Rasy są "zbalansowane" bo tak naprawdę jednostki (cechy dla modeli) tworzy się ze wspólnych wytycznych. Nie ma takiego problemu jak w WHFB, że niektóre rasy są wyraźnie mocniejsze od pozostałych. Zwykła kawaleria bije się tak samo w każdej rasie, a żeby było bardziej klimatycznie (i pasowało do modeli) można dobrać do takiej kawalerii dodatkowe cechy (elitarna, mięso armatnie, itd.) Tym samym wszystkie modele są grywalne. Odkurzajcie jednostki "niegrywalne" w battlu

Drugi plus to uproszczenie zasad ruchu i szarżowania na czym rozgrywka zyskuje. Nie powstają takie absurdy jak w 8 edycji ale dalej jest taktycznie i bardzo istotne jest jakie jednostki z kim walczą (kawaleria z piechotą, piechota z monsterem, monster z rydwanem, itd.)
Czekam na okazje na kolejne i polecam zajrzeć do tych zasad. (można ogarnąć w 15 min).