ciężko z takim argumentem, że zabiłeś demona czołgiem dyskutować . Ja zrezygnowałem z czołgu po tym jak zauważyłem, że nic nie robi w bitwach, które grałem. Paringi, które miałem do przodu i tak wygrywam. Te trudniejsze (VC, Lizaki, WoCh) lepiej mi idą. Wszystkie punkty grają na stole.
punkty w blasterze i inzynierze sa podzielone, wiec strata jednego nie rowna sie stracie drugiego. Dodatkowo, inzynier daje przezut canonowi do czasu, gdy nie potrzeba go przy blasterze.
IMO zamiast opal amulet lepiej wziąć charmed shield - daje Ci warda 2+ na pierwszą ranę. Generalnie bardzo cienki ten generał - AS 4+ i tyle? Ani lusterko ani mieczyk niewiele Ci daje w momencie w którym tracisz go w pierwszej turze walki.
Brakuje mi dispell scrolla na magu, nawet w klimatycznej rozpisce powinien się znaleźć.
Reszty nie komentuję bo jak rozumiem poszedłeś w klimat. Chociaż może wcisnąłbyś moździerz za jedno działo, może trochę skurczyć klocki nieumarłych.
Ja tam czołg biorę prawie zawsze i używam go tak jak pisze Tombo: jako mobilnego działa. Przez mapki euro na każdym stole znajdzie się górka/obelisk/domek, który zasłoni nam linię strzalu od cannonów. Wtedy stawia się czołg po drugiej stronie stołu i zwykle dzięki temu przeciwnik nie może skampić tego smoka za obeliskiem. Pozatym jest ITP, nie wybuchnie i nie trzeba go niańczyć. Dobry jest też do ogarniania fastów/scoutów.
Poza tym nie można też podchodzić do każdej jednostki osobno i patrzeć na zasadzie "zabił więcej punktów niż jest wart = spłacił się. Nie zabił = nie spłacił się". Bo co w sytuacji takiej:
- wygrywasz o 320 małych punktów, czyli 12-8. Gra wygrana, wynik niezły. Te 320 punktów to mag wroga który zginął od strzału cannona. Czyli co? W całej Twojej armii spłacił się jedynie cannon? I to tylko ten jeden z trzech od którego mag oblał LoS? Pozostałe już nie? No i cała reszta też się nie spłaciła więc po co w ogóle armię brać?
Natomiast jeśli zbyt często ginie Wam czołg to polecam nie pchać go do walki, wystawiać raczej przy krawędzi aby nie dostał słonka/pitki
Imo to nie jest taki prosty wybór. Zakładając że działo czy czołg strzeli w 1 i 2 turze - to kiedy mamy 3 działa to strzelimy 6 razy a kiedy mamy działo i czołg to strzelimy 4 razy (też przy 6 rzutach na misfire) - co za tym idzie wybierając czołg nasza siła ognia spada o 50%. Bo drugi wybór czyli 10 demisiów dla mnie pozostaje poza dyskusją. Teraz należy odpowiedzieć sobie na pytani na ile ważne jest strzelanie z dział. Jak dla mnie jest.... KLUCZOWE. Czołg obecnie nie jest już dla mnie oczywistym wyborem.
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Ja mam 5 demisi i imo to zdecydowanie wystarcza (fajne są jeszcze 2x3 ale na obecny draft nie wchodzi)
Za to nie kapuje jak ktoś może wyjść z domu z jednym cannonem (3 to minimum i najlepiej żeby jedno było mobilne if you know what i mean )
11 Knights of the Inner Circle @ 345.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
Standard of Discipline [15.0]
1 Inner Circle Preceptor @ [10.0] Pts
12 Warhorse @ [0.0] Pts
Ciekawe złożenie, możesz uzasadnić lore na magach?
Czy jak masz RRoR na małym magu, to możesz na nim mieć dwie sygnaturki z fire?
IMO dobrze, że w imperium są różne opcje do wyboru - ja wybiorę czołg, Ty dwa działa. Dzięki temu nie ma utartego schematu a i przeciwnikowi dłużej zejdzie się ograć z naszą armią.
Przemyślałem wszystko jeszcze raz... i chyba mam ....
1 Arch Lector of Sigmar @ 228.0 Pts
General; Barding; Prayers of Sigmar; Heavy Armour; Warhorse
Sword of Anti-Heroes [30.0]
Enchanted Shield [5.0]
Dawnstone [25.0]
Van Horstmann's Speculum [40.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts
1 Battle Wizard Lord of the Amethyst Order @ 310.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Death; Imperial Pegasus
Talisman of Preservation [45.0]
Power Stone [20.0]
1 Imperial Pegasus @ [45.0] Pts
1 Captain of the Empire @ 164.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Obsidian Lodestone [45.0]
Charmed Shield [5.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts
11 Knights of the Inner Circle @ 345.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
Standard of Discipline [15.0]
1 Inner Circle Preceptor @ [10.0] Pts
12 Warhorse @ [0.0] Pts
4 Demigryph Knights @ 262.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph
Banner of Eternal Flame [10.0]
Models in Army: 55
Total Army Cost: 2399.0
Bardzo dobrze mi się grało na latającym magu z death więc postanowiłem z tego jednak nie rezygnować tylko stworzyć mu miejsce gdzie będzie miał losa a oddział ma 4 Inicjatywy na wypadek misfirea na słońce... pozostała jeszcze jedna kwesta. Czy powerstone jest potrzebny ? Czy może lepie za niego spectra i icona?
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
1 * Arch Lector of Sigmar @ 223.0 Pts
General; Barding; Prayers of Sigmar; Great Weapon; Heavy Armour; Warhorse
Talisman of Preservation [45.0]
Van Horstmann's Speculum [40.0]
Enchanted Shield [5.0]
1 Battle Wizard Lord of the Amethyst Order @ 295.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Death; Imperial Pegasus
Talisman of Endurance [30.0]
Power Stone [20.0]
1 * Captain of the Empire @ 158.0 Pts
Barding; Great Weapon; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Dawnstone [25.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]
Charmed Shield [5.0]
1 Captain of the Empire @ 148.0 Pts
Full Plate Armor; Shield; Imperial Pegasus
Potion of Foolhardiness [5.0]
Dragonhelm [10.0]
Sword of Might [20.0]
mnie jeszcze nigdy nie umarł - a zagrałem podobną rozpą tylko tylko zamiast 4 demisiów był pegazista i coś 2 turnieje - jeden wygrałem. Ważne żeby miał losa w 1 turze. Przy trzech moich armatach mało kto odważy się wybrać go jako 1 cel. Potem chowa się za obeliskiem czy górką. W 5 mapkach euro z 8 mam dla niego już upatrzone miejsca...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Dobra czas się pochwalić moją rozpą (co żebyście mogli powzdychać z zachwytu ) bo Piotr tu zapodaje herezje bez czołgu i z lektorem zamiast GM
Unnamed2400 Pts - Empire Army
1 Grand Master @ 259.0 Pts
General; Barding; Full Plate Armor; Shield; Warhorse
Runefang [85.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts
1 Battle Wizard Lord of the Celestial Order @ 225.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Heaven
Dispel Scroll [25.0]
1 Captain of the Empire @ 143.0 Pts
Barding; Great Weapon; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Helm of the Ratslayer [15.0]
Obsidian Trinket [15.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts
1 Captain of the Empire @ 128.0 Pts
Lance; Full Plate Armor; Imperial Pegasus
Enchanted Shield [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]
1 Imperial Pegasus @ [45.0] Pts
1 Captain of the Empire @ 130.0 Pts
Lance; Full Plate Armor; Shield; Imperial Pegasus
Dragonhelm [10.0]
1 Imperial Pegasus @ [45.0] Pts
12 Knights of the Inner Circle @ 370.0 Pts
Standard; Musician
Standard of Discipline [15.0]
1 Inner Circle Preceptor @ [10.0] Pts
5 Knightly Orders @ 120.0 Pts
Musician
18 Spearmen @ 115.0 Pts
Musician
1 Sergeant @ [10.0] Pts
5 Demigryph Knights @ 300.0 Pts
Musician
1 Great Cannon @ 120.0 Pts
1 Great Cannon @ 120.0 Pts
1 Steam Tank @ 250.0 Pts
1 Luminark of Hysh @ 120.0 Pts
Models in Army: 47
Total Army Cost: 2400.0
Narazie przegrałem tym dwie bitwy na 12 (przegrałem z wochem i HE a grałem z sk wochem de lizz i dochem)
Dużym problemem jest death jak zauważyłem. Całkowicie masakruje rozpiskę
No i ja nie wiem co jest z tym emp ze jak działa nie strzelają to się wszystko sypie strasznie mnie to irytuje jak gram ta armią