Doom Diver wzornik/podstawka

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Re: Doom Diver wzornik/podstawka

Post autor: Yahoo82 »

A ja będę w dalszym ciągu sugerował dokładne przeczytanie tekstu. Chyba, że uczyliśmy się nieco innego angielskiego. Abstrahując od tego, czy DD byłby przegięty, czy nie, zerkając na sam opis i nawet dzieląc tekst mamy część pierwszą, w której działa jak katapulta ("ire the DD as a stone thrower. However no template is used. Instead, place the flying DD Goblin model on the target point, and then roll for scatter as you would for a stone thrower.") i zaraz po tym zaczyna się indywidualne działanie DD czyli "After doing this, you may roll a d6 and move the DD Goblin model by that many inches in any direction. If any units are touched by the DD's base, then each must take D6 S5 hits with no armour saves allowed."
Jak dla mnie to zdecydowanie mówi o trafianiu w czasie ruchu d6"!
Zresztą póki co kudłaty się zgadza, więc jest głos LS.
Może jeszcze Barabrossa albo Lidder się wypowiedzą i temat będzie można zamknąć do czasu ewentualnego FAQ'a GW.
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

podstawka latajacego gobosa jest wieksza niz 1 cal.
raczej wiec chodzi o to, ze jak ten zatrzyma sie miedzy dwoma oddzialami (ktore sa cal od siebie) to wtedy te dwa oddzialy dostaja D6 hitow.
tak jak myth napisal, kazde zdanie pokazuje kolejnosc dzialan. nie jest napisane, ze wszystko po drodze jest hitowane.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

@Yahoo, nie wypowiedziałbym się w temacie i nie robił jaj z Ciebie nie przeczytawszy wcześniej tekstu. Nie podważam też Twojej znajomości angielskiego, a że jestem po filologii angielskiej, to jakieś zdanie w tej sprawie mogę mieć i nie bierze się ono z powietrza.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

@Myth - nikt sobie z nikogo nie robi jaj, po prostu dyskutujemy na temat nie do końca precyzyjnego zapisku w booku, który zdecydowanie zmienia siłę rażenia i możliwości zastosowania jednej z maszyn :)
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

No dokładnie :-)

Więc powiem Ci po prostu jako tłumacz - uważałbym to co piszesz za nadinterpretację tekstu, tym bardziej, że kontekstem jest gra z ogólnie przyjętą zasadą "udawadniam, więc mogę", a nie "nie jest zabronione, więc mogę" ;-)
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Wiesz zapis naprawdę można interpretować w obie strony. We wcześniejszym AB zapis był zupełnie inny i jednoznaczny:

"... As DD are able to direct themselves onto their target to some extent, the player is allowed to roll a D3 and move the impact position (after scatter) by this many inches in any direction."

Teraz wygląda to zupełnie inaczej:

"Fire the DD as a stone thrower. However no template is used. Instead, place the flying DD Goblin model on the target point, and then roll for scatter as you would for a stone thrower. After doing this, you may roll a d6 and move the DD Goblin model by that many inches in any direction. If any units are touched by the DD's base, then each must take D6 S5 hits with no armour saves allowed."

Zobaczymy co zostanie ustalone przez LS...
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Prawda, jest gruba nieścisłość ;-) Po prostu nie przepychałbym na siłę na miejscu graczy O&G jednej z tych opcji i grałbym na tej słabszej, dopóki nie miałbym pewności która jest właściwa (FAQ, uściślenie, whichever comes first :-) ) z powodów opisanych powyżej.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

Myth, ogólnie to nie jest nieścisłość i imho Yahoo ma rację- dobrze tłumaczy tekst a przymus pełnego ruchu D6' nie jest po to żeby idealnie doomem trafić tylko właśnie zachaczać tamplatem oddziały. btw, czy skaveńska latarka nie działa podobnie?
a co do "nie ma zapisu że nie mogę, to mogę",co ty mówisz, przecież tak się większość zasad w battlu ustala! dokladnie takim rozumowaniem przechodzi kudłaczowy magiczny reform z bohaterem.
Imho problemem jest ze nie chcecie uwierzyć ze poprawili aż tak tą jednostkę , i boicie się tego faktu.
ale oczywiście pragmatycznie będzie czekać na FAQ'a, tylko się nie zdziwcie jak tego w nim nie będzie :wink:

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Ma wording niemal jak purple sun of xereus, więc na 90% trafia wszystkie oddziały na trasie tego d6. Większym problemem jest wielkość goblina.

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Purple Sun dostało w Erracie nowy opis, jasno mówiący, że każdy model dotknięty po drodze testuje I. Wydaje mi się, że gdyby autor booka chciał osiągnąć taki sam efekt, dałby równie jednoznaczny opis.
Errata do Słonka:
Reference Section – The Lore of Death, The Purple Sun
of Xereus
Change “[...]Any model touched by the template must[...]” to
“[...]Any model under, or passed over by, the template
must[...]” in the fifth sentence.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Cibi pisze:Wydaje mi się
To jest słowo klucz.
Prawda jest taka, że póki GW nie wyda FAQ'a to można jedynie przerzucać się tym co zacytowałem.
Nowych argumentów nie wymyślimy, jednych przekonują jedne, drugich inne, ja sądzę, że wszystko co po drodze tego d6, ale co z tego, skoro wydaje mi się?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

ocb? zasada jasna
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

z linka kołaty wynika że nawet Anglicy maja problem z interpretacją. anglistyka, filologia angielska a zwłaszcza "wydaje mi się" tu nie Pomorze. sugerowanie się zeszłą edycją też jest takie sobie

EDIT: sziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Ostatnio zmieniony 19 mar 2011, o 15:07 przez Aron_Banalny, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Pomorze pisze sie z duzej litery.

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Haha ;D Kacper mistrz ;)
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

no dobrze, oprócz tego że zostałem pociśnięty coś się zmieniło? bo w sumie trochę tych graczy orkowych jest, a zasady nadal nie jasne

Awatar użytkownika
muchozol
Falubaz
Posty: 1237
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: muchozol »

true, true =D>
podpis był nieregulaminowy

oddajcie podpis łobuzy

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Na LS masz narazie otwartą dyskusję z elementami głosowania, możesz z niej wyczytać poglądy gości którzy podejmą decyzję jak nie zrobi tego GW. Niestety na razie mamy drobny impas w pracach z powodu zawężenia składu LS, ale te tematy gdzie się zgodziliśmy są de facto przegłosowane gdyż 3 głosy za rozwiązują temat.

ODPOWIEDZ