Nowe VC - problemy

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

TruePunk pisze: mysle ze to raczej nie jest problemem - w rozpisce powinno byc zawarte, tak samo jak podstawka smoka HE itd.
po prostu chce uniknac klotni, ze skoro wizzarzi nie musza wybierac lora przed turniejem to czemu vc mialy by musiec... ale coz...

swoja droga widze, ze ten book tez jest nieprzemyslany... najpierw dragon armour na dragon princach a teraz inflantyry i fellbaty :/

Varden
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Post autor: Varden »

Nordri pisze:
Varden pisze:
Maciek Paraszczak pisze:Dlaczego jet nielegalna?
Zobacz Lorda i Kasztelana
Mógłbyś przybliżyć dla tych co booka jeszcze nie mają?
Lord ma powerów za 105 punktów, a Kasztelan magiczna broń - Cursed Book!

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

teraz inflantyry i fellbaty :/

chyba że to my źle interpretujemy czym jest inflanty a czym nie jest.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Gogol pisze:
teraz inflantyry i fellbaty :/

chyba że to my źle interpretujemy czym jest inflanty a czym nie jest.
Weź stronę 7 RB i interpretuj ile wlezie.

Pojęcie "Flying infantry" (copyright JJ), szokująca nowomowa, powstało przy pojawieniu się domków w 7 edycji - nikt na świecie nie zakazał "units of fliers" wstępu do domków.
Więc to piechota. Latająca.

Arrrggghhhhh.... :twisted:



Zresztą...
Reference sheet VC AB p 96.
Patrz dział "infantry", a w nim... "Fell Bat"
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Oddział 20 fell batów nie jest aż taki zły :)

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

No wiesz, zawsze trzeba mieć co robić z kościami mocy jak zaczynamy...;)
A co do piechoty batów, to pomijając argumenty przytoczone przez JJ, których nie da się imo obalić (czarno na białym), to jeśli nie jest to piechota, to co? Kawa? Monstery?

Awatar użytkownika
Zulus
Mudżahedin
Posty: 283
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: Zulus »

dzisiaj gralem nowymi vampami z Linuksem. Nie chcial uwierzyc ze fell baty to infantry :) Mam nadzieje ze nic sie w tym temacie nie zmieni - to jest mega kombo 3 fell baty plus vampir z summonem creaturesow.

Natomiast mam pytanie jak traktowac tego steeda latajacego za 20p?
Czy nie mozna go zabic(liczy sie jak zwykly kon), czy mozna nim wchodzic do odzialow?

Varden
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Post autor: Varden »

Zulus pisze:Natomiast mam pytanie jak traktowac tego steeda latajacego za 20p?
Czy nie mozna go zabic(liczy sie jak zwykly kon), czy mozna nim wchodzic do odzialow?
Nie mozna go zabic(liczy sie jak zwykly kon) i nie mozna nim wchodzic do odzialow

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Invocation of Nehek nigdzie nie jest napisane że można rzucac do combatu ;)

heh ale lista ligowa nie zgodziła sie na jasne i klarowne zasady dragon armour, więc nie wiem czemu musi się zgadzac na zasadę wskrzeszania d6 fell batów :P

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Loremaster pisze:Invocation of Nehek nigdzie nie jest napisane że można rzucac do combatu ;)

heh ale lista ligowa nie zgodziła sie na jasne i klarowne zasady dragon armour, więc nie wiem czemu musi się zgadzac na zasadę wskrzeszania d6 fell batów :P
Lista sedziowska zgodziła sie na jasne zasady DA (patrz najnowsze uscislenia ;-) ).
mysle ze nikt poza GW nie bedzie wstanie nic zrobic z wskrzeszaniem D6 batów.
Obrazek

Awatar użytkownika
Menace
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 160

Post autor: Menace »

Mi się zawsze wydawało , że infantry to piechota... Polemizowałbym z tym, czy fellbaty to piechota...

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

To polemizuj, ale wpierw przeczytaj zasady WFB, oki?

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

To ja sobie skompliowałem problemy które się przewinęły:

1) Co się dzieje, jeśli w regimencie jest nekromanta na corpse carcie, i nekromantę coś zabije - czy CC wypada z regimentu - a jeśli tak, to w jaki sposób.

Dokłądnie tak jak demonic mount z którego spadł exalted. CIężko będzie to zdefiniować, pozostanie nam zaufać sędziom i napisać coś w stylu "wypada z oddziału z najmniejszą możliwą ingerencją w sytuację na polu bitwy".

2) Wampiry kupują zwykłe przedmioty z bloodline'ów, co natychmiast rodzi pytania: jak to się ma do WYSIWYGa oraz czy można w trakcie turnieju "zmieniać" wybór przedmiotu, i z avatar of death w jednej bitwie wziąć dwuraka, a w drugiej 2x hand weapon.

Czy ktoś mógły dosłownie zacytować Avatar of Death?

3) Moje ulubione, czyli co się dzieje, jeśli wampirowi na koniu wykupimy "fly".

Tutaj pojawia się kluczowe pytanie: W kilku miejscach army booka Gave (co się zresztą idiotom z GW dośc często zdarzało) zapomniał wspomnieć o ważnej sprawie.

Wg 6 edycyjnego army boka orkowy bsb mógł nosić magiczną tarczę. Na szczęście nikt poza mna tego nie zauważył chyba, i nikt nie grał bsbkiem orków, więc luz. A każdy inny bsbk miał zakaz brania jakiejkolwiek tarczy.

Każdy przedmiot dający latanie w WFB ma zasadę "on foot model only".

Podobnież wskrzeszanie czy rerol hitów nowych VC nie ma zapisu rzucania do combatu...

IMHO, musimy przyjąc "domniemanie nieróbstwa" twórców, i złożyć że pozwolili rzucać rerol trafień w walce do walki, oraz zakazaliby latania z koniem, gdyby objęli to swoim umysłem, czego nie uczynili.

Co do zasadowych argumentów typu "i tak używa wartości ruchu zwierzaka" - imho słuszny, ale mam nadzieję - niekonieczny.

4) No i chyba czeka nas męska decyzja pt. "czy bohater dołączony do regimentu może lecieć będąc wewnątrz tego regimentu"

Tak - nigdy nie widziałem żadnych przeciwwskazań do tego. No i praktycznie powszechnie wszysy tak robią (strigoje/demony w demonetkach np.)

5) Kowadło a eteryki

Zapis "żadne zasady specjalne ograniczajace ruch na nich ne dzialaja" jest dla mnie aż nadto klarowny.

Czy można wardować/regenerować rany z CR (tak tylko dla uściślenia, bo to chyba dosyć jasne)

IMHO niewątpliwie można.


Czy Fell Bats to "infantry" (w związku z tym leczymy im D6 ran, a nie jedną). Przy wchodzeniu do domu są klasyfikowane jako "infantry"

Głupie toto, ale można :/ Są bardziej infantry niż cokolwiek innego...


Czy czarem "Summon the Undead Horde" można wyleczyć więcej niz ranę kawalerii/eterykom. Restrykcja z opisu czaru dotyczy tylko oddziałów z "vampire rule". czy może rozszerzamy restrykcje o zapisy z czaru "Invocation of Nehek"?

Rozszerzenie opisu o wszystko to co w invokacji imho było by już zbyt dużą ingerencją w zasady. Czyli eteryki i black najci też dowolnie leczeni...


Czy przy Evocation of Death Black Coacha, możemy wybrać, że nie zasysamy Kości Mocy, czy też abosrbowanie jest obowiązkowe, oraz czy absorbujemy również kości mocy worga

Czarny trener POTRAFI ("can") absorbować magiczną moc czarodziejów z pola bitwy. Na początku każdej tury magii rzuć tyloma koścmi....


"Can" oznacza że on to umie, nie ma naszego znaczenia "może" w opozycji do musi. Gdyby było to dobrowolne, pojawiło by się słówko "may". Drugie zdanie zresztą to potwierdza - na poczatkutury rzuć koścmi, a nie na początku tury mosz rzucić kośćmi...




Czy rany zadawane z Crimson Gem of Lahmia moga być saveowane, wardowane i regenerowane - brak dopisku "no saves" w innych tego typu przemiotach dopisek jest

"Sacrifice" rozumiem dokładnie tak jak barbarossa - poświęcić, czyli stracić bez jakiejkolwiek możliwości obrony. Podobne coś mają demony tzentcha - power vortex, loose a wound to gain 1 power dice - nikt nigdy nie próbował tego wardować.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

szafa@poznan pisze:
Czy ktoś mógły dosłownie zacytować Avatar of Death?
Avatar of Death 20 points
Trained by the best swordsmen of different periods and cultures, the Vampire has become a deadly warrior capable of slaying the most monstrous of foes.
The Vampire wears heavy armour and is armed with either a great weapon, hand weapon and shield or two hand weapons.
Czy czarem "Summon the Undead Horde" można wyleczyć więcej niz ranę kawalerii/eterykom. Restrykcja z opisu czaru dotyczy tylko oddziałów z "vampire rule". czy może rozszerzamy restrykcje o zapisy z czaru "Invocation of Nehek"?

Rozszerzenie opisu o wszystko to co w invokacji imho było by już zbyt dużą ingerencją w zasady. Czyli eteryki i black najci też dowolnie leczeni...
imho kwestia dyskusyjna, przekleje cytaty

invocation

Units with the Vampire or Ethereal rule, and non-infantry units, are harder to heal and only ever regain a single Wound.

i summon undead horde

Rebuilt models are placed as detailed in Invocation of Nehek, and no Vampire unit or character may be given more than a single wound each from a single casting.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Panowie, proszę nie dyskutujcie o summon undead horde, bo macie zły cytat z jakieś wersji beta podręcznika. W moim stoi jak wół:

summon undead horde .... No vampire, ethereal or non-infantry units can be given more than a single wound each from a single casting.

I sprawa jest jasna.

Avatar of death - jest dokładnie tak, jak pisze Furion.

Co do reszty - zapraszam na LS, tam już wrzuciłem najbardziej problematyczne kwestie.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Barbarossa pisze: 1) Czar Invocation of Nehek. Przy czarze zabrakło dopisku „can be cast into close combat”, co samo w sobie sugerowałoby, że regimentów związanych walką wręcz nie można leczyć. Jest jednak następujący akapit: „Models that are resurrected within a unit that has charged that turn do not gain charge bonuses in the following combat phase”. Jest to niebezpośrednie przyznanie, że czar można rzucać w CC.

Twierdzenie, że autorowi chodziło o sytuację “Inwokacja, a następnie Vanhal’s” jest nieuprawnione ze względu na zastosowane czasy – sekwencja w tym zdaniu to bardzo wyraźnie „wpierw szarża, potem wskrzeszenie” co podkreśla zastosowany present perfect.

PYTANIE: Czy Invocation of Nehek można rzucać w walkę wręcz?

2) Przy okazji znacznie mniejszy, ale dokładnie taki sam problem. Przy opisie hand of dust również zabrakło tego drobiazgu o CC. Jest to bound spell, power level 3, który zadaje 2D6 hitów z siła 5 dowolnej jednostce stykającej się z właścicielem przedmiotu. I znów RL może twierdzić, że to przedmiot do redukowania wyłącznie własnych oddziałów.

PYTANIE: Czy Czar z Hand of Dust można rzucać w walkę wręcz?

3) Ponieważ magia mu nie wystarczyła, Gav spaprał również magiczne bronie. Mamy takie przedmioty:

Nazwa przedmiotu: Balefire pike
Zasady przedmiotu: Lance. Attacks with the balefire pike are flaming

Nazwa przedmiotu: Dreadlance
Zasady przedmiotu: Lance. Attacks with the dreadlance hit automatically.

Nazwa przedmiotu: Black Axe of Krell
Zasady przedmiotu: Great Weapon. ....

Oczywiście przy okazji tego, że dany przedmiot jest lancą, zabrakło wyliczonego “may only be used by mounted models, +2S on charge”. Ponieważ jednak słowo „Lance” pojawia się w zasadach (a nie w nazwie przedmiotu), wydaje mi się, że znaczy to, iż ma wszystkie zasady lancy. Inaczej to słowo „Lance” nie miałoby w tym miejscu żadnego sensu.

PYTANIE: Czy balefire pike, dreadlance oraz Black Axe of Krell zachowują zasady normalnych przedmiotów (lanca oraz great weapon, zgodnie z opisem)?

4) Jest taki bloodline, który daje wampirowi zasadę fly. I znów zabrakło przy nim małego dopisku „model on foot only”, co można interpretować jako „biorę opancerzoną szkapę, wykupuję fly i mam dobry armour save + latanie + możliwość dołączania do regimentów”. Rulebook nie stwierdza, że model kawaleryjski bierze zasady ruchu z jeźdźca, a jedynie, że współczynnik M jeźdźca nie jest nigdy używany. Moim zdaniem warto to doprecyzować.

PYTANIE: Czy konny wampir posiadający bloodline „Flying horror” może latać wraz ze swym wierzchowcem?

5) Eterycy - Mają następujący zagmatwany i spieprzony (odnośnik do czaru z poprzedniej edycji) przepis:

„Ethereal creatures (...) are never affected by any special rule, spell or item that would otherwise reduce their movement or stop them moving completely (such as the Pit of Shades spell, for example).”


Dla mnie kluczowe jest tutaj słowo „otherwise”, czytam to tak: Na eteryczne stwory nigdy nie działają specjalne zasady, czaru lub przedmioty które, gdyby działały, ograniczałyby ich ruch lub w ogóle powstrzymywałyby je od ruchu.

Podpiera to podany przykład z poprzedniej edycji, czyli pit of shades, który miał działanie mieszane – pół krzywdzące, pół spowalniające (obecny pit of shades tylko krzywdzi).

PYTANIE: Czy istoty eteryczne są odporne na działanie całego czaru, zasady lub przedmiotu, która powoduje spowolnienie, czy tylko na sam efekt spowolnienia? Czy są odporne na rune of wrath and ruin z kowadła?

PYTANIE DODATKOWE: Czy istoty eteryczne są odporne na czar „pit of shades” z obecnej edycji?

Szczególnie to drugie jest zarąbiste.

6) Black coach:
„At the start of every Magic phase, the Black coach can absorb magical energy. Roll the dice in the dice pool, and those generated by any wizard within 6” of the black coach...”

PYTANIE: Czy black coach “może” zasysać kostki powera (decyzja gracza) czy też black coach musi zasysać kostki powera, a to „can” odnosi się tylko do tego, że na początku każdej fazy magii istnieje możliwość, że coach kostki wessie?

7) Crimson gem of Lahmia: “At any time in the magic phase, the bearer may sacrifice a wound to gain one power dice”

Pojawiły się nieco dziwne głosy, że ponieważ nie ma przy tym napisane „no armour save/ward save”, to można sobie tę ranę np. zregenerować. Jest to absurd totalny, ale na wszelki wypadek można to przyciąć, bo już widziałem coś takiego parę razy na forach polskich i zagranicznych.

Propozycja uściślenia: Ran zadanych sobie z Crimson Gem of Lahmia nie można save’ować w żaden sposób.

8 ) Wampiry kupują zwykłe przedmioty z bloodline'ów, co natychmiast rodzi pytania: jak to się ma do WYSIWYGa oraz czy można w trakcie turnieju "zmieniać" wybór przedmiotu, i z avatar of death w jednej bitwie wziąć dwuraka, a w drugiej 2x hand weapon.


Propozycja uściślenia: Wampiry wykupujące zwykłe przedmioty z bloodlineów muszą mieć zachowany WYSiWYG i odpowiednie wyposażenie (great weapon, heavy armour itp.) na figurce. W trakcie turnieju nie można zmieniać wyposażenia przyslugującego wampirowi z mocy „avatar of death” z gry na grę – w rozpisce musi być zaznaczone, jakie konkretnie wyposażenie wampir wybrał.
Pozwolę dołączyć swój głos do dyskusji, ale tutaj, jakoże na LS nie jestem :)

1. moim zdaniem to przeoczenie - ideą tego czaru jest dożywianie też już walczących jednostek, więc można rzucić do CC

2. j/w

3. Lanca, GW - dają bonusy standardowe dla tych broni - podobny styl zapisu jest w booku do WE, a nikt nie kwestionuje, że np. Dawnspear daje te +1 S w szarży.

4. a jaki jest dokładny opis tego bloodlina ??

5. a skąd im przyszło do głowy podawać w przykładzie pitkę ?? uważam, że Pitka, jakoże nie obcina ruchu - działa. Co do kowadła to mam mieszane uczucia, ale chyba skłaniałbym się do salomonowego rozwiązania - ruchu nie obcina, ale zadaje obrażenia. Choć ten dopisek o pitce mógłby sugerować, że rzeczy z mieszanym działaniem nie wpłwają jednak na eteryki.

6. can to nie żadne MUST czy HAVE TO, więc myślę, że to tylko taka możliwość użycia, zależna od gracza

7. traci ranę i tyle - nie ma żadnych dopisków o savach i nie powinno ich być (bo tak to możnaby się upierać, że jeszcze nawet AS możnaby brać); zawsze pozostaje leczenie :D

8. wybierasz jedną dostępną opcję na cały turniej
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Eldritch
Berserker Khorna
Posty: 1360
Lokalizacja: Hauptstadt der Oberschlesien

Post autor: Eldritch »

AB, s. 82:
"You can freely combine Vampiric powers from different archetypes providing you do not exceed the points total allowed in the army list"

Rozumiem, że z każdego z archetypów można wziąć max 1 Vampiric power ?
Np. nie można mieć na raz Flying Horror i Hunter in the Dark, bo obydwa są w archetypie "The Bestialle" ?

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

Nie, to znaczy, że możesz je dowolnie miksować i nie jesteś ograniczony do jednej linii, tak długo jak długo nie przekroczysz limitu punktów.

Awatar użytkownika
Kerim
Master Convertor
Posty: 1193
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Kerim »

.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2008, o 15:16 przez Kerim, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3796
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Ad.5
Uważam że eteryki ignorują konkretny efekt, w przypadku kowadła ignorują spowolnienie, ale otrzymują obrażenia.

Ad.6
Zdanie z Black Coachem rozumiem jako "istnieje możliwość że zassie kostki". Pisze "rzuć kostkami", a nie "możesz rzucić kostkami". Czyli rzut obowiązkowy.

Zablokowany