Rozpiski nowego Imperium
Moderator: #helion#
Re: Rozpiski nowego Imperium
flagusy niestety nie są warte swojej ceny ;/
Generalnie chciałem spróbować czegoś nowego, wiem, że Flagusie są drodzy, ale maja swoje plusy, nie uciekną, dobrze biją i z drobnym boostem z magi mogą sporo namieszać.
Mam 4 odginaczki, więc walka powinna odbywać się na moich zasadach
do tego magią z małych magów powinienem zmiękczyć przeciwnika, chociaż troszkę. 



"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".
- Magnus the Pious
- Magnus the Pious
No, nie inaczej !!!Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
jeśli uda ci się dopakować piechotę magią to same halabardy w zupełności wystarczą. I osobiście grał bym na lighcie ;] a za flagusów (360 pkt) bym poszalał ;] i jak dla mnie za dużo tych magów ale to sam sprawdzisz czy faktycznie będzie ci się udawało tyle czarować ile masz w założeniu.
Aha i 22 halabardników to też malutko. Jeśli chodzi o odginaczki to pobaw się detkami łuków np
Aha i 22 halabardników to też malutko. Jeśli chodzi o odginaczki to pobaw się detkami łuków np
30 flagelantów wydaje się mało, za szybko spadną. Zresztą takie modele w specialach powinny być po 8-9pkt najwyżej.
Opieranie rozpiski o czary boostujące piechotę jest ryzykowne, kiepski rzut na magię i odbiją się od czegoś lepszego.
Z tych dwóch piątek rycerzy i 22 halabard zrobiłbym mocniejszy oddział konnicy i dwie detki łuczników do dużych halabard. Przydaliby się też muzycy na pistoletach.
Opieranie rozpiski o czary boostujące piechotę jest ryzykowne, kiepski rzut na magię i odbiją się od czegoś lepszego.
Z tych dwóch piątek rycerzy i 22 halabard zrobiłbym mocniejszy oddział konnicy i dwie detki łuczników do dużych halabard. Przydaliby się też muzycy na pistoletach.
@Wychwa.
Co do magów to nie każdy musi rzucać czar w każdej turze, zauważ, że oni spełniają rolę specjalistów, jeden jest od pocisków, drugi ma za zadanie karać kawe i MC. Shadow narazie zostaje, wstyd się przyznać, ale jeszcze na nim nie grałem i chcę go potestować, wiecie brzytwa na flagusach, halabardach itd.
Małe halabardy to taki bunkier, raczej nie planuję pchać ich do walki, no chyba, że od boku.
Łuki są fajne, to fakt, ale w moim założeniu szybkie/mobilne odginaczki są warte tych nędznych 90/120 pts. Łuki są za wolne, ale to kwestia wyborów i taktyki.
Wychwa, a jakbyś zaszalał za 360 pts? Co dałbyś, aby nie trącało standardem?
@Stan, wiem, że ciut ich za mało, tak o 10, ale koszt zabija. Jak wrzucę dużą kawe to będzie to praktycznie standard, a tego chcę uniknąć i najważniejsze przy takim rozwiązaniu tracę bunkier dla małych magów oraz dwie odginaczki.
Na muzyków, nie ma punktów i w sumie nie są potrzebni, przynajmniej do tej pory ich nie potrzebowałem.
Co do magów to nie każdy musi rzucać czar w każdej turze, zauważ, że oni spełniają rolę specjalistów, jeden jest od pocisków, drugi ma za zadanie karać kawe i MC. Shadow narazie zostaje, wstyd się przyznać, ale jeszcze na nim nie grałem i chcę go potestować, wiecie brzytwa na flagusach, halabardach itd.

Małe halabardy to taki bunkier, raczej nie planuję pchać ich do walki, no chyba, że od boku.

Łuki są fajne, to fakt, ale w moim założeniu szybkie/mobilne odginaczki są warte tych nędznych 90/120 pts. Łuki są za wolne, ale to kwestia wyborów i taktyki.
Wychwa, a jakbyś zaszalał za 360 pts? Co dałbyś, aby nie trącało standardem?

@Stan, wiem, że ciut ich za mało, tak o 10, ale koszt zabija. Jak wrzucę dużą kawe to będzie to praktycznie standard, a tego chcę uniknąć i najważniejsze przy takim rozwiązaniu tracę bunkier dla małych magów oraz dwie odginaczki.

"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".
- Magnus the Pious
- Magnus the Pious
No, nie inaczej !!!Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
Słuchajta chłopy, mam za tydzień potyczkę z Krasnoludami na nowych zasadach. Gramy na 3000 punktów, spodziewam się bombowca, kloca Ironów i strzelających Ironów (jakby Krasie miały jeszcze za dużo pancerza...), Król albo Runelord z T10 z pancerzem 2+/4++ to też nie przelewki. Idealne wydają się kuraki, tylko nie wiem po ile w klocu i ile tych klocuszków. 2x4? Moja pierwsza gra Imperialistami, także proszę o konstruktywne rady 

Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
PiotrB pisze:Fajna rozpa - tyle że ja bym zamienił małe halabardy na dwie detki do dużych! Wtedy jeden ksiądz da im wszystkim hejta...
Ha! W końcu ktoś o niestandardowym podejściu.

Muszę gdzieś trzymać małych magów, trzech w jednym klocku + generał i bsb to zbyt łakomy kąsek dla przeciwnika, a przy zmianie małego oddziału na dwie detki tracę dla nich bunkier, jakiś pomysł jak to ominąć? Mali magowie do detek?
Już na nich grałem z dodatkiem lighta było bardzo fajnie i przyzwoicie, miny przeciwników, że ich wystawiłem bezcenne.Stan pisze:Jak ma być zupełnie niestandardowa rozpiska za flagusów wchodzi klocek 30 greatswords z FCG![]()
Nie żeby było to przesadnie lepsze, ale AS 4+ dają jakąś odporność na lekki ostrzał której flagusi nie mają.


"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".
- Magnus the Pious
- Magnus the Pious
No, nie inaczej !!!Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
sorinmarkov - ja bym wziął przede wszystkim 2 czołgi, 2 helblastery i 4 działa. Bez problemu ustrzelisz latajki i wygrasz pojedynek artyleryjski. Zanim krasie do Ciebie dojdą będą już mocno przerzedzone, wtedy kontra czołgami i kurczakami/kawalerią załatwi sprawę. Z tego co się orientuję osłabili im antymagię, warto wypróbować war altar + duży mag light + 2 małych magów light.
- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
Dzięki wielkie, o taką radę mi chodziło
Ostatnio grałem O&G kontra stare krasie i było do przodu, mam nadzieję, że imperium też je pociśnie
Dzięki 



Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Moje euro:
Arch Lector of Sigmar @ 223.0 Pts
General; Barding; Prayers of Sigmar; Shield; Warhorse
Van Horstmann's Speculum [40.0]
Warrior Bane [5.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Charmed Shield [5.0]
Battle Wizard Lord @ 270.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Light
Dispel Scroll [25.0]
Obsidian Lodestone [45.0]
Captain of the Empire @ 163.0 Pts
Barding; Great Weapon; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Dawnstone [25.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]
Dragonhelm [10.0]
Captain of the Empire @ 141.0 Pts
Full Plate Armor; Imperial Pegasus
Enchanted Shield [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Sword of Might [20.0]
Master Engineer @ 66.0 Pts Light Armor
12 Knights of the Inner Circle @ 345.0 Pts FCG, Discipline [bsb, generał]
24 Spearmen @ 255.0 Pts FCG + 7 archers + 8 archers [mag]
4 Demigryph Knights @ 252.0 Pts muzyk, banner
3 Demigryph Knights @ 194.0 Pts muzyk, banner
Great Cannon @ 120.0 Pts
Helblaster Volley Gun @ 120.0 Pts
Steam Tank @ 250.0 Pts
Arch Lector of Sigmar @ 223.0 Pts
General; Barding; Prayers of Sigmar; Shield; Warhorse
Van Horstmann's Speculum [40.0]
Warrior Bane [5.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Charmed Shield [5.0]
Battle Wizard Lord @ 270.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Light
Dispel Scroll [25.0]
Obsidian Lodestone [45.0]
Captain of the Empire @ 163.0 Pts
Barding; Great Weapon; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Dawnstone [25.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]
Dragonhelm [10.0]
Captain of the Empire @ 141.0 Pts
Full Plate Armor; Imperial Pegasus
Enchanted Shield [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Sword of Might [20.0]
Master Engineer @ 66.0 Pts Light Armor
12 Knights of the Inner Circle @ 345.0 Pts FCG, Discipline [bsb, generał]
24 Spearmen @ 255.0 Pts FCG + 7 archers + 8 archers [mag]
4 Demigryph Knights @ 252.0 Pts muzyk, banner
3 Demigryph Knights @ 194.0 Pts muzyk, banner
Great Cannon @ 120.0 Pts
Helblaster Volley Gun @ 120.0 Pts
Steam Tank @ 250.0 Pts
- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
Pierwsza rozpiska na 2400, bez ograniczeń na Euro czy inne takie:
General:
Arch Lector
Talisman of Preservation
Dragonhelm
Heavy Armour
Shield
The War Altar of Sigmar 313
Battle Wizard Lord
Level 4 Wizard
Lore of Life 200
Battle Standard Bearer:
Captain of the Empire
Full Plate Armour
Shield
Warhorse with Barding 109
Captain of the Empire
Full Plate Armour
Enchanted Shield
Lance
Dawnstone
Imperial Pegasus 148
Battle Wizard
Level 1 Wizard
Lore of Beast
Dispell Scroll 90
Master Engineer 65
40x Halberdiers
Full Command Group 270
11x Archers Detachment 77
8x Innercircle Knights
Full Command Group
Steel Standard 265
4x Demigryph Knights
Musician 242
Great Cannon 120
Helblaster Volley Gun 120
Steam Tank 250
Celestial Hurricanum 130
Grałem do tej pory WoCh`em i O&G, wiem zatem, że Imperium ma całkiem inny styl gry. To jest to, co na początek chciałbym kupić, w planach jest jeszcze np. 40x Greatswords. Rozpiska ma być uniwersalna, lory magii dobrane tak, aby zminimalizować straty tak w walce wręcz jak i w innych fazach gry i wspomagać kruche Imperialne jednostki. Altar i Hurricanum mają trzymać się z tyłu i wspomagać halabardy lub knightów. Proszę o rady i z góry dziękuję
General:
Arch Lector
Talisman of Preservation
Dragonhelm
Heavy Armour
Shield
The War Altar of Sigmar 313
Battle Wizard Lord
Level 4 Wizard
Lore of Life 200
Battle Standard Bearer:
Captain of the Empire
Full Plate Armour
Shield
Warhorse with Barding 109
Captain of the Empire
Full Plate Armour
Enchanted Shield
Lance
Dawnstone
Imperial Pegasus 148
Battle Wizard
Level 1 Wizard
Lore of Beast
Dispell Scroll 90
Master Engineer 65
40x Halberdiers
Full Command Group 270
11x Archers Detachment 77
8x Innercircle Knights
Full Command Group
Steel Standard 265
4x Demigryph Knights
Musician 242
Great Cannon 120
Helblaster Volley Gun 120
Steam Tank 250
Celestial Hurricanum 130
Grałem do tej pory WoCh`em i O&G, wiem zatem, że Imperium ma całkiem inny styl gry. To jest to, co na początek chciałbym kupić, w planach jest jeszcze np. 40x Greatswords. Rozpiska ma być uniwersalna, lory magii dobrane tak, aby zminimalizować straty tak w walce wręcz jak i w innych fazach gry i wspomagać kruche Imperialne jednostki. Altar i Hurricanum mają trzymać się z tyłu i wspomagać halabardy lub knightów. Proszę o rady i z góry dziękuję

Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
a my tu tylko na Euro i inne takie takie
Jest gdzieś fajny temat co kupić na początek, ale demisie, tank, piechota i bohaterowie to zakup must have, bo wątpię żeby z 9 ed coś stało się kurczętom.

Jest gdzieś fajny temat co kupić na początek, ale demisie, tank, piechota i bohaterowie to zakup must have, bo wątpię żeby z 9 ed coś stało się kurczętom.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr
Akurat w ograniczeniach imperium się mieścisz. Przy czym IMO:
- lepiej wziąć dwie detki tzn. 5 i 6 zamiast jednej 11. Ich główna rola to odginanie szarż.
- banishment z war altara ma u Ciebie tylko S4, zamień może lore na małym magu na light aby miał S5, poza tym w tej domenie są fajne czary boostujące Twój kloc piechoty (jedynka, dwójka, szóstka). Ja na dużym testuję ostatnio heaven i jest niezły, przerzuty jedynek w armii z AS 1+ jest wspaniałe, kometa zawsze boli, reszta czarów też spoko..
- BSB dosyć kruchy, ja mu daję dawnstone, a na pegaza sword of might i 2+ ward flaming, pozwala polować na eteryki czy nawet zatrzymać khadai'a Chaos Dwarfów.
- na dużym magu warto wziąć jakiś arcane item, ja czasami biorę przerzut miscasta za 25pkt(jeśli zostawisz life to raczej niepotrzebny), ale przydaje się też power stone. Fajny jest też MR(3) z talismanu, daje warda 4+ na magię halabardom.
- konnych masz za mało aby coś zrobili. Wywal sztandar i poszukaj punktów aby było ich 10-12.
- masz tylko 3 sztandary, trochę średnio możesz mieć w blood&glory, ja daję jeszcze jeden na demigryfach.
- wózki z rare są jak dla mnie średnie, skoro masz już support od war altar to bym go wyrzucił i wstawił za to trójkę demisi.
Chyba zrobi się z tego w ten sposób standard, ale to moim zdaniem mocniejsze złożenie.
Co do zakupów to kup tylko jeden wózek (IMO war altar), zrób gryfa na magnes i spróbuj dokupić od ludzi wypraski z częściami do luminarka i/lub hurricanum, raczej nie będziesz wystawił więcej niż jednego wózka na raz.
- lepiej wziąć dwie detki tzn. 5 i 6 zamiast jednej 11. Ich główna rola to odginanie szarż.
- banishment z war altara ma u Ciebie tylko S4, zamień może lore na małym magu na light aby miał S5, poza tym w tej domenie są fajne czary boostujące Twój kloc piechoty (jedynka, dwójka, szóstka). Ja na dużym testuję ostatnio heaven i jest niezły, przerzuty jedynek w armii z AS 1+ jest wspaniałe, kometa zawsze boli, reszta czarów też spoko..
- BSB dosyć kruchy, ja mu daję dawnstone, a na pegaza sword of might i 2+ ward flaming, pozwala polować na eteryki czy nawet zatrzymać khadai'a Chaos Dwarfów.
- na dużym magu warto wziąć jakiś arcane item, ja czasami biorę przerzut miscasta za 25pkt(jeśli zostawisz life to raczej niepotrzebny), ale przydaje się też power stone. Fajny jest też MR(3) z talismanu, daje warda 4+ na magię halabardom.
- konnych masz za mało aby coś zrobili. Wywal sztandar i poszukaj punktów aby było ich 10-12.
- masz tylko 3 sztandary, trochę średnio możesz mieć w blood&glory, ja daję jeszcze jeden na demigryfach.
- wózki z rare są jak dla mnie średnie, skoro masz już support od war altar to bym go wyrzucił i wstawił za to trójkę demisi.
Chyba zrobi się z tego w ten sposób standard, ale to moim zdaniem mocniejsze złożenie.
Co do zakupów to kup tylko jeden wózek (IMO war altar), zrób gryfa na magnes i spróbuj dokupić od ludzi wypraski z częściami do luminarka i/lub hurricanum, raczej nie będziesz wystawił więcej niż jednego wózka na raz.
- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
Przy Archerach zapisana jest wielkość jednostki 10+, myślałem, że tyczy się to też detachmentów(?) Pytam już z samej ciekawości nie z punktu taktycznej przydatności do gry 

Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
-
- Wałkarz
- Posty: 66
- Lokalizacja: Warszawa
Przy detkach (z tego co pamiętam) jest tak, że owszem, można je zacząć od 5, ale całościowo, muszą stanowić liczbowo połowę liczebności regimentu "matczynego". To są jedyne ograniczenia. A Stanowi chodziło o to, że lepiej mieć 2 oddziały ze względów taktycznych;)