8 edycja- pytania 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Ale to nie jest sytuacja z Vanguardem. To jest sytuacja Standard of Balance vs Banner of Rage.Cibi pisze: W tym wypadku, jak na przykład w sytuacji Vanguard vs Frenzy uznajemy przewagę zakazu nad nakazem - jednostka nie może czegoś zrobić, więc nie robi, nawet jeśli musi
Standard of Balance
The unit carrying standard of balance and the enemy unit in base contact with it, is immune to psychology. In addition they also lose hatred and frenzy abilities (in the same way as a unit that has already fought and lost a round of combat).
Który sztandar ma pierwszeństwo?Banner of Rage
The unit with this banner has the Frenzy special rule. They will never use their frenzy, even if beaten in close combat.
Odkrywcze, nie ma co. To nie jest ta sytuacja, ale jest analogiczna.Naviedzony pisze:
Ale to nie jest sytuacja z Vanguardem. To jest sytuacja Standard of Balance vs Banner of Rage.
Może tak:
Po przegranej walce oddział traci Frenzy, BoRage sprawia, że nie traci.
SoBalance sprawia, że oddział traci Frenzy jak po przegranej walce, BoRage sprawia, że nie traci.
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
z której tabeli miscasta rzuca się na efekt ifki, po ukradnięciu z Third Eye of Tzeenth czarów Gut Magic?
Jak to w końcu jest z ilością szeregów na potrzeby steadfasta??
Został 1 szereg (5 modeli) też mają steadfasta vs. monster, czy liczymy od drugiego (tak jak w naliczaniu CR'a)?
Pozdrawiam,
Został 1 szereg (5 modeli) też mają steadfasta vs. monster, czy liczymy od drugiego (tak jak w naliczaniu CR'a)?
Pozdrawiam,
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...

- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Dokładnie - 1 szereg to więcej niż 0, więc steadfast jest
.

Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.

Ponawiam swoje pytania:
Mamy 2 jednostki po różnych stronach obelisku, ale jedna widzi i może zaszarżować tą drugą. Zasięg mierzymy po prostej (przez obelisk) czy dookoła obelisku?
Jak działa tunderstomp w kohortę z kroksami? Jak działa jeśli potwór styka się tylko z kroksami?
Mamy 2 jednostki po różnych stronach obelisku, ale jedna widzi i może zaszarżować tą drugą. Zasięg mierzymy po prostej (przez obelisk) czy dookoła obelisku?
Jak działa tunderstomp w kohortę z kroksami? Jak działa jeśli potwór styka się tylko z kroksami?
Nie wiem jak z tym thunderstompem.
Co do szarży - wg RB dystansy mierzy się w prostej linii, jeśli jednym wheelem 90 stopni wykonasz szarżę i zasięg wykulasz jak ta odległość w prostej - tyle z RB.
Co do szarży - wg RB dystansy mierzy się w prostej linii, jeśli jednym wheelem 90 stopni wykonasz szarżę i zasięg wykulasz jak ta odległość w prostej - tyle z RB.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Thunderstomp w kohortę działa tak, że trafia tylko w to na co działa - czyli skinki. Jeśli potwór styka się tylko z Kroxigorami, to nie może wykonać thunderstompa.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
1. czemu np na hero na pegazie (monstrous cavaelry) działa killing blow. (wiem że wyjaśnili to w faqu)
i jak to się odnosi do hero z kociołkiem bo niby jest war machine.
czemu w jednym przypadku KB działa a w drugim chyba nie?, przecież obydwaj zmieniają swój typ na taki którego KB nie obsługuje?
2. ile testów charakterystyk się przeprowadza
- dla np priesta(hero) na stegadonie z załogą
- albo dla takiej salamandy z poganiaczami
- albo dla takiego lorda czy tam hero na screaming belu który jeszcze stoi w unicie monków chyba?
(gdzieś na forum widziałem podobny temat z modelami "wielo-modelowymi" ale nie mogę go znowu znaleźć, może ktoś pomóc?)
3. czy jak się rzuca pit of shades i na scatter dice wyrzuci się centralkę, to znacznik i tak znosi w stronę tej ciemnej małej strzałki na centralce czy nie?
4. czy jeśli szarżuje 3 jednostkami 1 jednostkę przeciwnika i on dopiero na 3 moją deklarację odpowie że ucieka, to rozumiem że ucieka właśnie od tej 3 mojej jednostki? a 2 moje jednostki jeśli nie mogą redirectować(bo nie mają celu) to muszą go dalej szarżować i w razie zetknięcia się z nim go niszczą?
i jak to się odnosi do hero z kociołkiem bo niby jest war machine.
czemu w jednym przypadku KB działa a w drugim chyba nie?, przecież obydwaj zmieniają swój typ na taki którego KB nie obsługuje?
2. ile testów charakterystyk się przeprowadza
- dla np priesta(hero) na stegadonie z załogą
- albo dla takiej salamandy z poganiaczami
- albo dla takiego lorda czy tam hero na screaming belu który jeszcze stoi w unicie monków chyba?
(gdzieś na forum widziałem podobny temat z modelami "wielo-modelowymi" ale nie mogę go znowu znaleźć, może ktoś pomóc?)
3. czy jak się rzuca pit of shades i na scatter dice wyrzuci się centralkę, to znacznik i tak znosi w stronę tej ciemnej małej strzałki na centralce czy nie?
4. czy jeśli szarżuje 3 jednostkami 1 jednostkę przeciwnika i on dopiero na 3 moją deklarację odpowie że ucieka, to rozumiem że ucieka właśnie od tej 3 mojej jednostki? a 2 moje jednostki jeśli nie mogą redirectować(bo nie mają celu) to muszą go dalej szarżować i w razie zetknięcia się z nim go niszczą?
@oak
3 - jak wyrzucisz "hit" to stoi w miejscu. inaczej nie bylo by mozliwosci wcelowac w to co sie chcialo. tym bardziej, ze srodek templatki musi byc na wrogim oddziale.
4 - masz tak: 1) deklaracje szarzy; 2) odpowiedz na szarze; 3) wykonanie reakcji; 4) powrot do pierwszego punktu; 5) rzucenie na szarze i przesuniecie oddzialu szarzujacego.
tak wiec w twoim wypadku dopiero od twojego 3 szarzujacego oddzialu wykonuje sie ucieczke. wszystkie szarze ktore zostaly zadeklarowane w uciekajacych sa wykonywane (rzut i przesuniecie). w razie zetkniecia z uciekajacym oddzialem jest on automatycznie niszczony.
w sumie nie bardzo wiem co sie dzieje jak ucieknie sie poza front ark szarzujacego oddzialu. IMHO nadal moze szarzowac (wiec sie go obraca w kierunku uciekajacych) gdyz w momencie deklaracji szarzy przeciwnik byl z przodu.
@Empty
c) inaczej
co dostalo sloncem to testuje I, czy to sa wrogie czy sprzymierzone jednostki. nie rozlosowuje sie by obie strony dostaly po rowno.
ma sie "uwaga panie!" na bohterach i championach.
3 - jak wyrzucisz "hit" to stoi w miejscu. inaczej nie bylo by mozliwosci wcelowac w to co sie chcialo. tym bardziej, ze srodek templatki musi byc na wrogim oddziale.
4 - masz tak: 1) deklaracje szarzy; 2) odpowiedz na szarze; 3) wykonanie reakcji; 4) powrot do pierwszego punktu; 5) rzucenie na szarze i przesuniecie oddzialu szarzujacego.
tak wiec w twoim wypadku dopiero od twojego 3 szarzujacego oddzialu wykonuje sie ucieczke. wszystkie szarze ktore zostaly zadeklarowane w uciekajacych sa wykonywane (rzut i przesuniecie). w razie zetkniecia z uciekajacym oddzialem jest on automatycznie niszczony.
w sumie nie bardzo wiem co sie dzieje jak ucieknie sie poza front ark szarzujacego oddzialu. IMHO nadal moze szarzowac (wiec sie go obraca w kierunku uciekajacych) gdyz w momencie deklaracji szarzy przeciwnik byl z przodu.
@Empty
c) inaczej
co dostalo sloncem to testuje I, czy to sa wrogie czy sprzymierzone jednostki. nie rozlosowuje sie by obie strony dostaly po rowno.
ma sie "uwaga panie!" na bohterach i championach.
Ostatnio zmieniony 5 cze 2011, o 11:40 przez Morsereg, łącznie zmieniany 1 raz.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
no tu pojawia się problem. S/TS dzialaja na jedostke, ktora jest okreslonego typu. kohorta to mixed unit. imo jesli stykamy sie tylko z ta czescia, ktora nie moze byc zgniatana to nie mozemy wykonac S/TS.
Edit: wg RAW nie dziala w ogole na jednostki mieszane
Edit: wg RAW nie dziala w ogole na jednostki mieszane

Zarówno na obsługę Cauldron of blood i rydwanu działa Killing Blow. Death Hag nie może odmówić pojedynku bo nie będzie miała gdzie się schowaćoak pisze:czy na cauldron of blood DE działa killing blow czy nie? (w sensie oczywiście na obsługe)
to samo jeśli chodzi o rydwany,
i czy death hag z kotła można wymówić pojedynek?

mały edit :
rzeczywiście moje niedopatrzenie - jeśli chodzi o rydwan - obsługa testuje wytrzymkę rydwanu i tyle też ma woundów ile wspominany rydwan. W tym momencie tu zadziała jedyniie Heroic Killing Blow. Jedynym wyjątkiem jest heros który dołącza do obsługi rydwanu, wtedy można go zdjąć KB.
Ostatnio zmieniony 5 cze 2011, o 09:37 przez Azgaroth, łącznie zmieniany 1 raz.