Ogry w 9 edycji
Moderator: Afro
- IronWithin
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 164
Re: Ogry w 9 edycji
Mnie bardziej interesuje jak ułożą ogry według nowego lore ;p
"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Gdyby dodali osobną pulę dla ogrzych imion, bohaterów na mournach, T6 dla Lorda oraz większy wybór zróżnicowanych jednostek w corach to by było ok.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
ołowiomiotaczy w corach, lorda fireblliego na kadaju, gnoblary po 2pkt, 4 ws dla ironsów, 4 bs dla ołowiomiotaczy, staty maneaterów dla mournfangowych jeźdźców, maneaterom 5 tafa, gnoblarm 3 siły, gorgera po 70 pkt jak dawniej, jetim zabrano flameable i dano stare -1 do hita oraz bieganie po impasach, stonehorna z 8 woundami savem na 2+ wiemy wiemy. Te najważniejsze zmiany są niezbędne aby jakkolwiek ugrywalnić ogry
- IronWithin
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 164
W sumie jakby ironom dali ws 4, jakiś bonus do champów i np +1s mournom to by już było coś
"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"
- IronWithin
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 164
W sumie mindrazor byłby przydatny, ale sa inne buffy
"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Szczerze mówiąc mam nieodparte wrażenie że jesteśmy tyciuńkę do tyłu. Gorszy save na mournach, słabszy blaster, brak sniperów, gorszy hellhart, brak runemawa, wyjebana w kosmos cena dużego kucharza, brak KB na gorgerze w zamian za 3 siły na gnoblarach, tańszych o 3 pkt irongutach, sensowne yeti, ugrywalnienie w jakimkolwiek stopniu imion i poprawienie scrapy. Jakby ktoś kutwa wziął funkcję zajebistości od oddziału i pierdolnął poziomą kreskę wzdłuż całego ogre kingdoms.
Na ten moment podoba mi się przekmina yeti, many, gnoblary, łowca, gorgery w scaucie.
Na ten moment podoba mi się przekmina yeti, many, gnoblary, łowca, gorgery w scaucie.
Robię pliczek do AB i nie jestem pewien jednej rzeczy...
np w Beast Speaker
Podobnie jest w Darkfist i wymienionych jednostkach przy magii.
EDIT: Jeszcze jedno
Darkfist - Inf i WB mogą brać marki za darmo? Nie ma ich wymienionych w kosztach.
np w Beast Speaker
To co jest pogrubione zaczyna działać, jak wezmę wymienione rzeczy do Core. Czy pogrubionych unitów w ogóle nie można brać mająć Beast SpeakerBeast Speaker (Trackers only): 50 pts.
A Tracker with this Big Name may be your Army’s General. One tracker in the army may be upgraded to a Battle
Standard Bearer for free.
Yetis and Sabretooth Tigers may be taken as Core. Your army may not include Warlords, Brawlers, Ironclads, Ogre Mercenaries, Cannoneers, or Thundercrackers.
Podobnie jest w Darkfist i wymienionych jednostkach przy magii.
EDIT: Jeszcze jedno
Darkfist - Inf i WB mogą brać marki za darmo? Nie ma ich wymienionych w kosztach.
W ogóle nie można brać.ajt pisze:To co jest pogrubione zaczyna działać, jak wezmę wymienione rzeczy do Core. Czy pogrubionych unitów w ogóle nie można brać mająć Beast Speaker
Moim zdaniem goblarów ani kotów nie można markować, ale trudno powiedzieć czy taka była intencja autora czy to jest błąd.ajt pisze:Darkfist - Inf i WB mogą brać marki za darmo? Nie ma ich wymienionych w kosztach.
Dzięki że chce Ci się robić plik dla OK
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."
Tego pierwszego jesteś pewien (mi też się tak wydaje, ale ani w Darkfist, anie Best nie jest to osobny akapit)? Akurat z tym jest gruba robota i wolałbym ją robić tylko raz;)
A drugie tez tak miałem zamiar zrobić (brak dostępu), ale później się zacząłem zastanawiać. Może coś było o tym na forum 9th. Widział ktoś?
A drugie tez tak miałem zamiar zrobić (brak dostępu), ale później się zacząłem zastanawiać. Może coś było o tym na forum 9th. Widział ktoś?
@ajt
Według mnie w podanym przez Ciebie przykładzie z Beast Speakerem obie rzeczy są od siebie niezależne. Pierwsze zdanie nie jest nadrzędne nad drugim na zasadzie warunku. Jeżeli miałby zostać postawiony warunek, to wording przykładowo mógłby wyglądać tak:
"Yetis and Sabretooth Tigers may be taken as Core, but if you do so, your army may not include Warlords, Brawlers, Ironclads, Ogre Mercenaries, Cannoneers, or Thundercrackers".
Według mnie w podanym przez Ciebie przykładzie z Beast Speakerem obie rzeczy są od siebie niezależne. Pierwsze zdanie nie jest nadrzędne nad drugim na zasadzie warunku. Jeżeli miałby zostać postawiony warunek, to wording przykładowo mógłby wyglądać tak:
"Yetis and Sabretooth Tigers may be taken as Core, but if you do so, your army may not include Warlords, Brawlers, Ironclads, Ogre Mercenaries, Cannoneers, or Thundercrackers".
OK, to tak zrobię.
Co do marków dla gnoblarów i tygryska, to ich nie daję. Jak trzeba bedzie, to się dorobi.
Dzięki
Co do marków dla gnoblarów i tygryska, to ich nie daję. Jak trzeba bedzie, to się dorobi.
Dzięki
Hej! Wrzucam przeciek. To będzie do sprawdzenia przez Rules Team a potem jest szansa, że część z tego będzie wprowadzona jako zmiany do 9.2 czy czegoś w tym stylu. Enjoy.
Week 1 Ogre Khans army tweaks proposed
I hereby summon: @arthain @el rey @fjugin @Sir_Joker @lagge for reviewal of proposed army tweaks Week 1 (I though 9th Age got rid off Summoning spells...)
Ok, so after a hefty discussion with my ABC buddies, these are our proposed changes for week 1. Since we can only do 1 per week, we have first chosen to address our Core units problems (always Ironclad bunker). At the end of the proposal there is a small list of minor balancing issues that according to your guidelines do not require their own "week" and can just be added to this on top.
We need to fix Ogre Core. Currently, 10 Ironclads seem the auto choice. But the thing is that Ironclads are fine as they are, they have the right balance. Its is Tribesmen and Hill Goblins that are not considered as valid options (only to fill in about 140 remaining points of core). We want to boost both, mainly Tribesmen, by implementing the following changes:
OGRE KHANS Core issue (fixing unpopular units)
- Tribesmen weapon choices: They have ironfist as default, which is good, but they need a paying option to give them either WS4 or AP(1). We cant really justify WS4 atm, so we thought of 7th ed Ogre Clubs that came with AP(1). We really want these guys to stand out from Ironclads, so we propose Heavy Armour options for 3pts a model (along with ironfists you can then achieve 4+ AS), Pairs of Ogre Clubs for 1pt a model replacing Ironfists (count as AHW and have AP1 rule), and for 2pts a model have a mix of ironfist and ogre club, where you get AHW, AP1, and +1AS (if this is approved we would like to add these new weapon choices to characters and Mercenaries, and erase AHWs as an option in the army due to redundancy). We also suggest reducing max unit size from 15 to 12 if all the changes proposed are approved.
- Tribesmen interaction with Warlord: Ogre players are complaining that without stubborn crown and character wall they lose steadfast very quickly. For this we propose that tribesmen get the Bodyguard (Warlord) special rule. It would be a very good incentive to take both unpopular choices in core and lords (kill two birds with one stone) whilst not being OPd (many other armies have this rule). We also suggest letting them have 25pt banner without compulsory Warlord (Bodyguard should be enough incentive as it is).
- Hill Goblins: We feel that these little guys should have access to shield (parry) and short bows. Ogre community is pleading for parry on ogres (which we refuse to give them) but I think on hill goblins it would be ok (cheap and high wound unit being hit on 4+ but that does very little offensively). We think 2pts a model is a good cost. Also, short bows is a very popular choice to give us some small/weak but valuable core shooting options (replace throwing weapons for 2pts a model). Additionally we would like to add Light Armour options for 1pt a model and replace hand weapons for spears for 1pt a model also.
That was our main issue for this week. Below is a small list of certain minor issues we have encountered in the book so far that need addressing:
Grabbing Fist: drop from 30pts to 25pts. Its a little too expensive right now, underused... only seems good on lord casters. 30pts means they cannot take 50pt save and 25pt arcane... or no runic jaw on hero casters.
Frosthorn Cloak: This issue was brought to my attention by playtesters, and its not intended to affect Impact Hits (which now strike at init10). Add: (Cloak does not affect Impact Hits).
Outcast: Both the ABC and the whole community feel really strongly about the name change to Wendigo. Permission for change requested. Also, a little too cheap right now, we suggest bumping up to 90pts.
Lance on Rockhorn rider: Can we make this 5pts instead of 10pts?? too expensive now. Hunter's lance costs 10pts and he is better WS and 1 more attack, plus the unit is already expensive.
Iron Mace: This actually makes no sense now. Why would you ever want to make a Crush attack when you can make 5 S7 attacks with D3 each?? I suggest we change it to auto-hitting crush attack instead.
Magmacasters and Lavamancers: Could we possibly make the breath weapon an option for Magmacasters/Lavamancers?? So upgrade without breath could be 10pts for each (to account for Fireborn and Flaming), and then S4 breath 25pts, and s3 breath 15pts respectively. They are way too expensive atm, especially Magmacaster.
Ktokolwiek gra w 9ed ogrami?
Na ostatnim turnieju grałem wochem na ciekawie złożone ogry:
warlord marki chaosu change great weapon d3 woundów I0 w styku 5++
magmacaster 4lvl change hellheart
bsb nie pamiętam z czym
15 bulls wrath
8 maneaters change pistolety stubborn poison
ironblaster
W rozpisce było kilka błędów (np. w core tylko jakieś 550pkt), ale turniej na luzie to zagraliśmy.
Dosyć ciężko urwać jakieś punkty, warlord z d3 ran i holy attacks bardzo mocny, zdejmuje lorda chaosu jednym nie wybronionym woundem.
Mimo wszystko jak teraz siadłem do robienia rozpiski, to nie znalazłem w niej miejsca na warlorda, marki jednak swoje kosztują.
385 Magmacaster 3 lvl metal dodatkowy czar (25) regena (50) przerzut "6" na ranienie jego i unity z magii i strzelania (25)
210 BSB imię dające 5+ regene (25) banner dający unitowi holy attacks (30) 2++ na ogień (5) great weapon
145 1lvl maw dispell scroll (35) mieczyki dające fear (10)
415 9 ironów fcg dyscyplina (25)
2x 100 3 bulle muzyk
3x 318 4 mourny muzyk
2x 35 kotek
Jeśli się uda to jutro zagram tym na brete, piszcie co byście zmienili bo może nie zauważyłem jakiejś fajnej opcji.
Na ostatnim turnieju grałem wochem na ciekawie złożone ogry:
warlord marki chaosu change great weapon d3 woundów I0 w styku 5++
magmacaster 4lvl change hellheart
bsb nie pamiętam z czym
15 bulls wrath
8 maneaters change pistolety stubborn poison
ironblaster
W rozpisce było kilka błędów (np. w core tylko jakieś 550pkt), ale turniej na luzie to zagraliśmy.
Dosyć ciężko urwać jakieś punkty, warlord z d3 ran i holy attacks bardzo mocny, zdejmuje lorda chaosu jednym nie wybronionym woundem.
Mimo wszystko jak teraz siadłem do robienia rozpiski, to nie znalazłem w niej miejsca na warlorda, marki jednak swoje kosztują.
385 Magmacaster 3 lvl metal dodatkowy czar (25) regena (50) przerzut "6" na ranienie jego i unity z magii i strzelania (25)
210 BSB imię dające 5+ regene (25) banner dający unitowi holy attacks (30) 2++ na ogień (5) great weapon
145 1lvl maw dispell scroll (35) mieczyki dające fear (10)
415 9 ironów fcg dyscyplina (25)
2x 100 3 bulle muzyk
3x 318 4 mourny muzyk
2x 35 kotek
Jeśli się uda to jutro zagram tym na brete, piszcie co byście zmienili bo może nie zauważyłem jakiejś fajnej opcji.
Rozpa tamtych ogrów miała błędy jeszcze:
Tyrant z Darkfistem nie może mieć magicznej pałki bo to imię jest jednocześnie Magiczną bronią. I pewnie grał po staremu, że poisony działają na strzelanie - co jest błędem.
Ja grałem już 4 gry ale tylko na WoCH aktualnie.
Jeśli chodzi o Ogry z markami to widzę to tak - 2 działa z markami Change - holly ataki lub regena tylko za 10 pkt
Tyrant tylko i wyłącznie z MoW by miał te 6S i w oddziale ogrów z MoW
Spoko wychodzi duży butcher z Fancerami, potkiem siły, jakimś arcanem i marką nurgla
Grałem też na armii w której łowca jest generałem a drugi bsb
Mournfangi robią gwałt 4 mourony z dragonhide bannerem a w nich łowca bsb z ( imieniem z regeną, tarczą +2save, mieczem +1S, baner +1Mv i coś tam można wcisnąć jeszcze za 15pkt dowolnie )
Do tego miałem dużego maga z Beast i x2 traperów teraz sidła działają inaczej troche i fajnie się kombują z klątwą z beast - szczególnie że dangerousy są mocniejsze przeciwko M.I M.C Monsterom
Warto rozważyć:
Maneaterów z Poison+Hate
BSB z imieniem dającym mu Plate armour + Dragon mantle = 2+save które może być polepszone przez ironfista
Domene metalu na Firebellym - 2 czary wrzucisz i masz ogry z 3+save
Tyrant z Darkfistem nie może mieć magicznej pałki bo to imię jest jednocześnie Magiczną bronią. I pewnie grał po staremu, że poisony działają na strzelanie - co jest błędem.
Ja grałem już 4 gry ale tylko na WoCH aktualnie.
Jeśli chodzi o Ogry z markami to widzę to tak - 2 działa z markami Change - holly ataki lub regena tylko za 10 pkt
Tyrant tylko i wyłącznie z MoW by miał te 6S i w oddziale ogrów z MoW
Spoko wychodzi duży butcher z Fancerami, potkiem siły, jakimś arcanem i marką nurgla
Grałem też na armii w której łowca jest generałem a drugi bsb
Mournfangi robią gwałt 4 mourony z dragonhide bannerem a w nich łowca bsb z ( imieniem z regeną, tarczą +2save, mieczem +1S, baner +1Mv i coś tam można wcisnąć jeszcze za 15pkt dowolnie )
Do tego miałem dużego maga z Beast i x2 traperów teraz sidła działają inaczej troche i fajnie się kombują z klątwą z beast - szczególnie że dangerousy są mocniejsze przeciwko M.I M.C Monsterom
Warto rozważyć:
Maneaterów z Poison+Hate
BSB z imieniem dającym mu Plate armour + Dragon mantle = 2+save które może być polepszone przez ironfista
Domene metalu na Firebellym - 2 czary wrzucisz i masz ogry z 3+save
Nie można dać bo Ironfist jest bronią wymagającą dwóch rąk i tu leży pies pogrzebany - ogólnie bardzo fluffowa opcja grania armią z markami ale taki tyrant to tylko bunkier nie klepacz dlatego bez MoW lipa
Hunter może ale ustawiasz go standardowo z boku - zobacz koszt kotów spokojnie wystawisz 8 takich razem z łowcą i fajnie mogą razem biegać ( 7Mv i Swiftstride )
Hunter może ale ustawiasz go standardowo z boku - zobacz koszt kotów spokojnie wystawisz 8 takich razem z łowcą i fajnie mogą razem biegać ( 7Mv i Swiftstride )