Czolgi, rydwany, geometria pivotu - casus z Euro.
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Jedne Pivot w szarzy maja za darmo. W czase ruchu moga pivotowac ile chca.
1) Czołg nie moze ruszac sie przez trudne tereny
2) Jak Sasza napisal , rusza sie jak rydwan.
3) Moze robic jednego pivota w szarzy ile chce w ruchu
pivot - srodek w miejscu model sie kreci.. czyli jezeli las jest przy czolgu to nie da rady. Rydwan moze ale dostanie hity za las.
jak cos to rule book strona 62.
1) Czołg nie moze ruszac sie przez trudne tereny
2) Jak Sasza napisal , rusza sie jak rydwan.
3) Moze robic jednego pivota w szarzy ile chce w ruchu
pivot - srodek w miejscu model sie kreci.. czyli jezeli las jest przy czolgu to nie da rady. Rydwan moze ale dostanie hity za las.
jak cos to rule book strona 62.
- Kedziorson
- Masakrator
- Posty: 2219
- Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.
razw dwaczołgom!!!! przestańcie to już nakręcać bo mnie szlak trafia!!
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie

Jednostki w grze Warhammer poruszaja sie do przodu, rydwany nie sa zadnym wyjatkiem.
A Ty Kedzior cos innego wsadz w zadek czolgom, najlepiej wytnij ten fragment i pisze sie "szlag trafia".
A Ty Kedzior cos innego wsadz w zadek czolgom, najlepiej wytnij ten fragment i pisze sie "szlag trafia".
"Ktokolwiek ośmieli się podnieść rękę na Stowarzyszenie Bazyliszek,
niech ma świadomość, że Stowarzyszenie mu tę rękę odrąbie..."
niech ma świadomość, że Stowarzyszenie mu tę rękę odrąbie..."
rozumiem, że to jest interpretacja, bo nigdzie nie ma dosłownego zapisu tej regułyszafa pisze:Jednostki w grze Warhammer poruszaja sie do przodu, rydwany nie sa zadnym wyjatkiem

... w świetle tej interpretacji np. taktyczne przesunięcie rydwanu stojącego w linii z dwoma i między dwoma klockami piechoty w odstępie po 0,5 cala, DO TYŁU tak aby pozostawał w linii jest tyleż niemożliwe co NIELEGALNE...
Myślę że w świetle różnych INTERPRETACJI sugerujących, iż można skutecznie przyblokować tanka od przodu lasem, zwykły TURN oddziału jest FIZYCZNIE i GEOMETRYCZNIE NIEMOŻLIWY zakładając że modele nie mogą WCHODZIĆ NA SIEBIE...ale to tylko interpretacja...
proszę niech ktoś mnie oświeci

pozdrawiam
kuba
Ostatnio zmieniony 19 sie 2007, o 20:46 przez Kuba, łącznie zmieniany 2 razy.
Znam wiele niemozliwych i nielegalnych manewrow, miedzy innymi te przez Ciebie podane, ale akurat zwykly turn oddzialu jest opisany inaczej i jest legalny.
"Ktokolwiek ośmieli się podnieść rękę na Stowarzyszenie Bazyliszek,
niech ma świadomość, że Stowarzyszenie mu tę rękę odrąbie..."
niech ma świadomość, że Stowarzyszenie mu tę rękę odrąbie..."
Tak analogicznie mi sie nasunelo..
zalozmy czysto hipotetyczna sytuacje:
XXXXX
ORRO
X - niech bedzie sobie ork warrior, a co.
R - rydwan wstretnych elfow
O - obeliski. prawie stykaja sie z rydwanem.
Rydwan przegral combat, ucieka. Zeby uciekac, musi sie odwrocic.
Ale pivot wymusza zetkniecie z obeliskiem ktory jest impassible. I co teraz?
Jest automatycznie zniszczony bo zetknal sie z terenem niedostepnym? Czy moze podnosimy figurke i stawiamy nie zwazajac na pivot..
zalozmy czysto hipotetyczna sytuacje:
XXXXX
ORRO
X - niech bedzie sobie ork warrior, a co.
R - rydwan wstretnych elfow
O - obeliski. prawie stykaja sie z rydwanem.
Rydwan przegral combat, ucieka. Zeby uciekac, musi sie odwrocic.
Ale pivot wymusza zetkniecie z obeliskiem ktory jest impassible. I co teraz?
Jest automatycznie zniszczony bo zetknal sie z terenem niedostepnym? Czy moze podnosimy figurke i stawiamy nie zwazajac na pivot..
tak, jest to nielegalne, jak rowniez obrot chariotu stojacego w btb z jeziorkiem nie jest mozliwy bez oberwania k6 S6...Kuba pisze: ... w świetle tej interpretacji np. taktyczne przesunięcie rydwanu stojącego w linii z dwoma i między dwoma klockami piechoty w odstępie po 0,5 cala, DO TYŁU tak aby pozostawał w linii jest tyleż niemożliwe co NIELEGALNE...
turn a pivot to 2 zupelnie inne rzeczy, jak ktos ma charioty/tanki to musi uwazac.. bo jego niewiedza zostanie z zimna krwia wykorzystana przeciwko jemu


A to nawet nie tak. Jeszcze lepszy numer:
XXXXXX
ORR
X-obelisk
O-oddział wroga
R-nasz rydwan
Jak się rydwan złamie, to ginie, bo robiąc pivota zahacza o obelisk. Tak samo treeman i gigant - nie ma po co rzucać na ucieczkę
XXXXXX
ORR
X-obelisk
O-oddział wroga
R-nasz rydwan
Jak się rydwan złamie, to ginie, bo robiąc pivota zahacza o obelisk. Tak samo treeman i gigant - nie ma po co rzucać na ucieczkę

Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
I opcja nr 2 z dedykacja dla szafy:
---XXXXX
AAAARRBBB
AAA, BBB to oddzialy tego samego gracza co rydwan RR.
Przegrali walke - AAA i BBB stoja, RR ucieka. Ale nie moze zrobic pivotu bo by wjechal na swoich sojusznikow.
a jednostki do tylu ponoc nie jezdza.
wiec.. nie ucieka? :>
---XXXXX
AAAARRBBB
AAA, BBB to oddzialy tego samego gracza co rydwan RR.
Przegrali walke - AAA i BBB stoja, RR ucieka. Ale nie moze zrobic pivotu bo by wjechal na swoich sojusznikow.
a jednostki do tylu ponoc nie jezdza.
wiec.. nie ucieka? :>
@ Jankiel i TruePunk
Całkiem zgrabna teoria ale niestety niezgodna z rulebookiem. O tym czy oddział zostaje dogoniony decyduje nie jego fizyczna pozycja na polu walki, ale czy goniący rzucił tyle samo albo więcej oczek na kostce. Ponadto fleeing units wykonują turn, a nie pivot wg rulebooka.
Całkiem zgrabna teoria ale niestety niezgodna z rulebookiem. O tym czy oddział zostaje dogoniony decyduje nie jego fizyczna pozycja na polu walki, ale czy goniący rzucił tyle samo albo więcej oczek na kostce. Ponadto fleeing units wykonują turn, a nie pivot wg rulebooka.

A licky boom boom down!!!
Dobra, to lecimy dalej.
XXXXX
ORR
XXX deklaruja szarze na RR. Powiedzmy, niech maja strach i out numer nad rydwanem RR.
RR oblewa tescik - wiec flee leci. Leci, leci, a tu obelisk obok rydwanu sie czai! I co. Bum, trach?
XXXXX
ORR
XXX deklaruja szarze na RR. Powiedzmy, niech maja strach i out numer nad rydwanem RR.
RR oblewa tescik - wiec flee leci. Leci, leci, a tu obelisk obok rydwanu sie czai! I co. Bum, trach?
W świetle zasad jest to jak najbardziej możliwe. Jak parkujesz rydwan przytulony do obelisku, to jesteś sam sobie winien, tak samo jak ustawiasz za blisko siebie dwa oddziały blokując im wheela.
A licky boom boom down!!!
Powiem tak,
w momencie gdy zobaczyłem na forum ten casus stwierdziłem "niezły trick" - jestem w tej części graczy którzy zastanawiają się jak czołg wyeliminować
...
Pomyślałem, że jeżeli rzeczywiście czołgu nie może cofać to jest ok...zacząłem wertować rulebooka i kodeks empire i ..........
.......i żadnego takiego zapisu nie znalazłem...znalazłem to że ogólnie w opisie angielskim przy czariotach jest "pulling" co mogłoby sugerować jedyny słuszny kierunek
oczywiście intuicyjne wyjaśnienie szafy że w wfb mamy tylko z ruchem do przodu jest imho tezą raczej prawdziwą niż nieprawdziwą, pod którą bym się podpisał...
Wygląda więc na to że nie mamy twardych faktów, sformułowań, ustępów w tekście ergo:
- decyzji JJ niezależnie jaka by nie była nie można ocenić pod względem zgodności lub niezgodnosci z zasadami ponieważ takowych nie ma - istnieją tylko różne interpretacje, zależne oczywiście od potencjalnych korzyści z nich wynikających,
- decyzja JJ była słuszna ponieważ postawiła zdrowy rozsądek i fair play powyżej mechaniki gry - oczywiście imho mechanika gry jest nadrzędna pod warunkiem że jest poparta faktami, cytatami regułami - niestety ten trick nie ma "twardej podstawy" - no chyba że ma - cały czas czekam na takową...
Jeżeli znajdzie się wykładnia explicite to cofam wszystko co w tym temacie powiedziałem
Jeżeli jednak nie, to stwierzdam że błąd został popełniony przed bitwą tzn. opierając całą strategię gry na tym "myku" i nie mając tego na piśmie sygnowanym przez GW było amatorką...niestety tak to z rulezlawierstwem bywa - albo my ich albo oni nas...
Zaimponował mi Malal który po wstępnym zacietrzewieniu sam przyznał że gdyby znał odpowiednie zasdy dotyczące budynków nawet wałkujący Norweg nic by nie zrobił - przez przypadek znam tego Norwega i wątpię że nie przytoczył odpowiedniej zasady celowo - krótko mówiąc MALAL dla ciebie ogromny RESPECT
Pozdrawiam
Kuba
PS. Gratuluję teamowi Polska - potwierdziliście że Polska rocks!!! Biorąc pod uwagę dwa lata Polska is the BEST!!! Dzięki za super performance jako gracze i organizatorzy
w momencie gdy zobaczyłem na forum ten casus stwierdziłem "niezły trick" - jestem w tej części graczy którzy zastanawiają się jak czołg wyeliminować

Pomyślałem, że jeżeli rzeczywiście czołgu nie może cofać to jest ok...zacząłem wertować rulebooka i kodeks empire i ..........
.......i żadnego takiego zapisu nie znalazłem...znalazłem to że ogólnie w opisie angielskim przy czariotach jest "pulling" co mogłoby sugerować jedyny słuszny kierunek

Wygląda więc na to że nie mamy twardych faktów, sformułowań, ustępów w tekście ergo:
- decyzji JJ niezależnie jaka by nie była nie można ocenić pod względem zgodności lub niezgodnosci z zasadami ponieważ takowych nie ma - istnieją tylko różne interpretacje, zależne oczywiście od potencjalnych korzyści z nich wynikających,
- decyzja JJ była słuszna ponieważ postawiła zdrowy rozsądek i fair play powyżej mechaniki gry - oczywiście imho mechanika gry jest nadrzędna pod warunkiem że jest poparta faktami, cytatami regułami - niestety ten trick nie ma "twardej podstawy" - no chyba że ma - cały czas czekam na takową...
Jeżeli znajdzie się wykładnia explicite to cofam wszystko co w tym temacie powiedziałem

Jeżeli jednak nie, to stwierzdam że błąd został popełniony przed bitwą tzn. opierając całą strategię gry na tym "myku" i nie mając tego na piśmie sygnowanym przez GW było amatorką...niestety tak to z rulezlawierstwem bywa - albo my ich albo oni nas...
Zaimponował mi Malal który po wstępnym zacietrzewieniu sam przyznał że gdyby znał odpowiednie zasdy dotyczące budynków nawet wałkujący Norweg nic by nie zrobił - przez przypadek znam tego Norwega i wątpię że nie przytoczył odpowiedniej zasady celowo - krótko mówiąc MALAL dla ciebie ogromny RESPECT
Pozdrawiam
Kuba
PS. Gratuluję teamowi Polska - potwierdziliście że Polska rocks!!! Biorąc pod uwagę dwa lata Polska is the BEST!!! Dzięki za super performance jako gracze i organizatorzy

...zgodnie z tym co mówisz każdy unit zostanie zniszczony włącznie ze skirmisherem przyklejonym do obeliskab_sk pisze:W świetle zasad jest to jak najbardziej możliwe. Jak parkujesz rydwan przytulony do obelisku, to jesteś sam sobie winien, tak samo jak ustawiasz za blisko siebie dwa oddziały blokując im wheela.

A co powiesz na rydwan z generałem w pogoni który zatrzymuje się 0,2 cm przed krawędzią - zgodnie z twoją tezą rydwan zostaje wyłączony do końca bitwy ponieważ nie może wycofać ani się obrócić...
Generał sam z siebie też zejść z rydwanu nie może

Jak myślisz, jaki smak miałoby takie zwycięstwo?????????????
Pozdrawiam
Kuba
Ostatnio zmieniony 19 sie 2007, o 19:19 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
zgadzam się z tym w 100% ... za niewiedzę trzeba płacić, ale zgodzisz się że trick z lasem nie ma jednoznacznej wykładni...thurion pisze:tak, jest to nielegalne, jak rowniez obrot chariotu stojacego w btb z jeziorkiem nie jest mozliwy bez oberwania k6 S6...Kuba pisze: ... w świetle tej interpretacji np. taktyczne przesunięcie rydwanu stojącego w linii z dwoma i między dwoma klockami piechoty w odstępie po 0,5 cala, DO TYŁU tak aby pozostawał w linii jest tyleż niemożliwe co NIELEGALNE...
turn a pivot to 2 zupelnie inne rzeczy, jak ktos ma charioty/tanki to musi uwazac.. bo jego niewiedza zostanie z zimna krwia wykorzystana przeciwko jemu![]()
pozdrawiam
kuba
podstawa niejednoznacznosci jest to ze nie ma nigdzie wyjasnionego jasno jak odbywa sie pivot.. kto wie czy nie jest tak jak ktos powiedzial: biore figurke nad stol, obracam i wracam ją na stol.. ogolnie przyjelo sie ze po prostu kreci sie modelem, ale czy to jest poprawne, nikt nie wieKuba pisze:
zgadzam się z tym w 100% ... za niewiedzę trzeba płacić, ale zgodzisz się że trick z lasem nie ma jednoznacznej wykładni...

ciezki czas dla smokow/rydwanow/gigantow/itd nastal ; )