2400 turniej Paradox
Moderator: Ziemko
Re: 2400 turniej Paradox
Czy bez kohorty masz cory zapełnione? Bo jeśli tak, to zamieniłbym ją na szóstkę kroxów.
Może szmata magiczna dla templi?
Może szmata magiczna dla templi?
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
POTRZEBUJE KOHORTY BY ZAPCHAĆ CORE
MYŚLAŁEM O SZMACIE DAJĄCEJ FRENZY DLA TEMPLI. 3 ATAKI OD KAŻDEGO BYŁO BY DOSYĆ MIŁEO. MAM TEZ POMYSŁ
JESZCZE TAKI
Unnamed2400 Pts - Lizardmen Army
1 Slann Mage-Priest @ 480.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of High Magic; Battle Standard
D: Focus of Mystery [35.0]
D: Harmonic Convergence [30.0]
Channeling Staff [15.0]
The Egg of Quango [30.0]
Razor Standard [45.0]
1 Skink Priest @ 90.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Beasts
Dispel Scroll [25.0]
1 Skink Chief @ 104.0 Pts
Spear; Shield
Dragonbane Gem [5.0]
Gambler's Armour [20.0]
1 Terradon @ [0.0] Pts
1 Saurus Scar-Veteran @ 154.0 Pts
Great Weapon
Armour of Destiny [50.0]
Cold One
1 Saurus Scar-Veteran @ 154.0 Pts
Shield
Dawnstone [25.0]
Sword of Striking [15.0]
Dragonhelm [10.0]
Cold One
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Lustrian Javelin;
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Lustrian Javelin;
24 Saurus Warriors @ 284.0 Pts
Shield; Standard; Musician
26 Temple Guard @ 399.0 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Swiftness [15.0]
10 Skink Cohort @ 50.0 Pts
Lustrian Javelin;
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
4 Ripperdactyl Riders @ 160.0 Pts
Spear; Shield
4 Ripperdactyl Riders @ 160.0 Pts
Spear; Shield
1 Salamander Hunting Pack @ 80.0 Pts
3 Skink Handlers @ [12.0] Pts
Models in Army: 113
Total Army Cost: 2395.0
MYŚLAŁEM O SZMACIE DAJĄCEJ FRENZY DLA TEMPLI. 3 ATAKI OD KAŻDEGO BYŁO BY DOSYĆ MIŁEO. MAM TEZ POMYSŁ
JESZCZE TAKI
Unnamed2400 Pts - Lizardmen Army
1 Slann Mage-Priest @ 480.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of High Magic; Battle Standard
D: Focus of Mystery [35.0]
D: Harmonic Convergence [30.0]
Channeling Staff [15.0]
The Egg of Quango [30.0]
Razor Standard [45.0]
1 Skink Priest @ 90.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Beasts
Dispel Scroll [25.0]
1 Skink Chief @ 104.0 Pts
Spear; Shield
Dragonbane Gem [5.0]
Gambler's Armour [20.0]
1 Terradon @ [0.0] Pts
1 Saurus Scar-Veteran @ 154.0 Pts
Great Weapon
Armour of Destiny [50.0]
Cold One
1 Saurus Scar-Veteran @ 154.0 Pts
Shield
Dawnstone [25.0]
Sword of Striking [15.0]
Dragonhelm [10.0]
Cold One
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Lustrian Javelin;
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Lustrian Javelin;
24 Saurus Warriors @ 284.0 Pts
Shield; Standard; Musician
26 Temple Guard @ 399.0 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Swiftness [15.0]
10 Skink Cohort @ 50.0 Pts
Lustrian Javelin;
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
4 Ripperdactyl Riders @ 160.0 Pts
Spear; Shield
4 Ripperdactyl Riders @ 160.0 Pts
Spear; Shield
1 Salamander Hunting Pack @ 80.0 Pts
3 Skink Handlers @ [12.0] Pts
Models in Army: 113
Total Army Cost: 2395.0

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Z TEGO CO MI WIADOMO TO SLAN MA WYŁACZNOSC NA BYCIE JEDNOCZESNIE GENERAŁEM JAK I SZTANDAROWYM ARMII.

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
Przeczytaj zasady slanna jeszcze raz.kevinior pisze:ja to rozumiem i zasade slanna tez znam ale jest zasada ktora mowi ze jezeli posiadasz magiczny sztandar to nie mozesz miec magicznych przedmiotow
Jest to wyjątek od reguły, slann to po prostu żaba-orkiestra: generał + BSB + magiczne przedmioty do 100 pkt + magiczny banner bez ograniczeń pkt + dyscypliny do 150 pkt.
W jego opisie jest jasno zaznaczone, że oprócz tego, iż może być jednocześnie generałem i BSB (chociaż te opcje normalnie się wykluczają), to ponadto ma także możliwość wykupienia magicznych przedmiotów i w tym samym czasie posiadania magicznego sztandaru.

Sam używam sztandaru ze szczurzych futer, ale przyznać muszę, że cholernie drogo, jak na taki przedmiot. Winnien być o połowę tańszy... ale to taka dygresja.
Hmmm... teraz wyszło ciekawie. Daj koniecznie znać, jak to się spisze, bo pomimo znerfienia salamander, coraz bardziej odczuwam potrzebę ich wystawienia.
Hmmm... teraz wyszło ciekawie. Daj koniecznie znać, jak to się spisze, bo pomimo znerfienia salamander, coraz bardziej odczuwam potrzebę ich wystawienia.
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN
W porównaniu z 7 edycyjnym army bookiem, to salamandry przede wszystkim straciły możliwość strzału po marszu. Są także nieco droższe punktowo (o 5 pkt). Natomiast siła ich ognia to kwestia armor save'a i Toughnessa przeciwnika, tj. w 7 ed. miały S3 i -3 AS, obecnie mają S4 i -1 AS wynikający wyłącznie z modyfikatora od siły, więc lekko opancerzonych wojaków przypieką teraz nawet lepiej niż kiedyś.Grzechu pisze:a dlaczego ( w jaki sposób) salamandry są znerfione?
Generalnie nie jest źle, zwłaszcza jeśli wykorzystamy możliwość jaką daje nam walk between the worlds z high magic rzucony na przykładowy unit 3 salamander..


- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
a usunąć salamande i odchodzić troszke gwałtoptaki i temple guardow a wystawić te jeżozwierze w ilości 4-5?
z magia hight mogły by robić ciekawe rzeczy?
z magia hight mogły by robić ciekawe rzeczy?

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Unnamed2400 Pts - Lizardmen Army
1 Slann Mage-Priest @ 480.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of High Magic; Battle Standard
D: Focus of Mystery [35.0]
D: Harmonic Convergence [30.0]
Channeling Staff [15.0]
The Egg of Quango [30.0]
Razor Standard [45.0]
1 Skink Priest @ 90.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Beasts
Dispel Scroll [25.0]
1 Skink Chief @ 89.0 Pts
Spear; Light Armour
Enchanted Shield [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]
1 Terradon @ [0.0] Pts
1 Saurus Scar-Veteran @ 154.0 Pts
Great Weapon
Armour of Destiny [50.0]
1 Cold One @ [0.0] Pts
1 Saurus Scar-Veteran @ 154.0 Pts
Shield
Dawnstone [25.0]
Sword of Striking [15.0]
Dragonhelm [10.0]
1 Cold One @ [0.0] Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Lustrian Javelin; Shield
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Lustrian Javelin; Shield
24 Saurus Warriors @ 284.0 Pts
Shield; Standard; Musician
26 Temple Guard @ 399.0 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Swiftness [15.0]
10 Skink Cohort @ 50.0 Pts
Lustrian Javelin; Shield
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
4 Ripperdactyl Riders @ 160.0 Pts
Spear; Shield
4 Razordon Hunting Pack @ 260.0 Pts
Models in Army: 121
Total Army Cost: 2400.0
1 Slann Mage-Priest @ 480.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of High Magic; Battle Standard
D: Focus of Mystery [35.0]
D: Harmonic Convergence [30.0]
Channeling Staff [15.0]
The Egg of Quango [30.0]
Razor Standard [45.0]
1 Skink Priest @ 90.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Beasts
Dispel Scroll [25.0]
1 Skink Chief @ 89.0 Pts
Spear; Light Armour
Enchanted Shield [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]
1 Terradon @ [0.0] Pts
1 Saurus Scar-Veteran @ 154.0 Pts
Great Weapon
Armour of Destiny [50.0]
1 Cold One @ [0.0] Pts
1 Saurus Scar-Veteran @ 154.0 Pts
Shield
Dawnstone [25.0]
Sword of Striking [15.0]
Dragonhelm [10.0]
1 Cold One @ [0.0] Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Lustrian Javelin; Shield
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Lustrian Javelin; Shield
24 Saurus Warriors @ 284.0 Pts
Shield; Standard; Musician
26 Temple Guard @ 399.0 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Swiftness [15.0]
10 Skink Cohort @ 50.0 Pts
Lustrian Javelin; Shield
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
4 Ripperdactyl Riders @ 160.0 Pts
Spear; Shield
4 Razordon Hunting Pack @ 260.0 Pts
Models in Army: 121
Total Army Cost: 2400.0

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
Pytanie czy warto jedne ripki wystawiac, bo imho albo 2 oddzialy albo w ogole.
Reszta wyglada solidnie.
Reszta wyglada solidnie.
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Gwaltoptaki zlikwidowane.zamiast nich sa terradony a co pozostalo. Z punktow zamienilem na straznikow swiatyni.terradony oczywiscie z plonacymi atakami by zdejmowac regeneracje

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Wnioski po niedzielnym turnieju....
Slan zlozony dobrze, duzo czarowal i generowal dodatkowe kostki mocy.jajo uratowalo go od zejscia od szarzy elfiego rydwanu.zastanawiam sie czy nie wsadzac go w maly oddzial camelnow przeciw arnia z bolcami.wtedy z automatu przeciwnik trafial by z modyfikatorem minus 2.
Weteraz z wardem robil. straszne rzeczy.pokroil i zagonil warlockow (10)
Weteran ze slomka nie poszalal.trzymalem go w zaurusach by dzialaj jako. antyszarza ew ochroniarz dla slana.
Skink szaman z beast dupy nie urywal..chyba jednak lepsza jest zerowka z magii nieba.zwlaszcza ze szaman biega zazwyczaj w skinkach i dziala jako przedluzenie czarowania slana
Zaurusi i tg spoko.choc szmata na tg nie przydala sie zbytnio.musze pomyslec nad jakims innym sztandarem
Skinki wiadomo:) odginaly,pluly.zabijaly( raz zabiegaly elfiego bsb na pegazie dzieki super rzutom)
Jezozwierze natomiast sa genialne.szczegolnie jesli przeciwnik pozwolo mi dac im podpake do bs z hand of glory.38 strzalow w cold one ridersow elfow zmniejszylo ich sile udezeniowa i sprawilo ze wygralem bitwe.
Terradony natomiast sie nie sprawdzily.wystarczy ze jeden zejdzie ze strzelania i juz reszta laduje poza stolem.
Skinkowy wodz na terku natomiast zaskoczyl.zdial elfia magiczke z oddzialu korsarzy, utlukl jednego bolta.trzeba nim sie jeszcze nauczyc grac.moja rozpiske musze jeszcze zmodernizowac i ptestowac.napewnowylatuja teerradony a zamiast nich wejdzie jeszcze jeden wodz albo po odchudzeniu tg wejda dewa oddzialy gwaltoptakow.licze na wasze komentarze i merytorycznewsparcie
Slan zlozony dobrze, duzo czarowal i generowal dodatkowe kostki mocy.jajo uratowalo go od zejscia od szarzy elfiego rydwanu.zastanawiam sie czy nie wsadzac go w maly oddzial camelnow przeciw arnia z bolcami.wtedy z automatu przeciwnik trafial by z modyfikatorem minus 2.
Weteraz z wardem robil. straszne rzeczy.pokroil i zagonil warlockow (10)
Weteran ze slomka nie poszalal.trzymalem go w zaurusach by dzialaj jako. antyszarza ew ochroniarz dla slana.
Skink szaman z beast dupy nie urywal..chyba jednak lepsza jest zerowka z magii nieba.zwlaszcza ze szaman biega zazwyczaj w skinkach i dziala jako przedluzenie czarowania slana
Zaurusi i tg spoko.choc szmata na tg nie przydala sie zbytnio.musze pomyslec nad jakims innym sztandarem
Skinki wiadomo:) odginaly,pluly.zabijaly( raz zabiegaly elfiego bsb na pegazie dzieki super rzutom)
Jezozwierze natomiast sa genialne.szczegolnie jesli przeciwnik pozwolo mi dac im podpake do bs z hand of glory.38 strzalow w cold one ridersow elfow zmniejszylo ich sile udezeniowa i sprawilo ze wygralem bitwe.
Terradony natomiast sie nie sprawdzily.wystarczy ze jeden zejdzie ze strzelania i juz reszta laduje poza stolem.
Skinkowy wodz na terku natomiast zaskoczyl.zdial elfia magiczke z oddzialu korsarzy, utlukl jednego bolta.trzeba nim sie jeszcze nauczyc grac.moja rozpiske musze jeszcze zmodernizowac i ptestowac.napewnowylatuja teerradony a zamiast nich wejdzie jeszcze jeden wodz albo po odchudzeniu tg wejda dewa oddzialy gwaltoptakow.licze na wasze komentarze i merytorycznewsparcie

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Unnamed2400 Pts - Lizardmen Army
1 Slann Mage-Priest @ 480.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of High Magic; Battle Standard
D: Focus of Mystery [35.0]
D: Harmonic Convergence [30.0]
Channeling Staff [15.0]
Razor Standard [45.0]
The Egg of Quango [30.0]
1 Skink Priest @ 90.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Heaven
Dispel Scroll
1 Skink Chief @ 96.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield
Dragonhelm
Luckstone
1 Skink Chief @ 89.0
Spear; Light Armour
Enchanted Shield
Dragonbane Gem
1 Saurus Scar-Veteran @ 154.0 Pts
Great Weapon
Armour of Destiny [50.0]
1 Saurus Scar-Veteran @ 156.0 Pts
Light Armour
Charmed Shield
Dawnstone
Sword of Might
10 Skink Skirmishers
Lustrian Javelin;
10 Skink Skirmishers
Blowpipe
10 Skink Skirmishers
Lustrian Javelin;
10 Skink Cohort @
Lustrian Javelin;
10 Skink Skirmishers
Blowpipe
23 Saurus Warriors
Standard; Musician
26 Temple Guard @ 394.0 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame
4 Razordon Hunting Pack @
6 Chameleon Skinks
Models in Army: 122
Total Army Cost: 2400.0
1 Slann Mage-Priest @ 480.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of High Magic; Battle Standard
D: Focus of Mystery [35.0]
D: Harmonic Convergence [30.0]
Channeling Staff [15.0]
Razor Standard [45.0]
The Egg of Quango [30.0]
1 Skink Priest @ 90.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Heaven
Dispel Scroll
1 Skink Chief @ 96.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield
Dragonhelm
Luckstone
1 Skink Chief @ 89.0
Spear; Light Armour
Enchanted Shield
Dragonbane Gem
1 Saurus Scar-Veteran @ 154.0 Pts
Great Weapon
Armour of Destiny [50.0]
1 Saurus Scar-Veteran @ 156.0 Pts
Light Armour
Charmed Shield
Dawnstone
Sword of Might
10 Skink Skirmishers
Lustrian Javelin;
10 Skink Skirmishers
Blowpipe
10 Skink Skirmishers
Lustrian Javelin;
10 Skink Cohort @
Lustrian Javelin;
10 Skink Skirmishers
Blowpipe
23 Saurus Warriors
Standard; Musician
26 Temple Guard @ 394.0 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame
4 Razordon Hunting Pack @
6 Chameleon Skinks
Models in Army: 122
Total Army Cost: 2400.0

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
Rozpiska wygląda solidnie - pamiętaj tylko, aby zawsze podawać w wyposażeniu bohaterów także mounty jakich dosiadają (tutaj wiadomo po koszcie punktowym i ogólnej koncepcji, że skink chiefowie są na terradonach, a scar-veterani na cold onesach, aczkolwiek warto to napisać
).
Chowanie Slanna w mały oddział kameleonów to niedobry pomysł - chameleony mają scoutować, blokować vanguardy przeciwnika i nękać wrogów już od pierwszej tury, a nie niańczyć żabę. Poza tym pamiętaj, że taki oddział byłby pierwszorzędnym targetem dla magicznych pocisków w celu szybkiego i prostego zabicia miękkich i mało licznych kameleonów, a następnie w fazie shootingu dostałoby się samotnemu Slannowi.
Osobiście także wolę skinka priesta lvl 1 z magią heaven - mniejszy casting value i większy zasięg na zerówce w porównaniu do beasta. Ponadto wiadomo, że głównie i tak czaruje żaba.
Zamieniłbym miejscem razor standard z boef -> razor na TG, a boef na Slanna.

Chowanie Slanna w mały oddział kameleonów to niedobry pomysł - chameleony mają scoutować, blokować vanguardy przeciwnika i nękać wrogów już od pierwszej tury, a nie niańczyć żabę. Poza tym pamiętaj, że taki oddział byłby pierwszorzędnym targetem dla magicznych pocisków w celu szybkiego i prostego zabicia miękkich i mało licznych kameleonów, a następnie w fazie shootingu dostałoby się samotnemu Slannowi.

Osobiście także wolę skinka priesta lvl 1 z magią heaven - mniejszy casting value i większy zasięg na zerówce w porównaniu do beasta. Ponadto wiadomo, że głównie i tak czaruje żaba.
Zamieniłbym miejscem razor standard z boef -> razor na TG, a boef na Slanna.

- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Fakt...zamiana sztandarow ma sens a te skinki beda wystawiane w zaleznosci od okolicznosci.jesli zas chodzi o nieczytelna rozpiske to skracam ja gdyz kiedys,ktos mial pretensje o to ze zawiera zbyt duzo informacji

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
Skracanie rozpisek polega na unikaniu wypisywania elementów będących bazowym i niezmiennym wyposażeniem danych jednostek.lwieserce85 pisze:Fakt...zamiana sztandarow ma sens a te skinki beda wystawiane w zaleznosci od okolicznosci.jesli zas chodzi o nieczytelna rozpiske to skracam ja gdyz kiedys,ktos mial pretensje o to ze zawiera zbyt duzo informacji
Na przykład nie warto zamieszczać informacji w rozpisce, że Ripperdactyl Ridersi są wyposażeni w mounty Ripperdactyle oraz że jeźdźcy mają speary i shieldy - to standardowe wyposażenie tejże jednostki i nic tam nie można nawet zmienić - informacja taka jest więc zbędna.
Natomiast jeśli chodzi o mounty bohaterów, to są one dodatkowo płatną i alternatywną opcją, więc informacja o nich byłaby całkiem sensowna.

Cheers!


- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Okon. ty mym wielkim przyjacielem jestes:-D
a powiedz prosze mi na jedno pytanie.. skoro bohater bretonii ma 3 woundy z racji tego ze dosiada pegaza to czemu wodz skinkow ma tylko woundy 2 nawet jesli lata na terku?
a powiedz prosze mi na jedno pytanie.. skoro bohater bretonii ma 3 woundy z racji tego ze dosiada pegaza to czemu wodz skinkow ma tylko woundy 2 nawet jesli lata na terku?

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki