Drużyny wsparcia vel. Weapon Teamy
Moderator: Hoax
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 157
- Lokalizacja: Kraków
Re: Drużyny wsparcia vel. Weapon Teamy
w sensie że masz wiekszą szanse na trafienie i zranienie gości...
Powrót WE
DF gdyby nie widział tylko tych przeklętych 90 stopni to byłby genialny.. Co do ratlinga i mortara się zgodzę, słabszy wybór od DFqlpin pisze:wczoraj grałem na doom flayerze
oto spostrzeżenia: mięciutki, ale jak zaszarżuje to w pojedynke sam może lekkie klocki ściągać...
mortar wydaje mi się słaby, ratling mimo 18 cali też słabiutki
ale miotacz chciałbym potestować...
Ja za to nie tyle co miotacz, co chciałbym przetestować kruszarkę... Pierwszy raz zdarzyło mi się żebym nie miał w bitwie argumentów, i to z czymś co jeszcze niedawno wciągało się nosem

Brakuje strasznie kopaczek, i spamu night runnersów.. Jedynym sensownym pomysłem przeciwko podobnemu typu rozpiskom wydaje mi się tylko 10NR z kruszareczką, ktoś mógłby przybliżyć jak się sprawdza takie combo?
Przybliżyć... Ja testowałem w kilku bitwach oddział 15-20 NR z grinderem, miałem trochę szczęścia i mi się sprawdziło. Dywersanci wyszli szybko z tunelu i wpadli w trebusze (bretka) i park maszynowy (orki), sprzątając co trzeba. Przeciw bretce dorwali nawet z overruna oddział errantów od boku i go skasowali 
Problem jest taki, że 20 z grinderem to wydatek 200 pkt, muszę spróbować jak się będzie sprawdzać 10, 120 pkt brzmi dużo lepiej. No i ten brak skirmishu... I jeszcze niejasne zasady grindera, który ginie jak się oddali od oddziału-matki, a przecież szarże w naszej kochanej grze nie są wykonywane równocześnie...

Problem jest taki, że 20 z grinderem to wydatek 200 pkt, muszę spróbować jak się będzie sprawdzać 10, 120 pkt brzmi dużo lepiej. No i ten brak skirmishu... I jeszcze niejasne zasady grindera, który ginie jak się oddali od oddziału-matki, a przecież szarże w naszej kochanej grze nie są wykonywane równocześnie...
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Jak jest w końcu z ratlingiem i miotaczem, mogą strzelać 360 czy 90 stopni?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Nie rozumiem jednej rzeczy. Skoro miotacz może obrócić się w dowolnym kierunku, by strzelić i może w reakcji na szarżę stać i strzelać, to dlaczego nie może się również obrócić w kierunku szarżującej od boku jednostki wroga.
Jeszcze kilka pytań.
1. Czy można dołączyć miotacz do jednostki piechoty by mieć możliwość reakcji na szarże "stać i strzelać"? Bo raczej jest mało prawdopodobne żeby ktoś szarżował na sam miotacz wiedząc, ze może go to kosztować ogromne straty.
2. W statystykach miotacza jest podane zasięg-kostka artyleryjska, S5, damage-D3, save - -2. Co dokładnie oznacza damage D3. Czy jest to ilość trafień czy wielokrotne rany.
3. Zasada attached unit daje drużynom wsparcia oddalonym od jednostki macierzystej do 3" ward save 4+. Czy wybronione w ten sposób rany przechodzą na pobliską jednostke podobnie jak zasada "uwaga panie!" czy po prostu jest to magiczna ochrona.
Jeszcze kilka pytań.
1. Czy można dołączyć miotacz do jednostki piechoty by mieć możliwość reakcji na szarże "stać i strzelać"? Bo raczej jest mało prawdopodobne żeby ktoś szarżował na sam miotacz wiedząc, ze może go to kosztować ogromne straty.
2. W statystykach miotacza jest podane zasięg-kostka artyleryjska, S5, damage-D3, save - -2. Co dokładnie oznacza damage D3. Czy jest to ilość trafień czy wielokrotne rany.
3. Zasada attached unit daje drużynom wsparcia oddalonym od jednostki macierzystej do 3" ward save 4+. Czy wybronione w ten sposób rany przechodzą na pobliską jednostke podobnie jak zasada "uwaga panie!" czy po prostu jest to magiczna ochrona.
Nie może, ponieważ nie możesz wykonać ruchu w fazie szarży przeciwnika. Możesz wykonać pivot tylko przed strzałem.Galron pisze:Nie rozumiem jednej rzeczy. Skoro miotacz może obrócić się w dowolnym kierunku, by strzelić i może w reakcji na szarżę stać i strzelać, to dlaczego nie może się również obrócić w kierunku szarżującej od boku jednostki wroga.
Ludzie niszczą weapon teamy raczej zdalnie, lub w sposób nie pozwalający na reakcję na szarżę (a najczęściej to weapon teamy same się niszcząGalron pisze:Jeszcze kilka pytań.
1. Czy można dołączyć miotacz do jednostki piechoty by mieć możliwość reakcji na szarże "stać i strzelać"? Bo raczej jest mało prawdopodobne żeby ktoś szarżował na sam miotacz wiedząc, ze może go to kosztować ogromne straty.

D3 oznacza, że każda nie wybroniona przez przeciwnika rana (po armour save i ward save) jest mnożona do D3 ran.Galron pisze:2. W statystykach miotacza jest podane zasięg-kostka artyleryjska, S5, damage-D3, save - -2. Co dokładnie oznacza damage D3. Czy jest to ilość trafień czy wielokrotne rany.
Nie przechodzą na jednostkę, jest to zwykły ward od zasięgowych ataków.Galron pisze:3. Zasada attached unit daje drużynom wsparcia oddalonym od jednostki macierzystej do 3" ward save 4+. Czy wybronione w ten sposób rany przechodzą na pobliską jednostke podobnie jak zasada "uwaga panie!" czy po prostu jest to magiczna ochrona.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
dzięki za szybka odpowiedz.
Jeszcze jedno pytanie, czy drużyny wsparcia mogą strzelać do jednostek zaangażowanych w walkę wręcz, bo według RB 8ed. (nie znam wcześniejszych, jestem nowy) to nie można strzelać do jednostek biorących udział w walce wręcz ze względu na duże prawdopodobieństwo zranienia własnych jednostek. Gdzieś w temacie skaveńskie Q&A znalazłem, ze można strzelać, ale jest to sprzeczne z regułami, wiec teraz to już sam nie wiem jak jest naprawdę.
Jeszcze jedno pytanie, czy drużyny wsparcia mogą strzelać do jednostek zaangażowanych w walkę wręcz, bo według RB 8ed. (nie znam wcześniejszych, jestem nowy) to nie można strzelać do jednostek biorących udział w walce wręcz ze względu na duże prawdopodobieństwo zranienia własnych jednostek. Gdzieś w temacie skaveńskie Q&A znalazłem, ze można strzelać, ale jest to sprzeczne z regułami, wiec teraz to już sam nie wiem jak jest naprawdę.
Możesz strzelać do jednostek, które walczą ze slejwami (zasada slavów --> expendable), tyle że normalne strzelanie (np jezzaile i ratling) jest wtedy rozlosowywane. Strzelanie z templatki (np katapulta lub warp-fire thrower) trafia już w to co dotknie, bez losowania.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Nie.Afro pisze:Strzelanie z templatki (np katapulta lub warp-fire thrower) trafia już w to co dotknie, bez losowania.
FAQ z marca zeszłego roku, ostatni przed wyjściem 8ed.Q. If a template weapon fires into combat using
the Skavenslaves’ Expendable rule, how are hits
distributed?
A. In this case, ignore the randomisation roll and
simply hit all models touched by the template.
teraz ten zapis nie funkcjonuje, więc rozlosowujesz normalnie.
Edit.: @Galron, wszyscy wiedzą ocb

Ostatnio zmieniony 21 sty 2011, o 11:49 przez Arbiter Elegancji, łącznie zmieniany 1 raz.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
hmm ostatnim razem jak byłem na turnieju, to mi zasędziowali wg tego faq'aArbiter Elegancji pisze: FAQ z marca zeszłego roku, ostatni przed wyjściem 8ed.
teraz ten zapis nie funkcjonuje, więc rozlosowujesz normalnie.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
ktoś jeszcze używał DF?:] na kartce wydaje sie być w miarę ok, grunt żeby dostawiał sie po rogu do hth. ale in 3 daje chyba w tyłek, mimo 3+ sava może być krucho.. ale może warto mieć takiego kolesia który oszczędzi sporo istnień bo każdy przeznaczy na niego dużo A w obawie przed masą hitów oszczędzając tym samym nasz inny unit i CR (lepiej stracić 1W niż 7-8)? impakty z S4 zawsze wypłaci, a jak przyfarci to z misfirera pół kloca ściągnie:D
nie wspominając o tym że model genialny
wft używałem trochę ale nigdy go nie ma gdzie potrzeba a jak jest to wali misfirera:D przydałaby się możliwość teleportacji na niego z możliwością strzału po niej...
mortar i gun to nieporozumienie jakieś, po 2W średni zadawały jak policzyłem:/ to średnia ale jak przyfarcimy to można ściągnąć oczywiście z dobrego kloca sporo modeli za pomocą mortara. ratling nie wiem... może te 2 modele ujdą? jeśli idzie o jego cenę.. ale przy 30osobowch unitach nie robi to różnicy czy coś zabije czy nie.
nie wspominając o tym że model genialny

wft używałem trochę ale nigdy go nie ma gdzie potrzeba a jak jest to wali misfirera:D przydałaby się możliwość teleportacji na niego z możliwością strzału po niej...
mortar i gun to nieporozumienie jakieś, po 2W średni zadawały jak policzyłem:/ to średnia ale jak przyfarcimy to można ściągnąć oczywiście z dobrego kloca sporo modeli za pomocą mortara. ratling nie wiem... może te 2 modele ujdą? jeśli idzie o jego cenę.. ale przy 30osobowch unitach nie robi to różnicy czy coś zabije czy nie.
http://picasaweb.google.pl/vocart - moja galeria
Ja śmiem wyznać, że korzystam z usług DF. Model z wyglądu i koncepcji rewelacyjny. Boli mnie w weapon teamach ten 1wo.vocal pisze:ktoś jeszcze używał DF?:] na kartce wydaje sie być w miarę ok, grunt żeby dostawiał sie po rogu do hth. ale in 3 daje chyba w tyłek, mimo 3+ sava może być krucho.. ale może warto mieć takiego kolesia który oszczędzi sporo istnień bo każdy przeznaczy na niego dużo A w obawie przed masą hitów oszczędzając tym samym nasz inny unit i CR (lepiej stracić 1W niż 7-8)? impakty z S4 zawsze wypłaci, a jak przyfarci to z misfirera pół kloca ściągnie:D
nie wspominając o tym że model genialny![]()
Powinno być 2. Nie wiem skąd oni wzięli tego jednego wounda dla jednostki skłądającej się z 2 modeli i to na kawaleryjskiej podstawce

We wczorajszej bitwie zabił 12 phoenix guardów czyli jakieś 180 punktów po czym padł w mgnieniu oka. Jednowoundowiec. Jak vocal napisał dobra postać do odginania Ataków i zmniejszania CR. Wtedy ten jeden wound ma jakiś sens. Własnie w tej bitwie przeciwnik przeznaczył kilka ataków żeby go zabić. Corner attack jak dla niego najlepszy i daje niesamowitego boosta oddziałowi z którym walczy. Wczoraj mi się spłacił np.więcej potrójnie o czym pisałem więc całkiem nieźle jak na maszynkę za 55 punktów z jednym woundem.
Innych weapon teamów nie miałem okazji wypróbować w tej edycji ale z pewnością stanie się to już jutro więc zdam relację.