Rozpiski nowego Imperium

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Re: Rozpiski nowego Imperium

Post autor: wychwa »

flagusy niestety nie są warte swojej ceny ;/

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

Generalnie chciałem spróbować czegoś nowego, wiem, że Flagusie są drodzy, ale maja swoje plusy, nie uciekną, dobrze biją i z drobnym boostem z magi mogą sporo namieszać. ;) Mam 4 odginaczki, więc walka powinna odbywać się na moich zasadach [-o< do tego magią z małych magów powinienem zmiękczyć przeciwnika, chociaż troszkę. ;)
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

wychwa pisze:flagusy niestety nie są warte swojej ceny ;/
Niestety się zgodzę... i jest jeszcze jeden ważny aspekt - nie mogą być w corach
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

jeśli uda ci się dopakować piechotę magią to same halabardy w zupełności wystarczą. I osobiście grał bym na lighcie ;] a za flagusów (360 pkt) bym poszalał ;] i jak dla mnie za dużo tych magów ale to sam sprawdzisz czy faktycznie będzie ci się udawało tyle czarować ile masz w założeniu.

Aha i 22 halabardników to też malutko. Jeśli chodzi o odginaczki to pobaw się detkami łuków np

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

30 flagelantów wydaje się mało, za szybko spadną. Zresztą takie modele w specialach powinny być po 8-9pkt najwyżej.
Opieranie rozpiski o czary boostujące piechotę jest ryzykowne, kiepski rzut na magię i odbiją się od czegoś lepszego.
Z tych dwóch piątek rycerzy i 22 halabard zrobiłbym mocniejszy oddział konnicy i dwie detki łuczników do dużych halabard. Przydaliby się też muzycy na pistoletach.

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

@Wychwa.

Co do magów to nie każdy musi rzucać czar w każdej turze, zauważ, że oni spełniają rolę specjalistów, jeden jest od pocisków, drugi ma za zadanie karać kawe i MC. Shadow narazie zostaje, wstyd się przyznać, ale jeszcze na nim nie grałem i chcę go potestować, wiecie brzytwa na flagusach, halabardach itd. :lol2:

Małe halabardy to taki bunkier, raczej nie planuję pchać ich do walki, no chyba, że od boku. ;)

Łuki są fajne, to fakt, ale w moim założeniu szybkie/mobilne odginaczki są warte tych nędznych 90/120 pts. Łuki są za wolne, ale to kwestia wyborów i taktyki.

Wychwa, a jakbyś zaszalał za 360 pts? Co dałbyś, aby nie trącało standardem? 8)

@Stan, wiem, że ciut ich za mało, tak o 10, ale koszt zabija. Jak wrzucę dużą kawe to będzie to praktycznie standard, a tego chcę uniknąć i najważniejsze przy takim rozwiązaniu tracę bunkier dla małych magów oraz dwie odginaczki. [-X Na muzyków, nie ma punktów i w sumie nie są potrzebni, przynajmniej do tej pory ich nie potrzebowałem.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
medzik
Chuck Norris
Posty: 401
Lokalizacja: Mielec LF

Post autor: medzik »

jeżeli chodzi o te 360 pkt to warto się nad czołgiem zastanowić (nie łamie się i jest działem), 3 dział piechotą nie upilnujesz i jeszcze za pozostałe punkty pegaz

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Jak ma być zupełnie niestandardowa rozpiska za flagusów wchodzi klocek 30 greatswords z FCG :D
Nie żeby było to przesadnie lepsze, ale AS 4+ dają jakąś odporność na lekki ostrzał której flagusi nie mają.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Fajna rozpa - tyle że ja bym zamienił małe halabardy na dwie detki do dużych! Wtedy jeden ksiądz da im wszystkim hejta...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Słuchajta chłopy, mam za tydzień potyczkę z Krasnoludami na nowych zasadach. Gramy na 3000 punktów, spodziewam się bombowca, kloca Ironów i strzelających Ironów (jakby Krasie miały jeszcze za dużo pancerza...), Król albo Runelord z T10 z pancerzem 2+/4++ to też nie przelewki. Idealne wydają się kuraki, tylko nie wiem po ile w klocu i ile tych klocuszków. 2x4? Moja pierwsza gra Imperialistami, także proszę o konstruktywne rady :)
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

PiotrB pisze:Fajna rozpa - tyle że ja bym zamienił małe halabardy na dwie detki do dużych! Wtedy jeden ksiądz da im wszystkim hejta...

Ha! W końcu ktoś o niestandardowym podejściu. ;)

Muszę gdzieś trzymać małych magów, trzech w jednym klocku + generał i bsb to zbyt łakomy kąsek dla przeciwnika, a przy zmianie małego oddziału na dwie detki tracę dla nich bunkier, jakiś pomysł jak to ominąć? Mali magowie do detek?
Stan pisze:Jak ma być zupełnie niestandardowa rozpiska za flagusów wchodzi klocek 30 greatswords z FCG :D
Nie żeby było to przesadnie lepsze, ale AS 4+ dają jakąś odporność na lekki ostrzał której flagusi nie mają.
Już na nich grałem z dodatkiem lighta było bardzo fajnie i przyzwoicie, miny przeciwników, że ich wystawiłem bezcenne. :) Teraz pora na flagusów. :twisted:
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

sorinmarkov - ja bym wziął przede wszystkim 2 czołgi, 2 helblastery i 4 działa. Bez problemu ustrzelisz latajki i wygrasz pojedynek artyleryjski. Zanim krasie do Ciebie dojdą będą już mocno przerzedzone, wtedy kontra czołgami i kurczakami/kawalerią załatwi sprawę. Z tego co się orientuję osłabili im antymagię, warto wypróbować war altar + duży mag light + 2 małych magów light.

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Dzięki wielkie, o taką radę mi chodziło :) Ostatnio grałem O&G kontra stare krasie i było do przodu, mam nadzieję, że imperium też je pociśnie :) Dzięki :)
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Moje euro:

Arch Lector of Sigmar @ 223.0 Pts
General; Barding; Prayers of Sigmar; Shield; Warhorse
Van Horstmann's Speculum [40.0]
Warrior Bane [5.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Charmed Shield [5.0]

Battle Wizard Lord @ 270.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Light
Dispel Scroll [25.0]
Obsidian Lodestone [45.0]


Captain of the Empire @ 163.0 Pts
Barding; Great Weapon; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Dawnstone [25.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]
Dragonhelm [10.0]

Captain of the Empire @ 141.0 Pts
Full Plate Armor; Imperial Pegasus
Enchanted Shield [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Sword of Might [20.0]

Master Engineer @ 66.0 Pts Light Armor
12 Knights of the Inner Circle @ 345.0 Pts FCG, Discipline [bsb, generał]
24 Spearmen @ 255.0 Pts FCG + 7 archers + 8 archers [mag]
4 Demigryph Knights @ 252.0 Pts muzyk, banner
3 Demigryph Knights @ 194.0 Pts muzyk, banner
Great Cannon @ 120.0 Pts
Helblaster Volley Gun @ 120.0 Pts
Steam Tank @ 250.0 Pts

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Pierwsza rozpiska na 2400, bez ograniczeń na Euro czy inne takie:
General:
Arch Lector
Talisman of Preservation
Dragonhelm
Heavy Armour
Shield
The War Altar of Sigmar 313

Battle Wizard Lord
Level 4 Wizard
Lore of Life 200

Battle Standard Bearer:
Captain of the Empire
Full Plate Armour
Shield
Warhorse with Barding 109

Captain of the Empire
Full Plate Armour
Enchanted Shield
Lance
Dawnstone
Imperial Pegasus 148

Battle Wizard
Level 1 Wizard
Lore of Beast
Dispell Scroll 90

Master Engineer 65



40x Halberdiers
Full Command Group 270

11x Archers Detachment 77

8x Innercircle Knights
Full Command Group
Steel Standard 265

4x Demigryph Knights
Musician 242

Great Cannon 120

Helblaster Volley Gun 120

Steam Tank 250

Celestial Hurricanum 130

Grałem do tej pory WoCh`em i O&G, wiem zatem, że Imperium ma całkiem inny styl gry. To jest to, co na początek chciałbym kupić, w planach jest jeszcze np. 40x Greatswords. Rozpiska ma być uniwersalna, lory magii dobrane tak, aby zminimalizować straty tak w walce wręcz jak i w innych fazach gry i wspomagać kruche Imperialne jednostki. Altar i Hurricanum mają trzymać się z tyłu i wspomagać halabardy lub knightów. Proszę o rady i z góry dziękuję :)
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

a my tu tylko na Euro i inne takie takie :wink:
Jest gdzieś fajny temat co kupić na początek, ale demisie, tank, piechota i bohaterowie to zakup must have, bo wątpię żeby z 9 ed coś stało się kurczętom.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Akurat w ograniczeniach imperium się mieścisz. Przy czym IMO:
- lepiej wziąć dwie detki tzn. 5 i 6 zamiast jednej 11. Ich główna rola to odginanie szarż.
- banishment z war altara ma u Ciebie tylko S4, zamień może lore na małym magu na light aby miał S5, poza tym w tej domenie są fajne czary boostujące Twój kloc piechoty (jedynka, dwójka, szóstka). Ja na dużym testuję ostatnio heaven i jest niezły, przerzuty jedynek w armii z AS 1+ jest wspaniałe, kometa zawsze boli, reszta czarów też spoko..
- BSB dosyć kruchy, ja mu daję dawnstone, a na pegaza sword of might i 2+ ward flaming, pozwala polować na eteryki czy nawet zatrzymać khadai'a Chaos Dwarfów.
- na dużym magu warto wziąć jakiś arcane item, ja czasami biorę przerzut miscasta za 25pkt(jeśli zostawisz life to raczej niepotrzebny), ale przydaje się też power stone. Fajny jest też MR(3) z talismanu, daje warda 4+ na magię halabardom.
- konnych masz za mało aby coś zrobili. Wywal sztandar i poszukaj punktów aby było ich 10-12.
- masz tylko 3 sztandary, trochę średnio możesz mieć w blood&glory, ja daję jeszcze jeden na demigryfach.
- wózki z rare są jak dla mnie średnie, skoro masz już support od war altar to bym go wyrzucił i wstawił za to trójkę demisi.
Chyba zrobi się z tego w ten sposób standard, ale to moim zdaniem mocniejsze złożenie.
Co do zakupów to kup tylko jeden wózek (IMO war altar), zrób gryfa na magnes i spróbuj dokupić od ludzi wypraski z częściami do luminarka i/lub hurricanum, raczej nie będziesz wystawił więcej niż jednego wózka na raz.

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Przy Archerach zapisana jest wielkość jednostki 10+, myślałem, że tyczy się to też detachmentów(?) Pytam już z samej ciekawości nie z punktu taktycznej przydatności do gry :)
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Overrider
Wałkarz
Posty: 54

Post autor: Overrider »

Każdą detkę można zacząć od 5 modeli.

fcBombadil
Wałkarz
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fcBombadil »

Przy detkach (z tego co pamiętam) jest tak, że owszem, można je zacząć od 5, ale całościowo, muszą stanowić liczbowo połowę liczebności regimentu "matczynego". To są jedyne ograniczenia. A Stanowi chodziło o to, że lepiej mieć 2 oddziały ze względów taktycznych;)

ODPOWIEDZ