BP v 1.6 ]:-> WoCh

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ

Propozycja boostow:

1. Dodanie magicznych ataków DP,Hellcannonowi,DGiftom.
70
18%
2. Dodanie Forsakenom zasady Skirmish.
79
21%
3. Dodane Forsakenom zasady Scout.
18
5%
4. Mark of Slaanesh na Spawnie: ruch 3k6.
48
13%
5. Marki na Dragon Ograch.
15
4%
6. 0-1 Furii w Specialach.
58
15%
7. Lord gifty do 100 pkt.
23
6%
8. Puppet, modyfikacja wyniku 2.
9
2%
9. Screamery w Specialach.
18
5%
10. Mark of Khorne/1DD.
43
11%
 
Liczba głosów: 381
Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Chaosowate Marudzenia

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Grolshek pisze:To jest po prostu naprawienie tego co autor zapomniał dopisać czyli ataki i skirmisz i próba zrobienia czegokolwiek coby zmienić obraz tej armii czyli idziemy oni do nas strzelają a resztki dostają kontrę...
To u krasnoludów autor zapomniał dodać forestera scoutom, runy kamienia ironom, bombek gyrosowi i jeszcze kilku innych rzeczy żeby zmienić obraz armii czyli stoimy i strzelamy a co dojdzie to na klate bierzemy...
Zaraz zakładam odpowiedni temat ;)


A na poważnie. Solider4 ma troche racji. Już wymyślanie przedmiotów magicznych dla O&G nie bardzo mi się podobało, ale że jest to armia prawie że z marginesu więc ok. Jeśli zaczniemy zmieniać kolejne armie to każdy coś będzie chciał i już ostatecznie zaczniemy grać w Polhammera.
Obrazek

Awatar użytkownika
Rainhold
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Rainhold »

Mi marzy się możliwość wystawiania jednostek z WoC, DoC, BoC na zasadach jakie były w Hordes of Chaos. Jeśli dostaniemy taką możliwość nie będzie trzeba dopisywać i poprawiać innych zasad.
Given the choice, whether to rule a corrupten, failing empire or to chalange the fate through another throw, a better throw against one's desteny, what wos a king to do?

Awatar użytkownika
PIOTROSLAV
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 153

Post autor: PIOTROSLAV »

kurna, ja zupelnie nie kapuje dlaczego tak pchacie te furie i screamery... Orki przeciez nie maja lataczy a jakos nie rzucil mi sie w oczy orczy postulat za jakimis oddziałami lataczy w ich armii

To jest armia Mortali (wyraźnie oddzielona od demonów i beastmenów) - latacze bardzo jej przeszkadzają a ich brak boli, ale bez przesady - wole grac bez lataczy niż wciskać ich jakimis pokrętnymi drogami na siłe, tylko po to żeby miec szanse na wygranie turnieju, bo w grach domowych nikt nikomu nie broni nawet pegazów wystawiać jak sie rpzeciwnik zgodzi.

Całe to wciskanie nowych jednostek nie ma prawa się powieść szczególnie że BP jeszcze nigdy nie ingerował tak w kompozycje armii żeby dodawać nowe oddziały do armylistu... Czemu nie chcemy infernal gateway na 12+?


Ze wszystkich postulatów jakie tutaj podano wartych forsowania jest niewiele: modyfikacja Forsakenów i może zmiana kosztu Infernala... (Bo zakładam że na potanienie warriorów i Chosenów nie ma co liczyc)

Ja od siebie zaproponuje, że Warshrine'owi by sie stubborn przydał


A teraz jeszcze napisze jak ja bym chciał zeby wyglądały armie na turniejach... w zasadzie nie jak mają wygladać a jak mają nie wyglądać. Bo nic mnie nie zniechęca do tej gry jak to że każda gra przeciwko armii X (wstaw dowolną z tych uważanych za mocne - czyli 90% armii granych na turniejach) to gra z konkretnym schematem. Z imperium wiadomo co bedzie, z DE wiadomo, z VC, nawet z Dwarfami. Przeciwko demonom tylko raz trafilem na armie z innego schematu niż grany powszechnie... A 90% zmian które promujecie, choc w dobrej wierze, skończy sie tym że kazdy zacznie budowe rozpiski od slotu furii, screemerów i ostatecznie 90% rozpisek będzie sie między sobą róznić rozłożeniem giftów, marków na herosach i przedmiotów....

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

Rakso_The_Slayer pisze:
Grolshek pisze:To jest po prostu naprawienie tego co autor zapomniał dopisać czyli ataki i skirmisz i próba zrobienia czegokolwiek coby zmienić obraz tej armii czyli idziemy oni do nas strzelają a resztki dostają kontrę...
To u krasnoludów autor zapomniał dodać forestera scoutom, runy kamienia ironom, bombek gyrosowi i jeszcze kilku innych rzeczy żeby zmienić obraz armii czyli stoimy i strzelamy a co dojdzie to na klate bierzemy...
Zaraz zakładam odpowiedni temat ;)


A na poważnie. Solider4 ma troche racji. Już wymyślanie przedmiotów magicznych dla O&G nie bardzo mi się podobało, ale że jest to armia prawie że z marginesu więc ok. Jeśli zaczniemy zmieniać kolejne armie to każdy coś będzie chciał i już ostatecznie zaczniemy grać w Polhammera.
Uff. Dobrze, że zostałem poprawnie zrozumiany :wink:

Grolshek ja gram tą armią i wiem, że nie jest idalna. Ale uważam też, że każdy z nas wiedział, co bierze i wymyślanie nowych itemów, zasad, branie jednostek z innych armii (choćby było klimatyczne i bardzo potrzebne) nie jest dobry rozwiązaniem.

Rakso_The_Slayer dał bardzo dobry przykład z krasnalami, jak sam zaznaczył był to żary, ale inni mogą domagać się takich zmian, bo niby dlaczego nie? Według nich takie zmiany dodadzą klimatu i grywalności ich armiom. I tego najbardziej się obawiam, że powstaną grupy lobbujące jakiś pomysł, a będą przechodzić tylko te, które będą pasowały niekoniecznie nam. :( Zaznaczam, że nie jestem jakimś starym dewotem, który nie chce żadnych zmian, ale chciałbym, aby były one pod ścisłą kontrolą/nadzorem i miały charakter balansujący, a nie koncertu życzeń.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

solider4 pisze:
Grolshek ja gram tą armią i wiem, że nie jest idalna. Ale uważam też, że każdy z nas wiedział, co bierze i wymyślanie nowych itemów, zasad, branie jednostek z innych armii (choćby było klimatyczne i bardzo potrzebne) nie jest dobry rozwiązaniem.
czesc z nas gra chaosem od IV-V edycji, i jest to ich ulubiona armia - wiec nie dokonywala wyboru z armia Warriors of CHaos
dodatkowo niestety z racji wieku i innych zajec nie maja czasu na domowe fluffowe pierdzenia, ciesza sie jak pojda raz w miesiacu na turniej, a jak dwa to oznacza ze byly jakies swieta
nie graja w ta gre zeby zbierac becki, mogli po to grac kiedy mieli 15-16 lat, teraz obrywanie od gimnazjalistow grajacych wampirami czy de wydaje sie byc slaba perspektywa spedzenia dnia
dlatego to ci ludzie chcieliby miec jakas sensowna mozliwosc przeprowadzenia drobnych, nie MEGA inwazyjnych jak to mialo miejsce w przypadku Orkow, zmian - tak aby dalo sie ta armia powalczyc o podium na turnieju, bo w chwili obecnej sie nie da, chaos zawsze mi sie kojarzyl i bedzie kojarzyl z mocnym napierajacym ofensem

ja zaglosowalem na ruch spawnow, magiczne ataki, dd z khorna i furie
ale coraz bardziej lapie argumenty o nielaczeniu bookow, mimo wszystko uwazam ze takie rzeczy jak:
1. Dodanie magicznych ataków DP,Hellcannonowi,DGiftom.
2. Dodanie Forsakenom zasady Skirmish.
3. Dodane Forsakenom zasady Scout.
4. Mark of Slaanesh na Spawnie: ruch 3k6.
10. Mark of Khorne/1DD.

ulatwiloby zycie i umozliwilo gre ofensem, a nie dominujacym w tej chwili pseudo gejo dysko defensem, ktory z gra chaosem nie ma nic wspolnego
2,3 nie sa to zmiany inwazyjne, proste, dopisanie 2 zasad forsakenom ktore za ich obecny koszt po prostu sie im naleza
1 naprawienie totalnego debilizmu GW
4 umozliwienie likwidacji spowalniaczy, element blokera
10 podstawowa mozliwosc zlozenia armii ofensywnej nie magicznej

pzdr

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Po pierwsze:
Tańsi herosi
Scar Veteran z T5 kosztuje 85 pkt. Exalted Hero 110 z T4.
Oldblood z 3+save`a 145? Lord Chaosu 210
OH PLEASE

Do tego przedmiot dający 5+warda zwyklego (4+ z MoT)
50 pkt na magic itemy na Daemon Prince`a i chyba byłbym szczęśliwy już.
+ furio/harpio/gargoyle
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
PIOTROSLAV
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 153

Post autor: PIOTROSLAV »

solider4 pisze: I tego najbardziej się obawiam, że powstaną grupy lobbujące jakiś pomysł, a będą przechodzić tylko te, które będą pasowały niekoniecznie nam. :( Zaznaczam, że nie jestem jakimś starym dewotem, który nie chce żadnych zmian, ale chciałbym, aby były one pod ścisłą kontrolą/nadzorem i miały charakter balansujący, a nie koncertu życzeń.
Ale przecież takie grupki lobbujące są od dawna... gdzieś wpadł mi w oko post bodajże Shino, że ogry czy bestie nie mają nic ciekawego w BP bo właśnie nie ma "silnej grupy lobbującej" w tych armiach

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

Jakoś nie widzi mi się żadna latajka. Demony są osobno a nie wierze żeby maruderzy mogli hodować coś latającego albo żeby coś takiego się do mortali przyłączyło.
Ew. forsakeni z skrzydłami ale to też mi się jakoś nie widzi.

Ale dd z khorna, 3d6 na spawnach i skirmish na forsakenach już by dawało rade. Było by kim wspierać knightów. Jakby jeszcze forsakeni dostali scout to bohaterowie nie musieli by się za maszynami uganiać.

Z takim mobilnym wsparciem można by pocisnąć jak prawdziwym offensem :mrgreen:
Hordes of Chaos.... To było to....

Eltazar
Pseudoklimaciarz
Posty: 23
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: Eltazar »

Ja chciałbym tak:
- magiczne ataki na helence, giftach
- 3k6 na ruch spawna
- koszt infernala 12 (piętnastka sprawia, że poniżej 2k nie ma sensu tego czaru wogóle rzucać).
Fear me mortals!!!

eddie
Chuck Norris
Posty: 406
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: eddie »

imo jedna zmiana jest kluczowa :
furie jako special ale dwa odziały zajmują jeden slot i nie można przekroczyć limitu 15
i opcionalna zmiana :
w zależnośći od marka na generale jeden odział demonów w rarach

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

japiedole pisze:imo jedna zmiana jest kluczowa :
furie jako special ale dwa odziały zajmują jeden slot i nie można przekroczyć limitu 15
i opcionalna zmiana :
w zależnośći od marka na generale jeden odział demonów w rarach
Widzę, że zaczyna robić się ciekawie :wink:
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
RAFIX
Falubaz
Posty: 1264
Lokalizacja: WAWA Przyczółek Inkwizytorów

Post autor: RAFIX »

a może połączyć wojów demony i przyszłe bestie na zasadach 6 edycji hord

Awatar użytkownika
Guzka
Mudżahedin
Posty: 253

Post autor: Guzka »

co do tych wszystkich zmian to zaglosowalem na 3 opcje opcje ataki, skirmish na forsakenach i spawny. Myslalem jeszcze nad markami khorna ale zapomnialem dodac :P ale generalnie to tak gram orkami od poczatku od niedawna Wochem gram i powiem ze mi sie zmiany u Orkow kompletnie nie podobaja w sensie nowych itemow i nie chcialbym tez zeby takowe zmiany weszly w innych armiach tym bardziej w Wochu wydaje mi sie ze mozna poprostu naprawic to co zostalo pominiete w ksiazce jak magiczne ataki na DP. Co do flyerow to byloby naprawde fajne ale czy aby naprawde jest to konieczne by dodawac nowe jednostki do ksiazki?

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Orki przeciez nie maja lataczy a jakos nie rzucil mi sie w oczy orczy postulat za jakimis oddziałami lataczy w ich armii
Ba! Orki mają chukki, Divery i katapulty!
Nawet oni mają często lepiej od Woch.
Tak kończąc żarty, WoCh to ,jak narazie, jeden ze slabszych Ab 7mej edycji i bardzo długo będziemy czekać na nowy z racji tego, iż nowi mortale wyszli całkiem niedawno. Kto trochę pograł tą armią zrozumie, iż raczej tych 4 lat nie wytrzyma. Chyba, że to klimaciarz...ale ja nie widzę klimatu w dostawaniu wpier&olu. Chaos to armia, która sieje grozę wg. Fluffu. Jak na razie, to sieje ładne zwycięstwa...dla przeciwników...
Tak, wiem, da się coś tym ugrać. Ale to samo można powiedzieć o orkach pre 1.5 czy też łograch...
Dalej Wochowicze, jak na razie wątek cieszy się wielką popularnością!

Awatar użytkownika
Zaklinacz Kostek
Falubaz
Posty: 1346
Lokalizacja: In Stahlgewittern

Post autor: Zaklinacz Kostek »

Zagłosowałem ze skirmishem na Forsakenach, MoS dającym 3d6M Spawnowi, MoK dający 1DD oraz na furie 0-1 w specialach. Do listy życzeń poza ankietą, marzyłyby mi się gifty i magiczne ataki na helenie.
Co do furii jednakowoż zgadzam się, że ze względu na to że są strudno dostępne, nie pogardziłbym Screamersami jako lataczami. Wtedy podręcznik do WoCh wygladałby tak jak miał wyglądać, a nie jak wersja beta AB.
Lest we forget:
Obrazek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Widzę że polska jedność jednak przeważa... Należy liczyć że bestie będą miały normalnie złożoną książkę i kilku ludzi dostanie ode mnie śliczne figurki mortali w dobrej cenie... Ja zaczynam tracić cierpliwość... Myślałem że BP pójdzie w kierunku dalszego obcinania powerów i dopakowania średniaków tymczasem dobry krok w dopuszczeniu chadecji, nienajgorszy w orkach został zepsuty kolejnym boostem dla delfów i uwolnieniem wampirów... I pojedziemy na turniej a tam: delfy gejowizna delfy napór wamipry total dożywka danonki jak zwykle... Bo naprawienie mortali jest nieklimatyczne...

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

Occ pisze:
Orki przeciez nie maja lataczy a jakos nie rzucil mi sie w oczy orczy postulat za jakimis oddziałami lataczy w ich armii
Ba! Orki mają chukki, Divery i katapulty!
Nawet oni mają często lepiej od Woch.
Tak kończąc żarty, WoCh to ,jak narazie, jeden ze slabszych Ab 7mej edycji i bardzo długo będziemy czekać na nowy z racji tego, iż nowi mortale wyszli całkiem niedawno. Kto trochę pograł tą armią zrozumie, iż raczej tych 4 lat nie wytrzyma. Chyba, że to klimaciarz...ale ja nie widzę klimatu w dostawaniu wpier&olu. Chaos to armia, która sieje grozę wg. Fluffu. Jak na razie, to sieje ładne zwycięstwa...dla przeciwników...
Tak, wiem, da się coś tym ugrać. Ale to samo można powiedzieć o orkach pre 1.5 czy też łograch...
Dalej Wochowicze, jak na razie wątek cieszy się wielką popularnością!
OCC zgadzam się. Ale może lepiej będzie wprowadzić zmainy na zasadach: przegięte jednostki 0-1, silne 0-2 w armii lub coś w tym rodzaju? W ten sposób zmusi się graczy do używania jednostek, które są "normalne", zwykłe i nie zabijają na 2+. To jednak mniej inwazyjne i bardziej sprawiedliwe, niż dodawanie sobie jednostek i zasad. A tak wogóle to też chcę wzmocnienia WoChu, ale z głową :wink:
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
Zaklinacz Kostek
Falubaz
Posty: 1346
Lokalizacja: In Stahlgewittern

Post autor: Zaklinacz Kostek »

Bo Chaos ma twardą dupę do kopania i wszystko zniesie :wink: Jednakże mam nadzieję, że nie będzie musiał znosić kolejnych upokorzeń do czasu wydania nowego AB i LS przywróci Chaosowi należne miejsce na arenie Warhammera ;)
Lest we forget:
Obrazek

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Zmiany z głową-oczywiście.
Dlatego wymagane są play -testy naszych postulatów(choć w kwestii Furii można strzelać w ciemno- są potrzebne i tyle!).
Osobiście zamierzam z Zaklinaczem potestować WoCh(być może!) przyszłości i napiszę, jak to wyszło.

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Myślę, że w ankiecie powinna być jeszcze opcja: "nie chcę żadnych zmian". To by pokazało czy przypadkiem nie jest tak, że dość sporo osób zmian nie chce.
Obrazek

ODPOWIEDZ