No dobrze, ale Wood Elfy nie maja 4x beast cowers i 4 seerów. Smok chaosowy na we jest faktycznie cienki, bo nie ma za bardzo w co uderzyć, same śmieciuchy. A jak na 3 kościach bede rzucal 6-7, a on na 2 kościach 11, to i tak to czy mam 5 czy 6 dispela nie zrobi za wielkiej różnicy!Aro pisze:Trikk ale pamiętasz, że w WE niema jednostki, która kosztuje tyle co Twój ziom na smoku
Magia to wielka niewiadoma - tzn częściej czar wychodzi niż nie ale różnie z tym bywa.
Czasami jest tak, że ktoś rzuca czar na 2 kościach i wali średnio 10-11 a Ty na 3 rzucasz 6-7 . W końcu to element losowy z tym, że ta cholerna magia naprawdę wpienia i trzeba się jakoś zabezpieczyć.
Ja mam w rozpisce na MB 5DD i 2DS z armiami defensywnymi 3-4magów, strzelania kupa i to cała filozofia gry takiej armii mogę mieć problemy. Jednak chroni mnie rada 13stu i mam all w... jadę do przodu a wyjadę drugą stroną
Book of secrets
Moderator: JarekK
wiesz thurion skoro jestes tak przewrazliwiony to zagraj na samym khornie
ja na 1500pkt wyciagam 8dd ale nie mam wtedy zadnego DS
swoja droga na strategikonie mialem 6DD i 2DS sojuszem chaos & krasie i w zupelnosci mi starczalo chyba ze przeciwnicy mili jeszcze od zasrania bound spelli a to juz inna bajka ( pamietajmy ze bylo 2700pkt na strone)
przyznam sie teraz ze dla mnie progiem jest 6DD i jakies DS ale to w zaleznosci od potrzeb ( chodzi mi o to ze wiem z jakimi armiami sie zmierze na np. turnieju)
ja na 1500pkt wyciagam 8dd ale nie mam wtedy zadnego DS
swoja droga na strategikonie mialem 6DD i 2DS sojuszem chaos & krasie i w zupelnosci mi starczalo chyba ze przeciwnicy mili jeszcze od zasrania bound spelli a to juz inna bajka ( pamietajmy ze bylo 2700pkt na strone)
przyznam sie teraz ze dla mnie progiem jest 6DD i jakies DS ale to w zaleznosci od potrzeb ( chodzi mi o to ze wiem z jakimi armiami sie zmierze na np. turnieju)
U mnie w klubie gdzie graja jeszcze niezbyt doswiadczeni gracze ( jakies prawie rok praktyki i to tylko w weekendy a do lesnych wrot rozpy na pale ) teraz dopiero on sie szkola ale na takiej rozpie z 8DD i 0 scrooli to przed miesiacem mialem tylko z lizakami na 2-3 magach problemy
teraz musowo zawsze jest jakis bray shaman z 2 DD chowajacy sie po lasach
ogolnie ja lubie gre na khornie i czesto gienio jak i minoski sa z pod znaku boga czaszek
z tad takie ilosci DD ale brakowalo punktow na szamana z DS
teraz jest roznie ale w wiekszosci biore te DS nijezeli wieksza ilosc DD bo gracze zrobili sie bardziej cwansi i wyszkoleni
teraz musowo zawsze jest jakis bray shaman z 2 DD chowajacy sie po lasach
ogolnie ja lubie gre na khornie i czesto gienio jak i minoski sa z pod znaku boga czaszek
z tad takie ilosci DD ale brakowalo punktow na szamana z DS
teraz jest roznie ale w wiekszosci biore te DS nijezeli wieksza ilosc DD bo gracze zrobili sie bardziej cwansi i wyszkoleni
Hmm DS to jednak podstawa Kozacko byłoby gdyby Khorne dawał dodatkowo do 1 DD te MR(1)
Meter nawet 8DD to zamało przy armiach nastawionych na magię. Jakiś wysoki rzut na czar i rozpraszać musisz nie 3 a 4 kośćmi i w pewnym momencie stwierdzasz, kurde przydałby mi się DS
Ja tam najbardziej boję się o Furie i Scremersów hehe w resztę raczej wpuszczę czar - oczywiście zależy jaki
Meter nawet 8DD to zamało przy armiach nastawionych na magię. Jakiś wysoki rzut na czar i rozpraszać musisz nie 3 a 4 kośćmi i w pewnym momencie stwierdzasz, kurde przydałby mi się DS
Ja tam najbardziej boję się o Furie i Scremersów hehe w resztę raczej wpuszczę czar - oczywiście zależy jaki
no wiesz u mnie w klubiku ostatnio zaczeli bardziej na magie stawiac wiec musowo biore DS.
swoja droga wiem o tym ze lepszy wynik przy rzucaniu to wiecej DD plynie
no ale czasy sie zmieniaja i doswiadczenie wzrasta wiec teraz dla mnie lepsze DS niz DD
swoja droga wiem o tym ze lepszy wynik przy rzucaniu to wiecej DD plynie
no ale czasy sie zmieniaja i doswiadczenie wzrasta wiec teraz dla mnie lepsze DS niz DD
A ja na poniżej 2000 mam jakieś 7-8DD i zero scrolli natomiast na 2250+ mam 6DD i zero scrolli no czasem 7DD. Starcza na luzie, ale zależy to od tego że mam różne rozpy na te punkty. Poniżej 2000 mam full khorne, powyżej smok undv i mase specjalistycznych jednostek, między innymi do polowania na magów, no i ogólnie twardszy jestem i więcej mnie, nie muszę się tak bać, coś zawsze dojedzie. Poniżej 2000 nie mogę pozwolić sobie na to żebym nie dojechał powiedzmy dwoma oddziałami, a powyżej no problem.
Przyznam, że jak odnalazłem ten temat to najpierw zgłupiałem widząc co tutaj jest napisane...
Dopiero po pewnym czasie dotarło do mnie, że mowa tutaj o starym chaosie
Jak wiadomo, Book of Secrets powoduje, że nasz heros staje się magiem 1lv z tą różnicą, że nie generuje dispel dice i ma innego miscasta.
Info z oficjalnego FAQ:
Q. Is a model with the Book of Secrets
considered a Wizard? If so, how many dice
can he use to cast a spell?
A. Yes, he counts as a Wizard. He can use up to
two dice to cast a spell in the same manner as
a Level 1 Wizard.
Bawiąc się Army builderem, zauważyłem, że po tym jak dałem exaltowi book of secrets, to udostępniły się dla niego Arcane Items i gifty dostępne tylko magom. Czy w takim razie od momentu dania naszemu pupilowi BoS możemy mu na pewno dawać arcana?
Zacząłem eksperymentować, a że jestem zainteresowany Chaosem na czystym cinczu, to wziąłem takiegoż marka dla mojego chaos lorda. Oto sprzęt/gifty jakie dostał:
Mark of Tzeentch [10]
Book of Secrets [25]
Third Eye of Tzeentch [25]
Conjoined Homunculus [20]
Power Familiar [25]
Za 105 pkt wydane na te bajery, chaos lord posiada:
- jeden czar z Fire, Shadow lub Death
- zamiast tego czaru może znać wszystkie czary innego wrogiego maga (który może być np lordem), co znacznie zwiększa ilość "znanych czarów"
- generuje 2 PD
- może dorzucić sobie D3 raz na turę (potem musi zdać głupotę, ale na LD9 nie jest to trudne)
- mark of tzeentch daje +1 do casta i kumulącego się warda 6+
Dla porównania - 100pkt kosztuje imperialny mag 2lv
Oczywiście można kombinować z innymi przedmiotami, choćby ze skull of Katam (łącznie +2 do casta)
Wyobraźcie sobie walkę przeciw DE. Kradniemy czary dowolnej sorcerce, w tym oczywiście Power of Darkness, generujące nam kości. W przypadku opcji ze skull of Katam, ten czar wychodzi nam na 2+
Co o tym sądzicie? słyszeliście, by ktoś to stosował? Jest to dozwolone?
Pozdrawiam pomioty chaosu w imieniu Sigmara
Dopiero po pewnym czasie dotarło do mnie, że mowa tutaj o starym chaosie
Jak wiadomo, Book of Secrets powoduje, że nasz heros staje się magiem 1lv z tą różnicą, że nie generuje dispel dice i ma innego miscasta.
Info z oficjalnego FAQ:
Q. Is a model with the Book of Secrets
considered a Wizard? If so, how many dice
can he use to cast a spell?
A. Yes, he counts as a Wizard. He can use up to
two dice to cast a spell in the same manner as
a Level 1 Wizard.
Bawiąc się Army builderem, zauważyłem, że po tym jak dałem exaltowi book of secrets, to udostępniły się dla niego Arcane Items i gifty dostępne tylko magom. Czy w takim razie od momentu dania naszemu pupilowi BoS możemy mu na pewno dawać arcana?
Zacząłem eksperymentować, a że jestem zainteresowany Chaosem na czystym cinczu, to wziąłem takiegoż marka dla mojego chaos lorda. Oto sprzęt/gifty jakie dostał:
Mark of Tzeentch [10]
Book of Secrets [25]
Third Eye of Tzeentch [25]
Conjoined Homunculus [20]
Power Familiar [25]
Za 105 pkt wydane na te bajery, chaos lord posiada:
- jeden czar z Fire, Shadow lub Death
- zamiast tego czaru może znać wszystkie czary innego wrogiego maga (który może być np lordem), co znacznie zwiększa ilość "znanych czarów"
- generuje 2 PD
- może dorzucić sobie D3 raz na turę (potem musi zdać głupotę, ale na LD9 nie jest to trudne)
- mark of tzeentch daje +1 do casta i kumulącego się warda 6+
Dla porównania - 100pkt kosztuje imperialny mag 2lv
Oczywiście można kombinować z innymi przedmiotami, choćby ze skull of Katam (łącznie +2 do casta)
Wyobraźcie sobie walkę przeciw DE. Kradniemy czary dowolnej sorcerce, w tym oczywiście Power of Darkness, generujące nam kości. W przypadku opcji ze skull of Katam, ten czar wychodzi nam na 2+
Co o tym sądzicie? słyszeliście, by ktoś to stosował? Jest to dozwolone?
Pozdrawiam pomioty chaosu w imieniu Sigmara
No i po co taki lord? Do walki sie nie nadaje bo sejw na 2+/ward 6+ i wciagnie go byle co... Zna 1 czar (pocisk) i nie ratuje go third eye of tzeentch, bo moze wykorzystac gora 4 kosci na ture (w tym 3 na jeden czar). To juz lepiej power familiara komus innemu a jemu spell familiara!
Cala ta zabawa kosztuje niemalze tyle co w pelni wypasiony teczowy duzy mag. Wiec po co? Chodzi o Ld?
No i zaden czar nie wyjdzie na 2+ FYI.
Cala ta zabawa kosztuje niemalze tyle co w pelni wypasiony teczowy duzy mag. Wiec po co? Chodzi o Ld?
No i zaden czar nie wyjdzie na 2+ FYI.
Szymon94:
Rozumiem, że to jakieś spostrzeżenie? Bo ja nic nie pisałem o DD.
3 kości? jest 1lv - może max 2óch użyć.
To co napisałem u góry to propozycja jak przemienić naszego misia w całkiem fajnego maga. Każdy może sobie dysponować sprzętem i wierzchowcami jak chce. (w mojej wersji pozostało jeszcze 50 pkt na sprzęt magiczny, np Chaos Rune sword).
Stwierdzenia o lordzie chaosu "Do walki sie nie nadaje" nie skomentuję...
Rozumiem, że to jakieś spostrzeżenie? Bo ja nic nie pisałem o DD.
Nie wiem skąd wziął Ci się save 2+?!?!yedee pisze:No i po co taki lord? Do walki sie nie nadaje bo sejw na 2+/ward 6+ i wciagnie go byle co... Zna 1 czar (pocisk) i nie ratuje go third eye of tzeentch, bo moze wykorzystac gora 4 kosci na ture (w tym 3 na jeden czar). To juz lepiej power familiara komus innemu a jemu spell familiara!
Cala ta zabawa kosztuje niemalze tyle co w pelni wypasiony teczowy duzy mag. Wiec po co? Chodzi o Ld?
No i zaden czar nie wyjdzie na 2+ FYI.
3 kości? jest 1lv - może max 2óch użyć.
To co napisałem u góry to propozycja jak przemienić naszego misia w całkiem fajnego maga. Każdy może sobie dysponować sprzętem i wierzchowcami jak chce. (w mojej wersji pozostało jeszcze 50 pkt na sprzęt magiczny, np Chaos Rune sword).
Stwierdzenia o lordzie chaosu "Do walki sie nie nadaje" nie skomentuję...
proste, dobry z niego klepacz tylko właśnie nie za bardzo jest mu co dać i chyba lepiej jednak mieć pod smokiem troszkę słabszego klepacza ale za to zdolniejszego czarodzieja. combo jest ciekawe i można powiedzieć przynajmniej dla mnie że nowatorskie ale niestety niezbyt mocne
- dziekanotr
- Wodzirej
- Posty: 716
- Lokalizacja: Warszawa
kombo spoko ale czy wogole jest to mozliwe ze mozna mu te arcany dawac?
To prawda, combo bardziej do zabawy z kumplami
Za resztę pkt dałem lordowi słomę, talisman of protection i enchanted shield, wsadziłem na daemonic steed.
Wtedy dodatkowo budzi feara, ma 5 ataków z siłą 6 i 2 ataki z siłą 5 z dołu.
Jeśli chodzi o jego żywotność, to ma wytrzymałość 5, 3 woundy, 1+ AS i 5+ WS, moim zdaniem nie tak źle, szczególnie jeśli ktoś nie chce grać na smoku.
dziekanator:
Z logicznego punktu widzenia to jest możliwe, bo postać staje się magiem. Ale jak wiadomo wiele zasad napisanych przez GW nie mają nic wspólnego z logiką.
Za resztę pkt dałem lordowi słomę, talisman of protection i enchanted shield, wsadziłem na daemonic steed.
Wtedy dodatkowo budzi feara, ma 5 ataków z siłą 6 i 2 ataki z siłą 5 z dołu.
Jeśli chodzi o jego żywotność, to ma wytrzymałość 5, 3 woundy, 1+ AS i 5+ WS, moim zdaniem nie tak źle, szczególnie jeśli ktoś nie chce grać na smoku.
dziekanator:
Z logicznego punktu widzenia to jest możliwe, bo postać staje się magiem. Ale jak wiadomo wiele zasad napisanych przez GW nie mają nic wspólnego z logiką.
Nie, nie przypadkiem , on może tyle wydać...
A propo - czy można czy nie można,
W army booku(mam nadzieję, że mam aktualną wersję) jest napisane przy giftach, które dałem swojemu magowi "Sorcerers only" - to chyba dyskwalifikuje gifty... co innego, gdyby było napisane "Wizards only".
Arcane items - tutaj też trzeba uważać, niektóre przedmioty też mają w opisie słowo "Sorcerers". Tak więc możemy dać Infernal puppet naszemu lordowi, ale nigdy go nie użyje
A propo - czy można czy nie można,
W army booku(mam nadzieję, że mam aktualną wersję) jest napisane przy giftach, które dałem swojemu magowi "Sorcerers only" - to chyba dyskwalifikuje gifty... co innego, gdyby było napisane "Wizards only".
Arcane items - tutaj też trzeba uważać, niektóre przedmioty też mają w opisie słowo "Sorcerers". Tak więc możemy dać Infernal puppet naszemu lordowi, ale nigdy go nie użyje