TK

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Re: TK

Post autor: Soulferin »

Lizaki wybierają 2 mniejsze kości i porównują ze swoim LD a ludzie rzucaja 3d6 i również porównują ze swoim LD :)
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Soulferin pisze:Bo pomimo ze jest 3D6 zamiast 2D6 to nadal jest testem LD.
Jakby był taki zapisek(...instead of 2d6) to można by się bawić w interpretowanie. Normalnie zdajesz na 2d6, kaszkiek wymusza na 3d6. Lizaki zdają na 3d6 i odrzucają 1 kość, kaszkiet wymusza na 3d6. Proste, nie? :)

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Ale czemu? Czemu zakładasz, że tylko jednostki nie-lizakowe muszą stosować się opisu działania casketu, a lizaki mogą ją olać i zdawać po swojemu? To tak, jakbym się kłócił, że mam zdawać na 2d6, bo to przecież test liderki. Opis czaru mówi co innego, ale to test liderki, a jest napisane, że liderkę zdaję na 2d6. Jest tu sens?

EDIT:
Zostałem ubiegnięty. Też starałem się wytłumaczyć to prosto :(

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Lidder pisze:Jakby był taki zapisek(...instead of 2d6) to można by się bawić w interpretowanie. Normalnie zdajesz na 2d6, kaszkiek wymusza na 3d6. Lizaki zdają na 3d6 i odrzucają 1 kość, kaszkiet wymusza na 3d6. Proste, nie?
The target of Light of Death must take Leadership test on 3d6
For all Leadership tests models with Cold Blooded special rule roll 3 dice and use the lower two scores
Przy opisie tej umiejętności nie jest napisane instead of 2d6, jest napisane 3d6 na kazdy LD test co oznacza ze nawet gdyby było 10d6 to lizaki rzucają 3d6.Rawowo tak to wygląda.Mi to rybka tylko tak to widzę.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
Kervyn
Chuck Norris
Posty: 497
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kervyn »

A co z itemem DE Crystal of Midnight i lizakami? :(
Queek.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

@Soulferin przemyśl to. To nie jest takie trudne.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

@Lidder, Rawowo to ona ma racje, logika logiką, ale wording jest jasny.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

co jak co, ale znam sie na RAW :) jest napisane bierz test na 3d6. Co w tym niejasnego? Pozwól, że odrobinę przerobię to podejście i patrz jakie kwiatki masz:
Soulferin pisze:
Lidder pisze:Jakby był taki zapisek(...instead of 2d6) to można by się bawić w interpretowanie. Normalnie zdajesz na 2d6, kaszkiek wymusza na 3d6. Lizaki zdają na 3d6 i odrzucają 1 kość, kaszkiet wymusza na 3d6. Proste, nie?
The target of Light of Death must take Leadership test on 3d6
RB pisze:To take a Leadership test, roll 2D6.
Przy opisie tej podstawowej zasady nie jest napisane 3d6, jest napisane 2d6 na kazdy LD test co oznacza ze nawet gdyby było 10d6 to rzucają 2d6. Rawowo tak to wygląda. Mi to rybka tylko tak to widzę.
:mrgreen:

Edit: chodzi mi o to, że opis zasady lizardmen w tym przypadku nie ma nic do rzeczy. nie ważne jak zdaje, kaszkiet wymusza zdawanie na 3d6 i zsumowanie wyniku.

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Dokładnie tak, gdyby gracz lizardmeński się uparł, że chce zdawać na 3d6 i odrzucić jedną, to gracz powiedzmy, Empire, może się uprzeć, by zdawać liderkę na 2d6. Trzeba się odnieść do opisu działania czaru i tyle ;)

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Lidder pisze:@Soulferin przemyśl to. To nie jest takie trudne.
Lidder przemyśl to. To nie takie trudne.


Lizaki robią ten test na 3d6. To jest chyba niezaprzeczalne?
Potem jednak w myśl swojej zasady armijnej odrzucają najwyższy wynik. Dlaczego? Bo mają taką zasadę specjalną.
Podobna sprawa była z bretońskim przedmiotem The Verdant Heart który zamieniał każdy las [ w którym był właściciel itemu ] w bardzo trudny teren a WE i tak traktowały go jak open. Dalczemu? Bo miały zasadę specjalną. Tak wcześniej jak i teraz zasady się nie gryzą. Wykonujesz test, jednak lizaki zyskują i odrzucają najwyższą kostkę. Gdyby było, że ciskają dodatkową to wziąłbyś 4 i najwyższy usunął, ale tego nie ma i dalej turlasz 3 kosteczkami...

Podaj zasadę dzięki której TK>Liz.

Dopóki nie będzie oficjalnego faq-a to możesz sobie dywagować ile chcesz bo nigdy nie odkryjesz intencji autora...
Póki co taki jest RAW...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

bigpasiak pisze: Póki co taki jest RAW...
Tak. RAW jest prosty. Take a LD test on 3D6 adding results altogether.

Wiec mamy 2 zasady dzialajace osobno. gracz, ktorego jest tura wybiera, ktoy jest wazniejszy biorac pod uwage inne faqi gw?

czy moze po prostu czar jest wazniejszy od standardowej umiejetnosci wzgledem faqa. Magiczne itemy sa wazniejsze niz umiejetnosci?

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Mamy więc kolejne pytania:

1. Jak działa brzytwa na konie z chariotów, które mają w profilu LD " - ", mimo, że te same konie w profilu innych jednostek mają LD "5".

2. Jak działa Light of Death na Lizardmen.

3. Jak działa Light of Death w połączeniu z efektem czarów i przedmiotów modyfikujących LD.

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Shino pisze:Magiczne itemy sa wazniejsze niz umiejetnosci?
W FAQu jest
Q: What happens when there is a conflict between two magic items
or special rules? (p2)
A: Use ‘The Most Important Rule’
Jak się wstrzymam od wypowiedzi.Zobaczymy co się wyklaruje.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Ha! niezłe rozwiązanie ktoś podsunął. Skoro mamy konflikt 2 AB to czemu ich jednocześnie nie używać? rzucamy 3d6 odrzucamy najwyższy wynik i jaszczurki są szczęśliwe, dorzucamy d6 i sumujemy i umarlaki też mają swoje :D

Jest to ciekawy kompromis, niepoparty oczywiście zasadami :)

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Wg mnie robisz tak żeby był wilk syty i wilk syty...
Bierzesz 3 kosteczki jak nakazuje TK AB i nimi turlasz jednak jeśli grasz lizakami to ich zasada specjalna pozwala zignorować najwyższy wynik i go odjąć. Co tu się nie zgadza? Był rzut 3 kostkami czy nie? Był więc warunek LoD został spełniony...
Swoją drogą rozumiem, że BSB pozwala przerzucić nieudany LD w tym wypadku?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

bigpasiak pisze:Swoją drogą rozumiem, że BSB pozwala przerzucić nieudany LD w tym wypadku?
wymusza przerzut nawet jak się nie zdało o 1
Obrazek

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

dlaczego wymusza?? przeciez ciezko ocenic co ejst nieudanym testem... wg mnie jest jak z demonami ktore moga zostawic oblany test o 1 np...
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

"friendly models with 12'' of the BSB re-roll failed LD test of any kind"
Chyba to jest dosyć jasne.
Chyba że teraz ustalicie że nie zdany test jednak jest zdany bo jest nie zdany?
Obrazek

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

To całkiem prawdopodobne :)
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

ja bym radzil poczytac faq ktory dodal wazne slowo "may" przed re-roll.
Gniewko pisze:
Zarost zarostem, ale kolory inne - u mnie kudły jednolicie czarne, u Jagala ciemny łeb, a zarost (tu cytując Kubę) "z jakimiś idiotycznymi rudawymi akcentami", co w połączeniu z niebieskimi oczami jest bzdurne i podniecające zarazem.

ODPOWIEDZ