziej niepowstrzymana magia w grze przy normalnych zasadach. Co dopiero mowic o grze przy ograniczanym dispelu przeciwnika.
To prawda. Z tym ze w WFB lepsza jest wielkokrotnie powtarzana proba, ktora zawsze sie konczy sukcesem (a sukces moze byc tylko wiekszy, lub mniejszy), niz jeden rzut, ktory moze miec efekt, lub go nie miec. To sie po prostu lepiej sprawdza. Wampir ze wskrzeszaniem ghouli na jednej kostce tez nie ma szans na miscasta (a nawet w1/3 przypadków czar mu nie wychodzi !) a jednak wszyscy narzekaja, ze to przegiecie i LS tnie to w BPR. Dlaczego?Shino pisze:podoba mi sie twoje podejcie... z podobnych powodow moglbym postulowac obnizenie ich poziomow gdyz nie maja if. Co za tym idzie zeby sie przebic magia musze ja skoncentrowac w jednym pukcie a nie liczyc na to, ze mi sie uda czar z 4 kostek... jak to mozesz zrobic w innych armiachDlatego proponuje podwyzszenie punktacji za herosow TK - liczenie kostka za kostke tu po prostu nie dziala (to nie sa czary, ktore moga nie wyjsc, ktore mogą mieć miscasta - inkantacje sa lepsze od czarów i to uzasadniało by w mojej propozycji ich wyzsze puntowanie)
Słaby joke. Prosilem o odpowiedzi merytoryczne.Shino pisze:ale w sumie podoba mi sie twoje ograniczenie... dlatego proponuje w orkach zrobic ograniczenie oddzialow. Popatrzcie na to ile ich maja... przeciez z tym sie nie da walczyc jak inn armie sa ograniczane punktowo a w orkach modele sa tansze...
policz sobie ile masz leczen na ture w vc.Wampir ze wskrzeszaniem ghouli na jednej kostce tez nie ma szans na miscasta (a nawet w1/3 przypadków czar mu nie wychodzi !) a jednak wszyscy narzekaja, ze to przegiecie i LS tnie to w BPR. Dlaczego?
potem policz sobie ile masz inkantacji w tk
jak juz to zrobisz poliz sobie ile masz + do casta w vc
pozniej policz sobie ile masz + do casta w tk
jeszcze pozniej porownaj sobie oddzialy tk i vc
...
profit
p.s. magia w tk jest ograniczona nie mozna sie wystawic na full magii to jest hlp + 2x liczka + prnce + cascet + jar
w innych armiach tez mozesz wystawic spora magie, ktora czesto w praktyce nie jest ograniczona (typu w he -> aarcymag z ksiazka i maly caddy, lub w de duzy mag, maly mag2x i bsb)
czemu z tk chcesz zrobic jedna z armii bardzo ograniczonych w magii?
Ciezko policzyc, bo moze byc kilka roznych konfiguracji, ale zakladajac ze mam wampira z Master of Black Arts i wskrzeszaniem ghouli, to na nowym BPR moge rzucic jakies 8 wskrzeszen, z których wejdzie mi z 5.Shino pisze: policz sobie ile masz leczen na ture w vc.
potem policz sobie ile masz inkantacji w tk
W tym samym czasie moze bede mial jakas popychaczke, moze nie. Tymczasem TK moze rzucic 5 popychaczek na turę. TK zawsze wybiera ten czar, ktory jest potrzebny - czy to leczenie, czy dodatkowy atak, czy pocisk, czy dodatkowy ruch. Wspomniane VC ze wskrzeszaniem ghouli sa duzo mniej uniwersalne.
Nie chce porownywac, ktora magia jest potezniejsza, bo jak juz wspomnialem magia jest ograniczana takze w armiach slabych. Nie widze powodu, by w tej kwesti robic z TK wyjatek.
W kilku przypadkach porownanie wyszlo mi na korzysc TK, ale tak to jest kiedy porownuje sie jablka ze sliwkami. Te armie maja inne jednostki, wiec ciezko je porownywac. Chcesz, zebym porownywał Black Coacha z Twoimi rydwanami, czy Banshee z katapultą albo łucznikami? Dlatego nie rozpraszajmy sie porownywaniem jednostek, ale skupmy na uczciwym przycieciu magii w kazdej armii, ktora bierze udział w turnieju. Nie dopuscmy do sytuacji, kiedy ktos moze tylko bezradnie patrzec, jak inna armia robi co chce na polu bitwy, bo BPR zwiazał rece ograniczeniem dispela bez jednoczesnego ograniczenia magii jednej armii.jeszcze pozniej porownaj sobie oddzialy tk i vc
są tu jacys moderatorzy?
Kalesoner pisze:Dokładnie tak jak napisał Jankiel. TK to jest armia, która bez bardzo mocnej magii nie ma racji bytu przy swoim zakazie maszerowania i miękkich jednostkach z niskim sejwem. Sprawienie ze trzeba będzie wystawiać rozpiski z magią, która się nie przebija będzie jakimś zaprzeczeniem sensu tej armii. Kompletnie się z Tobą nie zgadzam Bless.
Nic dziwnego. Dopiero co kupiłes TK.
Chce TK zabrac jeden poziom inkantacji. To jeszcze nie kastracja, lecz ograniczenie. Po prostu TK beda sie musiały liczyc z tym, ze moze im cos nie wejsc... straszne? Dalej nikt nie bedzie w stanie zatrzymac tej magii nawet w 60%.
I pls o darowanie tekstow o ograniczonym maszerowaniu... Co w tej armii maszeruje? Strzelajaca Katapulta i Łucznicy? Skorpiony i Swarmy, ktore sie wykopują? Latajace Carriony? Dżdżownicująca na 20" Gwardia? Ok, rydwany nie maszerują. Ale one nie maszeruja w zadnej armii.
Bez ściem, pls.
i przy okazji wylewa dziecko z kąpielą bo tnie czar a nie samego recasta.jesli ogranizenie oslabia recasta to spelnia swoja funkcje.
Myśle że Bless ma tu jednak trochę racji. Ja sobie liczę kości DD moich Vc na ograniczenia draconowe i bpr-owe i wychodzi mi że czego sensownego bym nie złożył to z uwagi na limity PD w rozpisce zawsze mam za mało magów by dawali ochronę pozwalającą zatrzymać magię TK nawet na jedną turę. Przy kilku innych armiach może być podobnie.a nie wpadle kiedys na pomysl, ze w tk nie chodzi tu o to zeby moc zdispelowac kazda faze magii grajac z tk? bo widze, ze chyba na tym ci zalezy... bo licz, licze i licze i widze, ze nie ma problemu z tym, zeby ich pozbawic jednej fazy magii...
daj sie nam bawic w tej piaskownicy
czemu w de duzy mag + 2x maly + bsb nie jest pociete?
czemu w we podobna sytuacja tez nie obcina magii?
moze dlatego, ze nie chodzi tu o to, zeby jazdej arii jakos przypieprzyc ale tylko sciac przegiecia wplywajace na balans gry. Magia tk mimo, ze mocna nie narusza tego balansu
nie jest. jak juz mowilem w tk nie wystawisz maxxa magii. to, ze w standardowej rozpienie masz maxa magii nie sprawia, e magia nie jest pocieta. Jak ci dawalem przyklady w innych armiach jest tak samo. czemu w empire wersja 3x maly mag + altar nie jest pociete magicznie?Nie chce porownywac, ktora magia jest potezniejsza, bo jak juz wspomnialem magia jest ograniczana takze w armiach slabych. Nie widze powodu, by w tej kwesti robic z TK wyjatek.
czemu w de duzy mag + 2x maly + bsb nie jest pociete?
czemu w we podobna sytuacja tez nie obcina magii?
moze dlatego, ze nie chodzi tu o to, zeby jazdej arii jakos przypieprzyc ale tylko sciac przegiecia wplywajace na balans gry. Magia tk mimo, ze mocna nie narusza tego balansu
nic... powinno wszystko oprocz katapulty i rydwanow... jsli mialaby byc rownoscCo w tej armii maszeruje?
ograniczenia bpr sa bardzo podobne do tych z etc. tj. ja mam wiecej jar ty masz wiecej scrola. Na etc da sie spokojnie zatrzymac 1 faze magii tk wiec i tu powinno sie dacMyśle że Bless ma tu jednak trochę racji. Ja sobie liczę kości DD moich Vc na ograniczenia draconowe i bpr-owe i wychodzi mi że czego sensownego bym nie złożył to z uwagi na limity PD w rozpisce zawsze mam za mało magów by dawali ochronę pozwalającą zatrzymać magię TK nawet na jedną turę. Przy kilku innych armiach może być podobnie.
modzie wydziel to bo nie ma wiele wspólnego z turniejem ale póki nie wydzieliłeś to odpowiem Shinowi.
TK (king 3 licze jar) - 6 inkantacji.
Vc wersja 1 - duży vamp, mały vamp, król - 5 kości, +1 do dispela, 2 skrole - zdecydowanie nie daje rady (trzeba dispelować 3x na 1 i raz na 2). Jeśli +1 zamienie na skrola statystyka wzrasta,ale żadnej pewności tez tu nie ma.
Vc wersja 2 - duży vamp, 2x mały vamp - 6 kości 2 skrole -(dispeluję 2xna1 i 2x na 2) - tu też jest loteria, inkantacje racze się przebiją.
Brakuje mi tej jednej kości i jednego skrola, które na limited dawały mi (w miarę) pewnosc, że na jdną turę inkantacje zatrzymam, teraz zatrzymuje je tylko fart. W innych armiach efekt jest podobny - ograniczenia magii wycinają jakiegoś maga ztą kluczową kostką/skrolem.
TK (king 3 licze jar) - 6 inkantacji.
Vc wersja 1 - duży vamp, mały vamp, król - 5 kości, +1 do dispela, 2 skrole - zdecydowanie nie daje rady (trzeba dispelować 3x na 1 i raz na 2). Jeśli +1 zamienie na skrola statystyka wzrasta,ale żadnej pewności tez tu nie ma.
Vc wersja 2 - duży vamp, 2x mały vamp - 6 kości 2 skrole -(dispeluję 2xna1 i 2x na 2) - tu też jest loteria, inkantacje racze się przebiją.
Brakuje mi tej jednej kości i jednego skrola, które na limited dawały mi (w miarę) pewnosc, że na jdną turę inkantacje zatrzymam, teraz zatrzymuje je tylko fart. W innych armiach efekt jest podobny - ograniczenia magii wycinają jakiegoś maga ztą kluczową kostką/skrolem.
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Scimi nie wypalaj się morda Robisz zajebiste turnieje.
Pisząc o odebraniu to był żart w sensie, że kiepski pomysł.
Co do magii tk. Bless ma sporo racji. Nie bardzo mam czas na polemikę w tej chwili, ale w dobie BPR to nie jest warzywna armia rzędu orków, bestii itd. Zresztą porównywanie jej do vc jest imho bez sensu.
Nie twierdzę, że armia jest turbo, ale ma w zajebiste bonusy aktualnie na impajer, niektóre darki, skaveny, haje, welfy o niszowych armiach nie wspomnę. Jak się do tego odniesiesz Shino.?
Tylko cytując Ciebie nie porównuj jej do vucetów czy demonów, z tymi armiami faktycznie jest przejebane, ale to większość armii ma. Z vucetami mniej imho niż z demonami.
Pisząc o odebraniu to był żart w sensie, że kiepski pomysł.
Co do magii tk. Bless ma sporo racji. Nie bardzo mam czas na polemikę w tej chwili, ale w dobie BPR to nie jest warzywna armia rzędu orków, bestii itd. Zresztą porównywanie jej do vc jest imho bez sensu.
Nie twierdzę, że armia jest turbo, ale ma w zajebiste bonusy aktualnie na impajer, niektóre darki, skaveny, haje, welfy o niszowych armiach nie wspomnę. Jak się do tego odniesiesz Shino.?
Tylko cytując Ciebie nie porównuj jej do vucetów czy demonów, z tymi armiami faktycznie jest przejebane, ale to większość armii ma. Z vucetami mniej imho niż z demonami.
Jak ja liczę na BPR moje kostki dispela w WE, to przy odrobinie farta jestem w stanie zatrzymać magie TK w każdej turze, a zakładając czarny scenariusz i konieczność używania scroli to przez dwie tury. (7DD przerzucanych i 2 scrole)
Karabin, po co porównanie z niektórymi DE czy WE, skoro te armie mogą być dobre na TK jeśli tylko odejdą od ostatnio modnych gejowych rozp? Nikt nie karze wystawiać się na porno szejdach z hotekiem, nikt nie karze przeciwnikowi składać rozpisek w innych armiach bez antymagii. HE akurat sobie radzą z TK często, SD, dragon prinsi odporni na klope, albo magicznie HE z high magic może zrobić niezłe kuku TK. To takie straszne, że VC nie są w stanie zatrzymać magii TK, tak jakby TK były w stanie zatrzymać magie vc.
Karabin, po co porównanie z niektórymi DE czy WE, skoro te armie mogą być dobre na TK jeśli tylko odejdą od ostatnio modnych gejowych rozp? Nikt nie karze wystawiać się na porno szejdach z hotekiem, nikt nie karze przeciwnikowi składać rozpisek w innych armiach bez antymagii. HE akurat sobie radzą z TK często, SD, dragon prinsi odporni na klope, albo magicznie HE z high magic może zrobić niezłe kuku TK. To takie straszne, że VC nie są w stanie zatrzymać magii TK, tak jakby TK były w stanie zatrzymać magie vc.
No i co z tego? TK nie mają prawa wygrać z DE?Nie twierdzę, że armia jest turbo, ale ma w zajebiste bonusy aktualnie na impajer, niektóre darki, skaveny, haje, welfy o niszowych armiach nie wspomnę. Jak się do tego odniesiesz Shino.?
W sumie masz rację. Ani razu nie grałem z tą armią. Ba, dopiero dowiedziałem się z forum, że taka istnieje. Ale Shino mi napisał na gg, bym twierdził, że nie jest przegięta, bo mu zalezy na dobrych wynikach.Dzieki za merytoryczna odpowiedz, Jankielu. Widac, ze masz slabe pojecie o tej armii.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Przepraszam , że się wtrącę , lecz nie każdy gracz potrafi grac na tyle dobrze aby wykorzystac potencjał TK .Zresztą imho jak chociaż raz Tk są lepsze w czymś niż Wasze biedne armie , nic się nie stanie ;P Raczej nie będzie 'wysypu' graczy tk , jak to miało miejsce z vc czy dl .
To samo można powiedzieć o innych armiach...Janiszek pisze:Przepraszam , że się wtrącę , lecz nie każdy gracz potrafi grac na tyle dobrze aby wykorzystac potencjał TK .Zresztą imho jak chociaż raz Tk są lepsze w czymś niż Wasze biedne armie , nic się nie stanie ;P Raczej nie będzie 'wysypu' graczy tk , jak to miało miejsce z vc czy dl .
Niech na nastepnym masterze - gracze tacy jak Furion, Barbarossa itd..., itp zagrają innymi armiami ale nie VC lub DL i zobaczymy jak wysoko będą te dwie armie po turnieju.
Bez doświadczenia każdą armią ciężko się gra czy to TK czy VC czy DL
No Prosze !! Czyżby właśnie zostal rzucony masowy challengeAro pisze:Niech na nastepnym masterze - gracze tacy jak Furion, Barbarossa itd..., itp zagrają innymi armiami ale nie VC lub DL i zobaczymy jak wysoko będą te dwie armie po turnieju.
Co na to odpowiedzą Furion, Barbarossa itd... !? Czy wyzwanie zostanie przyjęte !? Czy zostaną bardziej sprecyzowani gracze, którzy zostali określeni jako "itd..." ?! Czy na następnym masterze będzie wysyp armii z bloku C, aby udowodnić słabość VC i DL, które w tym wypadku nie pojawią się wcale, gdyż nie będzie komu nimi grać !? Co to będzię, Co to będzie !
w sumie O&G plewią -- o czym na forum już wcześniej pisano.Undead84 pisze:Chyba każda armia w rękach sprawnych graczy jest cholernie mocna...Aro pisze: Co do samych TK to IMO zawszeby byly armią średnią a w rękach sprawnych graczy są cholerie mocne.
No ale wiadomo doświadczenie i ogranie robi swoje