[TK] Pierwszy strzał w 8 edycję :) 2500pkt

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
siero
Wałkarz
Posty: 99
Kontakt:

Re: [TK] Pierwszy strzał w 8 edycję :) 2500pkt

Post autor: siero »

Kalesoner pisze:Brak muzyków w szkieletach
Racja, będą dodani.
Kalesoner pisze:słabo złożone liczki
Mógłbyś sprecyzować? Na dużej wolę mieć plakietki niż słoik, a generalnie chce zmaksymalizować ilość bound spelli. Co jest nie tak oprócz tego?
Kalesoner pisze:brak czaszek na klopach
Musiałbym coś zabrać, szkieletów i tak mam mało, uszatki tracąc jeden model tracą wiele potencjału. Na razie potestuję bez czaszek.
Kalesoner pisze:mało wystawień jak na defens, za duze unity szkieli
Z tym jest rzeczywiście problem bo wystawień jest naprawdę mało. Ale co można zmienić? Dać trzy oddziały szkieli 2x25 i 20? Takie coś sypnie się przy byle szarży.


Rozwiń trochę swoją opinię, będę wdzięczny. :)

Undead84 pisze:Jar na skrzyni IMO głupota lepiej na hirofante go wsadzić
Wolę plakietki na dużej liczce.
Undead84 pisze:No z tymi czaszkami to poszedłeś po bandzie...klopy mają panikować oddziały a dopiero potem zabijać
Było wyżej, na razie potestuję bez, bo nawet punktów nie ma skąd wziąć.
Undead84 pisze:Tak jak przedmówca napisał muzyków na szkielach ci trzeba
Będą :mrgreen:
Undead84 pisze:No i tej czapeczki ci brakuje jednak. Na defens sie bardzo przyda
Myślałem nad tym, fajna opcja, tylko mocno ryzykowna, i droga. Przydałby się BSB w tym wypadku. No i tracę scorpion armour..

Uszatek nie komentuję :)

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Nie masz czym zabijać. 6 Ushabti nie wystarczy. Grałem sporo na 8 edycją TK, zagościłem na paru turniejach o mogę Ci powiedziec jedno- nie da się wystrzelać przeciwnika :). Wszystko, niestety, trzeba rozkręcić własnoręcznie w cc, a do tego masz tylko 6 Ushabti (których za cholerę bym nie zmieniał, bo unit jest doskonały), które muszą wjechać na bok. Nie wiem na ile dobrze grasz, ale w sumie tylko w ten sposób można wtłuc mocniejszym klocom, tyle tylko że masz w sumie oprócz Ushabti tylko dwa kloce dużych łuczników. Tylko po kiego grzyba ich tyle? Jak nie zrobisz kreski, a pewnie nie zrobisz, bo oddziały są za duże, to i tak się sypniesz pewnie w dwie tury combatu od wszelkiej maści deathstarowych rozpisek, czyli większości. Uważam, że trzeba mieć mniej oddziałow, a więcej, do tego oczywiście Czapkę Czarodzieja. Problem jest taki, że ja bym zostawił tylko Ushabti, a resztę zmienił, a miałem dawać porady odnośnie Twojej rozpiski a nie tworzyć własną- ode mnie więc tyle, że to nie zadziała.

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Domino pisze:Uważam, że trzeba mieć mniej oddziałow, a więcej
:-k

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

#-o
Mniejsze, a więcej. I się będą teraz ze mnie śmiali :<

Awatar użytkownika
siero
Wałkarz
Posty: 99
Kontakt:

Post autor: siero »

Mocnym założeniem jest dominacja w fazie magii, dzięki której w pierwszych fazach będę mógł bardzo dużo strzelać (również magic missle), a w późniejszych wskrzeszać/wybierać sobie szarże. Być może powinienem zabrać casket?

Duże oddziały szkieletów są po to, aby móc nimi przyjąć na klatę mocny oddział wroga, i ustać. Pomaga duża liczebność, i scorpion armour. W następnej turze mogę je bardzo szybko wskrzesić, i wpaść we flankę np. uszatami. Mógłbym wystawić np. 2x25 i 20 ale czy to na pewno będzie lepsze wyjście? Mniej lub tyle samo strzałów (tak, potrzeba więcej inkantacji by wymusić dodatkowy strzał), brak potencjału wytrzymania mocnej szarży, większa szansa na zniszczenie i utratę vp. Co z tym fantem?

Skorpiony łapią maszynki, fasty, małe oddziały wroga, a we dwóch - trzech potrafią również zrobić kuku mocniejszym oddziałom.

I co w TK może tak naprawdę zabijać.. Może udałoby się wstawić dwa oddziały po 4 uszatki, ale na pewno nie po 6.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

siero pisze: Skorpiony łapią maszynki, fasty, małe oddziały wroga, a we dwóch - trzech potrafią również zrobić kuku mocniejszym oddziałom.
We dwa - trzy... inżynierze.


Szkielety nie przyjmą na klatę żadnego mocnego oddziału wroga, są na to za słabe. Wykorzystaj znajomość statystyki i przeanalizuj walkę z jakąkolwiek elitarną piechotą lub kawalerią w zbliżonej liczbie, albo pograj i sam się przekonaj.
Obrazek

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

tak jak napisali przedmówcy:
-za duże kloce szkieli, zredukuj do kilku mniejszych
-brak ochrony na kaszkiecie [imo collar rulez]
-brak czapki na kingu[wkładam ją do każdej rozpy i ratuje tyłek nieziemsko- przeciwnik nie dispelluje najczęściej czarów z czapy, żeby zostawić kości na inkatancje]
-brak ib [bardzo często ostatnio wystawiam razem ze Standard of Sands]
-czachy też bym wsadził

Awatar użytkownika
siero
Wałkarz
Posty: 99
Kontakt:

Post autor: siero »

Kalesoner pisze:We dwa - trzy... inżynierze.
Kalesoner, proszę Cię :lol2: Sądzisz, że było potrzebne, tak na serio? Chciałeś mi dogryźć, bo?
Mam nadzieję, że poprawiłeś sobie humor :)
Kalesoner pisze:Szkielety nie przyjmą na klatę żadnego mocnego oddziału wroga, są na to za słabe. Wykorzystaj znajomość statystyki i przeanalizuj walkę z jakąkolwiek elitarną piechotą lub kawalerią w zbliżonej liczbie, albo pograj i sam się przekonaj.
Analizowałem i grałem no i wytrzymują. Największe problemy z tym, mają przy walce z piechotą z wieloma atakami, jak np. ghule, bloodlettersi, witch elfki. Ale te jednostki przeważnie mają marnego save'a i są podatne na ostrzał. Dosyć ciężko jest zabić 40 szkieletów, szczególnie gdy połowę cr przejmuje król.

A skoro tak bardzo pragnąłeś statystyki :wink: to (nie uwzględniając bohaterów, za dużo liczenia jak na teraz) najgorzej wygląda to z witch elfkami (oddział czterdziestu, 10 na froncie czyli horda), ich wieloma zatrutymi atakami, i hatredem. Szanse, że ustoję to ok 57% :D Oczywiście bohaterowie w tym oddziale nabiją kilka ran, król może odda coś z powrotem, i przejmie połowę cr na siebie.
Nie bierzcie tego na serio, takie właśnie statystyki nie mają większego sensu. :) Chciałem tylko poprawić humor ponuremu koledze.

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Dobra, oprócz ghuli i witch elvek, czyli plew, masz też coś, co ma z założenia wejść przodem i wyjść tyłem nie pocąc się. Taka edycja. 30 grave guardów trafia na 2+ rani na 2+, wszelkiej maści chaos, kloce white lionów. To się przebija. To się łapie na kreski, których nie zrobisz. Masz skoncentrowane pkt w marnych oddziałach. Oprócz tego, wszelkie plackowe wytwory, jak klopy, ale i znacznie ciekawsze czary trzebią szkiele niemiłosiernie. Dominacja w fazie magii nie wydaje mi się jakaś super. Przeciwnik może nawet wpuścić Ci dodatkowe strzały na klopy i łuczników, bitwy tym nie wygrasz. Scroll i kości zejdą dopiero na jakąś ważna popychaczkę.

Awatar użytkownika
siero
Wałkarz
Posty: 99
Kontakt:

Post autor: siero »

Domino pisze:Dobra, oprócz ghuli i witch elvek, czyli plew, masz też coś, co ma z założenia wejść przodem i wyjść tyłem nie pocąc się. Taka edycja. 30 grave guardów trafia na 2+ rani na 2+, wszelkiej maści chaos, kloce white lionów. To się przebija.
Zdajesz sobie sprawę, że szybciej rozkręcają mnie witch elfki niż grave guardzi z bannerem itp.?

Ale już pomijając to. Co innego w core zamiast dużych bloków szkieletów, które mają szansę wytrzymać chociaż turę? Pytam poważnie, mogę dać mniejsze oddziały np. ale jak nimi grać, co z nimi robić?
Jaki pomysł na armię TK w tych punktach?

Popychaczek może być siedem w ciągu tury (ze słoikiem) :wink:

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

Ja będę grał czymś takim ... chociaż mnie możesz nie słuchać gdyż ze mnie 8 ed. dziewica jest :wink:

p.s- Nie fochaj się i słuchaj Kalesonera (puki co to najbardziej kompetentna osoba wypowiadająca się w tym temacie ) i na pewno lepiej pociska TK niż Ty :wink:

Tomb King @ 282.0 Pts
General; Great Weapon; Light Armour; Shield
Wizarding Hat [100.0]

Liche High Priest @ 290.0 Pts
Hierophant
Cloak of the Dunes [20.0]
Hieratic Jar [25.0]

Liche Priest @ 330.0 Pts
Dispel Scroll [25.0]
Collar of Shapesh [25.0]
Casket of Souls

Icon Bearer @ 140.0 Pts
Standard of the Sands [75.0]

21 Skeleton Warriors @ 193.0 Pts
FCG

21 Skeleton Warriors @ 193.0 Pts

FCG

3 Skeleton Chariots @ 120.0 Pts

3 Skeleton Chariots @ 120.0 Pts


5 Ushabti @ 325.0 Pts

3 Tomb Scorpion @ 255.0 Pts


Screaming Skull Catapult @ 110.0 Pts
Skulls of the Foe

Screaming Skull Catapult @ 110.0 Pts
Skulls of the Foe



Models in Army: 61
Total Army Cost: 2468.0
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Awatar użytkownika
siero
Wałkarz
Posty: 99
Kontakt:

Post autor: siero »

Nie kwestia w pociskaniu .. :)

Główna różnica w naszych rozpiskach to mniejsza liczba szkieletów, a za to dwie trójki rydwanów.
Jak grasz czymś takim? Jak radzisz sobie właśnie z elitarną piechotą/kawalerią? Muszę potestować :)

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Witam.
Jeśli chodzi o kloce typu deathstar vs klocki szkieletów łuczników.
Rzeczywiście Siero ma rację że szybciej rozkręcą go wiedźmy, tyle że na nich się nie gra... Prędzej spotkasz tak jak juz napisałeś 25+ bloodletterów/gg/WL/ inne tego pokroju. Naturalnie ostrzał który będziesz prowadził zmodyfikuje ich liczbę (głównie bloodków, bo GG/Wl to 4+pancerz mają) W kombacie - znikniesz, prędzej czy później ale znikniesz. Podam przykład - wydawało mi się że dzięki zasadzie steadfast moje 50 gnoblarków wytrzyma uderzenie właśnie takich 30GG - chociaż turę. Z ASF, 2+hit i właściwie z 2+ranieniem zabił w magii (zapomniałem wtedy o tym boundzie) 20 gnobków, w combacie normalnym kolejne 20... no i uciekłem....Nawet przy mniejszej statystyce i tak bym popłynął. Z tobą będzie podobnie bo pancerz jak i taf ten sam - czyli nie ma po prosty znaczenia :). Gdyby to były zwykłe szkiele to przynajmniej 6+ward by był... ale to tylko zminimalizowanie strat o pare sztuk (ok 3-5).
Tego typu jednostek nie da się zatrzymać normalnymi oddziałami... i dlatego jeśli dana armia nie posiada jednostki mielącej... powinna po prostu takiej walki unikać... lub spróbować wykonać taktykę która dobrze mi się spisywała w przypadku herosa ustawionego na przeżycie i tafie 5+ - czyli właśnie króliku/księciuniu + regiment.
Czytaj: 10TG ustawionych w kresce, królik z 4+wardem, może na niektórych hełmem albo -1 to hit na czele oddziału. Kiedy zostałbyś zaatakowany idziesz do wyzwania (o ile przeciwnik głupi jest), a jeśli nie to otrzymujesz średnio (z hordy) 9 ataków z s6... Gdybys miał zbroję -1 hit, trafiłoby cię pewnie 3 ludków, 2 zraniło, wardzik, no i jedna ranka wbita...(którą przy takiej magii na pewno wyleczysz).... należy d otego dodać przewagę +2-3 szeregów (sztandary macie obydwaj i muzyków) no i efekt szarży...+1. Wiadomo królik ma dwuraka, więc z dwóch zabije wrogów, a jak dobrze pójdzie to i gwardzista z drugiego szeregu mozę też cos klepnie! Wtedy masz ... ty +3 wróg +4(5)... i trzeba będzie wskrzesić 2 TG...
tak bawić się można nawet szkieletami. najważniejsze że nie możesz mieć zbyt długiej kolumny bo sie nie pomieścisz....


Edit: ta taktyka sprawdziła się w przypadku: hammerersów z królem, którzy wytłukli w ten sposób 16 bloodków oraz ludojadów z tyrantem vs GG.

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

@szczurek
imo bardzo fajna rozpa =D>
imo nie ma się do czego doczepić

Awatar użytkownika
siero
Wałkarz
Posty: 99
Kontakt:

Post autor: siero »

Hmm BOGINS, rozumiem. Można spróbować. Tylko ta taktyka ma jedną wadę o ile nic się nie zmieniło w 8ed - w przednich rankach zawsze staje najpierw command group, dopiero później bohaterowie. Więc albo 10TG bez CG, albo króla na początku nie będzie.


Co do rozpiski Szczurka - narzekaliście, że u mnie nie ma czym zabijać, a u szczurka już jest ok, bo ma dwie trójki chariotów (mimo, że uszatkę mniej). I gdzie tu sprawiedliwość ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

gerald_tarrant pisze:@szczurek
imo bardzo fajna rozpa =D>
imo nie ma się do czego doczepić
Jest ale do drobiazgu. Bo jak masz tym zamiar grać na zasadach Euro to mysle że możesz ze szkielich wypierniczyć sztandary (masz tam napisane FCG) bo na Euro raczej nie będzie B&G wiec będą zbędne a za to możesz tam dodać jakiegos dodatkowego szkiela lub 2 :D

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Sprawiedliwość taka, że Szczurek może robić kreski, chociaż uważam, że chyba i tak za duże te kloce, a Ty nie możesz. Więc on przetrzyma wrogi unit, Ty nie. Oprócz tego dając rydwany na pożarcie daje Ci czas, zatrzymasz coś na turę.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

siero pisze:Hmm BOGINS, rozumiem. Można spróbować. Tylko ta taktyka ma jedną wadę o ile nic się nie zmieniło w 8ed - w przednich rankach zawsze staje najpierw command group, dopiero później bohaterowie. Więc albo 10TG bez CG, albo króla na początku nie będzie.


Co do rozpiski Szczurka - narzekaliście, że u mnie nie ma czym zabijać, a u szczurka już jest ok, bo ma dwie trójki chariotów (mimo, że uszatkę mniej). I gdzie tu sprawiedliwość ? :mrgreen:
Tak na marginesie Do regimentu łuczników proponuję Ci sztandar ognia. Dobrze sprawdzi się vs hydry, abominacje i trolle które ostatnio zaczęły się pojawiać na turniejach. Te modele które mają np. dragon helma przeważnie i tak są poza zasięgiem łuczników (tzn możliwości wbicia rany”)

Awatar użytkownika
siero
Wałkarz
Posty: 99
Kontakt:

Post autor: siero »

Musiałbym wyrzucić BotUL. Warto?

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

BOGINS pisze: Tak na marginesie Do regimentu łuczników proponuję Ci sztandar ognia. Dobrze sprawdzi się vs hydry, abominacje i trolle które ostatnio zaczęły się pojawiać na turniejach.
Po jakiego wałeczka? Przecież ma dwie płonace katapulty.
Obrazek

ODPOWIEDZ