O tym nie słyszałem. Teraz nie mam booka przed sobą ale czy dotyczy to też małych magów (w szczególności dragon mage), i czy jest to oficjalny ruling?Klafuti pisze:Zbroję można dać arcemu, o ile jest magiczna: zapis wyraźnie mówi, że może używać dowolnych przedmiotów magicznych, w innych armiach jest natomiast wspomniane z jakich konkretnie kategorii przedmiotów postać może korzystać.
HE 2400
Re: HE 2400
No, w AB jest napisane, że zarówno duzi jak i mali magowie (w tym smoczy) mogą brać DOWOLNE magiczne przedmioty o wartości, odpowiednio, do 50 i 100 punktów. Nie widzę nigdzie zapisu, że nie wolno im brać magicznych zbroi, tylko zwykłych, bo tych po prostu nie ma w menu. Tak samo noble mogą brać dowolne przedmioty, nie jest nawet wspomniane, że nie mogą brać arcane items, tylko też DOWOLNE przedmioty. Wiadomo, AB>RB . Z tym, że ja korzystam z polskiego AB (kupiłem u Faberów, bo tak wyszło najtaniej), więc dla porównania chyba ściągnę sobie angielskiego pdf-a.
Wiem, słyszałem o tym. Ale jak dowolny to dowolny .Ciekawa herezja rule book str 500 magical interference: ,,wizard cannot chose magic armor unless they have an option for normal armour"
Czytajcie rule booka to nie boli zwłaszcza przed pisaniem głupot na forum
I tyle w temacie.,wizard cannot chose magic armor unless they have an option for normal armour"
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Poprawiłem antymagię kosztem WL i orłów.
LORD:
Archmage @ 370 pts.
General
Lore of Life
Level 4 [35]
Vortex Shard [75]
Guardian Phoenix [25]
HERO:
Mage @ 175 pts.
High Magic
Level 2 [35]
Channeling Staff [15]
Ruby Ring of Ruin [25]
Mage @ 175 pts.
High Magic
Level 2 [35]
Annulian Crystal [40]
Noble @ 168 pts.
Battle Standard Bearer [25]
Armour of Caledor [25]
Dawnstone @ [25]
Great weapon [8]
CORE:
20x First Archers @ 255 pts.
Hawkeye [10]
Standard Bearer [10]
Banner of Ethernal Flame [10]
Musician [5]
10x Archers @ 120 pts.
Hawkeye [10]
10x Archers @ 120 pts.
10x Hawkeye [10]
10x Spearmen @ 105 pts.
Sentinel [10]
Musician [5]
SPECIAL:
24x White Lions @ 375 pts.
FCG [30]
Banner of Sorcery [50]
Amulet of Light [15]
24x White Lions @ 360 pts.
FCG [30]
Banner of Balance [45]
Potion of Foolhardiness [5]
Interesują mnie następujące rzeczy: czy orły są jednak mimo wszystko niezbędne i czy jest sens wymienić WL z BoB i PoF na SM? Wtedy mógłbym ładować regenki i wardy na SM, może jak by się poszczęściło to zwiększenie T, czy dożywki. Tacy trwalsi SM mogą dać radę śmietnikowi i nie tylko, a co najważniejsze, przetrwać strzelanie. Mali magowie też mogą coś poczarować ofensywnie, zwłaszcza, że znają prawie całego lore'a HE, a te czary są dla nich osiągalne. Mogą porobić flejm, albo "odpakować" jakiegoś gieroja z gadżetów, żeby moi wojacy sobie z takim poradzili. Oczywiście dużego i małych magów będę używał w zależności od potrzeby. Zrezygnowałem z shadowa, bo w tej chwili opieranie się na taktyce obniżania siły i poprawki dwellersami jest za mało pewne. Oczywiście jak będą dwellersi, to zostawię, może zredukują jakąś hordę. Zastanawiam się jeszcze, czy nie przerobić tego dużego maga na snajpera, żeby polował na wrogie postacie i może jeszcze dorobił przy okazji kilka PD. Mogło by to sprawić, że takie WC zaczęłyby się sypać (zwłaszcza po zakręceniu kurka z dożywką ), a armie o niskiej ld łatwo by uciekały. Maszynami mogliby zająć się łucznicy. Przy takiej ilości strzałów powinni dać radę katapultom. A jak nie, to wymienię jeszcze kilku WL czy SM na orły, tylko bez marudzenia, że za mało WL . Przecież niektórzy i tak biorą po 20 WL i dają radę.
LORD:
Archmage @ 370 pts.
General
Lore of Life
Level 4 [35]
Vortex Shard [75]
Guardian Phoenix [25]
HERO:
Mage @ 175 pts.
High Magic
Level 2 [35]
Channeling Staff [15]
Ruby Ring of Ruin [25]
Mage @ 175 pts.
High Magic
Level 2 [35]
Annulian Crystal [40]
Noble @ 168 pts.
Battle Standard Bearer [25]
Armour of Caledor [25]
Dawnstone @ [25]
Great weapon [8]
CORE:
20x First Archers @ 255 pts.
Hawkeye [10]
Standard Bearer [10]
Banner of Ethernal Flame [10]
Musician [5]
10x Archers @ 120 pts.
Hawkeye [10]
10x Archers @ 120 pts.
10x Hawkeye [10]
10x Spearmen @ 105 pts.
Sentinel [10]
Musician [5]
SPECIAL:
24x White Lions @ 375 pts.
FCG [30]
Banner of Sorcery [50]
Amulet of Light [15]
24x White Lions @ 360 pts.
FCG [30]
Banner of Balance [45]
Potion of Foolhardiness [5]
Interesują mnie następujące rzeczy: czy orły są jednak mimo wszystko niezbędne i czy jest sens wymienić WL z BoB i PoF na SM? Wtedy mógłbym ładować regenki i wardy na SM, może jak by się poszczęściło to zwiększenie T, czy dożywki. Tacy trwalsi SM mogą dać radę śmietnikowi i nie tylko, a co najważniejsze, przetrwać strzelanie. Mali magowie też mogą coś poczarować ofensywnie, zwłaszcza, że znają prawie całego lore'a HE, a te czary są dla nich osiągalne. Mogą porobić flejm, albo "odpakować" jakiegoś gieroja z gadżetów, żeby moi wojacy sobie z takim poradzili. Oczywiście dużego i małych magów będę używał w zależności od potrzeby. Zrezygnowałem z shadowa, bo w tej chwili opieranie się na taktyce obniżania siły i poprawki dwellersami jest za mało pewne. Oczywiście jak będą dwellersi, to zostawię, może zredukują jakąś hordę. Zastanawiam się jeszcze, czy nie przerobić tego dużego maga na snajpera, żeby polował na wrogie postacie i może jeszcze dorobił przy okazji kilka PD. Mogło by to sprawić, że takie WC zaczęłyby się sypać (zwłaszcza po zakręceniu kurka z dożywką ), a armie o niskiej ld łatwo by uciekały. Maszynami mogliby zająć się łucznicy. Przy takiej ilości strzałów powinni dać radę katapultom. A jak nie, to wymienię jeszcze kilku WL czy SM na orły, tylko bez marudzenia, że za mało WL . Przecież niektórzy i tak biorą po 20 WL i dają radę.
1. Orły niezbędne, zabijają maszyny (oprócz klop TK), odginają ważniejsze szarże (np. z popychaczki, co oszczędza w ważnym momencie Sharda), blokują cofanie, oraz ruchy na boki (bardzo często to potrafi wygrać bitwę.
2. BoB - bezsens, za dużo punktów, zwłaszcza, że masz za mało WL w oddziałach, wywal to i cały sztandar, to 4 WL więcej, teraz będą mogli powalczyć.
3. Arcy kosztuje 360 pkt -.-
4.Wl w oddziałach stanowczo za mało, nie chce mi sięrozpisywać dlaczego, bo już to dużo razy robiłem
5. wywal championów na łucznikach, lepiej dodać kolejnego łucznika - lepsza celność (razem) i po 1W więcej.
2. BoB - bezsens, za dużo punktów, zwłaszcza, że masz za mało WL w oddziałach, wywal to i cały sztandar, to 4 WL więcej, teraz będą mogli powalczyć.
3. Arcy kosztuje 360 pkt -.-
4.Wl w oddziałach stanowczo za mało, nie chce mi sięrozpisywać dlaczego, bo już to dużo razy robiłem
5. wywal championów na łucznikach, lepiej dodać kolejnego łucznika - lepsza celność (razem) i po 1W więcej.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
Cory są zrobione tak, a nie inaczej, żeby zużywać dokładnie 25% punktów. Dodatkowi łucznicy zużyliby nieco więcej. Był to jedyny powód, dla którego dałem tam championów.
Skoro orły są niezbędne, przerobię jednych WL na SM, wymienię ten sztandar (chociaż wydawał się użyteczny w walce z takimi na przykład savage'ami), jak rozumiem, muszę wykombinować jak zrobić dwa oddziały WL po 500 punktów i jeszcze zmieścić antymagię i orły. Poza tym, czy orły koniecznie muszą być dwa, czy można poradzić sobie z jednym? Bo jakby co mogę wymienić Ruby Ringa i jednego WL na dodatkowego orła.
Skoro orły są niezbędne, przerobię jednych WL na SM, wymienię ten sztandar (chociaż wydawał się użyteczny w walce z takimi na przykład savage'ami), jak rozumiem, muszę wykombinować jak zrobić dwa oddziały WL po 500 punktów i jeszcze zmieścić antymagię i orły. Poza tym, czy orły koniecznie muszą być dwa, czy można poradzić sobie z jednym? Bo jakby co mogę wymienić Ruby Ringa i jednego WL na dodatkowego orła.
Akurat w tych dużych bym zostawił, potrafi uratować dupeWojtuśŚ pisze: 5. wywal championów na łucznikach, lepiej dodać kolejnego łucznika - lepsza celność (razem) i po 1W więcej.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
orły przynajmniej dwa, nie musisz aż tak dużych tych oddziaów mieć, najlepiej jest jak ich jest jak najwięcej za jak najmniej (bez żadnych itemów)
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
@Klafuti, jak składasz rozpiskę poprzez temat na forum to proponuje Ci byś wziął jakiś śląski,Andrzejowy standard i zaczął od razu tym grać. Przynajmniej zaoszczędzisz sobie i innym czasu na pisanie postów na forum
Zagraj na jakiś turnieju to się przekonasz co jest potrzebne.
Np. wg Szwentasa potrzebny jest smok, a wg mnie 5 DP
Zagraj na jakiś turnieju to się przekonasz co jest potrzebne.
Np. wg Szwentasa potrzebny jest smok, a wg mnie 5 DP
btw channeling stuff? w HE masz tyle potrzebnych arkan a ty chcesz channeling stuff! Wgl 3ch magów jest bez sensu, wszyscy już do tego doszli chyba...
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
Razem z Szwentasem macie rację, bo smok ładnie współpracuje z DP.Asassello pisze:@Klafuti, jak składasz rozpiskę poprzez temat na forum to proponuje Ci byś wziął jakiś śląski,Andrzejowy standard i zaczął od razu tym grać. Przynajmniej zaoszczędzisz sobie i innym czasu na pisanie postów na forum
Zagraj na jakiś turnieju to się przekonasz co jest potrzebne.
Np. wg Szwentasa potrzebny jest smok, a wg mnie 5 DP
Pograj z kumplami nie koniecznie na turniejach. Zobaczysz co Ci się sprawdza.
Z tymi DP to chyba jakiś dowcip. Smok i DP zupełnie mnie nie przekonują. Za dużo rzeczy może pójść z nimi nie tak. DP to nie choseni, są skuteczni tylko w szarży i to jeszcze na coś z małym T, a takie występują najczęściej w hordach i pokonają DP samym staticiem. Poza tym DD i dwarfy z Mro Challenge już się cieszą. Byle co z GW przerobi takich 5 DP na papkę.
SD jaki by nie był, oberwie parę razy z katapulty czy z działa i jest po nim, a ten kto na nim siedział zostaje kolejnym celem dla kilkudziesięciu strzelców i może sobie nawet mieć warda 2+ z przerzutem, takiej salwy nie zdzierży. Poza tym jak smok dostanie z kowadła, to już sobie nie polata, pomijając inne rzeczy, które mogą go spotkać.
Co do chaneling staffa: rzeczywiście, wyjątkowo kiepski przedmiot. W jakichś pięciu próbach "na sucho" nie zrobił nic. Zwykły scroll jest lepszy, bo działa na pewno i pozwala zablokować czar niszczący pół armii, dając czas na zrobienie porządku zanim rzuci go znowu.
Z resztą z tego co czytałem przy innych rozpiskach, wynika, że HE każdy gra jak mu wygodnie i nie ma jednego, uniwersalnego szablonu budowy armii. Ktoś wziął nawet seafarer bow i mu się to sprawdza, albo jakieś małe oddziały SM i potrafi tym wygrywać. Dziękuję za cenne porady i sugestie, uwzględnię je przy robieniu kolejnej rozpiski, wypróbuję w rzeczywistości i poprawię co trzeba.
Póki co wygląda to tak:
LORD:
Archmage @ 295 pts.
Lore of Life
Level 4 [35]
Silver Wand [10]
Guardian Phoenix [25]
HERO:
Mage @ 160 pts.
High Magic
Level 2 [35]
Dispell Scroll [25]
Mage @ 175 pts.
High Magic
Level 2 [35]
Annulian Crystal [40]
Noble @ 168 pts.
Battle Standard Bearer [25]
Armour of Caledor [25]
Dawnstone [25]
Great weapon [8]
CORE:
20x First Archers @ 255 pts.
Hawkeye [10]
Standard Bearer [10]
Banner of Ethernal Flame [10]
Musician [5]
11x Archers @ 121 pts.
11x Archers @ 121 pts.
10x Spearmen @ 105 pts.
Sentinel [10]
Musician [5]
SPECIAL:
25x White Lions @ 470 pts.
FCG [30]
Banner of Sorcery [50]
Amulet of Light [15]
26x Swordmasters @ 430 pts.
FCG [30]
Potion of Foolhardiness [5] pts.
Charmed Shield [5]
RARE:
Great Eagle @ 50 pts.
Great Eagle @ 50 pts.
Jak zauważycie, że coś może tu nie zadziałać, chętnie się o tym dowiem. Jednych WL wymieniłem na SM, ponieważ doszedłem do wniosku że SM lepiej zwalczają tłumy piechoty niż WL, którzy za to bardziej nadają się do zwalczania mniej licznych, ale wytrzymalszych celów. Wolę SM niż PG, po dodaniu SM warda na 5+ mają podobną wytrzymałość, a walczą lepiej. Musi być ich tylko sensowna ilość.
SD jaki by nie był, oberwie parę razy z katapulty czy z działa i jest po nim, a ten kto na nim siedział zostaje kolejnym celem dla kilkudziesięciu strzelców i może sobie nawet mieć warda 2+ z przerzutem, takiej salwy nie zdzierży. Poza tym jak smok dostanie z kowadła, to już sobie nie polata, pomijając inne rzeczy, które mogą go spotkać.
Ja doszedłem na razie do tego, że jak wezmę jednego-dwóch z różnymi lorami prawie na pewno wylosuję jakieś bezużyteczne czary, a jak z tym samym, to nie będzie można robić kombinacji. I tak z lora elfów potrzebuję czterech czarów (ward 5+, przerzuty nietrafień, flejmy, niszczarka przedmiotów), a z life'a to przydałoby się prawie wszystko, zwłaszcza tron, zwiększanie wytrzymałości, odżywka i dwellersi. Ponieważ mało mam żołnierzy, i to w dodatku kruchych jak jajka, trzeba się skupić na tym by: przy natarciu doszli i wytrzymali jak najdłużej, a przy obronie, żeby zmiękczyć przeciwnika i poprawić zboostowanymi oddziałami.WojtuśŚ pisze:btw channeling stuff? w HE masz tyle potrzebnych arkan a ty chcesz channeling stuff! Wgl 3ch magów jest bez sensu, wszyscy już do tego doszli chyba...
Co do chaneling staffa: rzeczywiście, wyjątkowo kiepski przedmiot. W jakichś pięciu próbach "na sucho" nie zrobił nic. Zwykły scroll jest lepszy, bo działa na pewno i pozwala zablokować czar niszczący pół armii, dając czas na zrobienie porządku zanim rzuci go znowu.
Z resztą z tego co czytałem przy innych rozpiskach, wynika, że HE każdy gra jak mu wygodnie i nie ma jednego, uniwersalnego szablonu budowy armii. Ktoś wziął nawet seafarer bow i mu się to sprawdza, albo jakieś małe oddziały SM i potrafi tym wygrywać. Dziękuję za cenne porady i sugestie, uwzględnię je przy robieniu kolejnej rozpiski, wypróbuję w rzeczywistości i poprawię co trzeba.
Póki co wygląda to tak:
LORD:
Archmage @ 295 pts.
Lore of Life
Level 4 [35]
Silver Wand [10]
Guardian Phoenix [25]
HERO:
Mage @ 160 pts.
High Magic
Level 2 [35]
Dispell Scroll [25]
Mage @ 175 pts.
High Magic
Level 2 [35]
Annulian Crystal [40]
Noble @ 168 pts.
Battle Standard Bearer [25]
Armour of Caledor [25]
Dawnstone [25]
Great weapon [8]
CORE:
20x First Archers @ 255 pts.
Hawkeye [10]
Standard Bearer [10]
Banner of Ethernal Flame [10]
Musician [5]
11x Archers @ 121 pts.
11x Archers @ 121 pts.
10x Spearmen @ 105 pts.
Sentinel [10]
Musician [5]
SPECIAL:
25x White Lions @ 470 pts.
FCG [30]
Banner of Sorcery [50]
Amulet of Light [15]
26x Swordmasters @ 430 pts.
FCG [30]
Potion of Foolhardiness [5] pts.
Charmed Shield [5]
RARE:
Great Eagle @ 50 pts.
Great Eagle @ 50 pts.
Jak zauważycie, że coś może tu nie zadziałać, chętnie się o tym dowiem. Jednych WL wymieniłem na SM, ponieważ doszedłem do wniosku że SM lepiej zwalczają tłumy piechoty niż WL, którzy za to bardziej nadają się do zwalczania mniej licznych, ale wytrzymalszych celów. Wolę SM niż PG, po dodaniu SM warda na 5+ mają podobną wytrzymałość, a walczą lepiej. Musi być ich tylko sensowna ilość.
Czemu nie niszczarka?
bez sensu czempion, szybciej stracisz LoS10x Spearmen @ 105 pts.
Sentinel [10]
Musician [5]
to samo, za tego czempiona masz 2 SM26x Swordmasters @ 430 pts.
FCG [30]
Potion of Foolhardiness [5] pts.
Charmed Shield [5]
Po co Ci ward, jak cos dojdzie do arcymaga, to ward i tak mu nie pomoże Jak już, to daj sacred insance albo RoFArchmage @ 295 pts.
Lore of Life
Level 4 [35]
Silver Wand [10]
Guardian Phoenix [25]
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Też się zastanawiałem nad niszczarką, ale pomyślałem, że mam już jednego scrolla, to przyda się jeszcze coś, co jest wielorazowego użytku, zasugerowałem się tu rozpiską Furiona, który zamieścił AC jako niezbędne wyposażenie.
Czempion jest tylko po to, żeby wyrobić punkty, to właściwie różnica tylko jednego modelu i punktu, wychodzi równo 2400. Ale rzeczywiście, można wymienić.
Czempion SM został tak zrobiony, żeby w razie czego mógł zrobić underdoga, poza tym podobał mi się pomysł, żeby wyprowadzał cztery ataki z S5 przy szarży, zawsze to kilka dodatkowych punktów do CR, dwaj dodatkowi SM z tyłu tylko będą robić za wypełniacz.
U dużego maga zastanawiałem się jeszcze nad Loremaster's Cloak, chodziło o to, żeby dać mu jakąkolwiek ochronę, głównie przed snajperkami, w końcu to jednak generał, ale musiałbym wtedy zrezygnować z jeszcze jednego WL albo SM, a tego wolałbym uniknąć, to samo dotyczy RoF-a. Za to -1 do hita kosztem charmed shielda i feniksa jest warte rozpatrzenia. Przede wszystkim wolałbym go jednak gdzieś ukryć, żeby nikt go nie złapał i żeby sobie spokojnie rzucał wzmacniacze. Przetestuję oczywiście obydwie kompozycje.
Czempion jest tylko po to, żeby wyrobić punkty, to właściwie różnica tylko jednego modelu i punktu, wychodzi równo 2400. Ale rzeczywiście, można wymienić.
Czempion SM został tak zrobiony, żeby w razie czego mógł zrobić underdoga, poza tym podobał mi się pomysł, żeby wyprowadzał cztery ataki z S5 przy szarży, zawsze to kilka dodatkowych punktów do CR, dwaj dodatkowi SM z tyłu tylko będą robić za wypełniacz.
U dużego maga zastanawiałem się jeszcze nad Loremaster's Cloak, chodziło o to, żeby dać mu jakąkolwiek ochronę, głównie przed snajperkami, w końcu to jednak generał, ale musiałbym wtedy zrezygnować z jeszcze jednego WL albo SM, a tego wolałbym uniknąć, to samo dotyczy RoF-a. Za to -1 do hita kosztem charmed shielda i feniksa jest warte rozpatrzenia. Przede wszystkim wolałbym go jednak gdzieś ukryć, żeby nikt go nie złapał i żeby sobie spokojnie rzucał wzmacniacze. Przetestuję oczywiście obydwie kompozycje.
Tak szczerze to z bitew w 8ed mając sam annulian crystal i arcy maga i tak miałem taką antymagię że nic poza if praktycznie nie przechodziło. IMO lepiej zamiast ds daj Ring of fury albo Ring of corin. Tak samo ward na arcy raczej nic szczególnego nie da. Co do reszty rozpy to wygląda całkiem fajnie, chociaż wolałbym coś w stylu 30 wl + 2x10 sm lub 20 sm. I tak w swordach tylni rank się marnuje w 50% więc imo lepiej nie pchać do niego jeszcze więcej.
Proszę Cię, scroll jest zawsze zajebisty. Możliwość pewnego dispela popychaczki w oddział z magiem wart jest każdej ceny
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.