Vampire Counts FAQ

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Izwor
Chuck Norris
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Izwor »

Już zrobione :)

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Dodalbym jeszcze jedno, bo ludzie pewnie beda o to pytac....


Q: Jeżeli w wyniku czaru Wind of Undeath zadam wrogim regimentom 5 ran, co spowoduje powstanie 2 baz Spirit Hosts (1 na 4 ranach, jedej na 1), czy moge normalnie uleczyc baze z niepelnymi ranami?

A: Tak. Model powstaje ze swoimi zwykłym profilem. W profilu Spirit Hosts ma w profilu4 rany. Mozna go więc uleczyć.


Chyba, ze się nie zgadzacie. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
yarma
Chuck Norris
Posty: 664
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Świebodzin

Post autor: yarma »


26. Czy BSB VC może używać magicznych oraz normalnych lanc/broni dwuręcznych, tarcz itp.?
Tak
Czy księga armijna Vampirów zezwala na tarcze dla BSB?

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Bless- to jest IMO sporne.

Yarma - Nie ma żadnych ograniczeń co do tego, co może mieć BSB. To już drugi army book, który tak ma, i chyba wszystkie następne też tak będa miały.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

bless pisze:Dodalbym jeszcze jedno, bo ludzie pewnie beda o to pytac....


Q: Jeżeli w wyniku czaru Wind of Undeath zadam wrogim regimentom 5 ran, co spowoduje powstanie 2 baz Spirit Hosts (1 na 4 ranach, jedej na 1), czy moge normalnie uleczyc baze z niepelnymi ranami?

A: Tak. Model powstaje ze swoimi zwykłym profilem. W profilu Spirit Hosts ma w profilu4 rany. Mozna go więc uleczyć.


Chyba, ze się nie zgadzacie. ;)
rozmawialem na ten temat z barbem i bedziemy o tym dyskutowac na ls. Poniewaz teraz bedzie mala przerwa z uscisleniami (tzn. to co wyjdzie nie bedzie na wi to jeszcze tam bedzie mozna na ten temat podyskutowac :) )

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

dodalbym jeszcze takie pytanie (oczywistosc, ale czesto sie przewija)

Q: Czy Cairn Wraiths, będąc skirmishem, mogą maszerować gdy zbajdują się więcej niż 12" od Generała / 6" od Wampira?

A: Nie, nie mogą. Skirmish nie ma nic wspólnego z maszerowaniem, ponieważ tę opję udostępnia tylko Generał w 12" / Vampire w 6"

Awatar użytkownika
Zombik
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Zombik »

W kwestii Wind of Undeath, opis czaru mowi wprost, ze tworzony jest nowy oddzial Spirit Host, wiec zasady sa tu precyzyjne ("a new Spirit Host unit is created...").

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Barb a co przeszkadza uleczyć nowo powstały unit Spirit Hosts?

Posta Zombika nie rozumiem ;)

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

W Inwokacji jest napisane "unit regains (odzyskuje) D6 wounds"

Nie można odzyskać tego, czego się nigdy nie miało.

IMO jest to dość jasne i nie ma tu żadnej luki, która umożliwiałaby wskrzeszanie spirit hostów powyżej startowej liczby RAN.

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Może i racja.

A mam jeszcze jedna sprawę:


"24. Jak liczone są VP nowych, wskrzeszonych oddziałów?
Tylko przeciwnik dostaje VP za zniszczone całkowicie (50VP) lub do połowy (25VP) wskrzeszone oddziały."

Co to za 25VP?

Cytuję:

AB str 38
"ble, ble, ble ... no matter the size of the unit at the time it was created..."

Jak nie ma znaczenia rozmiar unitu po wskrzeszeniu to tym bardziej nie wylicza sie jego połowy.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Ja to rozumiem tak:

Kazdy wskrzeszony unit jest wart 50VP, bez względu na to, czy wskrzesiłeś 3 hosty, czy 5 zombiaków.

Za zniszczenie tego unitu przeciwnik dostaje 50 VP
Za zabicie połowy unitu (w stosunku do rozmiaru początkowego, tak samo jak inne regimenty VC) - 25 VP.

Chyba to dość jasne, czy coś mi umyka?

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Barbarossa pisze:W Inwokacji jest napisane "unit regains (odzyskuje) D6 wounds"

Nie można odzyskać tego, czego się nigdy nie miało.

IMO jest to dość jasne i nie ma tu żadnej luki, która umożliwiałaby wskrzeszanie spirit hostów powyżej startowej liczby RAN.
Ale dalej jest napisane:

"...models with mulitple wounds are healed back to the number of Wounds on their profile.."

Slowo profil jest tu imho kluczowe. Ten przyklad dosyc jasno wskazuje, ze wskrzeszony Spirit Host nie jest fizycznie uposledzony, a tylko jest wskrzeszony w kiepskim stanie (jest ranny) i mozna go czarem uleczyc do fulla ran w jego profilu.

Inna interpretacja zostawia pole do manerwu przy takich akcjach, jak np. wampir wracajacy do zycia po Carstein Ring. Napisane, ze wraca na pole bitwy z jedna rana. Nie mozna go leczyc? Wiecej ran mial przeciez tylko w innym zyciu...
Obrazek

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

W sumie doleczyć do max woundów IMO można - nie dożywiamy ponad ilość baz jaką mamy po rzuceniu czaru a tylko odnawiamy woundy do maxa... Trzeba odróżnić dożywienie , "ghouli, batów itp..., dzięki VP od uzupełnienia ran.
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Bless, dlatego LS nad tym zagłosuje, bo nie jest 100% pewne. Natomiast dla mnie istotne jest to "regain" i tyle, więc będę głosował przeciw reperowaniu spirit hostów powyżej startowej liczby ran. A nawet sugerowałbym, żeby tak na razie grać. To "regain" opisuje podstawowe działanie czaru, reszta to są szczegółowe opisy tego, jak on działa.

Natomiast wampir zdecydowanie miał startową liczbę 3 ran i żadnego pola do interpretacji nic nie otwiera.

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Barbarossa pisze:Bless, dlatego LS nad tym zagłosuje, bo nie jest 100% pewne. Natomiast dla mnie istotne jest to "regain" i tyle, więc będę głosował przeciw reperowaniu spirit hostów powyżej startowej liczby ran. A nawet sugerowałbym, żeby tak na razie grać. To "regain" opisuje podstawowe działanie czaru, reszta to są szczegółowe opisy tego, jak on działa.

Natomiast wampir zdecydowanie miał startową liczbę 3 ran i żadnego pola do interpretacji nic nie otwiera.
Barba czyli w myśl tego co napisałeś - załóżmy że mamy duszki z 5 woundami i zastaną zadane im 3 woundy... mogę później te 3 woundy odnowić ?? te 5 woundów to ich startowe z przywołania... tak mam to rozumieć ?? Czy może duchów generalnie leczyć nie mogę ??
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Wskrzeszasz np. 5 woundów duchów.

Dopóki nie stracą żadnej rany, nie możesz ich "leczyć" bo to nie byłoby "odzyskiwanie" rany, tylko jej dorabianie.

Jak stracą rany, możesz ich leczyć do maksimum 5 woundów.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Barbarossa pisze:Bless, dlatego LS nad tym zagłosuje, bo nie jest 100% pewne. Natomiast dla mnie istotne jest to "regain" i tyle, więc będę głosował przeciw reperowaniu spirit hostów powyżej startowej liczby ran. A nawet sugerowałbym, żeby tak na razie grać. To "regain" opisuje podstawowe działanie czaru, reszta to są szczegółowe opisy tego, jak on działa.
Popatrz, a ja jestem przekonany do zupelnie innej wersji. I sadzilem, ze nie tylko ja, dlatego chcialem to od razu wrzucic do FAQ. A tu taka niespodzianka z Twojej strony. Ok, nic... przedyskutujcie.

IMHO byloby to ewenementem, gdybysmy przyjeli istnienie Spirit Hosta skladajacego sie z dwoch baz, z ktorych kazda mialaby inny profil. Jedna baza mialaby profil na 4 rany, a druga na 1. Bo jesli nie chcesz takiej bazy traktowac jako rannej (bo w profilu Spirit Hostow jak byk stoi 4 W) to rozumiem, ze traktujesz ja jako funkcjonujaca z nowym, zmienionym profilem?
Barbarossa pisze: Natomiast wampir zdecydowanie miał startową liczbę 3 ran i żadnego pola do interpretacji nic nie otwiera.
Mial. Przed smiercia. Ale zostawmy ten przyklad - w sumie, przynaje, nie jest adekwatny do problemu duchow.
Obrazek

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

a ja chcialbym zaprotestowac raz jeszcze.
dlaczego banshee krzyczy do combatu? innego niz swoj zaznaczam...
nie ma wyraznego zezwolenia by to robila.
jest jakis stary FAQ? niech sobie bedzie.
teraz jest nowy AB do VC i stare faq-i nie obowiazuja juz.
jest zapis podobny jak w poprzednim podreczniku? no to dobrze. moze chcieli zeby tak to wlasnie bylo...?
Barbarossa chcesz sie zakladac? moge przyjac. co strace? pewnie nic bo faq wyjdzie za rok moze dwa... do tego czasu prosilbym nie naginac zasad.
Banshee nie ma zezwolenia zeby krzyczec do combatu inny niz jej wlasny... jak juz zanzaczylem malo mnie interesuja stare FAQ-i... codeksy sie zmieniaja, edycje sie zmieniaja i stare uscislenia juz nie dzialaja... jak wyjdzie oficjalnie to oczywiscie ale tak jak np s&s treemana nie doczekalem sie jeszcze zadnego oficjalnego stanowiska GW wiec spokojnie ryzykuje krzyk banshee jako jasna zasade ktora jest blednie uscilona!

rowniez chcialem wyrazic dezaprobate do dolaczania pieszych herosow do fastow. RB jest dosyc klarowny w tej zasadzie, nieprawdaz? pisza ze mounted character can join unit... co w tym niejasnego? JJ byl star faq? swietnie! ale to jest nowy RB i VII edycja i znaczy to ze raczej czesc jak nie wiekszosc starych faq-ow nie dziala.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2008, o 00:14 przez bigpasiak, łącznie zmieniany 1 raz.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Zombik
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Zombik »

Christos pisze:Barb a co przeszkadza uleczyć nowo powstały unit Spirit Hosts?

Posta Zombika nie rozumiem ;)
Ech rzeczywiscie zle zrozumialem kwestie sporna :oops:

Biorac pod uwage nowsze glosy w dyskusji, i to co mowi podrecznik, sadze ze IoN powinno moc uleczyc niepelna baze duchow do wartosci ran z profilu jednostki, czyli do 4. Ilosc baz = ilosc modeli. Poprzez IoN nie mozna zwykle wskrzesic wiecej modeli niz bylo w chwili utworzenia jednostki, i to powinno byc zachowane. Gdyby przyjac inna logike, to mozna by tez dyskutowac, czy wampir przywrocony do zycia przez Carstein Ring (z jedna rana) moze byc leczony przez IoN, czy tez nie. A IMO moze byc uleczony.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

bigpasiak pisze: Barbarossa chcesz sie zakladac? moge przyjac. co strace? pewnie nic bo faq wyjdzie za rok moze dwa...
W porzadku, zakład stoi o 100 zeta. Wypiję Twoje zdrowie. Za rok-dwa.

Co do Banshee- jest to uściślenie LS. Nie twierdzę, że LS jest nieomylna, więc możemy o tym podyskutować. Mój tok myślenia jest następujący:

Krzyczenie banshee to atak wykonywany w trakcie fazy strzelania. GW nie napisało żadnych zasad do takich ataków.

Czy są zasady, z których wynika, że nie może krzyczeć na oddział w walce wręcz? Nie ma.

No to teraz znajdźmy zasady, że może krzyczeć do combatu. Hmm, takie też nie za bardzo są.

Co nam zostaje? FAQ z poprzedniej edycji, który odnosił się do dokładnie tak samo napisanej zasady banshee (any unit within 8"). I zezwolenie na to, by krzyczała we własną walkę wręcz. Mnie to przekonuje, że może krzyczeć do dowolnego combatu, i na tym się oparłem, oddając swój głos.

ODPOWIEDZ