Kilka zmian w regulaminie

Tematy z poprzednich sezonów LL

Moderatorzy: Dymitr, CzarnY, c4h10

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: Kilka zmian w regulaminie

Post autor: Jankiel »

: zauwaz, ze mimo ze nie jest to zadna przyjemnosc, to nawet zdziadzialy Jankiel i Butan chca sie pieprzyc z organizacja tych turow
Samemu nigdy by mi się nie chciało. Dlatego mamy to teraz podzielone tak, że roboty na jedną osobę będzie mniej, niż na lokalu - w sam raz dla dziadków. Mogliśmy startować o mastera wcześniej, ale byliśmy zbyt pokłóceni, a samemu nikomu się nie chciało.
...ale jak znam zycie, to sie nie pokoncza, bo w pacyny cisna sami maniacy.
Odebranie mastera działa bardzo mobilizująco. Jestem pewien, że po roku przerwy Lublin zrobi mastera na pełnej kurwie - młodsi gracze będą mieć parcie na udowodnienie, że Lublin da radę. Wierzę, że identycznie będzie z Areną/PGA. Jeśli Poznań teraz nie przejdzie, to może się zbiorą wreszcie i zrobią jakiś wypasiony turniej nie przyklejony do konwentu. Gdyby Szczecin przeszedł, to też by pokazali klasę - zdobycie mastera to prawie taka sama satysfakcja jak podium na DMP - dopóki jakiś ośrodek tego nie zrobił, to bierze to za punkt honoru. Potem zapał słabnie.
to uwazam, ze to co wychodzilo tu przy okazji mastera lubelskiego i WI w tym roku to mega siara.
Nie wiem, co było nie tak przy WI - jak dla mnie był świetnie zrobiony. Niedostatki tego turnieju nie były spowodowane jakimiś niedociągnięciami organizacyjnymi.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Jankiel pisze:
to uwazam, ze to co wychodzilo tu przy okazji mastera lubelskiego i WI w tym roku to mega siara.
Nie wiem, co było nie tak przy WI - jak dla mnie był świetnie zrobiony. Niedostatki tego turnieju nie były spowodowane jakimiś niedociągnięciami organizacyjnymi.
WI byla super w tym roku - tylko pare drobnych niedociagniec nierzutujacych na ogolny obraz turnieju.

Siara natomiast byla, jak Darek nie mogl sie dogadac z reszta klubu na temat tego, czy chca duze + duze, czy duze + male. Zreszta efekty nie daly dlugo na siebie czekac.

Awatar użytkownika
CzarnY
Falubaz
Posty: 1470
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok!

Post autor: CzarnY »

swieta_barbara pisze: Wyjebac?
ja sie nie narzucam, zwlaszcza ze jestem w mniejszosci ;).

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Imho np. w przypadku WI zadecydowal format ,ktory nie jest zbytnio lubiany, a nie to, ze impreza byla slaba. Zwroccie uwage, ze imho w tym roku byla najwieksza i najsilniejsza konkurencja w calej historii glosowania na mastery.


Lookne pozniej na regulamin i sie rozpisze. Jakos teraz nie mam na to humoru ;)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Uruchamiam glosowanie nad ww. zmianami po glosowaniu na poczatku przyszlego tygodnia. Prosze umieszczac tu wszystkie pomysly jakie macie. W poniedzialek ladnie ubiore je w slowa i wsadze do glosowania. Bardzo by mi ulatwilo, gdybyscie od razu wstawiali propozycje zmian w docelowej formie, ktorej nie bede musial formatowac przed wstawieniem do regulaminu.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Propozycje rzuciłem w temacie o wymogach ale przeklejam tu.


Zmiana z:
Lista Ligowa – przedstawiciele
2.1 Kluby wyznaczają swoich przedstawicieli, którzy je reprezentują na Liście Ligowej.
2.3 Klub uzyskuje jedno miejsce na Liście Ligowej od razu po zorganizowaniu trzech turniejów lokalnych w sezonie bieżącym, lub ubiegłym.
2.4 Klub uzyskuje jedno miejsce na Liście Ligowej od razu po przyznaniu mu organizacji turnieju klasy master na sezon bieżący.
2.5 Dostępu przedstawicielom Listy Ligowej udziela Moderator.
na
Lista Ligowa – przedstawiciele
2.1 Kluby wyznaczają swoich przedstawicieli, którzy je reprezentują na Liście Ligowej.
2.3 Klub uzyskuje jedno miejsce na Liście Ligowej od razu po prawidłowym zorganizowaniu trzech turniejów lokalnych w sezonie bieżącym, lub ubiegłym.
2.4 Klub uzyskuje jedno miejsce na Liście Ligowej od razu po przyznaniu mu organizacji turnieju klasy master na sezon bieżący.
2.5 Dostępu przedstawicielom Listy Ligowej udziela Moderator.
2.6 Prawidłowo zorganizowany turniej to taki który jest zgłoszony do ligi odpowiednio wcześnie, odbył się, a wyniki trafiły do koordynatora ligi w odpowiednim terminie.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Zdecydowanie jak najbardziej. Owa sytuacja zazenowala mnie i w wolnej chwili przeanalizuje regulamin, zeby takowych dziur nie bylo.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Jak mają zaraz tej rangi buble wypadać przez rzeczy w których wszyscy wiedzą o co chodzi ale zapis jest zapis to zmieńmy jeszcze to (bo nie ma mastera który jest liczony w dwóch sezonach na raz):
1.3 Ostatni turniej klasy master kończy sezon i jednocześnie rozpoczyna nowy.
Na
1.3 Ostatni turniej klasy master kończy sezon i następnego dnia rozpoczyna się nowy.
No i w przyszłości można by uściślić kilka słów użytych w regulaminie, np. "klub"

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Bardzo dobra uwaga kudłaty, choć ja zmienilbym to na taki zapis:
2.3 Klub uzyskuje jedno miejsce na Liście Ligowej od razu po zorganizowaniu trzech turniejów lokalnych zaliczonych do Ligi w sezonie bieżącym, lub trzech turniejów lokalnych w sezonie ubiegłym.
Na dzien dzisiejszy glosowane beda nastepujace rzeczy:
- zmiana 2.3
- wsadzenie oddzielnego punktu o obowiazkach organizatora
- uwzglednienie niemoznosci organizacji mastera w nastepnym sezonie ligowym jako kary za niedociagniecia organizacyjne
- uwzglednienie natychmiastowego odebrania miejsca na LL jako kary za niedociagniecia organizacyjne
- uznanie za niedociagniecie organizacyjne niezapewnienia 2 niegrajacych sedziow
- uznanie za niedociagniecie organizacyjne niewyegzekwowanie pomalowania armii
- uznanie za niedociagniecie organizacyjne zlego zaplanowania daty turnieju
- uznanie za niedociagniecie organizacyjne zapewnienie minimalnie 4 bitew i 2 dni turniejowych
- uznanie za niedociagniecie organizacyjne niezapewnienie noclegu miedzy pierwszym a drugim dniem turnieju
- uznanie za niedociagniecie organizacyjne niezapewnienie mozliwosci wziecia prysznica
- wsadzenie do regulaminu nastepujacego zapisku w punkcie 3:
3.x W każdym głosowaniu na Liście Ligowej można wstrzymać się od głosu. Głos taki jest ważny w zliczaniu frekwencji głosowania, natomiast nie jest liczony przy określaniu wyniku.
- zmiana punktu 1.3 na:
1.3 Ostatni turniej klasy master kończy sezon ligowy, a następnego dnia rozpoczyna się kolejny sezon ligowy.
- dodanie 1.4 ze względu na zmiany w 3.9-3.10
- dodanie 3.11

Doscislenie definicji czym jest klub, organizator, itd zajmiemy sie w pozniejszym terminie - nie wszystko na raz.

Zeby tak bardziej calosciowo zakreslic efekt tych zmian przedstawiam regulamin, jesli wszystkie glosowania mialyby sie zakonczyc z wynikiem "Tak" (pogrubione to zmiany, sformatowalem tez troche):

Terminy Ligi
1.1 Rozgrywki ligowe odbywają się sezonowo.
1.2 Sezon składa się z dziesięciu turniejów klasy master, oraz dowolnej liczby turniejów lokalnych.
1.3 Ostatni turniej klasy master kończy sezon ligowy, a następnego dnia rozpoczyna się kolejny sezon ligowy.
1.4 Zamknięcie sezonu ligi następuje w momencie zaliczenia wyników ostatniego turnieju klasy master przez Koordynatora Ligi.


Lista Ligowa – przedstawiciele
2.1 Kluby wyznaczają swoich przedstawicieli, którzy je reprezentują na Liście Ligowej.
2.3 Klub uzyskuje jedno miejsce na Liście Ligowej od razu po zorganizowaniu trzech turniejów lokalnych zaliczonych do Ligi w sezonie bieżącym, lub trzech turniejów lokalnych w sezonie ubiegłym.
2.4 Klub uzyskuje jedno miejsce na Liście Ligowej po przyznaniu mu organizacji turnieju klasy master na sezon bieżący.
2.5 Dostępu przedstawicielom Listy Ligowej udziela Moderator.

Lista Ligowa – cele i charakter
3.1 Lista Ligowa zajmuje się organizacją rozgrywek Warhammera Fantasy Battles.
3.2 Prace Listy Ligowej są jawne i do wglądu na oficjalnym forum WFB, pod adresem http://wfb-pol.org/
3.3 Wyłącznie przedstawiciele biorą udział w pracach Listy Ligowej.
3.4 Wszystkie decyzje Listy Ligowej podejmowane są zwykłą większością głosów w głosowaniach.
3.5 Założyć głosowania może Moderator Listy Ligowej albo grupa co najmniej siedmiu przedstawicieli.
3.6 Głosowanie jest ważne jeśli wzięło w nim udział przynajmniej połowa przedstawicieli.
3.7 W każdym głosowaniu na Liście Ligowej można wstrzymać się od głosu. Głos taki jest ważny w zliczaniu frekwencji głosowania, natomiast nie jest liczony przy określaniu wyniku.
3.8 Do obowiązków Moderatorów należy utrzymywanie porządku na forum Listy Ligowej.
3.9 Trzech moderatorów Listy Ligowej wybieranych jest w głosowaniu spomiędzy zgłoszonych osób w ciągu dwóch tygodni od zamknięcia sezonu Ligi.
3.10 Pięciu członków Listy Sędziowskiej wybieranych jest w głosowaniu spomiędzy zgłoszonych osób w ciągu dwóch tygodni od zamknięcia sezonu Ligi.
3.11 Dziesięć rang klasy master przyznawanych jest w głosowaniu spomiędzy zgłoszonych turniejów w ciągu dwóch tygodni od rozpoczęcia sezonu Ligi.


Turniej klasy master
4.1 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany zapewnić uczestnikom minimalnie cztery bitwy i dwa dni trwania turnieju.
4.2 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany zapewnić uczestnikom nocleg pomiędzy pierwszym a drugim dniem trwania turnieju.
4.3 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany zapewnić uczestnikom możliwość wzięcia prysznica w czasie trwania turnieju.
4.4 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany uzgodnić z organizatorami innych turniejów klasy master taki termin, żeby między poszczególnymi turniejami klasy master było przynajmniej 20 dni przerwy. Pierwszeństwo przy wyborze terminu mają organizatorzy, którzy w poprzednie edycje danego turnieju organizowali w zbliżonym terminie.
4.5 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany opłacić do końca sezonu u Skarbnika Ligi zryczałtowanej sumy na konto nagród ligowych, dyplomów, itd.
4.6 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany zapewnić przynajmniej dwóch niegrających sędziów. Przynajmniej jeden z sędziów nie może być członkiem klubu, który organizuje turniej.
4.7 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany wyegzekwować na uczestnikach turnieju pomalowanie minimalnie trzema kolorami armii wystawianych na turnieju.
4.8 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany zgłosić Koordynatorowi Ligi turniej pod adresem http://www.adeon.livenet.pl/n_turnieje_add.php z 30 dniowym wyprzedzeniem.
4.9 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany przesłać Koordynatorowi Ligi poprawne wyniki turnieju w postaci pliku tekstowego w ciągu 30 dni od daty zakończenia turnieju. Arkusz umożliwiający przygotowanie pliku z wynikami oraz instrukcja jak przygotować plik jest dostępna pod adresem http://adeon.livenet.pl/pliki.php.
4.10 Nie wywiązanie się z któregoś z tych warunków skutkuje odebraniem danemu klubowi szansy na zorganizowanie turnieju klasy master w następnym sezonie ligowym oraz natychmiastowym odebraniem klubowi miejsca na Liście Ligowej.

Turniej lokalny
5.1 Organizator turnieju lokalnego jest zobowiązany zgłosić Koordynatorowi Ligi turniej pod adresem http://www.adeon.livenet.pl/n_turnieje_add.php z siedmiodniowym wyprzedzeniem.
5.2 Organizator turnieju lokalnego jest zobowiązany przesłać Koordynatorowi Ligi poprawne wyniki turniejuw postaci pliku tekstowego w ciągu 30 dni od daty zakończenia turnieju. Arkusz umożliwiający przygotowanie pliku z wynikami oraz instrukcja jak przygotować plik jest dostępna pod adresem http://adeon.livenet.pl/pliki.php.
5.3 Nie wywiązanie się z któregoś z tych warunków skutkuje niezaliczeniem turnieju do ligi.


Ranking Ligi
6.1 Ranking Ligi powstaje w oparciu o wszystkie zaliczone turnieje zgłoszone Koordynatorowi Ligi.
6.2 Ranking jest publikowany i uaktualniany przez Koordynatora Ligi na stronie Ligi pod adresem http://adeon.livenet.pl/
6.3 Do rankingu liczy się dziesięć najlepszych wyników turniejowych danego gracza, przy czym maksymalnie cztery wyniki z turniejów klasy master.
6.4 Na turnieju klasy master najwyżej trzy wybrane przez organizatora osoby otrzymują premie sędziowskie o wartości 100 punktów rankingowych zaliczanych z puli turniejów lokalnych. W jednym sezonie można zdobyć najwyżej dwie premie sędziowskie, przyznawane wyłącznie za turnieje klasy master.
6.5 Ilość punktów do rankingu zdobywana na turnieju zależna jest od ilości graczy.
- dla turnieju lokalnego maksymalną ilość punktów ( 100 ) otrzymujemy gdy frekwencja wynosi minimum 20 graczy
- dla turnieju klasy master maksymalną ilość punktów ( 300 ) otrzymujemy gdy frekwencja wynosi minimum 60 graczy
6.6 Punkty do ligi za grę na turniejach wyliczamy wg. formuły arkusza Microsoft Excel:
- dla turnieju lokalnego: LICZBA.CAŁK(($B$2/$B$4-$B7)*JEŻELI($B$2>19;99;5*$B$2-1)/($B$2/$B$4-1))+1,
- dla turnieju klasy master: LICZBA.CAŁK((($B$2/$B$4-$B7)*(JEŻELI($B$2>49;249;5*$B$2-1))/($B$2/$B$4-1))+1+(JEŻELI($B$2>59;50;JEŻELI($B$2>49;5*($B$2-50);0))*EXP(-($B7-1)/($B$2/10)))),
gdzie: $B$2 - liczba graczy, $B$4 - liczba graczy w parze, $B7 - miejsce gracza

Informacje dodatkowe
7.1 Oddanie walkowera skutkuje automatycznym zwycięstwem 20:0.
7.2 Gracze mogą zgodzić się na remis 10:10, jeśli nie rozgrywają między sobą bitwy.
7.3 W przypadku nieparzystej liczby uczestników na turnieju, wynik bitwy gracza, który nie ma przeciwnika wynosi przynajmniej 13:7.


Koordynator Ligi:
KrzysiekW, Szmajson

Skarbnik Ligi:
Ziemko

Moderatorzy Listy Ligowej:
Ziemko, swieta_barbara, Shino

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

5.2 zmienna organizator turnieju lokalnego oraz to, ze jest zobowiazany do wyslania wynikow w 14 dni od zakonczenia go
dopisalbym tez, ze poprawki do przeslanych wynikow moga byc wrzucane najdalej 30 dni od przeslania wynikow (lub powiedzmy 14 dni odich opublikowania)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Zrobione - bylo glosowane, ze ma byc 30 dni.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Kacper opcja wstrzymuje sie jest ok ale w nawiasie dopisalbym - poza glosowaniami w ktorych trzeba wzkazac konkretnych kandydatow z listy. (dotyczloby to przede wszystkim glosowania na ls , modow i mastery.)

Poza tym nie widze poprawienia kwestii z tego tematu
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 31#p559831

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Ja natomiast, ze swoją miłością do litery prawa, przeredagowałbym część punktów, coby były jednoznaczne, gramatyczne i nie tworzące pola do nadużyć.
np:
3.1 Lista Ligowa zajmuje się organizacją rozgrywek Warhammera Fantasy Battles w Polsce.
3.2 Prace Listy Ligowej prowadzone są za pośrednictwem internetu na forum http://forum.whfb.pl, a treść dyskusji i przebieg głosowań są jawne i dostępne do wglądu dla wszystkich użytkowników.
3.3 W pracach Listy Ligowej mogą brać udział wyłacznie przedstawiciele wyznaczeni przez Kluby, które spełniły wymóg z punktu 2.3 lub 2.4.
3.4 Wszystkie decyzje Listy Ligowej podejmowane są zwykłą większością głosów w głosowaniach przeprowadzanych na forum Listy Ligowej.
3.5 Głosowanie zostaje przeprowadzone na wniosek Moderatora Listy Ligowej lub grupy co najmniej siedmiu przedstawicieli.
3.6 Głosowanie jest ważne jeśli wzięła w nim udział przynajmniej połowa liczby przedstawicieli z dnia zakończenia głosowania.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

@ zembol - jesli widzisz pole do naduzyc, redaguj. Najlepiej jakbys krytycznie podszedl do calego regulaminu i sprobowal wychwycic wszystkie takie tematy. Jakbys przy okazji wylapal slowa kluczowe, ktore nie maja dobrych definicji, byloby zajebiscie. Staralem sie w tej wersji usunac wszystkie "osrodki", a zostawic tylko organizator, klub - to w kontekscie tego, co mamy robic odnosnie definicji.

@ Ziemko:
2.3 Klub uzyskuje jedno miejsce na Liście Ligowej od razu po zorganizowaniu trzech turniejów lokalnych zaliczonych do Ligi w sezonie bieżącym, lub trzech turniejów lokalnych w sezonie ubiegłym.
Jesli turniej nie bedzie zaliczony, to nie liczy sie pod katem ligowki. Nie bedzie zaliczony, jesli organizator nie kopsnie wynikow ani nie zglosi go z wyprzedzeniem.

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

ok, ale wieczorem, bo w robocie, to trochę nie wypada :P
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

zembol pisze:ok, ale wieczorem, bo w robocie, to trochę nie wypada :P
oj tam oj tam.

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

swieta_barbara pisze:
zembol pisze:ok, ale wieczorem, bo w robocie, to trochę nie wypada :P
oj tam oj tam.
Może masz rację :)

Ale do rzeczy: przepraszam, że się czepiam stylu, ale ma on wielokrotnie kluczowe znaczenie dla jednoznaczności zapisu. Regulaminy to pod tym względem parszywe bestyje.
Przeredagowałem tekst starając się nigdzie nie zmienić sensu zapisów, a jedynie go wzmocnić. Nie zaznaczałem swoich zmian, bo musiałbym zaznaczyć prawie cały tekst.
Znalazłem też dwa braki - propozycje zaznaczyłem kolorem zielonym - zdecyduj, czy należy je dodać do głosowania.

Poza tym, skoro udało się zunifikować adresy internetowe, dobrze by chyba było, żeby znalazło to odzwierciedlenie w regulaminie (przerobiłem wszystko na domenę whfb.pl).

Mam nadzieję, że moja praca się przyda.
Pojęcia
Klub - lokalne, formalne bądź nieformalne stowarzyszenie graczy Warhammer Fantasy Battle
Moderator - osoba wybrana w głosowaniu ze składu Listy Ligowej lub z poza niej, zarądzająca formą forum Listy Ligowej oraz uprawnieniami użytkowników
Sezon Ligowy - nie dłuższy niż 12 miesięcy wydzielony okres rozgrywek Warhammer Fantasy Battle

Terminy Ligi
1.1 Rozgrywki ligowe odbywają się sezonowo.
1.2 Na sezon ligowyy składa się dziesięć turniejów klasy master, oraz dowolna liczba turniejów lokalnych.
1.3 Sezon ligowy rozpoczyna się w dniu następnym po zakończeniu ostatniego turnieju klasy master sezonu poprzedniego.
1.4 Zamknięcie sezonu ligi następuje w momencie zaliczenia wyników ostatniego turnieju klasy master przez Koordynatora Ligi, co potwierdzone jest zamieszczeniem ich na stronie internetowej http://liga.whfb.pl.


Lista Ligowa – przedstawiciele
2.1 Listę Ligową tworzą przedstawiciele Klubów
2.2 Warunkiem uzyskania przez Klub miejsca w Liście Ligowej jest:
a) zorganizowanie przez klub nie mniej niż trzecz turniejów w sezonie minionym, lub
b) zorganizowanie przez klub nie mniej niż trzecz turniejów w sezonie bieżącym
2.3 Turnieje o których mowa w punkcie 2.2 muszą spełniać następujące warunki:
a) zostać w terminie zgłoszone do ligii ogólnopolskiej
b) faktycznie się odbyć
c) wyniki rozgrywek muszą zostać w teminie zgłoszone do Ligi ogólnopolskiej (http://liga.whfb.pl)
2.4 Klub uzyskuje także jedno miejsce na Liście Ligowej po przyznaniu mu organizacji turnieju klasy master na sezon bieżący.
2.5 Dostępu przedstawicielom Listy Ligowej udziela Moderator.

Lista Ligowa – cele i charakter
3.1 Lista Ligowa zajmuje się organizacją rozgrywek Warhammera Fantasy Battles w Polsce.
3.2 Prace Listy Ligowej prowadzone są za pośrednictwem internetu na forum http://forum.whfb.pl, a treść dyskusji i przebieg głosowań są jawne i dostępne do wglądu dla wszystkich użytkowników.
3.3 W pracach Listy Ligowej mogą brać udział wyłacznie przedstawiciele wyznaczeni przez Kluby, które spełniły wymóg z punktu 2.3 lub 2.4.
3.4 Wszystkie decyzje Listy Ligowej podejmowane są zwykłą większością głosów w głosowaniach przeprowadzanych na forum Listy Ligowej.
3.5 Głosowanie zostaje przeprowadzone na wniosek Moderatora Listy Ligowej lub grupy co najmniej siedmiu przedstawicieli.
3.6 Głosowanie jest ważne jeśli wzięła w nim udział przynajmniej połowa liczby przedstawicieli z dnia zakończenia głosowania.
3.7 W każdym głosowaniu na Liście Ligowej można wstrzymać się od głosu. Głos wstrzymujący tworzy niezbędne dla ważności głosowania quorum.
3.8 Do obowiązków Moderatorów należy utrzymywanie porządku na forum Listy Ligowej w zakresie:
a) przestrzegania regulaminu forum i regulaminu Listy Ligowej;
b) utrzymania właściwej formy forum (dzielenie, przyklejanie, blokowanie tematów);
c) przeprowadzania głosowań;
d) zapewniania dostępu do Listy Ligowej osobom uprawnionym.
3.9 W ciągu 14 dni od rozpoczęcia nowego sezonu Lista Ligowa w głosowaniach:
a) wybiera trzech Moderatorów Listy Ligowej
b) wybiera pięciu członków Listy Sędziowskiej
c) przyznaje 10 rang klasy master turniejom zgłoszonym przez Kluby na stronach forum Listy Ligowej.

{tutaj znów przydałby się dodatkowy punkt w stylu:
3.10 Moderatorem Listy Ligowej może zostać kazdy użytkownik forum Border Princes, jednak jeśli nie jest on członkiem Listy Ligowej nie ma prawa głosu w jej dyskusjach i głosowaniach.
3.11 Członkiem Listy Sędziowskiej może zostać każdy użytkownik forum Border Princes.}


Turniej klasy master
4.1 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany zapewnić uczestnikom minimalnie cztery bitwy i dwa dni trwania turnieju.
4.2 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany zapewnić uczestnikom nocleg pomiędzy pierwszym a drugim dniem trwania turnieju.
4.3 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany zapewnić uczestnikom możliwość wzięcia prysznica w czasie trwania turnieju.
4.4 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany uzgodnić z organizatorami innych turniejów klasy master taki termin, aby między poszczególnymi turniejami klasy master było nie mniej niż 20 dni przerwy. Pierwszeństwo przy wyborze terminu mają organizatorzy, którzy w poprzednie edycje danego turnieju organizowali w zbliżonym terminie.
4.5 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany opłacić do końca sezonu u Skarbnika Ligi zryczałtowanej sumy na konto nagród ligowych, dyplomów, itd.

{tu powinien być punkt na temat tego kto, kiedy i w jakim trybie ustala kwotę, w stylu:
Wysokość zryczałtowanej opłaty określają w głosowaniu członkowie Listy Ligowej.}


4.6 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany zapewnić przynajmniej dwóch niegrających sędziów. Przynajmniej jeden z sędziów nie może być członkiem klubu, który organizuje turniej.
4.7 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany wyegzekwować na uczestnikach turnieju pomalowanie armii wystawianych na turnieju minimalnie trzema kolorami.
4.8 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany zgłosić Koordynatorowi Ligi turniej nie później niż na 30 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. Zgłoszenie to odbywa się za pośrednictwem internetu pod adresem http://liga.whfb.pl/n_turnieje_add.php.
4.9 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany przesłać Koordynatorowi Ligi poprawne wyniki turnieju w postaci pliku tekstowego w ciągu 30 dni od daty zakończenia turnieju. Arkusz umożliwiający przygotowanie pliku z wynikami oraz instrukcja jak przygotować plik jest dostępna pod adresem http://liga.whfb.pl/pliki.php.
4.10 Nie wywiązanie się z któregoś z tych warunków skutkuje odebraniem danemu klubowi szansy na zorganizowanie turnieju klasy master w następnym sezonie ligowym oraz natychmiastowym odebraniem klubowi miejsca na Liście Ligowej.

Turniej lokalny
5.1 Organizator turnieju lokalnego jest zobowiązany zgłosić Koordynatorowi Ligi turniej nie później niż na 7 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. Zgłoszenie to odbywa się za pośrednictwem internetu pod adresem http://liga.whfb.pl/n_turnieje_add.php.
5.2 Organizator turnieju lokalnego jest zobowiązany przesłać Koordynatorowi Ligi poprawne wyniki turniejów postaci pliku tekstowego w ciągu 30 dni od daty zakończenia turnieju.

Arkusz umożliwiający przygotowanie pliku z wynikami oraz instrukcja jak przygotować plik jest dostępna pod adresem http://liga.whfb.pl/pliki.php.
5.3 Nie wywiązanie się z warunków opisanych w pkt. 5.1-5.2 skutkuje niezaliczeniem turnieju do Ligi.[/b]

Ranking Ligi
6.1 Ranking Ligi powstaje w oparciu o wyniki wszystkich zaliczonych do Ligi turniejów.
6.2 Ranking jest publikowany i uaktualniany przez Koordynatora Ligi na stronie Ligi pod adresem http://liga.whfb.pl/
6.3 Do rankingu liczy się dziesięć najlepszych wyników turniejowych danego gracza, przy czym maksymalnie cztery wyniki z turniejów klasy master.
6.4 Na turnieju klasy master najwyżej trzy wybrane przez organizatora osoby otrzymują premie sędziowskie o wartości 100 punktów rankingowych zaliczanych z puli turniejów lokalnych. W jednym sezonie można zdobyć najwyżej dwie premie sędziowskie, przyznawane wyłącznie za turnieje klasy master.
6.5 Ilość punktów do rankingu zdobywana na turnieju zależna jest od ilości graczy.
- dla turnieju lokalnego maksymalną ilość punktów ( 100 ) zostaje przyznana gdy frekwencja wynosi minimum 20 graczy
- dla turnieju klasy master maksymalną ilość punktów ( 300 ) zostaje przyznana gdy frekwencja wynosi minimum 60 graczy
6.6 Punkty do ligi za grę na turniejach wyliczamy wg. formuły arkusza Microsoft Excel:
- dla turnieju lokalnego: LICZBA.CAŁK(($B$2/$B$4-$B7)*JEŻELI($B$2>19;99;5*$B$2-1)/($B$2/$B$4-1))+1,
- dla turnieju klasy master: LICZBA.CAŁK((($B$2/$B$4-$B7)*(JEŻELI($B$2>49;249;5*$B$2-1))/($B$2/$B$4-1))+1+(JEŻELI($B$2>59;50;JEŻELI($B$2>49;5*($B$2-50);0))*EXP(-($B7-1)/($B$2/10)))),
gdzie: $B$2 - liczba graczy, $B$4 - liczba graczy w parze, $B7 - miejsce gracza

Informacje dodatkowe
7.1 Oddanie walkowera skutkuje automatycznym zwycięstwem 20:0.
7.2 Gracze mogą zgodzić się na remis 10:10, jeśli nie rozgrywają między sobą bitwy.
7.3 W przypadku nieparzystej liczby uczestników na turnieju, wynik bitwy gracza, który nie ma przeciwnika wynosi przynajmniej 13:7.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Przeskanowalem Twoja wersje i wprowadzilem pare poprawek:
- pozbylem sie podpunktow abcd - juz obrastal ten regulamin, a wydaje mi sie, ze powinien miec forme max. skrotowa
- 2.2 chyba jest tez krotsza forma niz to co zaproponowales, poza tym 5.3
- 3.11 rozni sie od Twojego 3.9.c - tegoroczny poczatek sezonu pozwala nam zrozumiec dlaczego, stad tez 1.4
- reszta zostaje po Twojemu
Definicje
Klub - lokalne, formalne bądź nieformalne stowarzyszenie graczy Warhammer Fantasy Battle
Organizator -
Moderator - osoba wybrana w głosowaniu ze składu Listy Ligowej zarządzająca forum Listy Ligowej
Koordynator - osoba dbająca o uaktualnianie rankingu ligi o wyniki nadsyłane przez organizatorów turniejów

Terminy Ligi
1.1 Rozgrywki ligowe odbywają się sezonowo.
1.2 Na sezon ligowy składa się dziesięć turniejów klasy master oraz dowolna liczba turniejów lokalnych.
1.3 Sezon ligowy rozpoczyna się dzień po zakończeniu ostatniego turnieju klasy master sezonu poprzedniego.
1.4 Zamknięcie sezonu ligi następuje w momencie zaliczenia wyników ostatniego turnieju klasy master przez Koordynatora, co potwierdzone jest zamieszczeniem ich na stronie internetowej http://liga.whfb.pl.

Lista Ligowa – przedstawiciele
2.1 Listę Ligową tworzą przedstawiciele Klubów
2.2 Warunkiem uzyskania przez Klub miejsca w Liście Ligowej jest zorganizowanie przez klub nie mniej niż trzech zaliczonych do Ligi turniejów w sezonie minionym, lub nie mniej niż trzech zaliczonych do Ligi turniejów w sezonie bieżącym.
2.3 Klub uzyskuje jedno miejsce na Liście Ligowej po przyznaniu mu organizacji turnieju klasy master na sezon bieżący.
2.4 Dostępu przedstawicielom Listy Ligowej udziela Moderator.

Lista Ligowa – cele i charakter
3.1 Lista Ligowa zajmuje się organizacją rozgrywek Warhammera Fantasy Battles w Polsce.
3.2 Prace Listy Ligowej prowadzone są za pośrednictwem internetu na forum http://forum.whfb.pl, a treść dyskusji i przebieg głosowań są jawne i dostępne do wglądu dla wszystkich użytkowników.
3.3 W pracach Listy Ligowej mogą brać udział wyłacznie przedstawiciele wyznaczeni przez Kluby, które spełniły wymóg z punktu 2.2 lub 2.3.
3.4 Wszystkie decyzje Listy Ligowej podejmowane są zwykłą większością głosów w głosowaniach przeprowadzanych na forum Listy Ligowej.
3.5 Głosowanie zostaje przeprowadzone na wniosek Moderatora Listy Ligowej lub grupy co najmniej siedmiu przedstawicieli.
3.6 Głosowanie jest ważne jeśli wzięła w nim udział przynajmniej połowa liczby przedstawicieli z dnia zakończenia głosowania.
3.7 W każdym głosowaniu na Liście Ligowej można wstrzymać się od głosu. Głos wstrzymujący tworzy niezbędne dla ważności głosowania quorum.
3.8 Do obowiązków Moderatorów należy utrzymywanie porządku na forum Listy Ligowej w zakresie przestrzegania regulaminu forum i regulaminu Listy Ligowej, utrzymania właściwej formy forum (dzielenie, przyklejanie, blokowanie tematów), przeprowadzania głosowań oraz zapewniania dostępu do Listy Ligowej osobom uprawnionym.
3.9 Trzech Moderatorów Listy Ligowej wybieranych jest w głosowaniu spomiędzy zgłoszonych osób w ciągu dwóch tygodni od zamknięcia sezonu Ligi. Moderatorem może zostać dowolny członek Listy Ligowej.
3.10 Pięciu członków Listy Sędziowskiej wybieranych jest w głosowaniu spomiędzy zgłoszonych osób w ciągu dwóch tygodni od zamknięcia sezonu Ligi. Członkiem Listy Sędziowskiej może zostać każdy użytkownik forum Border Princes.
3.11 Dziesięć rang klasy master przyznawanych jest w głosowaniu spomiędzy zgłoszonych turniejów w ciągu dwóch tygodni od rozpoczęcia sezonu Ligi.

Turniej klasy master
4.1 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany zapewnić uczestnikom minimalnie cztery bitwy i dwa dni trwania turnieju.
4.2 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany zapewnić uczestnikom nocleg pomiędzy pierwszym a drugim dniem trwania turnieju.
4.3 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany zapewnić uczestnikom możliwość wzięcia prysznica w czasie trwania turnieju.
4.4 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany uzgodnić z organizatorami innych turniejów klasy master taki termin, aby między poszczególnymi turniejami klasy master było nie mniej niż 20 dni przerwy. Pierwszeństwo przy wyborze terminu mają organizatorzy, którzy w poprzednie edycje danego turnieju organizowali w zbliżonym terminie.
4.5 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany opłacić do końca sezonu u Skarbnika Ligi zryczałtowanej sumy na konto nagród ligowych, dyplomów, itd. Wysokość opłaty określają w głosowaniu członkowie Listy Ligowej.
4.6 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany zapewnić przynajmniej dwóch niegrających sędziów. Przynajmniej jeden z sędziów nie może być członkiem klubu, który organizuje turniej.
4.7 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany wyegzekwować na uczestnikach turnieju pomalowanie armii wystawianych na turnieju minimalnie trzema kolorami.
4.8 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany zgłosić Koordynatorowi turniej nie później niż na 30 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. Zgłoszenie to odbywa się za pośrednictwem internetu pod adresem http://liga.whfb.pl/n_turnieje_add.php.
4.9 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany przesłać Koordynatorowi poprawne wyniki turnieju w postaci pliku tekstowego w ciągu 30 dni od daty zakończenia turnieju. Arkusz umożliwiający przygotowanie pliku z wynikami oraz instrukcja jak przygotować plik jest dostępna pod adresem http://liga.whfb.pl/pliki.php.
4.10 Nie wywiązanie się z któregoś z tych warunków skutkuje odebraniem danemu klubowi szansy na zorganizowanie turnieju klasy master w następnym sezonie ligowym oraz natychmiastowym odebraniem klubowi miejsca na Liście Ligowej.

Turniej lokalny
5.1 Organizator turnieju lokalnego jest zobowiązany zgłosić Koordynatorowi turniej nie później niż na 7 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. Zgłoszenie to odbywa się za pośrednictwem internetu pod adresem http://liga.whfb.pl/n_turnieje_add.php.
5.2 Organizator turnieju lokalnego jest zobowiązany przesłać Koordynatorowi poprawne wyniki turniejów postaci pliku tekstowego w ciągu 30 dni od daty zakończenia turnieju. Arkusz umożliwiający przygotowanie pliku z wynikami oraz instrukcja jak przygotować plik jest dostępna pod adresem http://liga.whfb.pl/pliki.php.
5.3 Nie wywiązanie się z warunków opisanych w pkt. 5.1-5.2 skutkuje niezaliczeniem turnieju do Ligi.

Ranking Ligi
6.1 Ranking Ligi powstaje w oparciu o wyniki wszystkich zaliczonych do Ligi turniejów.
6.2 Ranking jest publikowany i uaktualniany przez Koordynatora na stronie Ligi pod adresem http://liga.whfb.pl/
6.3 Do rankingu liczy się dziesięć najlepszych wyników turniejowych danego gracza, przy czym maksymalnie cztery wyniki z turniejów klasy master.
6.4 Na turnieju klasy master najwyżej trzy wybrane przez organizatora osoby otrzymują premie sędziowskie o wartości 100 punktów rankingowych zaliczanych z puli turniejów lokalnych. W jednym sezonie można zdobyć najwyżej dwie premie sędziowskie, przyznawane wyłącznie za turnieje klasy master.
6.5 Ilość punktów do rankingu zdobywana na turnieju zależna jest od ilości graczy.
6.5.1 Dla turnieju lokalnego maksymalną ilość punktów ( 100 ) zostaje przyznana gdy frekwencja wynosi minimum 20 graczy
6.5.2 Dla turnieju klasy master maksymalną ilość punktów ( 300 ) zostaje przyznana gdy frekwencja wynosi minimum 60 graczy
6.6 Punkty do ligi za grę na turniejach wyliczamy wg. formuły arkusza Microsoft Excel:
6.6.1 Dla turnieju lokalnego: LICZBA.CAŁK(($B$2/$B$4-$B7)*JEŻELI($B$2>19;99;5*$B$2-1)/($B$2/$B$4-1))+1,
6.6.2 Dla turnieju klasy master: LICZBA.CAŁK((($B$2/$B$4-$B7)*(JEŻELI($B$2>49;249;5*$B$2-1))/($B$2/$B$4-1))+1+(JEŻELI($B$2>59;50;JEŻELI($B$2>49;5*($B$2-50);0))*EXP(-($B7-1)/($B$2/10)))),
gdzie: $B$2 - liczba graczy, $B$4 - liczba graczy w parze, $B7 - miejsce gracza

Informacje dodatkowe
7.1 Oddanie walkowera skutkuje automatycznym zwycięstwem 20:0.
7.2 Gracze mogą zgodzić się na remis 10:10, jeśli nie rozgrywają między sobą bitwy.
7.3 W przypadku nieparzystej liczby uczestników na turnieju, wynik bitwy gracza, który nie ma przeciwnika wynosi przynajmniej 13:7.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

3.7 Rozmawialismy o tym, ze nie w kazdym - wszystkie poza tymi w ktorych trzeba podac kandydatow z listy.

Poza tym brakuje podpunktu odnosnie moderatorow ligi , ktore byly w wersji obowiazujacych w sezonach poprzednich, ze 3jka moderatorow stanowi kapitule ligi i reprezentuje ja na zewnatrz, a takze podejmuje decyzje odnosnie rozdawania nagrod itd (przeciez nie bedziemy przeglosowywali wszystkiego kto bedzie robil dyplomy , za ile miejsc , jakiej wielkosci ma byc podstawka pod statuetke itd.)

Reszta wydaje sie byc ok.

Awatar użytkownika
CzarnY
Falubaz
Posty: 1470
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok!

Post autor: CzarnY »

Ziemko pisze:3.7 Rozmawialismy o tym, ze nie w kazdym - wszystkie poza tymi w ktorych trzeba podac kandydatow z listy.
+1

ODPOWIEDZ