8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Lidder »

Qc-Rat pisze:1. Efekt z life'a - tam jest succesfully cast - czy to znaczy, ze jak ten czar zdispeluję to efektu z life'a nie ma? Kontrowersja bo przysędziowano mi, ze jeżeli czar osiągnie casting value to już jest interpretowany zcastowany mimo mojego udanego dispela dodaje te woundy przysługujące z efektu z life'a

2. Kwestia dzwonka - przy słońku i przy dwellers below i przy pitce - kiedy i na jakiej i ile razy testuję statystyki. Czy jeden raz na najwyższej (zawsze 5) czy seer i dzwonek osobno na swoich.

3. Dzwonek i strzał z cannona - dalej losujemy w co trafiamy zgodnie z army bookiem? Nie dopatrzyłem się zmian w erracie w tej kwestii.
1) w RB natrafilem na fragment ze czar jest "cast" kiedy nie nastapi "dispell" i tego sie trzymaj.
2) templatki dzialaja osobno na mounta i na jezdzca - masz 2 testy, kazdy na najwyzszej calosci
3) jw. trafiasz gore i dol bo to template (jest jakis zapisek w AB szczurów, który to neguje??)

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Lidder pisze:2) templatki dzialaja osobno na mounta i na jezdzca - masz 2 testy, kazdy na najwyzszej calosci
Ale w RB jest napisane, że każdy model dotknięty przez templatke musi zdać test I, więc imo jest tak samo, jak przy 6 z lifa.
Lidder pisze:3) jw. trafiasz gore i dol bo to template (jest jakis zapisek w AB szczurów, który to neguje??)
Jest napisane, że wszystkie trafienia losujesz 1-5 i 6.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Andrzej pisze:
Lidder pisze:2) templatki dzialaja osobno na mounta i na jezdzca - masz 2 testy, kazdy na najwyzszej calosci
Ale w RB jest napisane, że każdy model dotknięty przez templatke musi zdać test I, więc imo jest tak samo, jak przy 6 z lifa.
Lidder pisze:3) jw. trafiasz gore i dol bo to template (jest jakis zapisek w AB szczurów, który to neguje??)
Jest napisane, że wszystkie trafienia losujesz 1-5 i 6.
wzroniki dzialaja inaczej, trafiaja kazda czesc modelu. wiec o ile nie jest to jakas kawaleria albo mountros costam to dziala to wlasnie tak

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Kawaleria stoi 14" od skinek. Szarża. Skinki deklarują Stand and Shot. W rulebooku jest napisane że reakcje się wykonuje natychmiast. Ale blowpipy mają 12" zasięgu. Co w takiej sytuacji się dzieje?

Dodatkowo kawaleria rzuca 3 pałki na szarżę. Pali ją więc na 1". Po spaleniu stoi 13" od skinek. Czy w tej sytuacji Stand and shot również jest wykonywany?

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

X.Maciek pisze:Kawaleria stoi 14" od skinek. Szarża. Skinki deklarują Stand and Shot. W rulebooku jest napisane że reakcje się wykonuje natychmiast. Ale blowpipy mają 12" zasięgu. Co w takiej sytuacji się dzieje?

Dodatkowo kawaleria rzuca 3 pałki na szarżę. Pali ją więc na 1". Po spaleniu stoi 13" od skinek. Czy w tej sytuacji Stand and shot również jest wykonywany?
Dalej masz dopisek, ze nawet jak nie sa w zasiegu to traktujesz jakby byli.

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Kilka pytań wynikających z gier 8-edycyjnych:

1) Oddział z bohaterem podlega zasadzie frenzy (zasady terenu). Czy bohater i oddział mogą zadeklarować szarże w takim przypadku na osobne cele?? Czy całość szarżuje na jeden cel a jak zda LD to bohater może wyszarżować a oddział może się ruszyć (nie szarżuje)??

2) Rzucam czar z life z IF. Dostaje wounda z miscasta. Czy mogę się uleczyć z atrybutu Life?? Chodzi mi o to jaka jest kolejność:
A) efekt czaru -> miscast -> wound -> atrybut
B) efekt czaru -> atrybut -> miscast -> wound

3) Jestem w combacie oddziałem z magiem, dostaję szarżę od oddziału z klepaczem, który styka się z moim magiem. Czy po kombacie (o ile przeżyję :mrgreen: ) mogę zrobić reforma tak, aby mag stykał się ze zwyklakami a na jego miejsce wchodzi model R&F z mojego oddziału??

4) Czy hity z Wild Wood są magiczne (ranią eteryki)??

Pozdrawiam,
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

1)calosc na jeden cel, albo bohater wyskakuje reszta sobie cos tam robi ;)
2)najpierw rozwarzasz efekty czaru, atrybuty, potem kulasz miscasta
3)dalo by rade, o ile oddzial z magiem jest szarzowany od boku, bo jak stykaja sie przodem to hmm, roznie to moze byc :) sam jestem ciekaw, chyba tak

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nigdzie nie ma w zasadach lasów, czy rzek, że obrażenia są magiczne, więc nie ranią eteryków
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

:arrow: Jankiel, a dlaczego traci? Przedmiot zapewnia zasadę specjalną, dlaczego niby ma ją tracić?
per analogiam:

dragonhelm jest pancerzem, zapewnia ward od flamingów. Czy jeżeli model dostanie sygnaturką z metalu to nie może skorzystać z warda, bo nie używa pancerza?

bretoński lord ma miecz z frenzy. Czy jeżeli obleje test frenzy, zaszarżuje, i zdecyduje się używać lancy to na tą turę frenzy się wyłącza?

Wydaje mi się, że trochę inaczej wygląda sytuacja, gdy jest napisane, że "attacks made with weapon x" mają jakąś zasadę specjalną, a inaczej, gdy jest napisane że użytkownik dostaje zasadę.

Co do słomki - nie doczytałem booka, fakt, bonus do siły nie działa :wink: Ale tego ASF i frenzy będę bronił jak niepodległości

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

wydaje mi się, że skoro ma magiczny miecz, to nie może korzystać z lancy zgodnie z zasadą 'Im using this one'
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Loke
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190
Lokalizacja: Bristol/Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: Loke »

[quote="Ukalez"]Kilka pytań wynikających z gier 8-edycyjnych:

1) Oddział z bohaterem podlega zasadzie frenzy (zasady terenu). Czy bohater i oddział mogą zadeklarować szarże w takim przypadku na osobne cele?? Czy całość szarżuje na jeden cel a jak zda LD to bohater może wyszarżować a oddział może się ruszyć (nie szarżuje)??


3) Jestem w combacie oddziałem z magiem, dostaję szarżę od oddziału z klepaczem, który styka się z moim magiem. Czy po kombacie (o ile przeżyję :mrgreen: ) mogę zrobić reforma tak, aby mag stykał się ze zwyklakami a na jego miejsce wchodzi model R&F z mojego oddziału??


Jako, że jestem przeważnie wyznawcą Khorna to odpowiedź na pierwsze pytanie brzmi - nie, nie możesz rozdzielać szarży bohatera i oddziału, którzy są frenzy albo szarżują wszyscy albo nikt - weź jednak pod uwagę, że nie grywam za często w kraju, a co kraj to obyczaj.
Co do punktu 3ciego - w sytuacji o której napisałeś nie można "uciec" tym magiem.

Pozdrawiam
o.b-one pisze:
Barbarossa pisze:(..) co przynosi mieszaninę ulgi, że turlanina skończyła się, oraz niesmaku, że imba.
Podobne uczucia towarzyszą mi po czytaniu tych wszystkich żali. Pod koniec każdego takiego posta pozostaje niesmak i jednocześnie ulga, że to już koniec... :wink:

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Loke pisze: Jako, że jestem przeważnie wyznawcą Khorna to odpowiedź na pierwsze pytanie brzmi - nie, nie możesz rozdzielać szarży bohatera i oddziału, którzy są frenzy - weź jednak pod uwagę, że nie grywam za często w kraju, a co kraj to obyczaj.
Co do punktu 3ciego -.

Pozdrawiam
albo szarżują wszyscy albo nikt
polecam lekture RB, mozna wyszarzowac bohaterem z oddzialu (oczywiscie po zdanym LD, w przypadku frenzy).
w sytuacji o której napisałeś nie można "uciec" tym magiem
nic o tym nie ma RB, moze zrobic co chce z oddzialem, ograniczenie jest takie ze nie mozna wylaczyc modelu z walki, a mag walczy, tylko ze nie jest w btb z bohaterem.
pozatym obowiazuje tez reszta ograniczen przy reformie pod koniec CC.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

jurak pisze:nic o tym nie ma RB, moze zrobic co chce z oddzialem, ograniczenie jest takie ze nie mozna wylaczyc modelu z walki, a mag walczy, tylko ze nie jest w btb z bohaterem.
pozatym obowiazuje tez reszta ograniczen przy reformie pod koniec CC.
No wlasnie jest. Gdy robisz reform modele, ktore stykaly sie z odpowiednimi musza sie z nimi stykac po reformie. Np. mag stykal sie z 3 modelami r&f to musi sie stykac z 3 po reformie(ale mozna go np przeniesc troche w prawo), mag stykal sie z klepaczem i modelem r&f to musi sie z nimi stykac i po, mag stykal sie z championem to musi sie z nim stykac po reformie itd.

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Lidder pisze:
jurak pisze:nic o tym nie ma RB, moze zrobic co chce z oddzialem, ograniczenie jest takie ze nie mozna wylaczyc modelu z walki, a mag walczy, tylko ze nie jest w btb z bohaterem.
pozatym obowiazuje tez reszta ograniczen przy reformie pod koniec CC.
No wlasnie jest. Gdy robisz reform modele, ktore stykaly sie z odpowiednimi musza sie z nimi stykac po reformie. Np. mag stykal sie z 3 modelami r&f to musi sie stykac z 3 po reformie(ale mozna go np przeniesc troche w prawo), mag stykal sie z klepaczem i modelem r&f to musi sie z nimi stykac i po, mag stykal sie z championem to musi sie z nim stykac po reformie itd.
pisze tylko ze musi byc dalej w styku z "enemy", co jeszcze, dodane jest ze moze byc w styku z innym "enemy".
dodatkowo, wydaje mi sie, ze slowo "model", zostal uzyty do wszystkich modeli r&f, i nie tylko, jak i do bohaterow.

nie mam zamiaru sie przy tym upierac, tez twierdze ze wyciaganie modelu w ten sposob jest troche nie hallo ;]

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Afro pisze:wydaje mi się, że skoro ma magiczny miecz, to nie może korzystać z lancy zgodnie z zasadą 'Im using this one'
ktoś już cytował wcześniej ale :) sprawdziłem w AB do bretoni
Bretonnian characters equipped with a normal lance and a magic weapon will always use their lance when charging and then use the magic weapon in the second and subsequent turns of a close combat. A character with a magic lance will always use it (including in subsequent combat rounds).
AB jest ważniejszy niż RB, a skoro musi zmienić miecz z Frenzy na lancę to w 1 turze walki frenzy mu nie będzie działać bo nie używa tej broni w walce tylko swojej lancy.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Kervyn
Chuck Norris
Posty: 497
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kervyn »

Czyli w grze ma frenzy i musi szarżować, z tym że w turze szarży walczy lancą (czyli nie ma frenzy - musi zdawać fear i.t.p.), by w następnej turze znów wyciągnąć frenzymieczyk? :D
Queek.

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

jeszcze raz: przy tych broniach jest wielder gains. Posiadacz otrzymuje... I uparcie trzymam się wersji że to w żaden sposób nie sugeruje, że miecz ma być trzymany w łapach, co znajduje się przy pozostałych broniach.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

life is brutal :) a zasady dziurawe.

@emiel_regis
Może ja się nie znam :) ale wg twojego toku rozumowania wynika, że równie dobrze, HE lord z Sword of Bloodsheed +3 ataki strzelając ze zwykłego łuku ma te ataki, bo nie jest powiedziane, że musi ten miecz trzymać w ręce, żeby korzystać z cech broni.
Przykłady można mnożyć, że broń daje bonus i co z tym zrobić jak się strzela albo rzuca czar tą postacią.

Ja bym się kłócił przy stole o takie coś :) ostatecznie rzut na 4+ jako "the most important rule" i tyle z tematu.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

z tego co pamietam to magiczne bronie daja bonusu dopiero w walce... czyli taki SoM nie daje herosowi caly czas +1S tylko w CC dopiero, wyjatkiem sa te ktore daja jakies efekty psychologiczne frenzy itp
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

"wield weapon" znaczy dosłownie "władać bronią", więc musi jej w danym momencie używać, tu nie ma nic do dyskusji.

Zablokowany