Stomp i thunderstomp

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: Stomp i thunderstomp

Post autor: Mac »

Byro pisze:To tak z ciekawości, gdyby była eteryczna istota mająca stomp, to jej ataki też by były niemagiczne?
Tak właśnie by było.
lohost pisze:jakby ab do demonow wyszedl tydzien po 8 edycji to raptem ataki stompa demonow itp bylyby juz magiczne bo tak zapisano w ich AB a wyszedl po RB?
Możesz się śmiać, ale gdyby w AB (który wyszedł po RB) było specyficznie zapisane, że to i to działa również na Stomp/Thunderstomp ataki, tak właśnie by było. Zawsze tak było.
lohost pisze:RB daje ogolne zasady a AB je modyfikuja, zawsze tak bylo....
Errata modyfikuje oba źródła, a FAQ prostuje wątpliwości, które mogą z nich obu wyjść. Są nadrzędne.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

All attacks by Forest Spiryts counts as being magical. This includes any special or ranged attacks they may have.
AB>RB

Skoro jest all to all.
Wyszła errata i faq-i do każdej armii i nie zauważyłem tam sprostowania ani u demonów ani u WE.
Dopóki nie wyjdzie jasne i kalrowne stwierdzenie że zapis z mojego AB jest przestarzały i nie działa dopóki będzie legalną wykładnią podczas gry.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:AB>RB
Tak jest.

AB>FAQ+Errata
Ale tak nigdzie nie jest zapisane.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

bigpasiak pisze:...
no wlasnie nie. Dopuki nie bedzie wytlusczone, ze dziala takze na thunderstompy to mamy faqa, ktory twierdzi inaczej niz twoj ab.

a jak wiadomo faq>ab bo inaczej by one nie mialy sensu

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

lohost pisze:nie widze ani jednego sensownego powodu zeby LS nie mogla tego zmienic
A widzisz jakiś sensowny, który przekona LS do takiej zmiany? Bo Twoje zdanie na temat fluffowości, albo braku logiki między zasadami nie jest sensownym powodem.

Coś mi się wydaje, że gracze sami się pogubili w swoich żądaniach. Na początku chcą by wszystko było wobec zasad, a teraz co chwila - zmieńcie tą zasadę, zmieńcie tamtą zasadę. I gdzie tu konsekwencja?

Poza tym chyba da się trochę pomyśleć i wypatrzeć ewidentny bubel, jaki podałeś? LS postanowiło odrzucić FAQ dotyczące działania pitki na czołg, gdyż było to oczywiste pominięcie i błąd ze strony GW. W momencie gdy errata została uaktualniona, tak że na czołg zaczęły działać wszystkie czary, FAQ nie zostało uaktualnione. Tu również wchodzi kwestia tego, co bardziej aktualne nadpisuje rzeczy nieaktualne.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Majestic
Falubaz
Posty: 1263

Post autor: Majestic »

Panowie... bądźmy poważni. Jeśli mój Butcher czy Slaughtermaster ma bloodcleavera to nigdy nie przyszło mi do głowy żeby leczyć się stompem. Zasady mówią wyraźnie, autohit/D6 autohitów z bazową siłą modelu, dodatkowe zasady itd. nie mają na stompa wpływu. Gdzie tu miejsce na jakieś dywagacje?
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

W sumie są dwie interpretacje Shino.
W erracie do WE ani nie zapisali, że działa ani że nie działa... Tak więc zależne jest to tylko od logiki.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:W sumie są dwie interpretacje Shino.
W erracie do WE ani nie zapisali, że działa ani że nie działa... Tak więc zależne jest to tylko od logiki.
W sumie nie napisali w erracie do krasnoludów, że na kowadło działa czy też nie działa multiple wounds albo czy 6 na ranienie z HKB zabija je od razu. Tak więc mogę sobie interpretować to jak chce?

Dokładnie takiej samej jakości argument.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

mac nie chszan jak w combacie się bijesz to przeciez musi przeciwnik powiedziec w co wali w runelorda cz w guardów

jak dostaniesz w lorda KB to schodzisz pa pa bo kowadło nie może stac bez lorda


konic kropka

moim zdaniem demony na tompach maja magiczne i keeper moze sie leczyc z gfta
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

JarekK pisze: jak dostaniesz w lorda KB to schodzisz pa pa bo kowadło nie może stac bez lorda
tylko taki jest maly problem, ze kb na kowala nie dziala :roll:

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Shino pisze:tylko taki jest maly problem, ze kb na kowala nie dziala :roll:
Żeby tylko to było problemem w tym co napisał... :roll:
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

a to czemu? co runka na zbroi?
bo nie czaje
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

magiczne kowadelko :roll:

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

JarekK pisze:a to czemu? co runka na zbroi?
bo nie czaje
Atakując kowadło, czy też jakąkolwiek maszynę nie wybierasz sobie w co chcesz trafić - po prostu trafiasz używając przeciw sobie WS, T, AS i Warda załogi. Poza tym kowadło ma specyficzną zasadę alokacji obrażeń:
Anvil of Doom: A Dwarf army may have one Anvil of Doom.
The Anvil is a war machine that cannot be moved. The Anvil
receives two attacks for the Runelord, instead of one attack as
would normally be the case for a war machine. Use the best
armour and ward saving throw available to any surviving
member of the crew against all wounds that are suffered by the
Anvil. Remove one Anvil Guard model when the first wound is
inflicted on the Anvil of Doom, the second Anvil Guard when
the second wound is inflicted, but only remove the Runelord
when the fifth wound is inflicted. The crew receive a 4+ ward
save against missile fire and ranged magical attacks, and a 6+
ward save against close combat attacks.
Więc nigdzie sobie nie celujesz w Runelorda i nie zabijasz go KB. Maszyny są odporne na tą zasadę, a że są brane jako jednostka całościowo, nie możesz sobie tej zasady kierować przeciwko pojedynczym załogantom.

Na kowadło (które ma troop type warmachine) wciąż jednak działa HKB i multiply wounds, bo tak jest zapisane w ogólnej erracie do zasad specjalnych z RB. Nie ma tego zapisu w powyższym cytacie, ale to nie znaczy, że te zasady nie działają na kowadło.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
MlSlEK
Chuck Norris
Posty: 624
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MlSlEK »

Czy sprawy z magicznością stompa lub leczeniem nie rozwiązuje to, że jest on special rule zadającym automatic hit a nie atakiem? W takich demonach pewnie pisze że wszystkie ich ataki są magiczne, ale stomp to nie atak.
Obrazek

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Czy mój mroczny pegaz który szarżował i ma zasade przebijanie (+1 do S gdy szarżuje) ma stompa z siła 5 czy 4 ??
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Havelock
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Havelock »

Eltharion pisze:Czy mój mroczny pegaz który szarżował i ma zasade przebijanie (+1 do S gdy szarżuje) ma stompa z siła 5 czy 4 ??
Twój mroczny pegaz ma stompa zawsze z siłą 4.
Inne mroczne pegazy też.
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę

Awatar użytkownika
Bałagan
Chuck Norris
Posty: 507

Post autor: Bałagan »

uściślenie co do stompów mija się troche z logiką (nie pierwszy raz w battlu)
przed wyjściem uściśleń ze stompa zabiłem generała wampirów na ostaniej ranie
teraz jako "losowa liczba ataków" dystrubuje się stompa jak przy strzelaniu
zamiast wybierać modele w basecontakcie jak atak
takie uściślenie można zrozumieć przy thunderstompie, ale czy jeden atak jest losową ilością ataków?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

No to jest dziwne. W końcu stomp to nic innego jak dodatkowy atak na końcu CC danego modelu. Dlaczego nie miałby móc go 'celować'?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Bałagan
Chuck Norris
Posty: 507

Post autor: Bałagan »

Byro pisze:No to jest dziwne. W końcu stomp to nic innego jak dodatkowy atak na końcu CC danego modelu. Dlaczego nie miałby móc go 'celować'?
Według uściśleń nie można nimi celować bo są losowane jak strzelanie

ODPOWIEDZ