Początek z beast of chaos
Moderator: Dibo
Ok przekonaliście mnie. W takim razie jednak zrezygnuję z Centigorów i na 1500 skompletuję sobie 2 razy Minoski ( 4 Khorna i 3 zwykłe) do tego 5 Rycerzyków, 3 Dragon ogry no a w jednostkach core to wchodzą już tylko ze 2 razy 5 piesków i trochę beastherdów. Tak na oko ze 2 po 5/10 z FCG i jeden 5/5. Takie wynalazki jak rydwany to mi się już nie mieszczą, nie mówiąc nic o Bestigorach. A szkoda bo fajnie by było mieć choć jeden klocek z prawdziwego zdarzenia. Wydają się być dobrą jednostką. Ale chyba na 1500 pkt są za drodzy?
Rydwany powinieneś mieć, to bardzo dobra i tania jednostka. Kosztem DO np., bo DO ssą IMHO.
I nie mieszaj minosów. Jeśli masz gienia khorna to jedyne minoski jakieś możesz mieć to takie bez żadnego znaczku chaosu, a minos bez żadnego znaczku chaosu to nie minos Albo wsie wraz z gieniem undivided albo zkhornione, taka moja opinia.
I nie mieszaj minosów. Jeśli masz gienia khorna to jedyne minoski jakieś możesz mieć to takie bez żadnego znaczku chaosu, a minos bez żadnego znaczku chaosu to nie minos Albo wsie wraz z gieniem undivided albo zkhornione, taka moja opinia.
Uerph.
Sorki jeśli chodzi o marki ale jeszcze nie znam dobrze podręcznika. Docelowo rydwan albo 2 może się pojawią. Statystyki wyglądają bardzo dobrze jak na podstawową jednostkę ale to tez chyba zależy przeciwko jakiej armii się gra. No bo z takim imperium to chyba lepsze będą DO (a z tą armią będę dość często grał). Rydwan łatwo może zginąć od kulki z armaty a mając Do z siłą 7 lepiej będę się czuł jak naprzeciwko będą stali Rycerze z save na 1+. Właśnie głównie siłą 7 kierowałem się wybierając ich jako rare. A best herdy wystawiać raczej dużo minimalnych czy mniej ale większych? Do ambusha to chyba małe?
Ostatnio troszkę myślałem tak nad nurgielem i mi wpadło do bestii coś takiego.
Jak wiemy nurgl daje hirołom strach i wounda. Wiadomo wstawiając to minusi/bestigorów to mały efekt, ale teoretycznie występując w herdzie, nie dość że staje się wytrzymalszym szefem do walki wręcz (np + domination, tarcza, lub 4+ward) to jeszcze sam bije no i daje odporność na strach - czasem o tym się zapomina. ... albo dopiero ja to sobie uzmysłowiłem
Jak wiemy nurgl daje hirołom strach i wounda. Wiadomo wstawiając to minusi/bestigorów to mały efekt, ale teoretycznie występując w herdzie, nie dość że staje się wytrzymalszym szefem do walki wręcz (np + domination, tarcza, lub 4+ward) to jeszcze sam bije no i daje odporność na strach - czasem o tym się zapomina. ... albo dopiero ja to sobie uzmysłowiłem
To szczegół, khorne daje dla hiroła kostkę i 1 atak. nurgiel daje strach i ranę...hmm sam nie wiem sam nie wiem . Kwestia rozważania, ale czasem ktoś się moze przeliczyć myśląc że a nuż nie zdamy testu LD i uciekniemy od szarżujacych jednostek, tudzież ze go nei zdamy gdy sami atakujemy. Ot taki mały szczegół
jako iz dopiero zaczynam z bestiami, mam pytanie: czy uzywacie bestigorow/khorngorow/bestigorow? zastanawiam sie nad nimi poniewaz potrebuje kloca do trzymania magow oraz innych nikczemnych zadan ta wiec bestigory czy duzy herd?
Bestigorki są fajne, khorngory już w ogóle super są, bo jak wystawi się ich na 6 w szeregu to robią masakrę aż miło. Niestety troszkę drodzy są i łatwo spadają od ostrzału, szarże też średnio przyjmują. Trzeba umieć ich używać. Ja nie umiem i najbardziej spłacili mi się przy walce z VC na wskrzeszaczkach, gdzie wycięli 2 kloce szkieli i 1 kloc zombie :]
Ale do trzymania magów 10tka bedzie spoko, bo wiekszy ld od zwykłych shamanów i mniej bezpiecznie jest ich szarżować niż zwykły herd. Najfajnieszy motyw to 10 slaangorów trzymajacych magów slanesha, wtedy żadna panika nam nie straszna .
Ale do trzymania magów 10tka bedzie spoko, bo wiekszy ld od zwykłych shamanów i mniej bezpiecznie jest ich szarżować niż zwykły herd. Najfajnieszy motyw to 10 slaangorów trzymajacych magów slanesha, wtedy żadna panika nam nie straszna .
Uerph.
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
nadają sie duzo lepije niz herd do trzymania magów.
Mała 12-18 khornogorów natomiast to doskonały oddział uderzeniow, tylko trzeba pilnować żeby za często nie dostawali szarż.
Mała 12-18 khornogorów natomiast to doskonały oddział uderzeniow, tylko trzeba pilnować żeby za często nie dostawali szarż.
Ja mam
możesz zrobić składankę z bitzów
głowa minosa
nogi smoka/jakiegoś monstera
korpus giga + greenstuff
łapki z byleczego byle dupne było w końcu to mutant
tyle jeśli o gorgone idzie, nie chce mi sie rozpisywać ale fajnie to wygląda
ale wszystko zależy od tego jakie masz zacięcie do modelarstwa
na razie...
możesz zrobić składankę z bitzów
głowa minosa
nogi smoka/jakiegoś monstera
korpus giga + greenstuff
łapki z byleczego byle dupne było w końcu to mutant
tyle jeśli o gorgone idzie, nie chce mi sie rozpisywać ale fajnie to wygląda
ale wszystko zależy od tego jakie masz zacięcie do modelarstwa
na razie...
Cześć,
Nie chciałem zakładać nowego teamtu to piszę w tym.
w WFB jestem totalnym nowicjuszem(gram w WH40k Wilkami). Zainteresowały mnie zwierzaki szczególnie ze wzgledu na klimat, za to, że idą ostro w combat i ogólnie figurki mi się podobają. Czytałem podręcznik do 7 edycji, do 8 niestety jeszcze nie i tu moje pytania:
Czy nowa edycja osłabi/wzmocni zwierzaki?
- Czy jest to armia różnorodna(nie ma jednes słusznej rozpy itp.)
- Ogólnie czy dobrze się nią gra i czy nadaje się dla początkujacego.
Na razie tyle, z góry dzieki za odpowiedź
Nie chciałem zakładać nowego teamtu to piszę w tym.
w WFB jestem totalnym nowicjuszem(gram w WH40k Wilkami). Zainteresowały mnie zwierzaki szczególnie ze wzgledu na klimat, za to, że idą ostro w combat i ogólnie figurki mi się podobają. Czytałem podręcznik do 7 edycji, do 8 niestety jeszcze nie i tu moje pytania:
Czy nowa edycja osłabi/wzmocni zwierzaki?
- Czy jest to armia różnorodna(nie ma jednes słusznej rozpy itp.)
- Ogólnie czy dobrze się nią gra i czy nadaje się dla początkujacego.
Na razie tyle, z góry dzieki za odpowiedź
nowa edycja wzmacnia bestie, rozpiski nie są monotonne można zrobić i rozpiskę do walki oraz magującą, jest tylko 1 niegrywalna jednostka (Centigory bo mają I2 i małego sava przy swoim wysokim koszcie), reszta jest mniej lub bardziej grywalna. Zabwę gwarantuję przednią.
Na początek polecam kupić z 20 gorów (najlepiej dorwać stare boxy z ungorami i goram) z 3 do 6 minotaurów herosów zarówno magów i wargorów można zrobić z gorów a z nowych plastikowych minotaórów bez problemu sklecisz doombulla.
Na początek polecam kupić z 20 gorów (najlepiej dorwać stare boxy z ungorami i goram) z 3 do 6 minotaurów herosów zarówno magów i wargorów można zrobić z gorów a z nowych plastikowych minotaórów bez problemu sklecisz doombulla.
Dzięki za rozjaśnienie
Kolejna porcja pytań:
Czy opłaca się grać psami? Bardzo mi wizualnie i klimatycznie popasowały.
I jak z jednostaki rzadkimi, oplaca się je wstawiać? Jak wśród nich wypada Gorgona, która jest moim zdaniem najbardziej klimatyczna i najbardziej ją polubiłem
Kolejna porcja pytań:
Czy opłaca się grać psami? Bardzo mi wizualnie i klimatycznie popasowały.
I jak z jednostaki rzadkimi, oplaca się je wstawiać? Jak wśród nich wypada Gorgona, która jest moim zdaniem najbardziej klimatyczna i najbardziej ją polubiłem
Wystarczy poczytac posty z wczoraj/przedwczoraj by miec odpowiedz co do gorgony. Ja tam radze grac tym co Ci sie podoba , a nie schematem do wygrywania , no chyba ,ze traktujesz gre turniejowa zawodowo to co innego
Z rare w sumie wszystko poza jabberem jest ciekawe , ja polecam chaos spawny i giganta
Z rare w sumie wszystko poza jabberem jest ciekawe , ja polecam chaos spawny i giganta
WFB playing since 1994