8 edycja- pytania 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Jasif
Masakrator
Posty: 2978

Re: 8 edycja- pytania 2

Post autor: Jasif »

I nie uważasz tego za worst play?
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 559

Post autor: Cylindryk »

Jasif pisze:I nie uważasz tego za worst play?
Jak można za worst play uznać coś, co jest w RB?

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

Pytanie odnośnie Roda z VC

Czar wrzucony na oddział w którym jest bohater. Bohater sam deklaruje szarżę, kto dostaje hity? To że bohater to jest oczywiste, co z oddziałem?
Chodzi o to, że bohater po wyszarżowaniu z klocka pozostawia w pierwszym szeregu lukę, którą muszą zapełnić jakieś modele z tego oddziału, czy takie coś jest uznawane za ruch? Formalnie jakiś model musi zmienić formację.

Oddział dostaje hity czy nie?

Awatar użytkownika
Jasif
Masakrator
Posty: 2978

Post autor: Jasif »

Cylindryk pisze:
Jasif pisze:I nie uważasz tego za worst play?
Jak można za worst play uznać coś, co jest w RB?
To żeś dojeb*ł. Katapultowanie magów milion cali na zasadzie Swiftr Reform+przejście do innego oddziału+ustawienie w przeciwległym końcu pierwszego szeregu, blokowanie ruchu oddziałowi dwoma orłami po rogach na zasadzie 1" apart, czy robienie katapulty fanatyków kreską Night Goblinów też jest w rulebooku, ale jest powszechnie uznawane za worstplay.
Jak nie masz nic merytorycznego do powiedzenia, to oszczędzaj klawiaturę.
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

Awatar użytkownika
ŁukaszŻelazek
Mudżahedin
Posty: 219
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ŁukaszŻelazek »

Jasif pisze:#up
Hmmmm.

Mogę się mylić, ale myślę, że w RB jest wyraźnie napisane, że wykonując swift reform, a następnie ruch/marsz(skirmishe) żaden model nie może się w efekcie końcowym ruszyć powyżej swojej wartości marszu. Takie ograniczenie ma na pewno Fast cavalery, więc swift reformy innych oddziałów pewnie też.

Dlatego katapultowanie fanatyków na powyżej 8", czy przesuwanie magów w oddziale, a następnie wykonanie nimi pełnego marszu nie powinno być dopuszczone.
Galeria http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... k#p1256100
Moja strona z większą ilością zdjęć: http://lukaszzelazek.com
Maluję zamówienia.

Awatar użytkownika
Jasif
Masakrator
Posty: 2978

Post autor: Jasif »

Nie, nie jest. Grałeś może na stare VC szarżujące gwardią na 20 cali z popychaczki?
Ale nie odbiegajmy od tematu.
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

Awatar użytkownika
B0BER
Mudżahedin
Posty: 316

Post autor: B0BER »

Czy maszyny nie zdają testów inicjatywy automatycznie?

Awatar użytkownika
ŁukaszŻelazek
Mudżahedin
Posty: 219
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ŁukaszŻelazek »

#ad Jasif

Aż się pofatygowałem z szukaniem w RB, bo w bani mi się nie mieszczą głupoty jakie wypisujesz. Wałowali Cię, a Ty łykałeś wszystko jak pelikan i jeszcze bronisz oszustów! #-o

68 strona RB, w zasadzie Fast Cavalery: Free reform jest wyraźne potwierdzenie mojego posta, tyle, że to dotyczy Fastów.

14 strona RB, w zasadzie Reform, trzeci akapit. Skoro Swift Reform to też Reform więc dotyczą go te ograniczenia (czwarty akapit).
Galeria http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... k#p1256100
Moja strona z większą ilością zdjęć: http://lukaszzelazek.com
Maluję zamówienia.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

@ŁukaszŻelazek

Nie wiesz nawet, gdzie leży problem. Szum komunikacyjny. chodzi np. o sytuację, gdzie reformujesz się w kreskę długą na 20 cali, potem do tego oddziału wchodzi bohater, którego przenosisz do przodu. wszystko wg. RB ale heros przeszedł jakieś 30" ;)

Awatar użytkownika
Jasif
Masakrator
Posty: 2978

Post autor: Jasif »

Urtrax pisze:Czy maszyny nie zdają testów inicjatywy automatycznie?
Z automatu oblewają.
ŁukaszŻelazek pisze:#ad Jasif

Aż się pofatygowałem z szukaniem w RB, bo w bani mi się nie mieszczą głupoty jakie wypisujesz. Wałowali Cię, a Ty łykałeś wszystko jak pelikan i jeszcze bronisz oszustów! #-o

68 strona RB, w zasadzie Fast Cavalery: Free reform jest wyraźne potwierdzenie mojego posta, tyle, że to dotyczy Fastów.

14 strona RB, w zasadzie Reform, trzeci akapit. Skoro Swift Reform to też Reform więc dotyczą go te ograniczenia (czwarty akapit).
EDIT : peace.
pzdr
Ostatnio zmieniony 23 mar 2012, o 21:40 przez Jasif, łącznie zmieniany 1 raz.
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

Awatar użytkownika
ŁukaszŻelazek
Mudżahedin
Posty: 219
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ŁukaszŻelazek »

Ok, zwracam honor co do za szybkich herosów (rzeczywiście jest napisane w zasadach że można go ustawić (regardless of distance), z tym się nie zrozumieliśmy, przepraszam Cię Jasif.

Jednak katapulta fanatyków jest dalej dla mnie słabo zrozumiała. Można się wyciągnąć tylko na 8" do przeciwnika i być podatnym na jakąkolwiek szarżę (strata bonusu szeregów), ale po co to robić jak można po prostu pomaszerować?
Galeria http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... k#p1256100
Moja strona z większą ilością zdjęć: http://lukaszzelazek.com
Maluję zamówienia.

Awatar użytkownika
Jasif
Masakrator
Posty: 2978

Post autor: Jasif »

Ustawiasz oddział NGobosów w kresce równolegle do swojej krawędzi stołu, zwrócony w prawo, lub w lewo, po czym model "na czele" wykonuje wheel o 90 stopni ---> mimo, że ten model z przodu wykonał wheela za pół cala, tylna część oddziału przesunęła się o jakieś 20. A zgodnie z FAQ GW, dystans przy wheelowaniu mierzy się od front ranka. W ten sposób, możesz "na chama" wrzucić przeciwnikowi fanatyków do deployment zone'a w 1wszej turze.

pzdr
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

Bretonnian
Falubaz
Posty: 1152

Post autor: Bretonnian »

Maneaterzy sniperzy strzelają do magiczki w lancy siedzącej w drugim szeregu (SLOS) jaki mają modyfikator tylko -1 za sniper czy też hard cover?

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Bretonnian pisze:Maneaterzy sniperzy strzelają do magiczki w lancy siedzącej w drugim szeregu (SLOS) jaki mają modyfikator tylko -1 za sniper czy też hard cover?
- 1 za snajpera, bo nie strzela przez inną jednostkę.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Tylko, że interfering unit to jej własny unit.

Wujek Wojtek
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Wujek Wojtek »

Ja mam pytanie odnośnie worst play, może zbyt mało klarowne... ale:
Rozumiem, że blokowanie dwoma orłami po rogach, tak że oddział w ogóle nie może sie poruszyć to worst play. Ale czy za takie coś można sytuację, gdy przeciwnik sam sobie zablokuje jeden róg drugim oddziałem, a drugi róg ja mu zablokuję swoim orłem? To jest taktyka czy bycie c'ujem? :wink: Jak to jest na waszych turniejach?
Dla jasności - przeciwnik ma dwa oddziały tuż obok siebie (1") a ja orła 1" z przodu i powiedzmy ćwierć cala z boku. Dla jasności przeciwnik nie ma jak szarżować pierwszym oddziałem, tak by zrobic miejsce dla wheela drugiego oddziału.
Wiem, że na to nie ma jasnych dżentelmeńskich zasad, chodzi o to czy mogę (nie będąc przy tym c'ujem) wykorzystywać to, że przeciwnik specjalnie zbija się z masę, bym np nie miał jak pojechać bohaterem (bo 1" apart) mu na jego magów albo maszyny ustawione z tyłu.
I czy tutaj worst playem nie jest też ustawianie maszyn na górce tak, że sa wszystkie 1" od siebie i od swojej piechoty (taki krasnoludzki bunkier w narożniku).

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Jeśli sam się wystawił tak blisko swojego oddziału,że nie zrobi wheela, to jego wina- blokuj go orłem śmiało.

A co jest złego w krasnoludzkim bunkrze w narożniku z maszynami cal od siebie? Łatwiej je rozwalić, jak wpadniesz robisz rajd po całości.

Wujek Wojtek
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Wujek Wojtek »

Chodzi o sytuacje, gdzie maszyny stoją na samej krawędzi górki, a tuż przed górką, cal czy nawet dwa dalej stoi piechota. W ten sposób widząc maszynę nie możesz orłem szarżować, bo nie masz go gdzie ustawic.
To jest też element taktyki. Z tym, że grając wood elfami nie możesz poblokowac oddziału by nie mógł się ruszyć i np szarzowac twoich łuczników stojących na bliskim zasięgu, siejących tak zniszczenie jak i irytacje, a możesz ustawić swoje maszyny tak, by Ci ich nikt nie rozwalił dopóki nie stratuje całej twojej armi :D
W klaryfikacjach widziałem zapis odnośnie blokowania chyba tylko przez skirmisherów. Ale czy jest gdzieś zapis, dotyczacy wymienionych wcześniej zagrań? :D

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Możesz ustawić klocek cal przed maszyną, by od przodu nie było się tak łatwo do niej dostać. Nawet nie musi być górki, urok Slosa, na którym się teraz gra...

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Co jak co każdy, kto posiada możliwość rzucenia słonka lub pitki lubi takie kupki maszyn. Wiem, że to tylko 4 power dice ale nikt nie karze nikomu naparzać dużych na 25+ :). W dodatku taka kupa ma dodatkowy problem. Jakikolwiek inny ostrzał artyleryjski nawet z orkowych katap ma bardzo dużą szanse trafić hitem w którychś z tego badziwia więc nie ma co aż tak bardzo marudzić. A to, że slos jest beznadziejny i zalatuje lotrem to należy rzecz z którymi trzeba się pogodzić, tak samo jak i z tym, że krasie mogą szarżować na 15 cali :wink:

Zablokowany