Dyskusja o balancing patchu

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Re: Dyskusja o balancing patchu

Post autor: Gobos »

MeanGreen pisze:Ja nie rozumiem jednej rzeczy, skoro cała liga whfb jest rozgrywana właściwie głównie po to aby wyłonić reprezentację na euro
wychodzisz z blednego zalozenia.
liga pomaga przy wyborzeeprezentacji, ale to tylko jeden z wielu powodow dla ktorych istnieje, i dla 99% uczestnikow nie najwazniejszy.
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Dodatkowo Euro CS to system złożony typowo pod jeden turniej. Do normalnej turniejowej zabawy jest za słaby - po prostu zostawia bardzo mało miejsca na jakąś różnorodność. Przez bardzo rygorystyczne ograniczenia slotów i magii rozpiski właściwie się same składają. Pewnie, są trochę bardziej lightowe, ale z drugiej strony nie zostawiają praktycznie żadnego miejsca na inwencję.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Jankiel pisze:Dodatkowo Euro CS to system złożony typowo pod jeden turniej. Do normalnej turniejowej zabawy jest za słaby - po prostu zostawia bardzo mało miejsca na jakąś różnorodność. Przez bardzo rygorystyczne ograniczenia slotów i magii rozpiski właściwie się same składają. Pewnie, są trochę bardziej lightowe, ale z drugiej strony nie zostawiają praktycznie żadnego miejsca na inwencję.

Nie. ETC AR jest produktem Duńskiego cięcia ekstremów i do wyjścia VC i Demonów działał dobrze – nadawał się do ogólnego zastosowania. Po wyjściu tych potworków i odejściu z komitetu ludzi sensownych typu Barbarossa - ma on teraz formę pokraczną. DE np. zostały zrobione z wdziękiem prezydenckim wręcz i faktycznie – nie dość, że jedna rozpa tylko wychodzi, to w dodatku pedalska.
Obecnego ETC AR – na pewne nie polecam.
Ponadto – całe rozumowanie jest oparte na tak jaskrawie błędnej przesłance, że raczej o złą wolę niż nieznajomość rzeczy można MeanGreen podejrzewać.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

MeanGreen
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MeanGreen »

Jedy Knight pisze: Ponadto – całe rozumowanie jest oparte na tak jaskrawie błędnej przesłance, że raczej o złą wolę niż nieznajomość rzeczy można MeanGreen podejrzewać.
No dokładnie, kierują mną wyłącznie złe intencje... :), zawziąłem się na to forum.

Moje rozumowanie było takie-> liga wyłania reprezentację w oparciu o wyniki polhammera -> reprezentacja jedzie grać na turniej euro ->i mamy wtedy drużynę ograną na innych zasadach, nie wiem gdzie tu błąd popełniłem.

Dzięki za wytłumaczenie mi dlaczego polhammer jest lepszy niż euro ale nie do końca o to mi chodziło, co wydawało mi się ująłem dość konkretnie w swoim poprzednim poście. Ja naprawdę rozumiem, że w lidze gra tysiąc osób czy coś koło tego a jedzie tylko 8 i 99% osób ma to gdzieś czy pojedzie czy nie bo i tak nie będzie uczestniczyła w wystarczającej liczbie turniejów by szanse na wyjazd mieć chociażby teoretyczne.

Tak czy owak zrozumiałem co napisaliście, że głównym założeniem ligi nie jest wyłaniać reprezentację a polhammer jest systemem dającym większą swobodę i przyjemność. I to w tym temacie chyba tyle.

Teraz chyba pojadę pospamować w temacie wyboru reprezentacji w takiej sytuacji hehe albo jeszcze dowalę tutaj jakieś wyzwiska, jeszcze nie wiem do czego mnię popchną te moje nikczemne ciągoty :D.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

a może tak Black Guardów uczynić unit=2sloty special, tak samo shadzi więcej niż 8 też=2x special?
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Koz@a
Chuck Norris
Posty: 466
Lokalizacja: Chrzanów/Kraków

Post autor: Koz@a »

A po co ty chcesz jeszcze BG ścinać??? Shady już są pocięte :)

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Nie było mnie przez ostatnich kilka miesięcy na forum więc bardzo przepraszam jeśli taki pomysł już padł.

Co do Demonów to czy nie można im dorzucić animozycji, która była w 4-5 edycji? PRzekopiować taką jaką była albo zmienić np potrzebne wyniki na D6; powiedzmy pierwszy efekt na 1, drugi na 2-3, trzeci na 4-6. Uzasadnione fluffowo (ale to może nie wystarczyć do tego, żeby to przywrócić). Ot taki idea mi przyszedł do głowy.

Tylko z drugiej strony patrząc czy nie byłoby to za wiele modyfikacji Demonów (bo już w BP tam ich trochę jest) :?:
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Awatar użytkownika
Ghaz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131

Post autor: Ghaz »

Albo tez dodac ze na osobe grajaca na 1 bostwie (+furie jako undivided) "nie dziala" BP. Zas do mieszanych armii dodac "lekka" wersje animozji (edit: do istniejacych juz ograniczen jesli zostanie uznane ze sa zbyt male). Pojedynczym bostwem grac na BP.. to przy wymaksowanych rozpiskach wiekszosci innych armii jest masakra. A tak moznaby zachecic graczy nie do powergamerskiej ale bardzo klimatycznej gry.

EDIT: uscislenie do animozji.
BLOOD FOR THE BLOOD GOD! SKULLS FOR THE SKULL THRONE!

Awatar użytkownika
sarlok
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Enchanted Glades of Athel Loren

Post autor: sarlok »

kiedys z kumplem dyskutowalismy o tym czy wlasnie zamiast ograniczen dla demonow dac animozje jesli armia sklada sie z demonow roznych bogow. moglby ktos przyblizyc ta 5 edycyjna tabelke animozji?, bo znam ja tylko z opowiadan a wydaje sie bardzo klimatyczna

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Ghaz pisze:Albo tez dodac ze na osobe grajaca na 1 bostwie (+furie jako undivided) "nie dziala" BP. Zas do mieszanych armii dodac "lekka" wersje animozji (edit: do istniejacych juz ograniczen jesli zostanie uznane ze sa zbyt male). Pojedynczym bostwem grac na BP.. to przy wymaksowanych rozpiskach wiekszosci innych armii jest masakra. A tak moznaby zachecic graczy nie do powergamerskiej ale bardzo klimatycznej gry.

EDIT: uscislenie do animozji.

Już widzę: Wrona, 2 lub 3x herald + 3x horrory+ 3x furie + 12 flamerów....
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

Blady + 3 heraldzi na jagerach + 3 furie + 3 letterzy + 4 x psy = większy klimat bo bez rarów :lol2:

Ż.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

U mnie bez speciali, ale Twoje też dobre ;) Bardziej przewidywalne, bo miscasty niczego nie popsują ;D
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

sarlok pisze:kiedys z kumplem dyskutowalismy o tym czy wlasnie zamiast ograniczen dla demonow dac animozje jesli armia sklada sie z demonow roznych bogow. moglby ktos przyblizyc ta 5 edycyjna tabelke animozji?, bo znam ja tylko z opowiadan a wydaje sie bardzo klimatyczna
Proszę bardzo
If you have daemons of different Chaos gods within 12" of each other at the start of your turn, and they are not already engaged in combat, you must make a Daemon Animosity test. Roll D6 for each Greater Daemon or each unit of daemons to determine how it reacts to the proximity of its rivals

D6 Roll 1-2 : The daemons recognise their rivals and are overcome with rage. Immediately move the unit/daemons towards the rivals so that it charges and engages them in HtH combat. Move the affected unit/daemon regardless of whether it would otherwise be able to cover the distance to its rivals. The rival daemons fight each other in HtH combat that turn and continue to fight each other in following turns. Fighting will only stop if the Chaos player succeeds in rolling a 5+ at the start of one of his subsequent turns. Daemons will not flee from a combat against rivals, so no Break test is ever taken. Once they cease fighting the rivals are moved apart but may not charge an enemy that turn either. If rival daemons are charged by an enemy whilst fighting each other they will ignore their attackers altogether unless the enemy are also daemons, in which case the animosity ceases and they may fight as normal.

D6 Roll 3-4 : The daemons are unsettled by the proximity of their rivals, shouting and screaming in an outrageous manner. The daemons will not move or do anything else this turn, but otherwise they are unaffected and will fight back if attacked in HtH combat.

D6 Roll 5-6 : The daemons tolerate the presence of their rivals. Continue normally with no further effect.

A Daemon Animosity test is taken if daemon units or Greater Daemons are within 12" of daemons of a different Chaos Gods. Daemon Steeds, Familiars and such like do not count.

Daemons already engaged in HtH fighting with an enemy do not have to test for Daemon Animosity, although they may still be attacked by rivals.

Daemons fighting each other as a result of Daemon Animosity do not have to test because they are already affected.

To wszystko odnośnie tej zasady. Całkiem mocna (nie dziwota, że GW jej nie wprowadziła obecnie, armia by się im nie sprzedała).
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

GoblinNadGobliny
Mudżahedin
Posty: 324

Post autor: GoblinNadGobliny »

No armia dzialajaca na 33% to nie za duzo.
Obrazek

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

To by można wprowadzić ale po uprzednim ukształtowaniu do dzisiejszych realiów (wtedy aż tak wiele tych demonów to nie było)
- pierwszy efekt na 1
- drugi efekt na 2-3
- trzeci efekt na 4-6
- można zmniejszyć zasięg do 6" albo 9"


Ale to tylko gdybanie.
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Grand Admiral Thrawn pisze:To by można wprowadzić ale po uprzednim ukształtowaniu do dzisiejszych realiów (wtedy aż tak wiele tych demonów to nie było)
- pierwszy efekt na 1
- drugi efekt na 2-3
- trzeci efekt na 4-6
- można zmniejszyć zasięg do 6" albo 9"


Ale to tylko gdybanie.
Dać im warda takiego jak mają driady będzie spokój.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

To tylko bonus dla czarująco-strzelających pornosów
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Jankiel pisze:To tylko bonus dla czarująco-strzelających pornosów
Do których należą: Imperium, Orki w sumie też krasnale... czyli same topowe armie. Oczywiście też walczący herosi, driady, jazda chaosu, graale, eteryki i parę innych rzeczy (w tym nieszczęsna abominacja i engine) dostanie małego boosta przeciwko demonom.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Arbaal
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Arbaal »

Dać im warda takiego jak mają driady będzie spokój.
Takie i inne słabe pomysły były już nie raz przytaczane w tym temacie. Ward danonów to nie jest jakis przegięty problem. W SoC był taki sam ward i było dobrze. Broni on 33,3% armii w losowych sytuacjach.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

mi juz powoli rece opadaja jak czytam kolejne coraz to dziwniejsze 'pomysly' na ograniczenie demonow, nie mam nawet ochoty na prowadzenie dyskusji, po prostu nauczcie sie grac - to co jest teraz umozliwa very competetive rywalizacje
a ze rykoszetem dostaje sie 5% graczy ktorzy chcieliby grac mono bogiem? taki jest koszt reform 8)

ODPOWIEDZ