Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Re: Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy

Post autor: Quaki »

Z ruchem nie jest aż tak źle - masz swift reformy i średni dystans szarży 10 cali.
Longbeardzi są trochę za drodzy (z dwurakiem punkt więcej od hammerera a stubborna nie mają) i część osób woli grać na np. dwóch klockach Warriorów+jeden hamków. Ja wolę Longów ;)
Run na sztandar zazwyczaj się teraz nie bierze - kiedyś RoCourage na wszystkim ale teraz nie ma już Fear Outnumber..
Można się pokusić o Rune of Brejk-na-jednej-kości (determination?) a niektórzy biorą Rune of Battle (też rzadko, wynik walki teraz zależy raczej od zgonów a nie statica)

Awatar użytkownika
Felu
Mudżahedin
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Felu »

crovaxus pisze:Wtedy bez 10 warriorów mam coś takowego. Podciągnałem minerów o 1 i longów do 30. Dałem rangerom muzyka by było wymagane 25%


1 Runelord @ 365.0 Pts
Anvil of Doom; Gromril Armour
#Anvil of Doom [0.0]
#Rune of Oath & Honour [0.0]
#Rune of Hearth & Hold [0.0]
#Rune of Wrath & Ruin [0.0]
Runic Talisman [50.0]
Master Rune of Balance

2 Dwarf Guards @ [0.0] Pts
Shield

1 Anvil of Doom @ [0.0] Pts

1 Dwarf Lord @ 221.0 Pts
General; Shieldbearers; Great Weapon; Gromril Armour
#Shield Bearer [0.0]
Runic Armour [45.0]
Rune of Preservation
Rune of Resistance
Rune of Stone

1 2 Shield Bearers @ [0.0] Pts

1 Thane @ 165.0 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Talisman [25.0]
Master Rune of Challenge
Runic Armour [50.0]
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance

16 Rangers @ 229.0 Pts
Great Weapon; Rangers; Crossbow; Light Armour; Musician

30 Longbeards @ 375.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician

1 Grudge Thrower @ 170.0 Pts
Engineer
Engineering Runes [75.0]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating (x2)

1 Engineer @ [15.0] Pts
Light Armour

3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour

1 Grudge Thrower @ 150.0 Pts
Engineer
Engineering Runes [55.0]
Rune of Accuracy
Rune of Burning
Rune of Penetrating

1 Engineer @ [15.0] Pts
Light Armour

3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour

6 Hammerers @ 78.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield

24 Hammerers @ 330.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician

1 Organ Gun @ 120.0 Pts
Misfire Chart

3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour

6 Miners @ 66.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour

1 Cannon @ 130.0 Pts
Engineering Runes [40.0]
Rune of Burning
Rune of Forging

3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour
Wziąłem ostatnią, przykładową rozpiskę z tego tematu i jakby ktoś mógłby mi wytłumaczyć po co 6 minersów, a nie 5 bądz 10? i czemu taki klocek 6 hammerersów, rozumiem ze to hero na shieldzie? Tutaj można zauważyć ze na katapulcie bądz canonie są 2,3 runy. U mnie w AB coś takiego jest nie możliwe ;(

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

6 minerów, bo maksymalnie 6 modeli może walczyć z maszyną.
6 hammerersów ma dołączonego z przodu tarczownika, który ma dzięki nim staborna, a przeciwnik tylko po nim może uderzać , jeżeli walczy od przodu.
Na maszyny możesz dawać do trzech run. Kombinacje nie mogą sie powtarzać na żadnej maszynie.

Awatar użytkownika
xaurus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Grodzisk Maz. Milanówek, Podkowa L, Wawa

Post autor: xaurus »

Felu pisze:Tutaj można zauważyć ze na katapulcie bądz canonie są 2,3 runy. U mnie w AB coś takiego jest nie możliwe ;(
Pewnie klikasz na plusik i dodajesz runę a potem próbujesz dodać następna runę? Musisz dodać plusikami 3 runy i zaakceptować.

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Felu pisze:Hej długobrodzi,

jako świeżak w 8ed. battla mam kilka pytań do rozpisek:

1. Techniczne, mianowicie w AB nie mogę dodawać 2ch tych samych run z tego samego rodzaju. Patrząc na wasze rozpy można jakoś to zrobić.

2. Przyglądałem się różnym rozpiskom, zauważyłem ze w armiach 2-2.5k gra się 1 potężnym klockiem piechoty (najczęściej longbeardzi). Możecie podać jeszcze jakie unity, konfiguracje unitów które najlepiej się spłacają?

3. Ostatni raz w WFB grałem na 5tej edycji. Wtedy fajnie wycinała 10-15 slayerów. Bardzo lubię ich figsy i cały fluff zabójców. Natomiast zauważyłem że w niewielu/praktycznie wogóle nie ma ich w rozpiskach 8ed. Why? ;(

Z góry dzięki za pomoc,

Felu.
2. Ja gram na 3 klockach - 30 Warków, 30 Longów (czasami w Scoucie), i 25-30 Hamców (zależy, czy jest team do zadań specjalnych). Do tego jakieś strzelanie typu kuszole.
3. Fluff do nich jest zajebiaszczy, ale konkretnie się nie spłacają - zwykle padają od byle jakiego strzelania (no armour save) zanim do czegokolwiek dojdą. Trzeba umieć nimi grać, wykorzystywać tereny, co nie każdy potrafi (lub nie ma po prostu modeli :lol2: )
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
Felu
Mudżahedin
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Felu »

Jeszcze zauważyłem opcję 30 kuszoli z dwurakiem, true? spłaca się?

Btw. rozumiem ze taki regiment ustawiony 3x10 wali z 3ch rzędów? ;/

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Btw. rozumiem ze taki regiment ustawiony 3x10 wali z 3ch rzędów? ;/
W walce wręcz tak.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Kraggo
Chuck Norris
Posty: 585

Post autor: Kraggo »

Kolego, grywa się różnie, można czysto towarzysko, jak i turniejowo :) Ja niestety nie mam wielu modeli zabójców, ale z reguły spełniali swoje zadanie (ot chociażby blokowanie czy pilnowanie maszyn w mniejszych grupkach - to też zależy przeciwko komu). Czemu niektórym z taką łatwością przychodzi skreślanie tego oddziału? Może Rakso zabierze głos i powie coś niecoś na temat pomarańczowych czerepów :)

Małe grupki górników wystawia się jako klasycznych sabotażystów. Są rozpiski, gdzie znajdziesz nawet po trzy piątki. Czemu tu jest szóstka? Spytaj autora :wink:

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

30 Kuszoli się nie opłaca, bo żeby wszyscy strzelali muszą stać 2x15, a to jest IMO za długa opcja. Ale już 20 z dwarakami i muzykiem... cud-miód i orzeszki. Tylko trzeba robić tak, że jeśli coś ma Ci w nich wszarżować to lepiej by było z przodu. Wtedy dają radę
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

Co do 6 minerów to dokładnie jak powiedział kolega wcześniej. 4 z obsługi maksymalnie więc 6 może bić mimo to 6 jest lepszych niż 5 zawsze a i tak biegam w 2 szeregach po 3 bo to taka fajna mała kupka która może zarówno wspomóc jak i bez przeszkód pojawić sie na tyłach i być pchniętym z kowadła.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
Felu
Mudżahedin
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Felu »

Ok, jeżeli gra się na klockach 30tkach, to czy 10 thunderersów lub kuszników jest sens wgl wystawiać,nie lepiej zainwestować w grudge towera?

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

sa swietni na fasty ktore chcialy by zablokowac maszynki.
dodatkowym plusem jest to, ze sa w corach :)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

darvark
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: darvark »

Witam
To moja pierwsz rozpiska na zasady EURO. Potyczka koleżeńska, 2400pkt EURO (bitwa przeciw HE). Będę wdzięczny za każdą sugestię, no i konstruktywną krytykę :D

Kod: Zaznacz cały

1 Runelord @ 315.0 Pts
     Anvil of Doom; Gromril Armour
     #Anvil of Doom [0.0]
     #Rune of Oath & Honour [0.0]
     #Rune of Hearth & Hold [0.0]
     #Rune of Wrath & Ruin [0.0]
     2 Dwarf Guards @ [0.0] Pts
          Shield
     1 Anvil of Doom @ [0.0] Pts

1 * Dwarf Lord @ 279.0 Pts
     General; Shieldbearers; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
     #Shield Bearer [0.0]
     Runic Talisman [25.0]
         Master Rune of Dismay
     Runic Weapon [75.0]
         Master Rune of Swiftness
         Rune of Fury
         Rune of Might
     1 2 Shield Bearers @ [0.0] Pts

1 Grudge Thrower @ 110.0 Pts
     Engineering Runes [30.0]
         Rune of Accuracy
         Rune of Burning
     3 Crew @ [0.0] Pts
          Light Armour

1 Grudge Thrower @ 135.0 Pts
     Engineering Runes [55.0]
         Rune of Accuracy
         Rune of Burning
         Rune of Penetrating
     3 Crew @ [0.0] Pts
          Light Armour

1 Cannon @ 130.0 Pts
     Engineering Runes [40.0]
         Rune of Burning
         Rune of Forging
     3 Crew @ [0.0] Pts
          Light Armour

1 Cannon @ 155.0 Pts
     Engineering Runes [65.0]
         Rune of Burning
         Rune of Forging
         Rune of Fortune
     3 Crew @ [0.0] Pts
          Light Armour

36 Quarrellers @ 411.0 Pts
     Crossbow; Light Armour; Standard; Musician

1 Master Engineer @ 129.0 Pts
     Great Weapon; Dwarf Handgun; Gromril Armour
     Runic Talisman [45.0]
         Master Rune of Spite

25 Rangers @ 290.0 Pts
     Great Weapon; Rangers; Heavy Armour; Standard; Musician

25 Warriors @ 265.0 Pts
     Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician

8 Miners @ 88.0 Pts
     Great Weapon; Heavy Armour

8 Miners @ 88.0 Pts
     Great Weapon; Heavy Armour

Models in Army: 119
Total Army Cost: 2395.0
Przy okazji mam pytanie, krasnoludy z rasy mają +2DD, ale z tego co wyczytałem to RuneLord generuje również 2DD. Czy one się sumują (wybaczcie może proste pytanie, ale wciąż się uczę zasad)

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

chyba w 7 edycji dostawaly 2 dodatkowe DD.
teraz maja +2 do dispellowania oraz 1DD za kazdego runepriesta, 2DD za runelordow i 1DD za kowadlo.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

darvark
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: darvark »

ok kończę tego offtopa, racja tak było w 7ed. czyli teraz normalnie najwyższa z wiatrów magii przeciwkina, +2DD za runelorda oraz +2 do dispela za rase? a pozostałe się kumulują?
Dzięki za szybką odpowiedź.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Ja bym kosztem Master Inżyniera dodał Great Weapon na kusznikach. (Hm... wogóle zmniejszyłbym ten oddział do 20) i więcej siły na katapach. No i oczywiście wiem, że jest moda na wystawianie "gołego" kowadła ale naprawdę ten model jest za drogi i za dobry żeby miał zginąć głupio od byle czego, daj mu Master rune of Balance chociaż co by od magii chronił.
To tak w skrócie.

darvark
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: darvark »

Ups wybaczcie pomylka. Zamiast kusznikow powinni byc gromowladni.

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Skoro to pod HE to po co ci Burningi na wszystkich maszynach? Są one koplenie zbędne przy tak złożonych maszynach a nawet przeszkadzają bo jak przeciwnik wystawi kowboja na orle/koniu to nie będziesz miał co z nim zrobić.
2. kloc kuszników zdecydowanie za duży.
3. duży inżynier jest genialny ale ward na 4+ jest mu zbędny. Najlepszy jest goly z ew. GW i/lub +1sv.
4. Lord bez hamków to starta punktów.
5. Lord jest źle zlożony; nie masz wykupionej rune of Kragg The Grim więc albo wywal mu GW albo zmień kombinacje run.
6. "Master Rune of Dismay" ta runa to straszliwa pomyłka. Praktycznie bezużyteczna w tej ed.
7. przydałby się scroll/rune of balance/niszczarka
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Kraggo
Chuck Norris
Posty: 585

Post autor: Kraggo »

Tak jak pisał Remo - sugerowałbym zmniejszenie tego oddziału kuszników lub rozłożenie na dwa mniejsze po 20 (przy założeniu, że chcesz mieć mocno strzelającą rozpiskę, ale zdaje się, że tak :wink: ), daj im dwuraki, bo robią robotę. Kombinacja MROS i dwuraka nic Ci nie da, bo bez odpowiedniej runy (kragg the grim) dwurak traci swoje zdolności i jest zwykłą bronią. Zresztą nie wiem nawet, czy przy takim złożeniu jak tu przedstawiłeś będziesz mógł uderzać pierwszy, niech Ci ktoś doradzi, bo ja tak nie grywam. Runa Kragg of Grim jest runą mistrzowską, więc wtedy nie będziesz mógł wsadzić swiftness. Niech ktoś tu rozsądzi, jak to sensownie posklejać :wink:

Dwóch lordów pochłania Ci masę punktów, zrezygnowałbym z jednego i wsadził np zamiast kowadła zwykłego kowala run z balance albo sztandarowego czy tana, a resztę punktów przeznaczył na bitne jednostki. Twoja decyzja, ja po swoich potyczkach z wysokimi elfami wiem, że jeśli przeciwnik wystawi Ci czarodzieja z książką (book of hoeth), to i tak każdy jego dublet to ifka, więc nici z kości do rozpraszania.

Po co płonące ataki na wysokie elfy? O ile pamiętam, nie ma tam nic łatwopalnego :)

Przydałaby Ci się gwardia / żelazne bractwo, masz dość miękką piechotę, ale nie wiem, w jaki sposób grywasz. Twojemu mistrzowi run raczej średnio przyda się rune of spite, pomyślałbym nad daniem takowej lordowi na tarczy. Daj mu rune of stone i parę pistoletów, to zawsze dodatkowy atak, a może być tak, że będziesz musiał wspomóc nim załogę broniącą się przed zwiadowcami, lekką jazdą czy orłem (przerabiałem wczoraj :wink: ). Zadbaj też o małych inżynierów na maszynach, będziesz miał przerzucanie niewypału w tabelce i zawsze dodatkowy punkt żywotności więcej.

Tak zrobiłbym ja, ale jak zrobisz Ty - Twoja wola, bo to Ty grasz i Ty masz się tym jarać :wink:

edit: Arbiter - pisaliśmy jednocześnie to samo. Zatem +1 :lol2:

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

IMO:
- na kiego grzyba Lordowi Mr oof Gromril, daj Stone'a, a będzie miał Sv 2+/1+ za 5 punktów.
Ogólnie polecam coś takiego: Stone, Ressistance, Preservation, Mr of Spite, na elfy nie jest potrzebna bron magiczna
- Daj przynajmniej piątkę Hamców, żeby zrobili mu Stubborna, coby nie uciekł po przegranym CC :roll:
-zmniejsz Kuszoli do 20, nadal GW, ze sztandarem i muzykiem
- zamiast cannona daj organy na różne orzeły, które potrafią truć życie.
- zwiększ trochę klocki do CC kosztem zmniejszenia Minerów.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

ODPOWIEDZ