HE na 2400

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
kevinior
Chuck Norris
Posty: 535

Re: HE na 2400

Post autor: kevinior »

Pixel pisze:Koledzy po prostu chcą oszczędzić Ci zawodu które możesz mieć w pierwszych bitwach :wink: . Każdym złożeniem da się grać, tylko trzeba umieć. Na początek lepiej zagrać tak jak koledzy doradzają, z biegiem czasu nabierzesz doświadczenia, że i "gorszymi" jednostkami będziesz mógł śrubować wyniki:)
Pixel +1 madre slowa =D>

Jasne ze da sie grac prawie kazda rozpiska, np Dibo gracz bretonia gdzie 90% rozpisek posiada praktycznie same modele kawaleryjskie + klocek lukow i 2 trebki, to on postanowil zrobic rozpiske na samych lucznikach i kilku paladynach. Wiec zawsze prawie sie da :wink:
Sam jestem tez zwolennikiem bawienia sie w nowe rozpiski nowa mete (znienawidzone slowo, ktorego nie cierpie) ostatnio kombinuje np tombkingi w 100% do combatu i czarowania.

Kazda jednostka ma swoje +/- i nie ma jednostek beznadziejnych albo niegrywalnych ... bo w statystykach grajac VC mialem klocka 50 zombie ktore maja staty z srednia jakies 2,3-2,5 z czego najbardziej zawyzaja WYTRZYMALOSC i RUCH i SILA :mrgreen: przyjalem na twarz 40 WL z jakims tam lorderm bsb i bog wie czym ... i co po 4 turach kombatu zjadlem wszystkich. Wiec da sie no oczywiscie zdarza sie ze np parring daje ci z miejsca maske :D bo po prostu nie pojdzie ci a to magia strzelanie czy np w orkach rzucisz 6x1 na animozje i nagle cala armia stoi w 1 turze i co ?? i boli :D ale na tym to polega ze czasami kosci wygrywaja gry. Mimo mega usilnych staran taktycznych i rozkazow generalskich. Na potwierdzenie moge rzucic ostatni turniej w CK na ktorym grajac bretonia w jednej z gier nie zdalem zadnego z okolo 10 testow LD z generalem 9LD i rerolem od BSB :D. Ale wydaje mi sie ze kazdy NA 1000% gracz ktory ma juz nie jedna bitwe za pasem potwierdzi moje slowa. Zawsze najwazniejsza jest zabawa. (Chyba ze to jest DMP :twisted: to sie zyluje rozpiske ile tylko wlezie)

Albo_Albo +1 zgadzam sie w chyba 100% no ewentualnie bardziej bym dal wiare HIGH MAGIC bo wydaje sie byc mocno sensowny duzy eteryczny ruch, leczenie obizanie podwyzszanie statystyk hitowanie i no lore atribut ? IMHO bardzo bardzo fajny lore
Ja na moim kutrze, sam sobie sterem, wędkarzem i rybą !

Awatar użytkownika
olomir
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 153

Post autor: olomir »

a mam jeszcze takie pytanie, a czy MORANION'S WAYSHARD opłaca się wystawić na 16 lucznikach z noblem i magiem? czy to tylko strata pkt?

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4747
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

strata pktow, maga, nobla i oddzialu ;)

zreszta nie jestem pewnie czy drugi heros moze dolaczyc do tego oddzialu z ambushem...
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
olomir
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 153

Post autor: olomir »

ale czy taki mag z lore of fire i 16 łucznikami nic nie zdziała? czy może powinno być ich więcej tak do maksymalnej liczby 30?

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3001
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Łuczników najlepiej 30stu, bo wszyscy strzelają. Mag by może coś zdziałał, gdyby postarać się o Słonko dla niego (sam by był np. 2lvl z Death, a w armii także znajdowałby się 4lvl z Death) i nie było by to Euro. Wtedy takie wyjście na tyłach/flance potrafi zniszczyć kilka armii, jak rzucisz ten czar z 6 kości na IFce :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
olomir
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 153

Post autor: olomir »

no ale czary się losuje. jeśli już to małego bym wziął ze śmierci lub ognia a dużego z high. zastanawiam się jeszcze nad Domena Cienia, bo zawsze mógłbym wtedy po rzuceniu czaru cofnąć go do innego oddziału łuczników. (podzielić ich na 20 ze sztandarem i do tego jeszcze 10?) wtedy każdy czar cieni z 4,5,6 mi się przyda.

co to znaczy ze rzucę czar na "IFce"?

Awatar użytkownika
krzychoss
Falubaz
Posty: 1299
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: krzychoss »

irrestible force czyli dublet szóstek;]

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3001
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

olomir pisze:no ale czary się losuje
Losuje się, ale mając Arcymaga z 4lvl i Maga z 2lvl, to masz 6 czarów, z czego powtarzać mogą się tylko te zamieniane na Sygnaturkę. Innymi słowy, masz 100%, lub niewiele mniej na Słonko dla Maga ;)
olomir pisze:co to znaczy ze rzucę czar na "IFce"?
Irresistable Force. Jak rzucasz czar i masz co najmniej dwie 6stki, to nie można go rozproszyć :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
olomir
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 153

Post autor: olomir »

ok dzięki, ale chyba słonka nie można kontrolować?

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2011
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Wystarczy, że raz przejedzie i np z dwarfów robi miazgę. Wszystkie MI też siadają. Generalnie nobrainowy czar...

Awatar użytkownika
olomir
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 153

Post autor: olomir »

no ale może polecieć w drugim kierunku. albo za blisko.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3001
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Jak to ma Jankiel w podpisie:
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Generalnie ten czar działa destrukcyjnie na większość armii. Takie jak Nieumarli, Orki, Krasnoludy, Ogry, czy Demony po prostu automatycznie przegrywają, jak ten czar odpowiednio siądzie. Nawet armie, które mają na głównych oddziałach Inicjatywę większą od 3 nie są bezpieczne, bo zawsze znajdują się tam duże i drogie rzeczy, jak Chimery, czy Smoki, które mają mniej, więc praktycznie można brać go w ciemno, bo na 99% zawsze się spłaci i jest wart ryzyka. To głównie przez ten czar Death ma limit 4 kostek na Euro, gdyż jest taki nobrainowy :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
olomir
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 153

Post autor: olomir »

ja się zastanawiam nad domena cieni. jeśli rzuci się 6 na 30 łuczników, to będzie 30 ataków z 4ws i 8S. Czyli rani wiekszość na 2+ i ignoruje armor. W 2 fazach walki potrafi zabić z 20 jednostek.

tak się teraz zastanawiam czy jak będę miał 4x5SM w rozpisce i w jednej z nich maga z lore of shadow to byłby on nieuchwytny, bo po każdym rzuceniu czaru mógłbym się teleportować do innego oddziału.

albo np rzucić 2 z Cienia(obniża siłę o d3) a potem 6 z Życia. Jak pierwszy obniży o 2 lub 3 to 2/3 oddziału powinno paść i BoWD nic nie pomoże.
Ostatnio zmieniony 9 sty 2014, o 00:27 przez olomir, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3001
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

olomir pisze:ja się zastanawiam nad domena cieni. jeśli rzuci się 6 na 30 łuczników, to będzie 30 ataków z 4ws i 8S. Czyli rani wiekszość na 2+ i ignoruje armor. W 2 fazach walki potrafi zabić z 20 jednostek.
To jest drugi nobrainowy czar, który jest przycinany na Euro, bo także pozwala wygrywać gry poprzez ustawienie najważniejszych walk. Jak był stary Army Book, to za pomocą Łuczników przepychałem w walce wręcz z łatwością większość oddziałów (stara Książka Hoetha). Pamiętaj, że mają Always Strike First, więc mają Przerzuty Nieudanych Trafień, jak przeciwnik ma równą lub niższą inicjatywę ;)
olomir pisze:tak się teraz zastanawiam czy jak będę miał 4x5SM w rozpisce i w jednej z nich maga z lore of shadow to byłby on nieuchwytny, bo po każdym rzuceniu czaru mógłbym się teleportować do innego oddziału.
Atrybut pozwala ci na Zamianę Postaci tylko :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Bercik
Chuck Norris
Posty: 494
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bercik »

olomir pisze:ja się zastanawiam nad domena cieni. jeśli rzuci się 6 na 30 łuczników, to będzie 30 ataków z 4ws i 8S. Czyli rani wiekszość na 2+ i ignoruje armor. W 2 fazach walki potrafi zabić z 20 jednostek.
Zgadza się, tylko że jak wejdziesz w walkę i Ci czar nie wejdzie, to najpewniej stracisz ten oddział
tak się teraz zastanawiam czy jak będę miał 4x5SM w rozpisce i w jednej z nich maga z lore of shadow to byłby on nieuchwytny, bo po każdym rzuceniu czaru mógłbym się teleportować do innego oddziału.
Ten atrybut działa inaczej, doczytaj. Na pewno nie polecam trzymania maga w tak małym oddziale (chyba, że przeciwnik nie ma żadnego strzelania i żadnych magicznych pocisków)

Awatar użytkownika
olomir
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 153

Post autor: olomir »

Azurix pisze:Atrybut pozwala ci na Zamianę Postaci tylko :)
czyli tylko wśród lordów i herosów? czyli bym musiał mieć nobla w każdym oddziale? ale chyba mogę się więc zamienić z dowolnym pieszym herosem lub lordem i nie koniecznie musi być w oddziale tego samego typu? czy mogę dzięki temu przestawiać BSB?

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3001
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Jak masz Maga/Arcymaga na Pieszo, to możesz się zamienić z dowolnym innym Magiem/Arcymagiem/Szlachcicem/Księciem i innymi, którzy są na Pieszo. Jak masz Konno, to tamci też muszą być Konno. Nie ma znaczenia Oddział, tylko liczy się Troop Type obu Postaci :)

P.S.: Poszła do ciebie PMka odnośnie poszukiwanych przez ciebie modeli ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
olomir
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 153

Post autor: olomir »

spoko, jeszcze się zastanowię nad lorami, bo w gruncie rzeczy BoWD nie chroni ich przed czarami osłabiającymi, więc osłabieni czarami z domeny Cieni oraz gdyby np LSG wzmocnić czym z domeny Życia to mogli by LSG wygrać w combacie.

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Olomir, Kevinior, z tą płonącą szmatką jest jeden problem: z corów tylko wojownicy mogą brać sztandar, a oni jakoś nie chcą mieć łuków :wink:
BSB z płonącą szmatką załatwia problem. Tani, można nim wskoczyć do oddziału strzelców, lub do oddziału piechty jak przyjdzie czas tej LSG :wink:
z tego co pisa w wfb to ponoc caly urok wfb polega na tym, ze kazdy moze zlozyc wlasna niepowtarzallna armie. Czy naprawde tylko rozpiski oparte na WL z BoWD i na samej kawaleri sa gywalne? czy po prostu innymi nikt nie gra, bo przyjelo sie mowic ze na innych nic sie nie ugra?
Duży plus HE, że oni naprawdę mogą złożyć się na wszystko.Opinie o grywalności lub niegrywalności jednostek dotyczą przede wszystkim turniejów, nie gier towarzyskich.
Na początek lepiej zagrać tak jak koledzy doradzają, z biegiem czasu nabierzesz doświadczenia, że i "gorszymi" jednostkami będziesz mógł śrubować wyniki:)
+1
Trening czyni mistrza.

Więcej wiary - HE to naprawde dobra armia.

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Azurix pisze:Nie ma znaczenia Oddział, tylko liczy się Troop Type obu Postaci :)
I zasięg, bodajże 18" :wink:
olomir pisze:...jak będę miał 4x5SM w rozpisce...
Niestety, są to specjale, więc tylko 3x5 SM :wink:
Let the River of Blood flow...

ODPOWIEDZ