Piecyk i Dzwon

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Re: Piecyk i Dzwon

Post autor: Pabis »

Jest tak jak pasiak pisze , nie można rozpatrywać tego w aspekcie fluffowym albo logicznym , bo w tej grze conajmniej połowa rzeczy jest bardzo nielogiczna... pozatym co tutaj dużo mówić czy to jest ożywione czy nie , właściwie wszystko jest nie ożywione - bo to fantastyka. Widzieliście kiedyś "piecyk" i skavenów że możecie stwierdzić co działa co nie? skoro twórcy nie odnoszą się do żadnych historycznych jednostek to można opierać się tylko na zasadach.

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Ależ wy jęczycie, Panowie ( i Panie?).
LS ustaliło zasady dot. Pieca/Dzwonu i na razie pewnie i tak nic nie zmienią w tej kwestii. Do czasu FAQ. Swoją drogą, od wątku bije sporą dozą frustracji i złości.
Uwierzcie mi, gracze skaveńscy też nie są zadowoleni ze stanu rzeczy. Wszak ich AB jest pełen niedomówień, które mogą być interpretowane także na ich niekorzyść.
Imho, dyskusja jest w tej chwili nie ma racji bytu, trza poczekać na FAQ.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Occ pisze:Ależ wy jęczycie, Panowie ( i Panie?).
LS ustaliło zasady dot. Pieca/Dzwonu i na razie pewnie i tak nic nie zmienią w tej kwestii. Do czasu FAQ. Swoją drogą, od wątku bije sporą dozą frustracji i złości.
Uwierzcie mi, gracze skaveńscy też nie są zadowoleni ze stanu rzeczy. Wszak ich AB jest pełen niedomówień, które mogą być interpretowane także na ich niekorzyść.
Imho, dyskusja jest w tej chwili nie ma racji bytu, trza poczekać na FAQ.
Póki co wszystko jest interpretowane na korzyść szczurzej braci... no może sztormówka nie i scavenging pile, nie... więc niech szczurza brać nie opowiada tutaj kto ma się frustrować/ jęczeć czy nie :wink: :wink: :wink:
Z resztą takimi komentarzami jedynie podsyca się frustrację. Najlepsiej jest poprostu to przemilczeć =P~
Paskudny uśmiech power gamera

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

i... no może sztormówka nie i scavenging pile,
Dodaj WT.
Co na korzyść? Bo ja nie widzę.
Poza tym, chyba obiegamy od tematu.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Pytanie było proste:
-Czym jest piecyk/dzwon.

Na pewno nie jest mountem gdy mu pasuje, a przestaje nim być gdy to szkodliwe dla właściciela.
Trzeba się na coś zdecydować i tyle.
Frustracja? Gdzie?
Jedno pytanie a dostaje odpowiedź że oczywiście dlaczego nie może być i zarazem nie być mountem?
Przecież to normalne.
Może kolaga i inni nie zauważyli rozbieżności w działaniu np. przedmiotów mających swój wpływ na monstery a nie działających na monsterowych bohaterów.
Dlaczego? Bo nie można być jednym i drugim wg GW [ fluffowo to herosi są zbyt inteligentni cy cuś ;) ].
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

bigpasiak pisze:Pytanie było proste:
-Czym jest piecyk/dzwon.

Poki nie wyjda uscislenia lepiej uzgadniac z przeciwnikiem przed bitwa co dziala a co nie, a tym opierajacych sie chamow straszyc rb i karac wszelkimi minusami furmanek/dzwonow ;)
Ostatnio zmieniony 17 sty 2010, o 10:12 przez Morrok, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Morrok pisze:
bigpasiak pisze:Pytanie było proste:
-Czym jest piecyk/dzwon.
Ja myślę, że cały czas do 18 mi nie staje

Poki nie wyjda uscislenia lepiej uzgadniac z przeciwnikiem przed bitwa co dziala a co nie, a tym opierajacych sie chamow straszyc rb i karac wszelkimi minusami furmanek/dzwonow ;)
ke ke ke :twisted:


Tylko w końcu mount czy maszyna? :-k
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Myśl, myśl

Albo otwórz sobie kodeks skavenów, tam jest napisane
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Czyli mount :)
Fajnie, zabić priesta/seera i pozbyć się go z oddziału który już nie będzie niezłamywalny.
Dzięki Jankiel 8)
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Tylko monstrous mounty wypadają z oddziału. A dzwon nie jest monstrous mountem. Zresztą to bez znaczenia, bo sprawa jest przegłosowana :P
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Zawsze wydawało mi się, że tylko takim mountom można zabić jeźdźca i dalej ruszać go na stole [ mounta oczywiście]...
Czyli są też inne takie? :shock:

Swoją drogą cieszę się, że tak aktywnie odpowiadasz Jankielu jednak wciąż czekam na odpowiedź tutaj :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=20974
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

A mnie nie cieszy ze ty sie pasiak tak aktywnie wypowiadasz bo efektywnie wydaliles z siebie 2 strony spamu pomimo ze kwestia dlaczego furnace nie wypada z oddzialu (badz raczej dlaczego nie powinien wypadac) byla omawiana na innym podforum.

A gdybys zalozyl ze dzwon i monki to efektywnie jeden oddzial tylko zlozony z roznych modeli i zabicie seera nie niszczy stroktory oddzialu to wszytko by sie zgadzalo, nazwij to specyfika armi i brakiem umiejetnosci autora AB ktory nie umial polaczyc pewnych zamierzen z kwestia builda, bo furnace to upgrade pod lorda ale dziala tylko w odziale piechoty.

Generalnie watek jest cokolwiek fekalny i wnosze o jego zamkniecie.

A pytanie czy beast covers dziala na dzwon/furnace mozesz zadac w watku "pyatania poczatkujacego".
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Generalnie watek jest cokolwiek fekalny i wnosze o jego zamkniecie.
=D>

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Aves pisze:...
Ech , ale Ty niegrzeczczny się zrobiłeś. 8)
Coś nerwy puszczają widzę a o fekalności Twoich wywodów nie będę się wypowiadał.
Trochę umniejszasz innym graczom bo sam nie byłbym w stanie [ mimo moich niewątpliwych prób sądząc wg Ciebie ] sam zapełnić ten wątek.
Może jak pojawisz się na jakimś turnieju i porozmawiasz z ludźmi nie tylko zza klawiatury to w końcu [ ale tylko może ] zrozumiesz dlaczego pytam i dlaczego z tym są takie problemy.
Nawet [ o zgrozo ] gracze skaveńscy mają z tym problemy [ przynajmniej Ci których znam a znam w sumie słabych Morroka, Młodego, Cosma :wink: ] bo w czasie gry nastręcza to sporo problemów...

Tak więc następnym razem jak już coś napiszesz to sobie dwa razy przeczytaj i przemyśl co piszesz.
Realia zza ekranu i turniejowe trochę się różnią. Mniej więcej dlatego powstała LS i uściślenia żeby takie kwiatki i niejasności wyłapywać i naprawiać w szczególności te jak to nazwałeś
Aves pisze:nazwij to specyfika armi i brakiem umiejetnosci autora AB ktory nie umial polaczyc pewnych zamierzen z kwestia builda
aby grało się znośnie i w miarę bezstresowo, bo pamiętając czasy bez tych organów i granie w każdym ośrodku inaczej aż się słabo robi że tak można było...
No chyba, że chcesz pozwać LS, BP i pewnie uściślenia za naruszenie praw GW? Wtedy wracamy do pkt wyjścia i chyba możesz wtedy spokojnie skończyć?



Prosiłbym jednak nie spamować i omijać flame w temacie dosyć istotnym i poważnym.
I zapamiętaj sobie, że wnosić to możesz zakupy do domu.
Nie masz nic sensownego do powiedzenia?
Aves pisze:AVES czy ty musisz na wszytko odpisywac??
i robic mase durnych watkow?
strasznie mi się to spodobało 8)
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Panowie, do cholery jasnej. Pogadajcie sobie na privie, wyjaśnijcie kwestie i pocałujcie na przeprosiny.
Tylko nie zaśmiecajcie wątków waszymi polemikami, omijającymi tematy ważne.


Co do dzwonu.
Imho- takie specjalne cóś, co wg. ustaleń LS nie wypada z oddziału. Comandment winnien na to działać. Ewentualnie możemy potraktować to jako War Machine z wyjątkami następujacymi:
Może szarżować.
Ma tyle US, ile W.
Może walczyć w Duelu.
Nie wypada z oddziału po śmierci jeźdźca.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Ależ starałem się rzeczowo podejść do zagadnienia jednak ktoś chyba celowo stara się flejmem zarzucić ten temat.

Cały czas stawiałem proste pytanie.
Czym jest piec/dzwon?

Niemniej jednak Occ chyba się zapędziłeś w swoich życzeniach na temat w/w...
Może jakieś minusy bycia mountem lub warmachina?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

nagle wyjdzie, ze na furmankę nie działa beast, a na dzwon tak, bo na tymże drugim jest rat ogr

juz lepiej niech to bedzie mount, ktory nie wypada z oddzialu i tyle. Traktowanie to jak warmachine tylko wniesie dodatkowe problemy

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Minusem jest wrażliwość na czary i efekty dot. machin.
Ewentualnie można by pokombinować nt. walki w challange'u.
I tak moja propozycja ma raczej charakter quasi-rozjemczy i wynika bardziej z logiki niźli zasad.
Mnie piec/dzwon na to właśnie pasuje.
Co do braku minusów..równie dobrze można powiedzieć, iż masa rzeczy jest w Ab szczurów niedomówiona i traktowana na niekorzyść sierściuchów.
Przykład?
Zgodnie z literalną interpretacją zasad DW może szarżować na 3d6x2.
I co? Gucio. Nie szarżuje. Sb ma one use only? Nie. Ale jest.

Dlatego pomijając w.wymienione kwestie uważałbym z traktowaniem Bellu/Furnace'a jako MMki.
I raczej lobbował jakieś logiczne wyjaśnienie. Na pewno nie wypychanie dzwonu z oddziału po zastrzeleniu jeźdźca( chyba Twoja armia bardzo by się cieszyła, gdyby wypadał, praaaawda?).
Edit. Można i tak Morrok, ale właśnie bez wypadania. Wypadanie jest guuuuuuupie i basta( przepraszam za brak merytorycznych argumentów).

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Jankiel pisze:Tylko monstrous mounty wypadają z oddziału. A dzwon nie jest monstrous mountem. Zresztą to bez znaczenia, bo sprawa jest przegłosowana :P
Może się nie znam, ale skąd zdanie, że taki dzwon/furmanka nie jest monstrous mountem? Skoro pojawia się "it is a special kind of mount" w opisie, ponadto w Army List można znaleźć zapis przy Grey Seerze:
* Mount:
- Screaming Bell .................... 200 pts

To wydaje mi się, że mountem chyba jest. Czy coś pokręciłem, i powyższe zapisy mówią, że nie jest mountem?

A jak się spojrzy na stronę 59 Rulebooka, dział Monstrous Mounts, akapit drugi, pierwsze zdanie, to mamy tam:
"If a mount has 2 or more Wounds, it is classed as monstrous mount and the following rules are used."


Czyli z tych 2 rzeczy wychodzi nam 1 wniosek: Dzwon / Furmanka to monstrous mount. Jeśli ktoś uważa inaczej, to czekam na wyjaśnienie jak jest...



A temat bardzo dobry, jak mówi znane polskie przysłowie: albo wóz, albo przewóz. Naprawdę nie aż ta bardzo mnie interesuje co uradzi LS, ale niech to nie będzie zlepek zasad różnych zupełnie: dajmy wchodzenie do oddziałów jak monsterowi, za to bez monster reaction i z odpornością na czary działające na mounty...
Obrazek

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Naprawdę nie narzekałbym na zmiany na niekorzyść w AB do skavenów...
Weź uściślenia i zobacz ile jest o WE... mało na pewno nie...

Chodzi o ujednolicenie pkt widzenia tego ewenementu.
Gorzej jak dojdziemy do jakichś wniosków a po faq-u GW wszystko trzeba będzie odkręcać...
Można zrobić cokolwiek, byle by to było spójne z zasadami.
Skoro to mount wg zasad to wcale się nie zdziwię jak GW napisze że przecież monkowie porzucą coś takiego bez ich duchowego przywódcy czy coś w ten deseń... :wink:
Occ pisze:Zgodnie z literalną interpretacją zasad DW może szarżować na 3d6x2.
zgodnie z literą prawa nigdy nie zaszarżujesz nim 8)
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

ODPOWIEDZ