Oldhammer Rage of Zigmar (6ed armybook 7ed RuleBook)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Re: Nakładka 6ed podreczników+7ed by Warzag&BP

Post autor: zaf »

Tabelka w 8 na ranienie jest imo zbyt płaska ale moze byc ona albo:

można by zastosować

majac 3 siły możesz zranić na 6 jesli rzucisz 4+ jak podczas trudnego strzelania

czyli goblin bijacy jakies monstrum z 7T zeby zadać rane musi rzucic 6 a nastepnie 4+
8T 6 i 5+
9T 6 i 6
10T 6 i 6

1 rozwiazanie jest proste i przemawia do mnie
2 rozwiazanie jest troszke bardziej skomplikowane ale fluffowo ;)

kasacja :( czy jakieś zmiany? :) Zapewne rozejdzie się o feniksy...
Nowych jedn jest pełno, są takim kosmosem dla 6ed podreczników ze bez odpowiednich testów i obcinania sie nie obejdzie

wprowadzimy narazie zmiany łatwiejsze jesli sie przyją - ja nie widzę problemu zeby wprowadzać po 1 oddziale do kazdej armii odpowiednio zbalansowanych

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8709
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

zaf pisze:
kasacja :( czy jakieś zmiany? :) Zapewne rozejdzie się o feniksy...
Nowych jedn jest pełno, są takim kosmosem dla 6ed podreczników ze bez odpowiednich testów i obcinania sie nie obejdzie

wprowadzimy narazie zmiany łatwiejsze jesli sie przyją - ja nie widzę problemu zeby wprowadzać po 1 oddziale do kazdej armii odpowiednio zbalansowanych
czyli jest oki :)
fakt, dobra droga aby zrobić zasady, grać na tym co jest (6 ed. booki) i potem już do całości dodawać resztę jednostek. +1 :)
I rozumiem też że analogicznie postąpi się z armiami-dodatkami ze storm of chaos w dalekiej perspektywie?
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Kosa pisze:
zaf pisze:
kasacja :( czy jakieś zmiany? :) Zapewne rozejdzie się o feniksy...
Nowych jedn jest pełno, są takim kosmosem dla 6ed podreczników ze bez odpowiednich testów i obcinania sie nie obejdzie

wprowadzimy narazie zmiany łatwiejsze jesli sie przyją - ja nie widzę problemu zeby wprowadzać po 1 oddziale do kazdej armii odpowiednio zbalansowanych
czyli jest oki :)
fakt, dobra droga aby zrobić zasady, grać na tym co jest (6 ed. booki) i potem już do całości dodawać resztę jednostek. +1 :)
I rozumiem też że analogicznie postąpi się z armiami-dodatkami ze storm of chaos w dalekiej perspektywie?
Storm of Chaos jest w postaci demonów i de
Czy potrzeba więcej narazie nie bo musimy przetestować co jest

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

zaf pisze:czyli goblin bijacy jakies monstrum z 7T zeby zadać rane musi rzucic 6 a nastepnie 4+
8T 6 i 5+
9T 6 i 6
10T 6 i 6
To jest lepsze rozwiązanie - nie ma celów niemożliwych do zranienia, ale drastycznie zmniejsza to szanse na zranienie czegoś bardzo twardego.

Z tym KB to bardziej myślałem, by po rzuceniu 6ki taka jednostka zadawała więcej ran monsterom lub ogropodobnym piechotom. I dodatkowo heros z dużą ilością ran (np. 4+) nie zaliczał by instant killa.
Co do rydwanu, to akurat 2D3 zamiast D6 likwiduje sporą losowość. Masz po prostu w miarę zbalansowane obrażenia od 2 do 6, gdzie częściej jest to coś w rodzaju 3-5, zamiast w pełni losowego D6. Ale to kwestia jaki ma się pogląd na sprawę - czy rydwan to ma być loteria (taki kamikadze boski wiatr w przypadku HE i Gobosów), czy takie w miarę sensowne wsparcie.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

O tabelce to wound z 7ed pisalem.
IMO zmiany minimalne w CC są wystarczające. ABekow to chyba zbytnio nie trzeba ruszać po zmianach cc.?
KB był ok w 6 i 7ed.
Straszne wish listy zaczynaja się robić.

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

jurak pisze: Straszne wish listy zaczynaja się robić.
Bo za dużo gadania i rozdmuchiwania listy zmian a za mało konkretu (testów) :) Ja jestem umówiony na bitwę Oldhammera PL na poniedziałek póki co.
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

zaf pisze: Storm of Chaos jest w postaci demonów i de
Czy potrzeba więcej narazie nie bo musimy przetestować co jest
jesli juz to chyba albo tylko do legionu albo do wszystkich armii. Nie ma sensu robic wyjatku dla de.

Inna sprawa, ze ja bym dopuscil soc oprocz armii slayerow i sea partolem (choc podobnie city garnizon bym nie dopuszczal). Zastanowil sie nad errantry warem.

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Kosa pisze:pobieżnie ale z ciekawością śledzę temat dlatego mam pytanie:

co z obecnymi jednostkami HE, których nie ma w 6ed czyli:
-feniks lodowy
-feniks ognisty (obydwoje z anoitedami jeszcze)
-lothern sea helm
-rydwan lwi
-rydwan latający
-siostrzyczki z łukami
-siostra hero
Póki co mogą służyć jako alternatywne modele dla istniejących w 6ed jednostek (feniks-smok, skycutter-Tiranoc chariot, Siostrzyczki - Łucznicy itd). Jeśli dopiero okaże się, że to co 6edycyjne działa dobrze, można pomyśleć o wprowadzaniu późniejszych "nowinek". Bo inaczej para pójdzie w gwizdek (już trochę idzie), mnóstwo wstukanego tekstu a nikogo do grania ;)
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Shino pisze:
zaf pisze: Storm of Chaos jest w postaci demonów i de
Czy potrzeba więcej narazie nie bo musimy przetestować co jest
jesli juz to chyba albo tylko do legionu albo do wszystkich armii. Nie ma sensu robic wyjatku dla de.

Inna sprawa, ze ja bym dopuscil soc oprocz armii slayerow i sea partolem (choc podobnie city garnizon bym nie dopuszczal). Zastanowil sie nad errantry warem.
Demony są dopuszczone z wiadomych przyczyn
DE kult slaanesha ja jestem za dopuszczeniem (odbijam zarzuty ze dla mnie ja nim ze 2 razy grałem ;) )
dzieki temu nie będzie wsrod DE ciemnej rozpaczy "co ja teraz zrobie" :D

Co do reszty narazie nie póki nie zobacze z czym się to je
Pamietam garizon - odpada, Slayersów - zdecydowanie odpada
sea patrol - hell NO !
Errantry nie wiem raczej nie ...teraz

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Zasady trafienia i ranienia, o których piszecie już są w Warhammerze (a raczej były) i nie trzeba ich na nowo wymyślać.:

http://www.cytadela.pl/modules.php?name ... le&artid=8

W punkcie 4. tego linku znajdują się te tabelki. IMHO najrozsądniejsze wyjście.

Tylko nie czytajcie reszty o zasadach trzeciej edycji bo można się w nich "zakochać"! :wink: Po trzeciej edycji WFB zasady szły już tylko w dół jeśli chodzi ich upraszczanie aż doszło do "rzuć poprostu 2k6". #-o

No dobra, może nie wszystkie są "grywalne" ale jest też wiele bardzo ciekawych jak np. zasady latania na różnych poziomach, zawracania w powietrzu itd.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Ta tabelka na trafianie jest bardzo fajna. No i te dodatkowe bonusy do trafienia też są spoko.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Watcher
Chuck Norris
Posty: 393
Lokalizacja: Chodzież

Post autor: Watcher »

Skoro się nad nazwą zastanawiacie, to lepsza byłaby Rage of Ulrik, bo to chyba Ulrykowi najbardziej nie w smak ta niebywała ascendencja Sigmara w AoS ;)
Marcet sine adversario virtus

Minas Kolmar

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

:roll:
Nie może to być 7ed z blokami z 6tej? Oprócz OK i czegoś tam jeszcze :wink:

Warriors of Chaos 6ed (potestujemy połaczenie armii)
Chaos nie połączony :(
:roll:

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Nie kombinowałbym z tabelkami na trafienie i zranienie.
Nie bardzo rozumiem idei powrotu niezabijalnych jednostek w przypadku zwiększania zranienie na 7+, 8+ itd. lub przywrócenia niemożliwości ich zranienie przez małą siłę.
Jednym z odwiecznych problemów Warhammera to jednostki nie do ruszenia przez niektóre armii lub ich kompozycje.
Podstawowym czynnikiem, który do tego prowadzi to rzuty na ochronę, w szczególności pancerz na 1+, 0+ i inne. Jeśli pozwalamy jeszcze łączyć ochronę np. pancerz, regenka, przerzuty i ward mamy przepis na patologię battlową.

Moim skromnym zdaniem ranić powinno się zawsze na te min. 6+, pancerz nie powinien być większy niż 2+ (siła 4 i AP z siłą 1/2/3 mają wtedy dużo większe znaczenie). Do tego jeśli mamy ward/regenkę i pancerz to rzut jest jeden, ale wybiera się najwyższą wartość. Istoty eteryczne zaś rani się zwykłą niemagiczną bronią na stałe 6+ bez względu na poziom siły albo posiadają wysokiego ward save na niemagiczne ataki np. 3+.

Jeśli już zmieniać zasady to myślę, że tak aby niwelować patologie battlowe. Przykładowo jedna z różnić w grze w KoW a WFB, jest to, że w tym pierwszym nie ma modeli, które są w połowie lub większości odporne na "moją armie". Zawsze można z nimi powalczyć i coś zdziałać. Aby wszystkie jednostki były przydatne w battlu, albo w jakimś sensie grywalne, raczej należy zmniejszyć wpływ na metę takich potworków jak armie w większości z pancerzem na 1+, zagony steamtanków, eteryków i innych.

Tabelkę na zranienie zostawiłbym taką jaka była w 7 czy 8 edycji.
Można pokusić się o podrasowanie tabelki trafienia. Minimalne trafienie powinno wynosić 5+, a najwyższe 3+. Dzięki temu uniknie się patologii z trafianiem na 6+ albo 2+. Stąd nie zmieniałbym tego pod tym kierunkiem. Tabelka na trafienia jest moim zdaniem nieco niezrównoważona w stosunku do osiągnięcia dla przeciwnika trafiania na 5+. WS 2 vs WS 5 to trafienie na 5+. Następnie dopiero WS 3 vs WS 7/8 doprowadza do trafienia na 5+. Innymi słowy jeśli zmniejszyć przeskoki w których trafia się na 5+ można zboostować drogie elity szóstoedycyjne np. elity elfickie. Jeśli np. jak w tabelce na zranieniu WS większy o 2 doprowadza do trafienia na 5+, to elity z WS 5 mogą nieco zwiększyć swoje szanse w starciu z jednostkami z WS 3. Być może dzięki temu niektóre elity stały by się grywalniejsze.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

+1, ale ja bym w ogóle tych tabelek nie ruszał.

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Barbarossa pisze:+1, ale ja bym w ogóle tych tabelek nie ruszał.
Ja też bym tego nie robił ale faktycznie brak możliwości ranienia jest słaba (natomiast 8ed jest zbyt płaska)

system drugiego rzutu na ranę rodem ze strzelania nie zmieni mocno bitew

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Moim zdaniem Sword Master powinien trafiać zombies na 2+ a zombie powinien mieć trochę mniejszą szansę trafienia takowego niż 5+ (czyli co trzecie machnięcie łapą).

To samo snota rzucający grzybem w czołg... no nie powinno być możliwości zranienia. (nawet raz na sześć rzutów). Natomiast nikt nie wystawi całej armii z siłą 3 więc taki czołg może być raniony przez chuki, katapy, czary, jakieś orkos z dwuręczną bronią itd. itd.
Nie ma więc "jednostek, których nie da się zranić".

Tabelka jest gotowa - działała w poprzednich edycjach, grało się.

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Remo pisze:Moim zdaniem Sword Master powinien trafiać zombies na 2+ a zombie powinien mieć trochę mniejszą szansę trafienia takowego niż 5+ (czyli co trzecie machnięcie łapą).

To samo snota rzucający grzybem w czołg... no nie powinno być możliwości zranienia. (nawet raz na sześć rzutów). Natomiast nikt nie wystawi całej armii z siłą 3 więc taki czołg może być raniony przez chuki, katapy, czary, jakieś orkos z dwuręczną bronią itd. itd.
Nie ma więc "jednostek, których nie da się zranić".

Tabelka jest gotowa - działała w poprzednich edycjach, grało się.
Przetestowana na podręcznikach, na jednostkach na ich kosztach
To nie wishlist co kto chce, to lista rzeczy które można zmienić aby była ed bardziej grywalna z marginesem balansu jaki był

To co chcesz to przedefiniowanie wszystkich kosztów jedn począwszy od zombie po smoka

Moja mała errata do tabelki osłabi wielkie potwory(minimalna ilosc) , wzmocni te najmniejsze jak swarmy (nieznacznie)
Twoja wywróci system

Ja bym chciał bardziej realne bronie, trafianie ale do tego trza przedefiniować koszt wszystkich jedn zrobisz to ? przetestujesz ?
Jeszcze niedawno powiedziałbym jasne czemu nie, ale zauważyłem ze grzebanie w zasadach to nie to samo co CS to milowa ingerencja, szczególnie gdy wywracamy tabelkę która ma duze znaczenie dla tej gry.

Nie chce Cie zniechęcić jak też nie chce nikogo wypowiadającego się w tym temacie, ale nie można przedefiniować całej mechaniki
zostawiając podręczniki nietknięte

Nie podoba mi się halabarda na koniu
halabarda na piechote
spear piechotny
itd

ale nie czas na te zmiany

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

O czołg to bym się nie martwił, bo ten z 6 edycji był całkiem łatwy do zabicia - zwykłe driady go tłukły, nie mówiąc o herosach :)
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Masz rację Zaf, trochę się rozmarzyłem jak to fajnie by mogło być bardziej realistycznie. :)

Jeśli więc nie chcesz zmieniać mechaniki i AB to ich nie zmieniajmy wcale.

A czy OK zamiast Mournfangów nie mogły by mieć Rhinoxów? Tak tylko pytam bo ktoś zaczął temat a wiem, że w którymś momencie coś takiego wyszło w WD. Tak samo jak w WD wyszła w końcu errata do DE - czy po tej erracie DE dalej były niegrywalne?

ODPOWIEDZ