8 edycja - Pytania 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Re: 8 edycja - Pytania 3

Post autor: Lidder »

Andrzej pisze:Chyba chodzi o to, że nie ma bonusu za bok/tył
Tak, a wniosek z tego taki, że posiada bok/tył/przód. Co lepsze uświadomili mi to sędziowie z zagranicy. Uczę się całe życie ;)

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Zacytuję moją wypowiedź z podforum O&G, bo rozgorzała tam niezła dyskusja, a przydałaby się odpowiedź kogoś o odpowiednich kompetencjach ;)
Mam chyba najbardziej chory pomysł w historii WFB:

Night Goblin Squig Herd - zasada Squigs Go Wild nie mówi, że w oddziale muszą pozostać jakiekolwiek squigi, aby były wypłacane hity, mówi tylko o dodatkowych hitach za każde 5, które przeżyje. Dodatkowo w rozdziale o tworzeniu armii w Night Goblin Squig Herd nie ma napisane, że oddział musi mieć jakiegokolwiek squiga. Czy zatem można za 30 punktów wziąć samobójczy oddział 10 poganiaczy w kresce jako odginaczka, która dodatkowo może potencjalnie wybić parę jednostek wroga?

Ten pomysł jest tak PG i przeciwny duchowi grania zielonymi, że mam nadzieję, że ktoś pokaże mi jakąś dziurę w tym misternym planie ;)
Działa czy nie?

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

Czy Generał/BSB stojacy na górce dostaje +6' do zasiegu?

GarG
xYz

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

zasięgu szarży? :D
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Gremlin pisze:Czy Generał/BSB stojacy na górce dostaje +6' do zasiegu?

GarG
Pewnie nie, bo bez względu na to jak wysoka jest ta górka to raczej nie daje zasady large target.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

nie dostaje
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

skąd to pytanie w ogóle :) w RB jest jasno napisane kiedy jest 18"
BSB na dach Watchtower'a wstawić to re-roll byłby na całym stole może
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Gucio
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: Gucio »

@szeszej. Według mnie nie bo masz zasade, ze "squig herd consists of BOTH squigs & herders" jesli dasz choc jednego squiga to sadze ze nie powinno byc problemu. Oplacalnosc tego rozwiazania to drugi problem.

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

witam,

1. jak wygląda sytuacja przy czarze Wind Blast gdy popchniemy oddział przeciwnika w jego oddział lataczy- czy latacze dostają też dodatkowe d6 s4 z atrybutu?

2. mamy combat, walimy po inicjatywie. w Combacie jest oddział z dwurakami, a w środku zwykły bohater. przeciwnik wali z wyższą inicjatywą, zabija mi bohatera - czy w tym samym combacie zwykły gościu z dwurakiem zastępuje bohatera i wykonuje swoje ataki?

3. Strzelam cannonem w smoka. Zabijam dół, lord żyje dalej - czy kula leci dalej, czy zostaje na lordzie?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

1. Czy manglera można puścić/wycelować przez oddział, który jest związany walką? (jeszcze zanim ma random movement)
2. Czy gobliński szaman dodaje swoją kość do bound spelli?
3. Czy jeśli oddział szarżował, a powstała taka sytuacja, że przed swoimi atakami został wyłączony z walki z powodu niemożliwości dosunięcia, to czy może overrunować?
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Pająk pisze: 2. mamy combat, walimy po inicjatywie. w Combacie jest oddział z dwurakami, a w środku zwykły bohater. przeciwnik wali z wyższą inicjatywą, zabija mi bohatera - czy w tym samym combacie zwykły gościu z dwurakiem zastępuje bohatera i wykonuje swoje ataki?
Jak najbardziej, w końcu w momencie w którym ma bić jest w b2b z przeciwnikiem.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Pająk pisze:witam,

1. jak wygląda sytuacja przy czarze Wind Blast gdy popchniemy oddział przeciwnika w jego oddział lataczy- czy latacze dostają też dodatkowe d6 s4 z atrybutu?

2. mamy combat, walimy po inicjatywie. w Combacie jest oddział z dwurakami, a w środku zwykły bohater. przeciwnik wali z wyższą inicjatywą, zabija mi bohatera - czy w tym samym combacie zwykły gościu z dwurakiem zastępuje bohatera i wykonuje swoje ataki?

3. Strzelam cannonem w smoka. Zabijam dół, lord żyje dalej - czy kula leci dalej, czy zostaje na lordzie?

pozdrawiam
1. nie, bo nie jest to cel czaru.
2. tak
3. nie leci dalej. strona 105 i 113.

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Afro pisze:1. Czy manglera można puścić/wycelować przez oddział, który jest związany walką? (jeszcze zanim ma random movement)
2. Czy gobliński szaman dodaje swoją kość do bound spelli?
1. W zasadach nic nie ma że nie można go pakować w oddziały walczące więc może przebiec przez walczących. Co więcej (jeszcze przed random movement) może przebiec przez swoich - to już jest zapisane w zasadach że może wpaść w swoich po czym już się losuje jak się porusza.
2. Rzucając bound spells nie korzysta się z żadnych modyfikatorów (z grzybami włącznie) z których się normalnie korzysta rzucając czary- RB p. 37
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

jes thełm który przerzuca udane to wound rolls - czy działa ze snajperkami z death? (analogia do hagtree fetisha)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Gucio
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: Gucio »

Czy unit na którego został rzucony czar z heavena podlega jego atrybutowi (dostaje hity) jeśli tylko jeden model w nim jest latający?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

-Qc- pisze:jes thełm który przerzuca udane to wound rolls - czy działa ze snajperkami z death? (analogia do hagtree fetisha)
chyba ze Snajperką "Fate of Bjuna" inne nie mają rzucania to wound, czar rani na 2+
Trickster Helm przerzuca to wound to wordingowo powinno działać :)
Wendigo pisze:Czy unit na którego został rzucony czar z heavena podlega jego atrybutowi (dostaje hity) jeśli tylko jeden model w nim jest latający?
enemy flying unit or a model with fly special rule
imo celem jest cały oddział, jak ma zasadę to obrywa z atrybutu, dołączona postać z zasadą fly nie jest celem czaru, to nie snajper
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Wendigo pisze:Czy unit na którego został rzucony czar z heavena podlega jego atrybutowi (dostaje hity) jeśli tylko jeden model w nim jest latający?
imo nie

snajperka na siłe wounduje identycznie jak na T
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

Czy da się odgiąć skutecznie abomkę, hodzi o coś takiego


:D :D :D
:D :D :D
:D :D :D
:D :D :D
:D :D :D
__ :evil:
__ :evil:

stoję oddziałem w kresce w abomce tak że przy wheelu we mnie wpada czy jest szarża czy nie, proszę o uzasadnienie w zasadach

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Przecież abomka nie wheeluje, tylko pivotuje przed ruchem.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

@Klops

z uściśleń:
Random Movement a szarża
Kierunek i zasięg szarży oddziałów z random movement (RM) wyznaczamy przed pivotem. Jak w wyznaczonym kierunku i następnie kulniętym zasięgu jest wróg, następuje szarża i oddział może wejść w 1 cal od impasów i innych oddziałów, może to zrobić również virtualnym pivotem. Jeżeli w wyznaczonym kierunku i kulniętym zasięgu nie ma wroga, oddział wykonuje zwykły ruch, który zgodnie z zasadami kończy się w 1 calu od oddziałów i impasów. W przypadku jeżeli wskazany kierunek wymagał wykonania pivota który jest legalny tylko w szarży (musi wejść poniżej 1 cala z oddziałem/impasem), a w zwykłym ruchu już nie, RM pivotuje się najmocniej jak może by zachować 1' apart i kończy swój ruch.
Obrazek

Wymiary w milimetrach.

pozdrawiam
Furion

Zablokowany