Taki fragment istnieje w opisie zaklęcia 'Raise Dead' :)Shino pisze:wlasnie byl fragment mowiacy w zasadzie wprost, ze wokol srodka sie dobudowujesz... jak znajde go to wrzuce :)Embir pisze:Wprost tego napisanego wymogu nie ma ale na str. 14 rulebooka są rysunki obrazujące prawidłowo wykonany manewr tego typu.
Change formation
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Change formation
Turn w akompaniamencie change formation to jest właśnie reform.Fisch pisze:nie opłaca się robić reformów, ogromniastch wheeli itp
wystarczy turn, change formation i BK zrobili 14 cali w bok
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Nie masz racji. Połączenie turn, change formation, turn, może dać inne efekty niż reform.
Zwykłe argumentum ad absurdum bo idąc tym tokiem rozumowania możemy posunąć się dalej i uznać, że dodajemy 3 z prawej i 2 z lewej jak oddział jest w formacji klocuszka z 27 modelami jak na rysunku.Furion pisze: To przykładowy sposób zrobienia manewru. Bo jeśli jedyny słuszny, to chyba nie chcesz, żeby front moc rozszerzać wyłącznie o 3 modele w prawo i 2 w lewo, a chować modele 3 z lewej a 2 z prawej?
Przy change formation takiego zapisu nigdzie nie ma. Właśnie w tym momencie przy naciąganiu zasad mogą się robić niezłe potworki z change formation, bo raptem mój oddział w wężyku rozwija się w jedną stronę o 10 modeli i blokuje znaczną część pola bitwy.Furion pisze: Front można rozszerzać w sposób dowolny, o ile modele nie przekraczają wartości 2x Mv.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
Tym samym Twoja argumentacja odnośnie "przykładowego poprawnie wykonanego manewru" jest nieprawidłowa.Embir pisze:Zwykłe argumentum ad absurdum bo idąc tym tokiem rozumowania możemy posunąć się dalej i uznać, że dodajemy 3 z prawej i 2 z lewej jak oddział jest w formacji klocuszka z 27 modelami jak na rysunku.
Nie ma napisanego przymusu dokładania modeli po równo. Nie ma zakazu dokładania modeli nie po równo. W czym widzisz problem??Embir pisze: [Front można rozszerzać w sposób dowolny, o ile modele nie przekraczają wartości 2x Mv.]
Przy change formation takiego zapisu nigdzie nie ma.
Embir pisze: Właśnie w tym momencie przy naciąganiu zasad mogą się robić niezłe potworki z change formation, bo raptem mój oddział w wężyku rozwija się w jedną stronę o 10 modeli i blokuje znaczną część pola bitwy.
Nie zgadzam się z fragmentem o "naciąganiu zasad" - bo poza podejściem "fluffowym" nic nie wskazuje na to, że nie można dokładać modeli tylko do jednej strony.Robson pisze:no przecież tak właśnie jest od 3 lat ;P
pozdrawiam
Furion
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Furion pisze:
Nie zgadzam się z fragmentem o "naciąganiu zasad" - bo poza podejściem "fluffowym" nic nie wskazuje na to, że nie można dokładać modeli tylko do jednej strony.
pozdrawiam
Furion
Drugi raz tę samą sztuczkę wałkujesz. Nuda. Już raz ci napisałem.
Jedy Knight pisze:Yawn.
Amateurs.
Here is a pro-version;
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic ... 73&start=0
Szczerze odradzam opieranie taktyki turniejowej na tym myku jeśli to ja będę sędziował.
Pokaże stronę 14 i poproszę byś ten manerw wedle zawartych tam wskazówek wykonał.
Odmówisz?
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Jacku, Tobie nigdy nie odmawiamJedy Knight pisze:Szczerze odradzam opieranie taktyki turniejowej na tym myku jeśli to ja będę sędziował. Pokaże stronę 14 i poproszę byś ten manerw wedle zawartych tam wskazówek wykonał. Odmówisz?
Ale tak na serio: jeżeli trzeba dokładać modele po równo z każdej strony, to ja przynajmniej poproszę uściślenie. Grałem zawsze w sposób, że modele można dokładać dowolnie jeszcze na długo przed artykułem gronx'a. Przeciwnicy nigdy nie protestowali, i wiele razy uświadczyłem jak ktoś wykonywał te manewry przeciwko mnie.
JJ, Twoje zdanie jako sędziego z jajami uważam za bardzo cenne, ale byłbym bardzo rad, gdybyś wskazał mi / nam dlaczego ten manewr jest niedozwolony, a nie oświadczył, że ten manewr jest niedozwolony. Tylko proszę - jeżeli wskażesz stronę 14 (którą przestudiowałem dokładnie) jako argument przemawiający za nielegalnością tego zagrania, to wolałbym usłyszeć też opinie LS na ten temat.
pozdrawiam
Furion
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Ależ naturalnie.Furion pisze: JJ, Twoje zdanie jako sędziego z jajami uważam za bardzo cenne, ale byłbym bardzo rad, gdybyś wskazał mi / nam dlaczego ten manewr jest niedozwolony, a nie oświadczył, że ten manewr jest niedozwolony. Tylko proszę - jeżeli wskażesz stronę 14 (którą przestudiowałem dokładnie) jako argument przemawiający za nielegalnością tego zagrania, to wolałbym usłyszeć też opinie LS na ten temat.
pozdrawiam
Furion
Nie kryję, że w takich sytuacjach używam głównie siły a nie argumentów. Obaj wiemy dobrze, że jeśli zakrzykniesz "A weź mi to udowodnij" to gucio ci udowodnię, na pewno nie więcej niż mogłem udowodnić Shino w kwestii sztandaru w drugim szeregu, a może nawet mniej.
I tu i tam, są wskazówki co do tego jak ten manewr należy wykonywać.
Z całą pewnością skoki w bok poprzez „expand frontage” - są nienależnymi korzyściami i „exploitem.”
Z całą pewnością będą tępione na ETC.
Z całą pewnością nie mogę ci tego udowodnić. Szansa, że jakiś FAQ kiedyś do tego wyjdzie – jest spora, ale nie zamierzam nalegać – uściślenie Ikony oduczyło mnie nalegania na GW.
Na Polskiej scenie turniejowej (z wyjątkiem turnieju eliminacyjnego do ETC) – każde uściślenie LS jest wiążące.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Furion przy takim podejściu do change formation jakie uznajesz za dozwolone jakikolwiek sens traci wykonywanie kombinacji manewrów zwrot-ruch-zwrot. Dla przykładu:
Załóżmy że mamy tu formację piechoty, która przy kombinacji zwrot - move - zwrot może przesunąć się o 2' do boku i z powrotem spoglądać w kierunku z którego zaczęła manewr.
Tymczasem przy naciąganiu change formation można zrobić tak:
1) Dodaje 5 modeli do frontu, zużywam połowę ruchu:

2) Wykonuję za pozostałą połowę ruchu drugi raz change formation w następujący sposób, że odejmuję pięć modeli od frontu:
------------------
------------------
------------------
------------------

W efekcie przesunąłem się do boku na szerokość formacji, czyli zakładając że jest to piechota to na 4' - przy normalnej kombinacji zwrot- ruch - zwrot nigdy bym tego nie osiągnął.
Załóżmy że mamy tu formację piechoty, która przy kombinacji zwrot - move - zwrot może przesunąć się o 2' do boku i z powrotem spoglądać w kierunku z którego zaczęła manewr.
Tymczasem przy naciąganiu change formation można zrobić tak:
1) Dodaje 5 modeli do frontu, zużywam połowę ruchu:
2) Wykonuję za pozostałą połowę ruchu drugi raz change formation w następujący sposób, że odejmuję pięć modeli od frontu:
------------------
------------------
------------------
------------------
W efekcie przesunąłem się do boku na szerokość formacji, czyli zakładając że jest to piechota to na 4' - przy normalnej kombinacji zwrot- ruch - zwrot nigdy bym tego nie osiągnął.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
No właśnie...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Nie do końca bo przy zwrot-ruch-zwrot możesz ustawic front pod innym kątem, a nie dokonać tylko przesunięcia równoległego.Embir pisze:Furion przy takim podejściu do change formation jakie uznajesz za dozwolone jakikolwiek sens traci wykonywanie kombinacji manewrów zwrot-ruch-zwrot. Dla przykładu:
nie, to zostawia na premiere 8.SexRocket pisze:hahaha ciekawe co jeszcze wymysli nasza maskotkamoze jakies teleportacje na drugi koniec blatu?
Najczesciej stosowany manewr to "skok w bok" opisywany wyzej. Jest on dosc popularny na turniejach. Wiec jesli chcecie sie go pozbyc to tylko dzieki LS
No mozna to uscislic, tylko po co, czy to takie przegiete?
To ze kawaleria, ktora ma co najmniej 5 modeli z tylu (rzadkosc obecnie) moze sie ruszyc 5" do boku a nie 4"?
Eeee...
Przynajmniej nie zblokuje sie, gdy sie wydluzy nagle robiac turna na chwile.
Piechota robiac ruch w bok o te 4" to tez dla mnie nie jest przeginka. Poprostu wykorzystanie manewru. Ma to minusy, trzeba sie patrzec caly czas w te sama strone, nie mozna wheelowac etc.
Prawda jest taka, ze teraz turna totalnie zjebali, bo majac 19 modeli w klocku, czy 8 modeli w lancy, turn w bok mi zmienia formacje, wiec robienie go jest bezsensu. Change formation to jakas odpowiedz na to.
Nie rozumiem, czemu change formation jest przegiete a ruch w bok poprzez turn, ktorego nie da sie wykonac, bo zmienia formacje, albo ruch w bok kawaleria, gdzie sie nie da ruszyc, bo z boku jest obelisk juz jest ok. Dla mnie to turn jest zjebanym manewrem, nie change formation
. Osobiscie uwazam, ze mozna go zbanowac, skoro przy change formation mozna sie ruszyc lepiej
Ja wiem, ze dark elfy(skirmishowe, nie te z gwardia)/demony/lizaki/empire/mengile nie potrzebuja za bardzo manewrow, ale ta gra dla mnie jest ciekawsza, gdy mozna w bitwie cos wykombinowac a nie tylko z poziomu rozpy...
Poza tym robiac kreską lucznikow turna i change formation tez ruszamy koncowa czesc oddzialu o 6,4" co przy normalnym obrocie i ruchu nie byloby mozliwe
.
Zreszta dodajac szeregi pozostaje nam ruch, co przy reformie nie byloby mozliwe. Nie wiem, czy to jest ok?
.
Przegiete to byly fasty z przykladu JJ, uscislone juz odpowiednio.
Tepienie na ETC mnie juz troche meczy. Dla mnie to my jestesmy wyzsza kultura battlowa. Na ETC gra sie na multiple targets
(
)
To ze kawaleria, ktora ma co najmniej 5 modeli z tylu (rzadkosc obecnie) moze sie ruszyc 5" do boku a nie 4"?
Eeee...
Przynajmniej nie zblokuje sie, gdy sie wydluzy nagle robiac turna na chwile.
Piechota robiac ruch w bok o te 4" to tez dla mnie nie jest przeginka. Poprostu wykorzystanie manewru. Ma to minusy, trzeba sie patrzec caly czas w te sama strone, nie mozna wheelowac etc.
Prawda jest taka, ze teraz turna totalnie zjebali, bo majac 19 modeli w klocku, czy 8 modeli w lancy, turn w bok mi zmienia formacje, wiec robienie go jest bezsensu. Change formation to jakas odpowiedz na to.
Nie rozumiem, czemu change formation jest przegiete a ruch w bok poprzez turn, ktorego nie da sie wykonac, bo zmienia formacje, albo ruch w bok kawaleria, gdzie sie nie da ruszyc, bo z boku jest obelisk juz jest ok. Dla mnie to turn jest zjebanym manewrem, nie change formation
Ja wiem, ze dark elfy(skirmishowe, nie te z gwardia)/demony/lizaki/empire/mengile nie potrzebuja za bardzo manewrow, ale ta gra dla mnie jest ciekawsza, gdy mozna w bitwie cos wykombinowac a nie tylko z poziomu rozpy...
Poza tym robiac kreską lucznikow turna i change formation tez ruszamy koncowa czesc oddzialu o 6,4" co przy normalnym obrocie i ruchu nie byloby mozliwe
Zreszta dodajac szeregi pozostaje nam ruch, co przy reformie nie byloby mozliwe. Nie wiem, czy to jest ok?
Przegiete to byly fasty z przykladu JJ, uscislone juz odpowiednio.
Tepienie na ETC mnie juz troche meczy. Dla mnie to my jestesmy wyzsza kultura battlowa. Na ETC gra sie na multiple targets
(
Tylko to przez change formation pojawiły się problemy z wystrzeliwaniem fanatyków na 30 cali, czy minerami teleportującymi się na środek pola bitwy.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"



