Tak, a wniosek z tego taki, że posiada bok/tył/przód. Co lepsze uświadomili mi to sędziowie z zagranicy. Uczę się całe życieAndrzej pisze:Chyba chodzi o to, że nie ma bonusu za bok/tył
8 edycja - Pytania 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja - Pytania 3
Zacytuję moją wypowiedź z podforum O&G, bo rozgorzała tam niezła dyskusja, a przydałaby się odpowiedź kogoś o odpowiednich kompetencjach 
Działa czy nie?Mam chyba najbardziej chory pomysł w historii WFB:
Night Goblin Squig Herd - zasada Squigs Go Wild nie mówi, że w oddziale muszą pozostać jakiekolwiek squigi, aby były wypłacane hity, mówi tylko o dodatkowych hitach za każde 5, które przeżyje. Dodatkowo w rozdziale o tworzeniu armii w Night Goblin Squig Herd nie ma napisane, że oddział musi mieć jakiegokolwiek squiga. Czy zatem można za 30 punktów wziąć samobójczy oddział 10 poganiaczy w kresce jako odginaczka, która dodatkowo może potencjalnie wybić parę jednostek wroga?
Ten pomysł jest tak PG i przeciwny duchowi grania zielonymi, że mam nadzieję, że ktoś pokaże mi jakąś dziurę w tym misternym planie![]()
Czy Generał/BSB stojacy na górce dostaje +6' do zasiegu?
GarG
GarG
xYz
zasięgu szarży? 
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Pewnie nie, bo bez względu na to jak wysoka jest ta górka to raczej nie daje zasady large target.Gremlin pisze:Czy Generał/BSB stojacy na górce dostaje +6' do zasiegu?
GarG
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
skąd to pytanie w ogóle
w RB jest jasno napisane kiedy jest 18"
BSB na dach Watchtower'a wstawić to re-roll byłby na całym stole może
BSB na dach Watchtower'a wstawić to re-roll byłby na całym stole może
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
witam,
1. jak wygląda sytuacja przy czarze Wind Blast gdy popchniemy oddział przeciwnika w jego oddział lataczy- czy latacze dostają też dodatkowe d6 s4 z atrybutu?
2. mamy combat, walimy po inicjatywie. w Combacie jest oddział z dwurakami, a w środku zwykły bohater. przeciwnik wali z wyższą inicjatywą, zabija mi bohatera - czy w tym samym combacie zwykły gościu z dwurakiem zastępuje bohatera i wykonuje swoje ataki?
3. Strzelam cannonem w smoka. Zabijam dół, lord żyje dalej - czy kula leci dalej, czy zostaje na lordzie?
pozdrawiam
1. jak wygląda sytuacja przy czarze Wind Blast gdy popchniemy oddział przeciwnika w jego oddział lataczy- czy latacze dostają też dodatkowe d6 s4 z atrybutu?
2. mamy combat, walimy po inicjatywie. w Combacie jest oddział z dwurakami, a w środku zwykły bohater. przeciwnik wali z wyższą inicjatywą, zabija mi bohatera - czy w tym samym combacie zwykły gościu z dwurakiem zastępuje bohatera i wykonuje swoje ataki?
3. Strzelam cannonem w smoka. Zabijam dół, lord żyje dalej - czy kula leci dalej, czy zostaje na lordzie?
pozdrawiam
1. Czy manglera można puścić/wycelować przez oddział, który jest związany walką? (jeszcze zanim ma random movement)
2. Czy gobliński szaman dodaje swoją kość do bound spelli?
3. Czy jeśli oddział szarżował, a powstała taka sytuacja, że przed swoimi atakami został wyłączony z walki z powodu niemożliwości dosunięcia, to czy może overrunować?
2. Czy gobliński szaman dodaje swoją kość do bound spelli?
3. Czy jeśli oddział szarżował, a powstała taka sytuacja, że przed swoimi atakami został wyłączony z walki z powodu niemożliwości dosunięcia, to czy może overrunować?
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
Jak najbardziej, w końcu w momencie w którym ma bić jest w b2b z przeciwnikiem.Pająk pisze: 2. mamy combat, walimy po inicjatywie. w Combacie jest oddział z dwurakami, a w środku zwykły bohater. przeciwnik wali z wyższą inicjatywą, zabija mi bohatera - czy w tym samym combacie zwykły gościu z dwurakiem zastępuje bohatera i wykonuje swoje ataki?
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
1. nie, bo nie jest to cel czaru.Pająk pisze:witam,
1. jak wygląda sytuacja przy czarze Wind Blast gdy popchniemy oddział przeciwnika w jego oddział lataczy- czy latacze dostają też dodatkowe d6 s4 z atrybutu?
2. mamy combat, walimy po inicjatywie. w Combacie jest oddział z dwurakami, a w środku zwykły bohater. przeciwnik wali z wyższą inicjatywą, zabija mi bohatera - czy w tym samym combacie zwykły gościu z dwurakiem zastępuje bohatera i wykonuje swoje ataki?
3. Strzelam cannonem w smoka. Zabijam dół, lord żyje dalej - czy kula leci dalej, czy zostaje na lordzie?
pozdrawiam
2. tak
3. nie leci dalej. strona 105 i 113.
1. W zasadach nic nie ma że nie można go pakować w oddziały walczące więc może przebiec przez walczących. Co więcej (jeszcze przed random movement) może przebiec przez swoich - to już jest zapisane w zasadach że może wpaść w swoich po czym już się losuje jak się porusza.Afro pisze:1. Czy manglera można puścić/wycelować przez oddział, który jest związany walką? (jeszcze zanim ma random movement)
2. Czy gobliński szaman dodaje swoją kość do bound spelli?
2. Rzucając bound spells nie korzysta się z żadnych modyfikatorów (z grzybami włącznie) z których się normalnie korzysta rzucając czary- RB p. 37
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
jes thełm który przerzuca udane to wound rolls - czy działa ze snajperkami z death? (analogia do hagtree fetisha)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
chyba ze Snajperką "Fate of Bjuna" inne nie mają rzucania to wound, czar rani na 2+-Qc- pisze:jes thełm który przerzuca udane to wound rolls - czy działa ze snajperkami z death? (analogia do hagtree fetisha)
Trickster Helm przerzuca to wound to wordingowo powinno działać
Wendigo pisze:Czy unit na którego został rzucony czar z heavena podlega jego atrybutowi (dostaje hity) jeśli tylko jeden model w nim jest latający?
imo celem jest cały oddział, jak ma zasadę to obrywa z atrybutu, dołączona postać z zasadą fly nie jest celem czaru, to nie snajperenemy flying unit or a model with fly special rule
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
imo nieWendigo pisze:Czy unit na którego został rzucony czar z heavena podlega jego atrybutowi (dostaje hity) jeśli tylko jeden model w nim jest latający?
snajperka na siłe wounduje identycznie jak na T
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Przecież abomka nie wheeluje, tylko pivotuje przed ruchem.
@Klops
z uściśleń:

Wymiary w milimetrach.
pozdrawiam
Furion
z uściśleń:
Random Movement a szarża
Kierunek i zasięg szarży oddziałów z random movement (RM) wyznaczamy przed pivotem. Jak w wyznaczonym kierunku i następnie kulniętym zasięgu jest wróg, następuje szarża i oddział może wejść w 1 cal od impasów i innych oddziałów, może to zrobić również virtualnym pivotem. Jeżeli w wyznaczonym kierunku i kulniętym zasięgu nie ma wroga, oddział wykonuje zwykły ruch, który zgodnie z zasadami kończy się w 1 calu od oddziałów i impasów. W przypadku jeżeli wskazany kierunek wymagał wykonania pivota który jest legalny tylko w szarży (musi wejść poniżej 1 cala z oddziałem/impasem), a w zwykłym ruchu już nie, RM pivotuje się najmocniej jak może by zachować 1' apart i kończy swój ruch.

Wymiary w milimetrach.
pozdrawiam
Furion
