9th Age
Re: 9th Age
mi się podoba 10 łuczników za 60 pkt żeby dopchać cora przy dwóch lancach.5 Errantów są super, Gralowcy również ale queści ? come on
Przy moich rzutach na czarowanie nie mozna byc pewnym zerówki z trzech kosci, wiec odpada :p
Co do questów: w liczbie 12 (w tym bohater i magica) sie sprawdzaja. Owszem, giną bardziej niz zwykli rycerze, ale przy I3 realmi tez nieczęsto atakują pierwsi; trzeba mieć zatem tych kilka ciał więcej, ale jak już oddadzą... Poza tym ItP daje pewność, że w kluczowym momencie nie wybiorą meczu z kolegami :p
Morgensztern na nich to pomylka, przynajmniej punktowa; bohaterowie dostają go w tej samej cenie, co dwuraka. Dlaczego quesci maja płacić ekstra za wymianę z dwuraka, skoro ich wada tej broni boli nawet bardziej, niz herosów? Co innego, gdyby to było dokupywanie i żeby mogli wybrać, czym walczą (co zresztą by bardzo pasowało fabularnie: na wyprawę biorą różne bronie na roznych wrogów: topor, dwurak, miexz na potwory, miecz na ludzi :p itd).
Co do errantow, to.szkoda mi chorążych i +1 do wyniku, ale nie da sie ukryc, ze zdejmujac dwoch chorążych dostaje punkty na oddzial giermkow - goly, bo goły, ale jednak. Glupio tez tracic bandery po +50 VP, a szalencon wpadka sie zdarzyc może.
Co do questów: w liczbie 12 (w tym bohater i magica) sie sprawdzaja. Owszem, giną bardziej niz zwykli rycerze, ale przy I3 realmi tez nieczęsto atakują pierwsi; trzeba mieć zatem tych kilka ciał więcej, ale jak już oddadzą... Poza tym ItP daje pewność, że w kluczowym momencie nie wybiorą meczu z kolegami :p
Morgensztern na nich to pomylka, przynajmniej punktowa; bohaterowie dostają go w tej samej cenie, co dwuraka. Dlaczego quesci maja płacić ekstra za wymianę z dwuraka, skoro ich wada tej broni boli nawet bardziej, niz herosów? Co innego, gdyby to było dokupywanie i żeby mogli wybrać, czym walczą (co zresztą by bardzo pasowało fabularnie: na wyprawę biorą różne bronie na roznych wrogów: topor, dwurak, miexz na potwory, miecz na ludzi :p itd).
Co do errantow, to.szkoda mi chorążych i +1 do wyniku, ale nie da sie ukryc, ze zdejmujac dwoch chorążych dostaje punkty na oddzial giermkow - goly, bo goły, ale jednak. Glupio tez tracic bandery po +50 VP, a szalencon wpadka sie zdarzyc może.
Uprawa warzyw od 1997 roku
Ja zrobiłbym 25 za model i możliwość wyboru broni. Lepsza siła, ale inicjatywa 0. Lepszy pancerz, ale łatwiej trafiani w HtH.Morgensztern na nich to pomylka, przynajmniej punktowa; bohaterowie dostają go w tej samej cenie, co dwuraka. Dlaczego quesci maja płacić ekstra za wymianę z dwuraka, skoro ich wada tej broni boli nawet bardziej, niz herosów? Co innego, gdyby to było dokupywanie i żeby mogli wybrać, czym walczą (co zresztą by bardzo pasowało fabularnie: na wyprawę biorą różne bronie na roznych wrogów: topor, dwurak, miexz na potwory, miecz na ludzi :p itd).
Trebki 20 pkt w górę, ale siła 5 na ciachu.
Pegazy 5 pkt w dół.
Dorzuciłbym jakiś sensowny miecz w miejsce tego Blade of Faith. 2rak AP(6) za 40 pointów.
W miejsce Armour of Faith silver mirror.
Skoro ma być mało itemów, to niech będzie z każdego rodzaju po jednym i wszystkie niech będą grywalne.
Prechersom Flaile w opcji zamiast morningstarów. Dopłata 1pkt/szt, ale trzeba zrezygnować z tarcz.
Babkom horse zamiast warhorse i odpowiednio 15 i 10 pkt.
Hipcio do 150 pkt. Tyle można dać za te jego powalające statsy.
Powrót Relikwii. Niech idzie z rarów. Koszt ok 80-100 pkt. Infantry, Insignificant, statsy chłopa, 6 woundów, 4 ataki, War Platform, light armour, w 8" rozdaje 5+ warda innym Insignificantom, podstawka 40x60. Skoro jest model, to niech będą też do niego zasady. Fajne combo z piechotą, ale również z trebkami.
To wszystko oczywiście detale, bo uważam, ze ten kodeks już jest bardzo fajny i bardzo przemyślany. To co napisałem, to takie smaczki, brakujące mi do pełni szczęścia.
Na "nieturniejowe granie" można sobie póki co samemu z przeciwnikiem dogadać itemy, virtue, nowe unity, a nawet bohaterów specjalnych. Wymyślić do nich zasady, wycenić punktowo według własnego uznania. Co stoi na przeszkodzie?
Jak będą wypuszczać booki, a wypuszczą je wszystkie na raz, to niech lepiej skupią się na tym by:
- armie pięknie się różniły, ale były w miarę wyrównane
- nie było dziur w zasadach
- zasady były spójne
- zasady były jednoznaczne
- mechanika gry nie stwarzała problemów
- gracz musiał pomyśleć aby coś osiągnąć
- wszystko było w miarę adekwatnie wycenione
- gdzie to możliwe ograniczyć czynnik losowości
Jak widać po efektach, prace zmierzają w tym właśnie kierunku.
Najpierw niech uruchomią ten samochód, potem sprawdźmy czy dobrze jeździ. Choinki zapachowe, trzymadełka na kubki itp., dokupi się, jak zajdzie potrzeba.
Glonojad, biorąc pod uwagę kto pisze te zasady i w jakim celu, musisz się liczyć z tym, że akcenty będą trochę inaczej rozłożone niż w przypadku GW. Nie dostajesz pięknie wydanych książek, oprawy fabularnej i nowych modeli, ale w zamian za to możesz liczyć na to, że zasady będą szły w stronę wyrównania sił poszczególnych armii oraz, że co i rusz nie pojawią się nowe jednostki typu stormfiendy.
Jak będą wypuszczać booki, a wypuszczą je wszystkie na raz, to niech lepiej skupią się na tym by:
- armie pięknie się różniły, ale były w miarę wyrównane
- nie było dziur w zasadach
- zasady były spójne
- zasady były jednoznaczne
- mechanika gry nie stwarzała problemów
- gracz musiał pomyśleć aby coś osiągnąć
- wszystko było w miarę adekwatnie wycenione
- gdzie to możliwe ograniczyć czynnik losowości
Jak widać po efektach, prace zmierzają w tym właśnie kierunku.
Najpierw niech uruchomią ten samochód, potem sprawdźmy czy dobrze jeździ. Choinki zapachowe, trzymadełka na kubki itp., dokupi się, jak zajdzie potrzeba.
Glonojad, biorąc pod uwagę kto pisze te zasady i w jakim celu, musisz się liczyć z tym, że akcenty będą trochę inaczej rozłożone niż w przypadku GW. Nie dostajesz pięknie wydanych książek, oprawy fabularnej i nowych modeli, ale w zamian za to możesz liczyć na to, że zasady będą szły w stronę wyrównania sił poszczególnych armii oraz, że co i rusz nie pojawią się nowe jednostki typu stormfiendy.
@Dębek: widzisz, wszystko to prawda, co piszesz, tylko w tym przypadku dzielisz rzeczywistość na dwa dyskretne stany: turniejowy i dziesięciogodzinny klimat przy piwku .
A jest jeszcze trochę stanów pośrednich, czyli np. ustawki nieturniejowe niekoniecznie ze znajomym, niekoniecznie z góry ustalone. I na to też fajnie byłoby mieć jakieś ogólnie uznane zasady, także dla rzeczy bardziej klimatycznych, niż turniejowych. Bo, jeśli to ma być coś więcej niż tylko głęboko zaawansowany comp dla turniejowych wyjadaczy (a mówiło się o jakichś kickstarterach dla drukowanych podręczników, tworzy się podobno jakieś tło fabularne etc.) to takie rzeczy też w nim być muszą. Wbrew temu, co sądzą gracze turniejowi, nie stanowią oni większości rynku - co zresztą widać po wszelkich zmianach mety, gdy się okazuje, że niektórym nie podoba się jakakolwiek zmiana, bo "nie mają modeli" - co "klimaciarzy" z reguły mniej boli.
Ale, OK, klimat lepiej dobudować do solidnych zasad niż odwrotnie.
A jest jeszcze trochę stanów pośrednich, czyli np. ustawki nieturniejowe niekoniecznie ze znajomym, niekoniecznie z góry ustalone. I na to też fajnie byłoby mieć jakieś ogólnie uznane zasady, także dla rzeczy bardziej klimatycznych, niż turniejowych. Bo, jeśli to ma być coś więcej niż tylko głęboko zaawansowany comp dla turniejowych wyjadaczy (a mówiło się o jakichś kickstarterach dla drukowanych podręczników, tworzy się podobno jakieś tło fabularne etc.) to takie rzeczy też w nim być muszą. Wbrew temu, co sądzą gracze turniejowi, nie stanowią oni większości rynku - co zresztą widać po wszelkich zmianach mety, gdy się okazuje, że niektórym nie podoba się jakakolwiek zmiana, bo "nie mają modeli" - co "klimaciarzy" z reguły mniej boli.
Ale, OK, klimat lepiej dobudować do solidnych zasad niż odwrotnie.
Uprawa warzyw od 1997 roku
Pytania, które twórcy postawili w sondzie jasno wskazują, że book czekają poważne zmiany. Z udzielonych odpowiedzi wyklarował się kierunek tych zmian.
Polecam przejrzeć.
Dodano nowe pytania, tak więc jeżeli ktoś już raz odpowiadał, warto zerknąć ponownie.
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... important/
Trzeba się tam zalogować ale proces ten, jest bardzo prosty (bez dodatkowej autoryzacji).
Polecam przejrzeć.
Dodano nowe pytania, tak więc jeżeli ktoś już raz odpowiadał, warto zerknąć ponownie.
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... important/
Trzeba się tam zalogować ale proces ten, jest bardzo prosty (bez dodatkowej autoryzacji).
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... #post34004
Napisałem tam trochę luźnych propozycji.
+1000 Milczek. Warto wypełnić tę ankietę. Jest tam sporo istotnych dla nas pytań.
Napisałem tam trochę luźnych propozycji.
+1000 Milczek. Warto wypełnić tę ankietę. Jest tam sporo istotnych dla nas pytań.
-
- Falubaz
- Posty: 1152
WOW przeczytałem sobie ten temat na szwedzkim forum i oprócz postu Dębka (który niemal w całości popieram) to ludzie wypisują tam jakiś istny maraton życzeń i marzeń. Aż nie mogę uwierzyć że ich zdaniem Honour of Dragon Slayer powinien kosztować 50 pts W każdym razie nieźle płyną z pomysłami