Underdog units
Re: Underdog units
Do SK dorzuciłbym:
Absolutnie niewystawialne: catapulta, jezzaile, doom flayer, ratling gun
Słabo wystawialne: night runners, PCB, globadierzy, warpfire thrower, poisoned wind mortar, chieftain-nie-bsb
Absolutnie niewystawialne: catapulta, jezzaile, doom flayer, ratling gun
Słabo wystawialne: night runners, PCB, globadierzy, warpfire thrower, poisoned wind mortar, chieftain-nie-bsb
aa wiecie, że każdy taki post
aaaa ja bym to skreślił i to dodał jest bez sensu?
aaaa ja bym to skreślił i to dodał jest bez sensu?
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW

Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych
Serio? Moja rozpiska polega niemal wyłącznie na tych modelach, a jakoś daje radę, powiem więcej, można nią powalczyć bez problemu z woch; doch; O&G i innymi dziwactwami.Hoax pisze:Do SK dorzuciłbym:
Słabo wystawialne: night runners, PCB, globadierzy, chieftain-nie-bsb
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Miejcie na uwadze, ze mówimy o limicie 1200pkt, to zmienia nieco przydatnosc oraz wystawialnosć jednostek.
Pomyślcie czego np nie da się zmieścić w rozpisce.
Wykreślam Gnoblary i Hagę.
Prawdopodobnie dodam muszkieterów, tylko musze wczytac sie jeszcze w podręcznik EMP.
Czy ktoś jeszcze moze wypowiedziec się o SK?
Pomyślcie czego np nie da się zmieścić w rozpisce.
Wykreślam Gnoblary i Hagę.
Prawdopodobnie dodam muszkieterów, tylko musze wczytac sie jeszcze w podręcznik EMP.
Czy ktoś jeszcze moze wypowiedziec się o SK?
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."


Do brety możesz dodać jeszcze errantów (impetus ich skreśla ) i chłopów na koniach. (są za drodzy)
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
obvious troll is obvious 

SzerszeniKordelas pisze:Z gniazdem trzmieli

M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
Yeoman to nie do końca chłopchłopów na koniach



Chłopska Bretka

- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Ogólnym underdogiem zawsze są włócznie na piechocie - prawie się ich nie widuje w żadnych rozpach; brakuje im jakiejś solidnej zasady typu negowanie Asv za bycie na koniku/barding (może w 9 ed...).
VC:
W core'ach szkielety są kiepskie - wybór stosowany, kiedy ETC lub stan posiadanych modeli uniemożliwia więcej zombie.
W rare'ach wystawiane są terrory i mortis, wszystko inne rzadko - warghulf, cairny to egzotyka, czarny trener i blood knights to warzywa.
Gwardia w wersji HW+S również wydaje się pozbawiona jakichkolwiek zastosowań - z dwurakami można imo wystawić hordę do kontrowania MC, chociaż nie widziałem, by ktoś tak robił.
DE:
Warzywny na amen jest mistrz fletu.
Niezmiernie dyskusyjne są też obie odmiany warriorów - dreadspears i bleakswords; są gorszym wyborem od korsarzy i dużo gorszym wyborem od witchek czy kusz.
Nikt nie pali się do wystawiania sisterek, bloodwracka, meduzy i (mającego chyba największy potencjał, bo tylko nieco przydrogiego) black guardu, który lokowałbym mniej więcej na tym samym poziomie, co rydwan z harpunem i beastmastera.
VC:
W core'ach szkielety są kiepskie - wybór stosowany, kiedy ETC lub stan posiadanych modeli uniemożliwia więcej zombie.
W rare'ach wystawiane są terrory i mortis, wszystko inne rzadko - warghulf, cairny to egzotyka, czarny trener i blood knights to warzywa.
Gwardia w wersji HW+S również wydaje się pozbawiona jakichkolwiek zastosowań - z dwurakami można imo wystawić hordę do kontrowania MC, chociaż nie widziałem, by ktoś tak robił.
DE:
Warzywny na amen jest mistrz fletu.
Niezmiernie dyskusyjne są też obie odmiany warriorów - dreadspears i bleakswords; są gorszym wyborem od korsarzy i dużo gorszym wyborem od witchek czy kusz.
Nikt nie pali się do wystawiania sisterek, bloodwracka, meduzy i (mającego chyba największy potencjał, bo tylko nieco przydrogiego) black guardu, który lokowałbym mniej więcej na tym samym poziomie, co rydwan z harpunem i beastmastera.
Nie zgodze sie, uwazam szkiele za najlepszy core jaki maja VC, jest w miare tani, wytrzymaly, ma full command oraz mozliwosc magicznego sztandaru. Jest najlepszym unitem do trzymania generala.Barbarossa pisze:VC:
W core'ach szkielety są kiepskie - wybór stosowany, kiedy ETC lub stan posiadanych modeli uniemożliwia więcej zombie.
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton
Nijlor pisze:Yeoman to nie do końca chłopchłopów na koniach(jeśli nim był to raczej wolnym) Może to też być zubożały szlachcic (jak nasz szarak)albo wolny posiadacz ziemski nie należący do stanu rycerskiego (jak nasz sołtys)
Wiem


M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
Wrzucacie do tej listy juz jednostki całkiem grywalne (vide muszkieterzy) które po prostu przegrywają z innymi wyborami w booku. Proponowałbym naprawdę pograc ushabtimi, squig hoperami albo flame cannonem, żeby dobrze zrozumieć określenie "niegrywalny"
Pozdrawiam

Pozdrawiam
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Na podstawie osobistej analizy, oraz zasięgając wiedzy Waszej i użytkowników innych forów, stworzyłem taką listę.
Wartości liczbowe to taki comp-score, który będzie dodawany do wyniku punktowego w lidze (4 rundy) za kazdą jednostkę z listy, która znajdzie się w rozpisce gracza.
Dodatkowo, w 1 rudzie pairingi bedą ustalane zgodnie z comp-scorem, czyli gracze z twardymi rozpiskami spotkają sie ze sobą, i analogicznie gracze z rozpiskami zawierającymi duzo niegrywalnych i niepopularnych jednostek.
Comp-score ma działac w przedziale 1000-1600, a przy jego tworzeniu brałem pod uwagę:
1. kategorię do jakiej nalezy dana jednostka (core < special i rare < heroes)
2. wartośc punktową jednostki w jej najbardziej optymalnym wystawieniu
3. stopien niegrywalnosci jednostki (ofiara metagamingu?, zbyt kosztowna? bezużyteczna? ma nieco lepsze alternatywy?)
Ideą tego systemu jest zachęcenie graczy do wybierania jednostek, które zazwyczaj zostaja na półkach, i przełamywania utartych standardów.
W lidze będą obowiązywały typowe ograniczenia magii i najbardziej problematycznych jednostek (Warlocks, Beast of Nurgle, eterycy, maszyny itd) oraz SLoS.
Napiszcie co o tym sądzicie?
Najwieksze dylemety mam z piechotą EMP (czy faktycznie wszystko poza halabardzistami i łucznikami obsysa?)
Dzieki z góry za wszelki odzew!
DOC
Flamers of Tzeentch 5
Screamers of Tzeentch 2
Burning Chariot of Tzeentch 4
Seekers of Slaanesh 3
Seeker Chariot of Slaanesh 3
Exalted Seeker Chariot of Slaanesh 5
Hellflayer of Slaanesh 4
Herald on Bloodthrone of Khorne 7
Herald of Slaanesh 5
Herald of Khorne 5
Nurglings 2
Daemonettes 2
Bloodletters 2
DF
Gyrocopter 5
Flame Cannon 6
Bolt Thrower 3
Ironbreakers 5
Dragon Slayer 4
OG
Giant 6
Squig Hoppers 3
Snotlings 5
Goblins 4
Arrer Boyz 4
Boar Boyz 3
Orc Boyz 4
Forest Goblin Spider Riders 1
Giant Cave Squig 3
WOC
Chosen 3
Marauders 4
Marauder Horsemen 3
Hellstriders 3
Ogres 4
Warshrine 2
Dragon Ogres 4
Giant 6
Spawn 3
Slaughterbrute 4
Mutalith Vortex Beast 4
Forsaken 4
Dragon Ogre Shaggoth 4
VC
Corpse Cart 4
Bat Swarms 3
Black Coach 5
Blood Knights 5
Cairn Wraiths (hero & rare) 4
Skeleton Warriors 1
Warghulf 4
WE
Treekin 5
Warhawk Riders 4
Branch Wraith 5
Eternal Guard 4
Wardancers 2
BOC
Ungor Herd 3
Centigors 5
Spawn 2
Giant 6
Ghorgon 6
Jabberslythe 6
Cygor 6
Minotaurs 5
BRE
Grail reliquae 6
Men-at-arms 4
Questing Knights 4
Knights Errant 3
Mounted Yeomen 2
DE
Assassin 6
Dreadspears/Bleakswords 4
Cold One Chariot 3
Scourgerunner Chariot 3
Bloodwrack Medusa 3
Bloodwrack Shrine 5
Beastmaster
Black Guard
EMP
Witch Hunter 4
Swordsmen/Spearmen 4
Free Company Militia 4
Huntsmen 4
Mortar 5
Flagellants 4
Hellstorm Rocket Battery 5
Greatswords 3
Crossbowmen/Handgunners 2
HE
Sea Helm 5
Handmaiden 5
Tiranoc Chariot 3
Skycutter 3
Shadow Warriors 2
Flamespyre Phoenix 5
Lion Chariot 3
Sisters of Avelorn 2
Swordmasters 3
Dragon Mage 5
Lothern Seaguard 2
Spearmen 4
LIZ
Jungle Swarms 3
Bastiladon 4
Troglodon 6
Razordons 2
Cold One Knights 2
Scar-Vet on Carnosaur 5
OK
Hunter 5
Yethees 5
Scraplauncher 4
Giant 6
Gorger 2
TK
Tomb Swarms 3
Necrolith Colossus 5
Tomb Herald 4
Necrotect 3
Ushabtis 5
SK
Rat Ogres 5
Plagueclaw Catapult 4
Jezzails 3
Doom Flayer 2
Ratling Gun 2
CHD
K'daai Fireborn 4
Siege Giant 6
Infernal Ironsworn 4
Wartości liczbowe to taki comp-score, który będzie dodawany do wyniku punktowego w lidze (4 rundy) za kazdą jednostkę z listy, która znajdzie się w rozpisce gracza.
Dodatkowo, w 1 rudzie pairingi bedą ustalane zgodnie z comp-scorem, czyli gracze z twardymi rozpiskami spotkają sie ze sobą, i analogicznie gracze z rozpiskami zawierającymi duzo niegrywalnych i niepopularnych jednostek.
Comp-score ma działac w przedziale 1000-1600, a przy jego tworzeniu brałem pod uwagę:
1. kategorię do jakiej nalezy dana jednostka (core < special i rare < heroes)
2. wartośc punktową jednostki w jej najbardziej optymalnym wystawieniu
3. stopien niegrywalnosci jednostki (ofiara metagamingu?, zbyt kosztowna? bezużyteczna? ma nieco lepsze alternatywy?)
Ideą tego systemu jest zachęcenie graczy do wybierania jednostek, które zazwyczaj zostaja na półkach, i przełamywania utartych standardów.
W lidze będą obowiązywały typowe ograniczenia magii i najbardziej problematycznych jednostek (Warlocks, Beast of Nurgle, eterycy, maszyny itd) oraz SLoS.
Napiszcie co o tym sądzicie?
Najwieksze dylemety mam z piechotą EMP (czy faktycznie wszystko poza halabardzistami i łucznikami obsysa?)
Dzieki z góry za wszelki odzew!
DOC
Flamers of Tzeentch 5
Screamers of Tzeentch 2
Burning Chariot of Tzeentch 4
Seekers of Slaanesh 3
Seeker Chariot of Slaanesh 3
Exalted Seeker Chariot of Slaanesh 5
Hellflayer of Slaanesh 4
Herald on Bloodthrone of Khorne 7
Herald of Slaanesh 5
Herald of Khorne 5
Nurglings 2
Daemonettes 2
Bloodletters 2
DF
Gyrocopter 5
Flame Cannon 6
Bolt Thrower 3
Ironbreakers 5
Dragon Slayer 4
OG
Giant 6
Squig Hoppers 3
Snotlings 5
Goblins 4
Arrer Boyz 4
Boar Boyz 3
Orc Boyz 4
Forest Goblin Spider Riders 1
Giant Cave Squig 3
WOC
Chosen 3
Marauders 4
Marauder Horsemen 3
Hellstriders 3
Ogres 4
Warshrine 2
Dragon Ogres 4
Giant 6
Spawn 3
Slaughterbrute 4
Mutalith Vortex Beast 4
Forsaken 4
Dragon Ogre Shaggoth 4
VC
Corpse Cart 4
Bat Swarms 3
Black Coach 5
Blood Knights 5
Cairn Wraiths (hero & rare) 4
Skeleton Warriors 1
Warghulf 4
WE
Treekin 5
Warhawk Riders 4
Branch Wraith 5
Eternal Guard 4
Wardancers 2
BOC
Ungor Herd 3
Centigors 5
Spawn 2
Giant 6
Ghorgon 6
Jabberslythe 6
Cygor 6
Minotaurs 5
BRE
Grail reliquae 6
Men-at-arms 4
Questing Knights 4
Knights Errant 3
Mounted Yeomen 2
DE
Assassin 6
Dreadspears/Bleakswords 4
Cold One Chariot 3
Scourgerunner Chariot 3
Bloodwrack Medusa 3
Bloodwrack Shrine 5
Beastmaster
Black Guard
EMP
Witch Hunter 4
Swordsmen/Spearmen 4
Free Company Militia 4
Huntsmen 4
Mortar 5
Flagellants 4
Hellstorm Rocket Battery 5
Greatswords 3
Crossbowmen/Handgunners 2
HE
Sea Helm 5
Handmaiden 5
Tiranoc Chariot 3
Skycutter 3
Shadow Warriors 2
Flamespyre Phoenix 5
Lion Chariot 3
Sisters of Avelorn 2
Swordmasters 3
Dragon Mage 5
Lothern Seaguard 2
Spearmen 4
LIZ
Jungle Swarms 3
Bastiladon 4
Troglodon 6
Razordons 2
Cold One Knights 2
Scar-Vet on Carnosaur 5
OK
Hunter 5
Yethees 5
Scraplauncher 4
Giant 6
Gorger 2
TK
Tomb Swarms 3
Necrolith Colossus 5
Tomb Herald 4
Necrotect 3
Ushabtis 5
SK
Rat Ogres 5
Plagueclaw Catapult 4
Jezzails 3
Doom Flayer 2
Ratling Gun 2
CHD
K'daai Fireborn 4
Siege Giant 6
Infernal Ironsworn 4
Ostatnio zmieniony 24 sty 2014, o 00:15 przez Bearded Unclean 'Un, łącznie zmieniany 1 raz.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

