
Vampire Counts FAQ
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Dodalbym jeszcze jedno, bo ludzie pewnie beda o to pytac....
Q: Jeżeli w wyniku czaru Wind of Undeath zadam wrogim regimentom 5 ran, co spowoduje powstanie 2 baz Spirit Hosts (1 na 4 ranach, jedej na 1), czy moge normalnie uleczyc baze z niepelnymi ranami?
A: Tak. Model powstaje ze swoimi zwykłym profilem. W profilu Spirit Hosts ma w profilu4 rany. Mozna go więc uleczyć.
Chyba, ze się nie zgadzacie.
Q: Jeżeli w wyniku czaru Wind of Undeath zadam wrogim regimentom 5 ran, co spowoduje powstanie 2 baz Spirit Hosts (1 na 4 ranach, jedej na 1), czy moge normalnie uleczyc baze z niepelnymi ranami?
A: Tak. Model powstaje ze swoimi zwykłym profilem. W profilu Spirit Hosts ma w profilu4 rany. Mozna go więc uleczyć.
Chyba, ze się nie zgadzacie.

- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Bless- to jest IMO sporne.
Yarma - Nie ma żadnych ograniczeń co do tego, co może mieć BSB. To już drugi army book, który tak ma, i chyba wszystkie następne też tak będa miały.
Yarma - Nie ma żadnych ograniczeń co do tego, co może mieć BSB. To już drugi army book, który tak ma, i chyba wszystkie następne też tak będa miały.
rozmawialem na ten temat z barbem i bedziemy o tym dyskutowac na ls. Poniewaz teraz bedzie mala przerwa z uscisleniami (tzn. to co wyjdzie nie bedzie na wi to jeszcze tam bedzie mozna na ten temat podyskutowacbless pisze:Dodalbym jeszcze jedno, bo ludzie pewnie beda o to pytac....
Q: Jeżeli w wyniku czaru Wind of Undeath zadam wrogim regimentom 5 ran, co spowoduje powstanie 2 baz Spirit Hosts (1 na 4 ranach, jedej na 1), czy moge normalnie uleczyc baze z niepelnymi ranami?
A: Tak. Model powstaje ze swoimi zwykłym profilem. W profilu Spirit Hosts ma w profilu4 rany. Mozna go więc uleczyć.
Chyba, ze się nie zgadzacie.

dodalbym jeszcze takie pytanie (oczywistosc, ale czesto sie przewija)
Q: Czy Cairn Wraiths, będąc skirmishem, mogą maszerować gdy zbajdują się więcej niż 12" od Generała / 6" od Wampira?
A: Nie, nie mogą. Skirmish nie ma nic wspólnego z maszerowaniem, ponieważ tę opję udostępnia tylko Generał w 12" / Vampire w 6"
Q: Czy Cairn Wraiths, będąc skirmishem, mogą maszerować gdy zbajdują się więcej niż 12" od Generała / 6" od Wampira?
A: Nie, nie mogą. Skirmish nie ma nic wspólnego z maszerowaniem, ponieważ tę opję udostępnia tylko Generał w 12" / Vampire w 6"
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
W Inwokacji jest napisane "unit regains (odzyskuje) D6 wounds"
Nie można odzyskać tego, czego się nigdy nie miało.
IMO jest to dość jasne i nie ma tu żadnej luki, która umożliwiałaby wskrzeszanie spirit hostów powyżej startowej liczby RAN.
Nie można odzyskać tego, czego się nigdy nie miało.
IMO jest to dość jasne i nie ma tu żadnej luki, która umożliwiałaby wskrzeszanie spirit hostów powyżej startowej liczby RAN.
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
Może i racja.
A mam jeszcze jedna sprawę:
"24. Jak liczone są VP nowych, wskrzeszonych oddziałów?
Tylko przeciwnik dostaje VP za zniszczone całkowicie (50VP) lub do połowy (25VP) wskrzeszone oddziały."
Co to za 25VP?
Cytuję:
AB str 38
"ble, ble, ble ... no matter the size of the unit at the time it was created..."
Jak nie ma znaczenia rozmiar unitu po wskrzeszeniu to tym bardziej nie wylicza sie jego połowy.
A mam jeszcze jedna sprawę:
"24. Jak liczone są VP nowych, wskrzeszonych oddziałów?
Tylko przeciwnik dostaje VP za zniszczone całkowicie (50VP) lub do połowy (25VP) wskrzeszone oddziały."
Co to za 25VP?
Cytuję:
AB str 38
"ble, ble, ble ... no matter the size of the unit at the time it was created..."
Jak nie ma znaczenia rozmiar unitu po wskrzeszeniu to tym bardziej nie wylicza sie jego połowy.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Ja to rozumiem tak:
Kazdy wskrzeszony unit jest wart 50VP, bez względu na to, czy wskrzesiłeś 3 hosty, czy 5 zombiaków.
Za zniszczenie tego unitu przeciwnik dostaje 50 VP
Za zabicie połowy unitu (w stosunku do rozmiaru początkowego, tak samo jak inne regimenty VC) - 25 VP.
Chyba to dość jasne, czy coś mi umyka?
Kazdy wskrzeszony unit jest wart 50VP, bez względu na to, czy wskrzesiłeś 3 hosty, czy 5 zombiaków.
Za zniszczenie tego unitu przeciwnik dostaje 50 VP
Za zabicie połowy unitu (w stosunku do rozmiaru początkowego, tak samo jak inne regimenty VC) - 25 VP.
Chyba to dość jasne, czy coś mi umyka?
Ale dalej jest napisane:Barbarossa pisze:W Inwokacji jest napisane "unit regains (odzyskuje) D6 wounds"
Nie można odzyskać tego, czego się nigdy nie miało.
IMO jest to dość jasne i nie ma tu żadnej luki, która umożliwiałaby wskrzeszanie spirit hostów powyżej startowej liczby RAN.
"...models with mulitple wounds are healed back to the number of Wounds on their profile.."
Slowo profil jest tu imho kluczowe. Ten przyklad dosyc jasno wskazuje, ze wskrzeszony Spirit Host nie jest fizycznie uposledzony, a tylko jest wskrzeszony w kiepskim stanie (jest ranny) i mozna go czarem uleczyc do fulla ran w jego profilu.
Inna interpretacja zostawia pole do manerwu przy takich akcjach, jak np. wampir wracajacy do zycia po Carstein Ring. Napisane, ze wraca na pole bitwy z jedna rana. Nie mozna go leczyc? Wiecej ran mial przeciez tylko w innym zyciu...
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Bless, dlatego LS nad tym zagłosuje, bo nie jest 100% pewne. Natomiast dla mnie istotne jest to "regain" i tyle, więc będę głosował przeciw reperowaniu spirit hostów powyżej startowej liczby ran. A nawet sugerowałbym, żeby tak na razie grać. To "regain" opisuje podstawowe działanie czaru, reszta to są szczegółowe opisy tego, jak on działa.
Natomiast wampir zdecydowanie miał startową liczbę 3 ran i żadnego pola do interpretacji nic nie otwiera.
Natomiast wampir zdecydowanie miał startową liczbę 3 ran i żadnego pola do interpretacji nic nie otwiera.
Barba czyli w myśl tego co napisałeś - załóżmy że mamy duszki z 5 woundami i zastaną zadane im 3 woundy... mogę później te 3 woundy odnowić ?? te 5 woundów to ich startowe z przywołania... tak mam to rozumieć ?? Czy może duchów generalnie leczyć nie mogę ??Barbarossa pisze:Bless, dlatego LS nad tym zagłosuje, bo nie jest 100% pewne. Natomiast dla mnie istotne jest to "regain" i tyle, więc będę głosował przeciw reperowaniu spirit hostów powyżej startowej liczby ran. A nawet sugerowałbym, żeby tak na razie grać. To "regain" opisuje podstawowe działanie czaru, reszta to są szczegółowe opisy tego, jak on działa.
Natomiast wampir zdecydowanie miał startową liczbę 3 ran i żadnego pola do interpretacji nic nie otwiera.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Wskrzeszasz np. 5 woundów duchów.
Dopóki nie stracą żadnej rany, nie możesz ich "leczyć" bo to nie byłoby "odzyskiwanie" rany, tylko jej dorabianie.
Jak stracą rany, możesz ich leczyć do maksimum 5 woundów.
Dopóki nie stracą żadnej rany, nie możesz ich "leczyć" bo to nie byłoby "odzyskiwanie" rany, tylko jej dorabianie.
Jak stracą rany, możesz ich leczyć do maksimum 5 woundów.
Popatrz, a ja jestem przekonany do zupelnie innej wersji. I sadzilem, ze nie tylko ja, dlatego chcialem to od razu wrzucic do FAQ. A tu taka niespodzianka z Twojej strony. Ok, nic... przedyskutujcie.Barbarossa pisze:Bless, dlatego LS nad tym zagłosuje, bo nie jest 100% pewne. Natomiast dla mnie istotne jest to "regain" i tyle, więc będę głosował przeciw reperowaniu spirit hostów powyżej startowej liczby ran. A nawet sugerowałbym, żeby tak na razie grać. To "regain" opisuje podstawowe działanie czaru, reszta to są szczegółowe opisy tego, jak on działa.
IMHO byloby to ewenementem, gdybysmy przyjeli istnienie Spirit Hosta skladajacego sie z dwoch baz, z ktorych kazda mialaby inny profil. Jedna baza mialaby profil na 4 rany, a druga na 1. Bo jesli nie chcesz takiej bazy traktowac jako rannej (bo w profilu Spirit Hostow jak byk stoi 4 W) to rozumiem, ze traktujesz ja jako funkcjonujaca z nowym, zmienionym profilem?
Mial. Przed smiercia. Ale zostawmy ten przyklad - w sumie, przynaje, nie jest adekwatny do problemu duchow.Barbarossa pisze: Natomiast wampir zdecydowanie miał startową liczbę 3 ran i żadnego pola do interpretacji nic nie otwiera.
a ja chcialbym zaprotestowac raz jeszcze.
dlaczego banshee krzyczy do combatu? innego niz swoj zaznaczam...
nie ma wyraznego zezwolenia by to robila.
jest jakis stary FAQ? niech sobie bedzie.
teraz jest nowy AB do VC i stare faq-i nie obowiazuja juz.
jest zapis podobny jak w poprzednim podreczniku? no to dobrze. moze chcieli zeby tak to wlasnie bylo...?
Barbarossa chcesz sie zakladac? moge przyjac. co strace? pewnie nic bo faq wyjdzie za rok moze dwa... do tego czasu prosilbym nie naginac zasad.
Banshee nie ma zezwolenia zeby krzyczec do combatu inny niz jej wlasny... jak juz zanzaczylem malo mnie interesuja stare FAQ-i... codeksy sie zmieniaja, edycje sie zmieniaja i stare uscislenia juz nie dzialaja... jak wyjdzie oficjalnie to oczywiscie ale tak jak np s&s treemana nie doczekalem sie jeszcze zadnego oficjalnego stanowiska GW wiec spokojnie ryzykuje krzyk banshee jako jasna zasade ktora jest blednie uscilona!
rowniez chcialem wyrazic dezaprobate do dolaczania pieszych herosow do fastow. RB jest dosyc klarowny w tej zasadzie, nieprawdaz? pisza ze mounted character can join unit... co w tym niejasnego? JJ byl star faq? swietnie! ale to jest nowy RB i VII edycja i znaczy to ze raczej czesc jak nie wiekszosc starych faq-ow nie dziala.
dlaczego banshee krzyczy do combatu? innego niz swoj zaznaczam...
nie ma wyraznego zezwolenia by to robila.
jest jakis stary FAQ? niech sobie bedzie.
teraz jest nowy AB do VC i stare faq-i nie obowiazuja juz.
jest zapis podobny jak w poprzednim podreczniku? no to dobrze. moze chcieli zeby tak to wlasnie bylo...?
Barbarossa chcesz sie zakladac? moge przyjac. co strace? pewnie nic bo faq wyjdzie za rok moze dwa... do tego czasu prosilbym nie naginac zasad.
Banshee nie ma zezwolenia zeby krzyczec do combatu inny niz jej wlasny... jak juz zanzaczylem malo mnie interesuja stare FAQ-i... codeksy sie zmieniaja, edycje sie zmieniaja i stare uscislenia juz nie dzialaja... jak wyjdzie oficjalnie to oczywiscie ale tak jak np s&s treemana nie doczekalem sie jeszcze zadnego oficjalnego stanowiska GW wiec spokojnie ryzykuje krzyk banshee jako jasna zasade ktora jest blednie uscilona!
rowniez chcialem wyrazic dezaprobate do dolaczania pieszych herosow do fastow. RB jest dosyc klarowny w tej zasadzie, nieprawdaz? pisza ze mounted character can join unit... co w tym niejasnego? JJ byl star faq? swietnie! ale to jest nowy RB i VII edycja i znaczy to ze raczej czesc jak nie wiekszosc starych faq-ow nie dziala.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2008, o 00:14 przez bigpasiak, łącznie zmieniany 1 raz.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Ech rzeczywiscie zle zrozumialem kwestie spornaChristos pisze:Barb a co przeszkadza uleczyć nowo powstały unit Spirit Hosts?
Posta Zombika nie rozumiem

Biorac pod uwage nowsze glosy w dyskusji, i to co mowi podrecznik, sadze ze IoN powinno moc uleczyc niepelna baze duchow do wartosci ran z profilu jednostki, czyli do 4. Ilosc baz = ilosc modeli. Poprzez IoN nie mozna zwykle wskrzesic wiecej modeli niz bylo w chwili utworzenia jednostki, i to powinno byc zachowane. Gdyby przyjac inna logike, to mozna by tez dyskutowac, czy wampir przywrocony do zycia przez Carstein Ring (z jedna rana) moze byc leczony przez IoN, czy tez nie. A IMO moze byc uleczony.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
W porzadku, zakład stoi o 100 zeta. Wypiję Twoje zdrowie. Za rok-dwa.bigpasiak pisze: Barbarossa chcesz sie zakladac? moge przyjac. co strace? pewnie nic bo faq wyjdzie za rok moze dwa...
Co do Banshee- jest to uściślenie LS. Nie twierdzę, że LS jest nieomylna, więc możemy o tym podyskutować. Mój tok myślenia jest następujący:
Krzyczenie banshee to atak wykonywany w trakcie fazy strzelania. GW nie napisało żadnych zasad do takich ataków.
Czy są zasady, z których wynika, że nie może krzyczeć na oddział w walce wręcz? Nie ma.
No to teraz znajdźmy zasady, że może krzyczeć do combatu. Hmm, takie też nie za bardzo są.
Co nam zostaje? FAQ z poprzedniej edycji, który odnosił się do dokładnie tak samo napisanej zasady banshee (any unit within 8"). I zezwolenie na to, by krzyczała we własną walkę wręcz. Mnie to przekonuje, że może krzyczeć do dowolnego combatu, i na tym się oparłem, oddając swój głos.