Nawet jeśli dawała by ( a obecnie nie daje ), to elfy ( high elfy oczywiście, choć dark elfy też mogą ) mają always strike first, więc i tak cię obtłukują pierwsze . Chyba ze sam masz tą zasadę, bądź w jakiś sposób im tego ASF-a zabierzesz i masz lepszą inicjatywę.Przecież szarża daje możliwość ataku jako pierwszeństwo - to czemu napisałeś: ''zanim ci zdążą sięgnąć po broń''?
kilka pytań początkującego 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Re: kilka pytań początkującego 3
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
- Romendakil
- Mudżahedin
- Posty: 251
- Lokalizacja: Kraków
@draleba
Nie może korzystać z żadnej ochrony, ponieważ ten efekt nie zadaje żadnych "ran", które można by wybronić i jako taki podlega bardziej zasadzie "Instant Kills" (p. 44 RB).
Nie może korzystać z żadnej ochrony, ponieważ ten efekt nie zadaje żadnych "ran", które można by wybronić i jako taki podlega bardziej zasadzie "Instant Kills" (p. 44 RB).
Jak to jest w praktyce na turniejach z mierzeniem dystansu pokonanego przez skrajny model w jednostce podczas wheelowania. Chodzi mi o fakt, ze faktyczny ruch odbywa sie po okregu, a raczej nikt nie przyklada sznurka z podzialka calowa tylko mierzy zwykla miarka dystans pomiedzy poczatkiem, a koncem wheela modelu.
Zazwyczaj roznica miedzy prosta laczaca te dwa punkty, a faktyczna trasa po okregu jest pomijanie mala.
Ale co w takiej sytucji:
- skrajny model wg ktorego mierzymy dystans wheela dla jednostki
- model, ktory sie nie porusza i wyznacza srodek okregu
- pozostale modele
- wypelniacz
Unit jak widac sklada sie z jednego szeregu zawierajacego 10 modeli.
Na potrzeby przykladu zalozmy ze modele maja 10 Mv, moga marszowac i sa na podstawkach 25mm (przyjmijmy, ze 25mm to cal, bedzie latwiej)
Startujemy z takiej pozycji i robimy wheel zgodnie z ruchem wskazowek zegara:
konczymy tak:
Jesli zmierzymy dystans dla modelu mierzac po prostej, to wyjdzie nam ze ruszyj sie o 20 cali. Ale jak bysmy uwzglednili faktyczny ruch po okregu, to bedzie 10 * pi co daje ok 31 cali.
Mial ktos podobna sytuacje w praktyce? Jak to jest sedziowane?
Zazwyczaj roznica miedzy prosta laczaca te dwa punkty, a faktyczna trasa po okregu jest pomijanie mala.
Ale co w takiej sytucji:
- skrajny model wg ktorego mierzymy dystans wheela dla jednostki
- model, ktory sie nie porusza i wyznacza srodek okregu
- pozostale modele
- wypelniacz
Unit jak widac sklada sie z jednego szeregu zawierajacego 10 modeli.
Na potrzeby przykladu zalozmy ze modele maja 10 Mv, moga marszowac i sa na podstawkach 25mm (przyjmijmy, ze 25mm to cal, bedzie latwiej)
Startujemy z takiej pozycji i robimy wheel zgodnie z ruchem wskazowek zegara:
konczymy tak:
Jesli zmierzymy dystans dla modelu mierzac po prostej, to wyjdzie nam ze ruszyj sie o 20 cali. Ale jak bysmy uwzglednili faktyczny ruch po okregu, to bedzie 10 * pi co daje ok 31 cali.
Mial ktos podobna sytuacje w praktyce? Jak to jest sedziowane?
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Ja osobiście "dzielę wheela" na mniejsze kawałki tak aby jak najmniej odjeść od faktycznego dystansu, lub po prostu wyginam miarkę
Niekoniecznie. DE na openie mogą rzucać z dowolnej liczby kości, a na euro nie.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Ale mają chyba to uwzględnione w zasadach? bo Wizard stuff nie jest nigdzie uwzględniony
Opis przedmiotu z erraty:
Ograniczenia Euro:Wizard’s Staff
Change to “The Wizard’s Staff allows the bearer to roll up to
seven dice to cast spells”
IMO ograniczenie jest nadrzędne i przedmiot nie działa.Magic Restrictions:
- Player can use maximum 5 PD to cast spell (+ wizard level).
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
tyle że w RB masz analogiczne ograniczenie tyle że do 6 kości a przedmiot działa
Witam, taka oto kwestia sporna:
1)Kowboj bije Monstera od czoła, czy podczas combat reformy po walce może "przeskoczyć" z jednego rogu do drugiego?
Przed:
...K
M
Po:
M
...K
2) czy Witchki mogą przerzucić udane trafienia z zasady nienawiści aby liczyć na zatruta 6tke?
1)Kowboj bije Monstera od czoła, czy podczas combat reformy po walce może "przeskoczyć" z jednego rogu do drugiego?
Przed:
...K
M
Po:
M
...K
2) czy Witchki mogą przerzucić udane trafienia z zasady nienawiści aby liczyć na zatruta 6tke?
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu...
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Nie, bo przerzucasz tylko nieudane trafienia.
2) czy Witchki mogą przerzucić udane trafienia z zasady nienawiści aby liczyć na zatruta 6tke?
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Była o tym mowa. Stanęło zdaje się właśnie na tym, że takie coś jak przesuwanie się pojedynczego modelu ot tak, jest niedozwolone.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Dzięki za info, co do sytuacji z kowbojem wydaje mi sie bez sensu takie skakanie, zwłaszcza jak stoi K'daai na podstawie Arahnaroka..taki teleport opóźnia przez turę wjazd w kowboja. Więc jak to jest? może sie przesunąć gdyby np Kierowca kowboja chciał dołączyć inny oddział do walki (maksymalizacja)?
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu...
Można zrobić combat reform, a w przypadku reforma jednak chociaż fragment oddziału powinien zostać w miejscu gdzie już wcześniej był. Taki manewr byłby ruchem a nie reformem.
@Myzu. Generalnie miarkę da się zgiąć i mniej więcej przybliżyć ile na taki ruch potrzebne by było cali. Nikt tego dokładnie nie liczy, aczkolwiek mierzy się raczej po okręgu.
Zasada 5 i tak jest nadrzędna. Po prostu nie wolno Ci używać więcej nawet gdyby normalne zasady Ci pozwalały.Eltharion pisze:Dokładnie a errata tylko zmienia to że dodajemy do maxa kości tą 1 a nie do maxa z lvlu
@Myzu. Generalnie miarkę da się zgiąć i mniej więcej przybliżyć ile na taki ruch potrzebne by było cali. Nikt tego dokładnie nie liczy, aczkolwiek mierzy się raczej po okręgu.