Czym bić Vampira ?
Moderator: Kołata
Re: Czym bić Vampira ?
Grimgor moze poskładać takiego wampirka: 5 atakow z przerzutami na trafienie sila 8 nawet 7 jest na 2+, save na 3+ po odjeciu sily oraz ward 4+ vampir zostaje bez armor save jedynie regenka
..."W świątyni dumania wolę jednak ambitniejsze dzieła. Właściwości żelu do golenia, skład proszku do prania, zalety odplamiacza. Słowem, a w zasadzie trzema: klasyka toaletowego gatunku"
@Golonka
trochę zagalopowałeś albo mówisz o Strigoju albo o zwykłym Lordzie
ale fakt Golonka dobrze mówi, przeliczcie sobie co można mu zrobić a co nie, bo takie gdybanie w praktyce się nie sprawdzi
trochę zagalopowałeś albo mówisz o Strigoju albo o zwykłym Lordzie
Strigoi ma regenę 5+ ale nie może wziąć zbroi, czyli nie ma armour save w ogóle, natomiast Lord może mieć save 3+ ale dalej może mieć tylko ward 4+ (bo na 2 Mortisy to bym nie liczył )wamp na dodatek ma enchanted shielda czyli sava na 3 i regene na 5.
ale fakt Golonka dobrze mówi, przeliczcie sobie co można mu zrobić a co nie, bo takie gdybanie w praktyce się nie sprawdzi
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Nie do końca. Bazuję na buildzie Gąsiora z seed of rebirth. Za 10 punktów regena na 6 podnoszona przez mortis do 5. Całkiem niezły zakup jak dla mnie. Więc jest i save na 3 i ward na 5. Co do Pająka to pisałem, że ma szanse to zrobić. A nie ginie gdyż ma 8 woundów czyli za dużo jak na jedną turę. Więc waląc swoje 8 ataków z posionem w tym jeden z d6 woundów ma jakieś tam szanse na to. Nie mówię, że duże. Co do opcji zabicia tego z maszyn, stopy, manglerów i fanatyków. Obecnie w rozpie mam 9 fanioli, 2 manglery, 4 maszyny i dwóch magów. I owszem jestem w stanie w czasie jednej tury zmaksymalizować ostrzał magię i resztę na jednym oddziale uprzednio przez coś zmiękczonym do stanu 5 kolesi i wampira. I mam na to większe szanse niż przez jakikolwiek CC. Ale skoro do rozmowy wszedł argument o Grimgrorze to chyba można ją zakończyć. Skoro uważacie, że kolo którego wystawić nie możecie mający 5 ataków i trafiający na 4 plus z rellorem jest w stanie wtubić statystycznie 3 woundy w tego ziutka to spoko. 2 Jasne, trzech raczej nie ma szans. Tyle. Skończmy panowie, bo to ani konstruktywne, ani sensowne wykłócać się o tego typu sprawy.
Furion pisze:No, becouse no.@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
udko z krasnoluda dla tego warbossa:)
a no to widzisz przedmiocie 6+ regena nie pomyślałem
a no to widzisz przedmiocie 6+ regena nie pomyślałem
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
VCty to zdecydowanie najgorszy pairing dla orasów. Lord jest problemem, ale chyba nie na długo (mają go znerfić w nowym AR). W chwili obecnej jedyną opcją na klocek ghuli i tego pana są: odginaczki. Nie ma żadnych szans w bezpośrednim starciu. Raz udało mi się pełnymi sawadżami ścisnąc taki unit do 0 w szarży, ale to był raczej wyraz rozpaczy. Niestety z wampirami wiele orkowych zabawek traci cały swój potencjał. VC w chwili obecnej to nie tylko lord z ghulami, ale też duże pany, wiadra zombie, baty, czy dzięki nowemu faqu, też banshee.
Trzeba poczekać na nowy AR, bo ze sprawdzonych źródeł ( ) wiem, że orki mają dostać jakieś nowe boosty. Ja najbardziej bym się cieszył z magicznej szmaty na savadżach. 10 ld brzmi syto:)
Trzeba poczekać na nowy AR, bo ze sprawdzonych źródeł ( ) wiem, że orki mają dostać jakieś nowe boosty. Ja najbardziej bym się cieszył z magicznej szmaty na savadżach. 10 ld brzmi syto:)
heh nie wiem czy fakt, że Orki mają problem z VC jest wystarczający by mówić o cięciu Lorda, zwłaszcza, że i tak jest ograniczenie na Red Fury i Quickblood
brakuje tylko by Lord nie mógł w żadnym momencie gry siły większej jak 6 na wypasie
brakuje tylko by Lord nie mógł w żadnym momencie gry siły większej jak 6 na wypasie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14648
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Blady tez ma potencjal mu dowalic. I krol na tarczy z redukcja sily.
Jestem w stanie od ręki pokazać z 5 herosów, którzy składają takiego wampira. Mowie ogolnie a nie w orkach. Orkasy nie maja na niego odpowiedzi, choc jest kilka kombinacji, ktore moga sprawic, ze pan nie bedzie sie czul zbyt pewnie. Sam fakt walki z oddziałem Trolli jest dla niego wielka niewiadomą. Optymalnie, jak dostawią się do niego 4 Trolle (np. z 10/12). Ile ich moze zabić? Z jednego? Sam dostanie z dwie rany (4 womity) i zostaje pytanie, czy bedzie druga tura walki....Jak bedzie, wtedy wampirek ma mokro.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14648
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
To pokazuj, ciekaw jestem. Mowimy o wariancie Giant Blade, OTS, regenka 5+, enchanted shield. W imperium i w wocu nie ma na niego zadnej kontry.bless pisze:Jestem w stanie od ręki pokazać z 5 herosów, którzy składają takiego wampira.
I mowimy o lordach, ktorzy sa realnie grywalni, a nie skladani wylacznie pod ten kombat.
tak na szybko to Lord bretoński z ASFem i HKB, choć Imo akurat bohaterowie mają z nim problem. On się boi wszelkich KBków, oddziałów z regenką i pierdolnięciem – Abomka, Trolle. Można go też posypać ubijając po prostu ghoule wokół (sprawdzone) jakąś kanapką
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Też jestem ciekaw. Często taki wampir ma jeszcze przerzuty wardów w btb. Lord bretoński? No, chyba, że klepnie tego kbka z 4 ataków bez rerolli, inaczej to jakiś bezsensowny combat.
Trolle w ghulach z tym panem to imo stracone trolle.
Trolle w ghulach z tym panem to imo stracone trolle.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2012, o 14:56 przez Dastor, łącznie zmieniany 1 raz.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14648
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Dokladnie, przy takim mysleniu WH i shadow dawaliby autowina vs VC :]
Moj Treeman Ancient (hity na 6+ w pojedynku). Gralem takim herosem na turnieju w sobote i planuje grac dalej. Nie jest zlozony tylko na ten kombat.
Lord VC, ktorego wystawialem w armii kawaleryjskiej: Koń z bardingiem, HA, Shield, Nightshroud, SoM, The other Trickster's Shard, Dawnstone,QuickBlood, RedFury.
Lord WE na smoku Tutajca: netlingi, korona, ward 2+ na ostatnią ranę, dwurak
Papa Nurgle z Baleswordem.
Dwarf Lord - Gromril Armour; Shield; Shieldbearers, Rune of Cleaving, Master Rune of Steel, Rune of Resistance + jakies dopaki za 30pk (np. kolejny bonus do sily lub plonace ataki)
Dwóch pierwszych składa wampirzego generała na 99% a trzech pozostałych ma to jakies 85%. IMHO dość, by wampir stał daleko.
Lord VC, ktorego wystawialem w armii kawaleryjskiej: Koń z bardingiem, HA, Shield, Nightshroud, SoM, The other Trickster's Shard, Dawnstone,QuickBlood, RedFury.
Lord WE na smoku Tutajca: netlingi, korona, ward 2+ na ostatnią ranę, dwurak
Papa Nurgle z Baleswordem.
Dwarf Lord - Gromril Armour; Shield; Shieldbearers, Rune of Cleaving, Master Rune of Steel, Rune of Resistance + jakies dopaki za 30pk (np. kolejny bonus do sily lub plonace ataki)
Dwóch pierwszych składa wampirzego generała na 99% a trzech pozostałych ma to jakies 85%. IMHO dość, by wampir stał daleko.
Jeszcze saurus oldblood kowboj AS1+, WS4+, -1 to hit w CC, the other trickster shard. Sam z siebie ma spore szanse, z pomocą jednej głupiej zerówki z heavena już robi wielką różnicę.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Obawiam się, że to:
Na papierze - jasne, chłopaki dają radę, ale jak spojrzeć na problem w kontekście euro to nagle okazuje się, że oba warianty przedstawione przez moich znamienitych przedmówców raczej nie mieszczą się z kowadłem. Co w pewien sposób utrudnia wprowadzenie takiego króla do walki z wampirem. Abstrahuję przy tym zupełnie od kwestii optymalizacji rozpiski, ale osobiście nie słyszałem o armii kraśków bez kowadła a za to z królem, która w Polsce robiłaby wyniki. Choć może słuchałem nie tam gdzie trzeba.
Po prostu dobrze ułożony wampir klepacz nie ma zbyt wielu naturalnych wrogów w obecnej edycji i przychyliłbym się do opinii Golonki, że mimo wszystko graczom O&G bezpieczniej jest spróbować gościa wyskubać poza fazą cc.
i to:bless pisze:(...)Dwarf Lord - Gromril Armour; Shield; Shieldbearers, Rune of Cleaving, Master Rune of Steel, Rune of Resistance + jakies dopaki za 30pk (np. kolejny bonus do sily lub plonace ataki)(...)
to tylko teoria.swieta_barbara pisze:(...)I krol na tarczy z redukcja sily.
Na papierze - jasne, chłopaki dają radę, ale jak spojrzeć na problem w kontekście euro to nagle okazuje się, że oba warianty przedstawione przez moich znamienitych przedmówców raczej nie mieszczą się z kowadłem. Co w pewien sposób utrudnia wprowadzenie takiego króla do walki z wampirem. Abstrahuję przy tym zupełnie od kwestii optymalizacji rozpiski, ale osobiście nie słyszałem o armii kraśków bez kowadła a za to z królem, która w Polsce robiłaby wyniki. Choć może słuchałem nie tam gdzie trzeba.
Po prostu dobrze ułożony wampir klepacz nie ma zbyt wielu naturalnych wrogów w obecnej edycji i przychyliłbym się do opinii Golonki, że mimo wszystko graczom O&G bezpieczniej jest spróbować gościa wyskubać poza fazą cc.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.
To co mnie przeraża to fakt, że paru graczy z poza forum dołączyło się do najbardziej bezsensownego tematu jaki tu widziałem. Gratuluje
Podsumowując moich przedmówców to wszystkie niegrywalne duże stwory w grze zabijają Vampa plus ryzykując 1/2 szansy można tam wbić lorda Bretońskiego który owszem może i zabije, ale następnie zginie.
BTW Każda dobra armia krasi ma w sobie i kowadło i króla na tarczy. Dla przykładu stosują to takie plewy jak kudłaty itp. Kwestią jest tylko i wyłącznie zdobycie punktów na runkę za 50. Ale się bez wątpienia da. A biorąc pod uwagę swojego rodzaju problem, jaki mogą mieć VC z Krasiami nie jest bezsensownym wystawianie króla za jakieś 230 punktów z savem 1 z przerzutem i obniżeniem siły do 5.
Podsumowując moich przedmówców to wszystkie niegrywalne duże stwory w grze zabijają Vampa plus ryzykując 1/2 szansy można tam wbić lorda Bretońskiego który owszem może i zabije, ale następnie zginie.
BTW Każda dobra armia krasi ma w sobie i kowadło i króla na tarczy. Dla przykładu stosują to takie plewy jak kudłaty itp. Kwestią jest tylko i wyłącznie zdobycie punktów na runkę za 50. Ale się bez wątpienia da. A biorąc pod uwagę swojego rodzaju problem, jaki mogą mieć VC z Krasiami nie jest bezsensownym wystawianie króla za jakieś 230 punktów z savem 1 z przerzutem i obniżeniem siły do 5.
Furion pisze:No, becouse no.@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?