Moje pomysły dot. WoChu-To nie jest propozycja zmian w BP!

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Re: Moje pomysły dot. WoChu.

Post autor: Varinastari »

Ha, heros Maruderski z WD to niemalże Exalted za śmieszne pkt. Kto jest autorem tego artykuły? Powinien pisać AB WoChu. :wink:

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

nie patrzy tylko na staty ..


najwiekszym nieporuzmieniem tego AL jest infernal march , co to ma być i czemu ?
Obrazek
T

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Zasada, którą oprócz bohaterów(nie Daemon Prince'a) posiadają Warriorzy i Choseni. Chciałem w jakiś sposób umieścić w zasadach obraz okutych w zbroję bydlaków, maszerujących przez Pustkowia Chaosu, niebłagalnie zbliżających się do ziem południowców. Nie zważających na straszliwe mrozy, czy też piekielne upały. Irytowało mnie to, iż 5 Harpii potrafi hamować marsz paru oddziałów piechoty i uznałem, iż ta zasada zdecydowanie uatrakcyjni te dwie przydrogie jednostki. Wizja opancerzonej piechoty zbliżającej się te 8 cali na rundę w kierunku wroga( o ile ktoś im nie odegnie szarży, ofc..) przemawia do mnie wystarczająco, by skupić ten "AL" właśnie na Warriorach i Chosenach. To przecież ikona Hord Chaosu.

PS. Tak, wiem. Maruder z WD ma kiepski wybór armoura i mountów. Tyle, iż wtedy mógł mieć taniego Warda z Gaze of Gods przykładowo

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

Na ale marsz jest ruchem nieuzbrojonych jednostek w luźnej formacji służący do szybkiego przemieszczania się, i co ma tu odwaga czy strach? Po prostu zbliżając się do przeciwnika zawężają szeregi, wyciągają broń i przygotowują się do walki. Ale w kwestii ugrywalnienia jest ok.

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

ciekawe ciekawe ... 8)

szczerze powiem że nie czytałem wszystkiego... może tan marsz trochę przesadzony jednak

co do khorna... proponował by heroai i lordowie dawali 1DD a na regimentach 1mr który się może kumulować np. kolo na jaggu w warriorsach to 2mr... to z warshrainem bardzo się podoba :D

tzeench nie powinien mieć wszędzie FA może tylko na hero i lord no i magowie ( i widać dużo faworyzujesz tego boga ;) )

ASF na slaaneshy jest bardzo miły.. i AP no no

nurgle to nurgle :roll:

dość fajny pomysł ale na tworzenie rozpisek na solo ( że mają więcej " mocy danego boga " )... tak, bardzo przegięte, pomysł że hele z markiem tak jak u giganta i zamiast krasnali 2 warriorsów, przy tym jest po prostu jakimś szkicem

pozdrawiam :)

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Dlatego to v.0.5 :wink:
może tan marsz trochę przesadzony jednak
To jest gwarant tego, iż 5 harpii nie zniszczy nam koncepcji armii piechotnej. I wcale nie przegięte. Krasie mają podobne.

Wprowadzę zapewne ograniczenie kompozycyjne tak jak w Hordach( vide Piętno Generała definiuje kształt armii).
Chosenom wyleci zasada Chosen of the Dark Gods/koszt pójdzie w gorę.

tzeench nie powinien mieć wszędzie FA może tylko na hero i lord no i magowie
Dałeś mi do myślenia. Pewnie usunę FA z marasów i ogrów. FA+MA zostanie na warriorach, chosenach, chariocie( klymat!).
nurgle to nurgle :roll:
Twardzi herosi z Fearem+Fear na prawie każdym oddziale. Imho, fajna opcja.

co do khorna... proponował by heroai i lordowie dawali 1DD a na regimentach 1mr który się może kumulować np. kolo na jaggu w warriorsach to 2mr...
Boję się przegiąć. Pamiętajmy, to jest 7ma edycja. Tutaj nie ma oddziałów generujących dodatkowe PD/DD( z reguły).

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

Skoro choseni stracą swoją zasadę to czym będą się różnić od warriorów? +1 walki wręcz? Daj po 16 pkt. i będzie ok.

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Ten marsz to lekka przesada bo krasie już to mają.
Może cóś takiego:
zamiast podwójnego ruchu bo będą się poruszać 1,5 swojego ruchu(gdy przeciwnik kasuje ruch)
Wzmocnijcie lub zmniejszcie koszt dla spawnów, wojowników chaosu i giganta
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Skłaniam się bardziej ku tej opcji.

Narazie to wygląda tak( w kwestii kompocyzji):

The Generals Mark defines, what Marks can be used in the certain Army:

General with the Mark of Khorne-No units with the Mark of Slaanesh can be used.
General with the Mark of Nurgle- No units with the Mark of Tzeentch can be used.
General with the Mark of Tzeentch- No units with the Mark of Nurgle can be used.
General with the Mark of Slaanesh- No units with the Mark of Khorne can be used.


Artie
Plankton
Posty: 1

Post autor: Artie »

Witam. Od dłuższego czasu biernie śledzę forum, dopiero ten temat skłonił mnie do napisania posta :) Gratuluje pomysłów i chęci, fajnie by było, gdyby 8 ed. WoCh poszedł w takim właśnie kierunku. Szczególnie dobry pomysł promujący granie na ciężkiej piechocie + shrine. Infernal march wg. mnie przegięty nie jest, tylko że zabiera krasiom ich specjalną cechę. Może ze spawnem 3k6 gdzieś za plecami, takie harpie itp. nie bedą mogły już tak swobodnie blokować warriorom marszu. Do przetestowania/przemyślenia.
Tandor92 pisze:Skoro choseni stracą swoją zasadę to czym będą się różnić od warriorów? +1 walki wręcz? Daj po 16 pkt. i będzie ok.
Popieram, szkoda byłoby zabierać im ich specjalną cechę.

Trochę przegięty moim zdaniem jest Herald of the Tempest na Shaggocie. Sama możliwość wykonania ataku dystansowego bardzo dobra, ale z mniejszą S niż 6, albo k3, a nie k6 trafień.

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

krasie mają tą zasadę bo :

nie mają magii
fastów
spawnów
czy heli ;)

1 tura harpi na plecach to nie wielka strata... nie zapominaj że im bardziej przegięte zasady tym bardziej prawdopodobne że nie będą grywalne ten opis... dalej sądzę że to jest dobre i tylko wyłącznie dla grania mono... w tym wypadku to propozycje mark of khorne są bardziej racjonalne... a może daj że co inny mark na lordzie to inny smok?

khornowy +1S
nurglowy 1W & PA
tzeench FA & MA
slaanesh AP

na mantysi może być to samo i nie zmieniał bym jej kosztu odzyskiwanie frenzy to fajna sprawa... i LD bym nie zmieniał na lordzie ( 11 po EotD ) tylko po 9 na nim i herosie... nie podoba mi się zniesienie z chosenów rzutu na tabelkę to jednak choseni, nie ?

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Jedyna zmiana w Chosenach to ich koszt, 16pkt/model. Chosen of the Dark Gods zostaje :wink:
krasie mają tą zasadę bo :

nie mają magii
fastów
spawnów
czy heli ;)
Mają za to strzelanie i to jakie :)
Aczkolwiek zastanawiam się poważnie nad propozycją likaona, tj. marsz na x2.5.
khornowy +1S
nurglowy 1W & PA
tzeench FA & MA
slaanesh AP
Boję się Markować smoki, może to , moim zdaniem, doprowadzić do mocnych przegięć.
na mantysi może być to samo i nie zmieniał bym jej kosztu odzyskiwanie frenzy to fajna sprawa
Mantysia podobnie jak gryf jest niegrywalna. Gdyż jest 1) za droga 2) za miękka. Zmniejszyłem koszt do 150pkt., by zachęcić do wyboru takowej. I dozwoliłem na wybór Mantysi na Exaltedzie. fair deal , moim zdaniem.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Varinastari pisze:Mają za to strzelanie i to jakie :)
Ale jako jedyna armia jako całość ma 3 movementu.
Maksymalny movement jaki może osiągnąć krasnolud to 6 movementu.
Piechoty innych armii mają od 4 do 6 podstawowego movementu (zdarza się i 7), co jest 66%-116% wartości maksymalnego movementu (w czasie marszu) jaki mogą osiągnąć krasie. A piechoty te mogą jeszcze maszerować otrzymując 8-14 movementu, co stanowi 133%-233% maksymalnego movementu (w czasie marszu) jaki mogą osiągnąć krasie.
Zasada Relentless została wprowadzona tylko po to żeby zmniejszyć tą różnicę, a i tak nie robi tego bezpośrednio. Krasnoludy mogą zawsze ruszyć się do 6 cali, ale nigdy nie ruszą się więcej. Piechoty innych armii podstawowo będą ruszać się albo z trochę mniejszą prędkością lub z taką samą i większą, lecz mają możliwości poruszania się ze znacznie większą prędkością. Blokowanie marszu nie jest zawsze aspektem danym, pewnym i istniejący - daje to możliwość naprawdę szybszego dojścia wroga poprzez nagły zryw do przodu, co może zostać jednak zablokowane i zmniejszone do poziomu maksymalnego movementu krasi.
Ponadto inne armie mają do dyspozycji jednostki albo latające albo jazdy, a tu już porównanie do ruchu piechoty nie ma sensu, nawet przy blokowaniu marszu.
Strzelanie w wypadku krasi ma zachęcić wroga do dojścia do krasnoludzkich oddziałów, bo one same nie są w stanie tego uczynić. Jeśli chcesz strzelania, którego celem jest nie zmuszenie wroga do podejścia, a czysta ofensywa, to popatrz sobie na dark elfy, imperium czy nawet lizaki.
Zasada Relentless ma jak najbardziej wytłumaczenie w armii krasnoludzkiej - w innych nie.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Ale jako jedyna armia jako całość ma 3 movementu.
Maksymalny movement jaki może osiągnąć krasnolud to 6 movementu.
Piechoty innych armii mają od 4 do 6 podstawowego movementu (zdarza się i 7), co jest 66%-116% wartości maksymalnego movementu (w czasie marszu) jaki mogą osiągnąć krasie. A piechoty te mogą jeszcze maszerować otrzymując 8-14 movementu, co stanowi 133%-233% maksymalnego movementu (w czasie marszu) jaki mogą osiągnąć krasie.
Zasada Relentless została wprowadzona tylko po to żeby zmniejszyć tą różnicę, a i tak nie robi tego bezpośrednio. Krasnoludy mogą zawsze ruszyć się do 6 cali, ale nigdy nie ruszą się więcej. Piechoty innych armii podstawowo będą ruszać się albo z trochę mniejszą prędkością lub z taką samą i większą, lecz mają możliwości poruszania się ze znacznie większą prędkością. Blokowanie marszu nie jest zawsze aspektem danym, pewnym i istniejący - daje to możliwość naprawdę szybszego dojścia wroga poprzez nagły zryw do przodu, co może zostać jednak zablokowane i zmniejszone do poziomu maksymalnego movementu krasi.
Ponadto inne armie mają do dyspozycji jednostki albo latające albo jazdy, a tu już porównanie do ruchu piechoty nie ma sensu, nawet przy blokowaniu marszu.
Strzelanie w wypadku krasi ma zachęcić wroga do dojścia do krasnoludzkich oddziałów, bo one same nie są w stanie tego uczynić. Jeśli chcesz strzelania, którego celem jest nie zmuszenie wroga do podejścia, a czysta ofensywa, to popatrz sobie na dark elfy, imperium czy nawet lizaki.
Zasada Relentless ma jak najbardziej wytłumaczenie w armii krasnoludzkiej - w innych nie.
Mogę zgodzić się ze wszystkim. Oprócz ostatniego zdania. Żadna armia nie ma monopolu na konkretną regułą. Kwestia zasady Infernal March jest jednym z głównych sposobów na ugrywalnienie piechoty. Nie chcę mieć w moim Chaosie puszki zasuwające 4 cale na turę, bo durne harpie siedzą mi na tyłkach. Problemem piechoty Chaosu jest jej szybkość. Rozwiązań jest parę:
-Zwiększyć wartość Movementu-niefluffowe jak chuj, poza tym trudne do wytłumaczenia.
-Zostawić Infernal March takim, jakim jest.
-Zmodyfikować Infernal March, wprowadzając ograniczenia.
-Wymyślić inną regułę.
-Wprowadzić odpowiednie magiczne przedmioty, niwelujące lub ograniczające tą wadę- Moim zdaniem, ryzykowne i oklepane.
Tak więc narazie Infernal March zostaje takim, jakim jest. Posiadają go tylko 2 jednostki+bohaterowie. To nie jest dużo.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Varinastari pisze:-Zwiększyć wartość Movementu-niefluffowe jak chuj, poza tym trudne do wytłumaczenia.
-Zostawić Infernal March takim, jakim jest.
-Zmodyfikować Infernal March, wprowadzając ograniczenia.
-Wymyślić inną regułę.
-Wprowadzić odpowiednie magiczne przedmioty, niwelujące lub ograniczające tą wadę- Moim zdaniem, ryzykowne i oklepane.
Jest 6. opcja. Wystarczy jednostka posiadająca zasadę skirmish i 4S, będąca w miarę dostępna, za porządną cenę co do możliwości. Taktycznie zagrana taka jednostka uniemożliwi wrogi ustawienie harpii czy innego ścierwa do blokowania marszu. Jednostki do blokowania marszu ustawia się tak, by wróg nie mógł ich zaszarżować. Skirmish w dużym stopniu uniemożliwi wrogowi zagranie harpiami czy innym ścierwem.
Mogę zgodzić się ze wszystkim. Oprócz ostatniego zdania. Żadna armia nie ma monopolu na konkretną regułą.
Nie powiedziałem, że krasie mają monopol na tą regułę. U krasi istnienie tej reguły jest wytłumaczone balansem. U innych armii to byłoby "overkill".
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

I tutaj pies pogrzebany.
Nie chcę tworzyć nowych oddziałów, lecz jedynie modyfikować istniejące. Wyjątek stanowili Forsakeni, lecz ten oddział był tak katastrofalnie do dupy, że zakrzywiał czasoprzestrzeń swoją słabością. Zmiany miały mieć inny charakter.

Poza tym, Infernal March brzmi złowieszczo.

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Jednostki o US mniejszym dwukrotnie od US jednostki nie spowaniają go.
Może tak.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Też nad tym myślałem :)
To wydaje się być dobrym pomysłem.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Varinastari pisze:I tutaj pies pogrzebany.
Nie chcę tworzyć nowych oddziałów, lecz jedynie modyfikować istniejące. Wyjątek stanowili Forsakeni, lecz ten oddział był tak katastrofalnie do dupy, że zakrzywiał czasoprzestrzeń swoją słabością. Zmiany miały mieć inny charakter.
No to chyba tym bardziej Forsakeni stanowią pierwszy oddział do modyfikacji?

Zresztą, co tak katastrofalnie jest do dupy w Forsakenach, że nie da się tego poprawić. Na pierwszy rzut oka przecież widać, że trzeba im zmniejszyć koszt per model i dać skirmish. To samo już mocno by ich ugrywalniło, ale widząc jakie zmiany wprowadzasz najprawdopodobniej na tym by się nie skończyło - w przypadku tej jednostki to bardzo dobrze.

Z poprzednich reakcji graczy wnoszę, że zdecydowanie oczekiwaliby zmian co do tej jednostki - jest to zrozumiałe. Stanowi o wiele prostsze rozwiązanie sytuacji i wielu problemów, nie tylko blokowania marszu.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2010, o 16:18 przez Mac, łącznie zmieniany 2 razy.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »


ODPOWIEDZ